(prý překonaná technologie, nedokáží splnit emisní normy, atd, atd)
A NAJEDNOU čtu v našem nejrozšířenějším motocyklovém periodiku (č.6/2013),
že KTM pro svoje vítězné tažení světem "nasadí do boje" ke čtyřdobé třistapade-
sátce (pravděpodobně i) dvěstěpadesátku, ALE DVOUTAKTNÍ(!!)...
Honzis, autor článku v ČMN, ji trefně nazval *JEŠTĚ VĚTŠÍ PRČA-BAJK* než třista-
padesátka, lehčí, hravější
Jenže pak přichází nadšení ochlazující"sprcha", že by cena DVĚSTĚPADESÁTKY měla
být stejná jako ČTYŘTAKTNÍ TŘISTAPADESÁTKY(!!)
Tak toto zklamání, aspoň podle mého, už nemůže napravit ani oznámení, že KTM má
připravené dvoudobé agregáty se vstřikováním, které plní normu Euro 4 .
Vstřikování je už celou dobu běžná výbava čtyřtaktů, takže z předchozího vyplývá
jediné a to, že kroky KTM, vedoucí ke znovuzavedení výroby dvoutaktních motocyklů,
nejsou rozhodně žádným altruismem, ale tak jako prakticky všechno ve dnešní době,
snahou vydělat ještě více peněz než dosud na motocyklech čtyřtaktních,
výrobou podstatně jednodušších motorů dvoutaktních ...
Co na to Vy, kterým dvoutakty dodnes nejsou "fuk a šum" ???
Naposledy editováno 22.03.2013 18:11:37
1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
co všechno neví / nezná a to i když se zaměřuje na úzkou oblast
motocyklové techniky
IvanDvoutakťák píše: Nikdo(!) neví všechno a jak roky přibývají, ještě víc si člověk uvědomuje
co všechno neví / nezná a to i když se zaměřuje na úzkou oblast
motocyklové techniky
tak to jsme + - vrstevníci
19.-21.června se v Jerezu koná GP REVIVAL JEZDCŮ někdejší KUBATURY 500 ccm
Už dnes jsou přihlášeni Kevin Schwantz ( hlavní iniciátor akce ), Wayne Gardner,
Freddie Spencer, Christian Sarron, Graeme Crosby a Didier de Radigues.
http://www.worldgpbi...bEntryID=23/listID=2
Vstupenka na CELÝ VÍKEND stojí 55 Euro ...
Což bude (by byla) ta nejmenší položka cestovních výloh, pokud by se někdo z nás
rozhodl tuto akci zažít. ( Asi "udělám banku" ... )
pojmenování zatáčky na AMD Brno a když se tak stalo až po 18 letech co tam šel
do kačeru ..... Ale možná že výběr místa ovlivňovaly úplně jiné "okolnosti" než Kevin,
například finanční ...
Naposledy editováno 11.03.2015 14:20:01
1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
Dyť přeci oproti karburátoru by to míň žralo, mělo lepší průběh a daleko méně hulilo ne? a to vše by bylo se zachováním výkonu.
A s výpočetním výkonem. No za poslední dva roky stoupnul výkon "pouze" o 22% ale i to je pokrok.
zezr píše: Sledujete někdo jak se vstřikování do 2T vyvíjí? já koukal na stránky atheny a asi nijak. Mohli by se do toho pořádně opřít!
Dyť přeci oproti karburátoru by to míň žralo, mělo lepší průběh a daleko méně hulilo ne? a to vše by bylo se zachováním výkonu.
A s výpočetním výkonem. No za poslední dva roky stoupnul výkon "pouze" o 22% ale i to je pokrok.
Honda si dvoutaktni strikacku patentovala:
www.gizmag.com/honda-two-stroke-with-fuel-injection-patent-filing/38529/
Ale jestli se to dostane do produkce je otazka. A KTM pry dvoutaktni strikacku take ma a nasadi ji, az karburatove verze neprojdou pres legislativu EU.
1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
Naposledy editováno 28.03.2016 16:14:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
fajn-tom píše: zezr> směs nikam neunikla, to máš pravdu, ale uniknul vzduch který obsahuje kyslík. Dvoutaktní motor bez rezonančního výfuku i když se vstřikováním podle mě ztrácí smysl, protože výkonově oproti čtyřtaktu na tom nebude o tolik lépe.
Ale stale tu bude vyhoda v jednoduchosti a nizke hmotnosti motoru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
fajn-tom píše: SirIndy> pokud to bude dvoutakt „klasické “ konstrukce tak ano. Ale i nižší životnost motoru.
I se vstrikovanim bude jednodussi nez ctyrtakt DOHC. Zivotnost sice nizsi ale zase nizsi naklady na generalku.