globalmoto_kveten





Téma: dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
 
22.3.2013 v 18:09
Tak TOLIK let nám vtloukala "oficiální místa" do hlavy, že je s dvoutakty ámen
(prý překonaná technologie, nedokáží splnit emisní normy, atd, atd)
A NAJEDNOU čtu v našem nejrozšířenějším motocyklovém periodiku (č.6/2013),
že KTM pro svoje vítězné tažení světem "nasadí do boje" ke čtyřdobé třistapade-
sátce (pravděpodobně i) dvěstěpadesátku, ALE DVOUTAKTNÍ(!!)...
Honzis, autor článku v ČMN, ji trefně nazval *JEŠTĚ VĚTŠÍ PRČA-BAJK* než třista-
padesátka, lehčí, hravější

Jenže pak přichází nadšení ochlazující"sprcha", že by cena DVĚSTĚPADESÁTKY měla
být stejná jako ČTYŘTAKTNÍ TŘISTAPADESÁTKY(!!)
Tak toto zklamání, aspoň podle mého, už nemůže napravit ani oznámení, že KTM má
připravené dvoudobé agregáty se vstřikováním, které plní normu Euro 4 .

Vstřikování je už celou dobu běžná výbava čtyřtaktů, takže z předchozího vyplývá
jediné a to, že kroky KTM, vedoucí ke znovuzavedení výroby dvoutaktních motocyklů,
nejsou rozhodně žádným altruismem, ale tak jako prakticky všechno ve dnešní době,
snahou vydělat ještě více peněz než dosud na motocyklech čtyřtaktních,
výrobou podstatně jednodušších motorů dvoutaktních ...
Co na to Vy, kterým dvoutakty dodnes nejsou "fuk a šum" ???


Naposledy editováno 22.03.2013 18:11:37
Předchozí
1 2 3 4 5
Následující

dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

1.5.2014 v 13:37 | Nahoru | #121
OK Ivane, vím moc dobře co píšu, a co obnášelo závodit v té době.
A teď si běž honem něco o těch dvoutaktech a závodech naštudovat ať to ještě stihneš

1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

1.5.2014 v 19:41 | Nahoru | #122
Nikdo(!) neví všechno a jak roky přibývají, ještě víc si člověk uvědomuje
co všechno neví / nezná a to i když se zaměřuje na úzkou oblast
motocyklové techniky

(reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

2.5.2014 v 08:50 | Nahoru | #123

IvanDvoutakťák píše: Nikdo(!) neví všechno a jak roky přibývají, ještě víc si člověk uvědomuje
co všechno neví / nezná a to i když se zaměřuje na úzkou oblast
motocyklové techniky


tak to jsme + - vrstevníci

dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

24.8.2014 v 14:02 | Nahoru | #124
ta hrda nalepka automobilu se jmenovala 16V

dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

11.3.2015 v 11:03 | Nahoru | #125
Asi už je na světě delší dobu, ale já jsem ho zazanamenal až teď. Lodní motor Selva model Tiger Shark o výkonu 80 hp. Je to dvoutakt s přímým vstřikem. U motorek se stále nic neděje

dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

11.3.2015 v 12:14 | Nahoru | #126
Rád sděluji informaci z březnového čísla anglického časopisu Practical Sportbikes :
19.-21.června se v Jerezu koná GP REVIVAL JEZDCŮ někdejší KUBATURY 500 ccm

Už dnes jsou přihlášeni Kevin Schwantz ( hlavní iniciátor akce ), Wayne Gardner,
Freddie Spencer, Christian Sarron, Graeme Crosby a Didier de Radigues.

http://www.worldgpbi...bEntryID=23/listID=2

Vstupenka na CELÝ VÍKEND stojí 55 Euro ...
Což bude (by byla) ta nejmenší položka cestovních výloh, pokud by se někdo z nás
rozhodl tuto akci zažít. ( Asi "udělám banku" ... )

dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

11.3.2015 v 12:40 | Nahoru | #127
Taky mohl Kevin vybrat nějaký okruh blíž k Brnu, škoda že je to tak daleko.

dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

11.3.2015 v 14:19 | Nahoru | #128
No "on" Kevin spíš "dále od Brna dále" , poté co nebyl pozván v r.2008 na ceremoniál
pojmenování zatáčky na AMD Brno a když se tak stalo až po 18 letech co tam šel
do kačeru ..... Ale možná že výběr místa ovlivňovaly úplně jiné "okolnosti" než Kevin,
například finanční ...

Naposledy editováno 11.03.2015 14:20:01

1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

27.3.2016 v 19:59 | Nahoru | #129
Sledujete někdo jak se vstřikování do 2T vyvíjí? já koukal na stránky atheny a asi nijak. Mohli by se do toho pořádně opřít!
Dyť přeci oproti karburátoru by to míň žralo, mělo lepší průběh a daleko méně hulilo ne? a to vše by bylo se zachováním výkonu.
A s výpočetním výkonem. No za poslední dva roky stoupnul výkon "pouze" o 22% ale i to je pokrok.

(reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

27.3.2016 v 20:07 | Nahoru | #130

zezr píše: Sledujete někdo jak se vstřikování do 2T vyvíjí? já koukal na stránky atheny a asi nijak. Mohli by se do toho pořádně opřít!
Dyť přeci oproti karburátoru by to míň žralo, mělo lepší průběh a daleko méně hulilo ne? a to vše by bylo se zachováním výkonu.
A s výpočetním výkonem. No za poslední dva roky stoupnul výkon "pouze" o 22% ale i to je pokrok.



Honda si dvoutaktni strikacku patentovala:

www.gizmag.com/honda-two-stroke-with-fuel-injection-patent-filing/38529/

Ale jestli se to dostane do produkce je otazka. A KTM pry dvoutaktni strikacku take ma a nasadi ji, az karburatove verze neprojdou pres legislativu EU.

1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

27.3.2016 v 20:11 | Nahoru | #131
A chápu to správně, že pokud se bude vyplachovat válec pouze vzduchem a palivo se bude vstřikovat při stlačování tak nebudou úniky paliva a tudíž nebude potřeba dělat expanzky a to nejlepší charakteristika bude stejná nebo lepší jak u 4T?(myslím krouťák i kw)

(reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

27.3.2016 v 21:49 | Nahoru | #132
zezr> výfuk nevrací jen palivo, ale směs paliva se vzduchem. Pokud by rezonanční výfuk u dvoutaktu vracel jen palivo, tak by se u závodních motorek nepoužíval - bylo by jednodušší přidat palivo na karbecu než ho složitě vracet výfukem

1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

28.3.2016 v 14:37 | Nahoru | #133
já vím že je to směs ale to je směs, která při "vyplachování" unikne ne? Já koukal na animaci kde se válec vypláchnul pouze vzduchem a když píst šel nahoru tak se teprv vstříklo palivo, tudíž shořelo vše. směs nikam neutekla

dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

28.3.2016 v 15:33 | Nahoru | #134
Vstřikování řeší málem všechno a úbytek výkonu na vrub emisí bychom
určitě taky "skousli" Jen kdyby někdo chtěl do dvoutaktů "jít naplno" ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

28.3.2016 v 16:13 | Nahoru | #135
zezr> směs nikam neunikla, to máš pravdu, ale uniknul vzduch který obsahuje kyslík. Dvoutaktní motor bez rezonančního výfuku i když se vstřikováním podle mě ztrácí smysl, protože výkonově oproti čtyřtaktu na tom nebude o tolik lépe.

Naposledy editováno 28.03.2016 16:14:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

28.3.2016 v 17:03 | Nahoru | #136

fajn-tom píše: zezr> směs nikam neunikla, to máš pravdu, ale uniknul vzduch který obsahuje kyslík. Dvoutaktní motor bez rezonančního výfuku i když se vstřikováním podle mě ztrácí smysl, protože výkonově oproti čtyřtaktu na tom nebude o tolik lépe.



Ale stale tu bude vyhoda v jednoduchosti a nizke hmotnosti motoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

28.3.2016 v 17:35 | Nahoru | #137
SirIndy> pokud to bude dvoutakt „klasické “ konstrukce tak ano. Ale i nižší životnost motoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

28.3.2016 v 17:46 | Nahoru | #138

fajn-tom píše: SirIndy> pokud to bude dvoutakt „klasické “ konstrukce tak ano. Ale i nižší životnost motoru.



I se vstrikovanim bude jednodussi nez ctyrtakt DOHC. Zivotnost sice nizsi ale zase nizsi naklady na generalku.

(reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

28.3.2016 v 18:02 | Nahoru | #139
SirIndy> klasické jsem myslel rozvod pístem. Aby to nebyl dvoutakt s výfukovými ventili a kompresorem co nasává směs rovnou nad píst, pak už je to podobný čtyřtaktům.
Předchozí
1 2 3 4 5
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist