1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kružítko - koho pustit?
Kousek píše: Bubrak ZX10R> To same jako Megač. K
Ja sem o stojicich autech psal a ty si na to narazil s tim, jestli ten na dalnici zastavi. Takze si to ted muzeme rozdelit:
1. auta v pripojovacim pruhu (ktery je prubezny i na sjezd z dalnice) popojizdeji v kolone
2. auta v tomto pruhu stoji v kolone
v pripade 1. auto sjizdejici z dalnice prednost nema, to ma prednost pred vozidly, ktere se pripojuji do jeho pruhu na dalnici (stejne jako na kruhaci)
v pripade 2. plati to same co v pripade 1.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kružítko - koho pustit?
Mega-CZ píše: kov> tam je s tim taky hoňka... klidně to tam opravdu motáš dokola 5x než se přesuneš do správného pruhu... vtip je v tom že se ale tahle točí všichni a nikdo tam nejede na krev, proud vozidel se tak nezastaví...
Dost jsem se bál ve Francii v Nice vletět na dvouproudý kruháč s přeloženou motorkou, manevrovat a brzdit tam s ní podle toho jak na mě kdo bude najíždět, tak jak se to děje u nás. Jenže je to jiná zem. Stačilo bliknout do prava a už mě pouštěli....jak kdyby za to uhýbání byli placení..... O to horší je vždy návrat do ČR.Všude ve světě jsou k sobě řidiči ohleduplnější, než u nás. U nás platí - já mám lepší auto, musím zákonitě být lepší řidič, tak ty mě koukej respektovat - já tebe nemusím. A bohužel to pozoruji i u motorek - od doby co jsem si pořídil BMW (starou olítanou vránu s cenou pětimístného čísla, ale se znakem BMW) si ostatní motorkáři myslí, že jezdím po hotelech s kreditkou a nevím, jak vypadá stan v kempu.
1 reakcí na tento příspěvek kružítko - koho pustit?
Funblues píše: Kdyby modré najíždělo na kruháč z levého jízdního pruhu musí dát přednost takhle nikoliv.Prekérka ovšem nastává chce-li pak na kruháči odbočit do toho levého průběžného.Tam teda nevím.
tam plati pak jizda v pruzich a nesmi se navzajem ohrozit, je to jako kdyz prejizdeji 2 auta ve meste mezi pruhy (z leveho chce auto do praveho a z praveho chce auto do leveho)
http://www.vsechny-autoskoly.cz/zakon_o_provozu_na_pozemnich_komunikacich/jizda_v_jizdnich_pruzich/
Kousek píše: Bubrak ZX10R> Pokud sem to dobře pochopil, tak když bude na takovém to společném nájezdosjezdu teoretický štrůdl aut, která nebudou najíždět třeba na dálnici, ale zase rovnou sjíždět, tak borec v pravém pruhu dálnice jim musí dávat přednost a třeba i zastavit, pokud se tam nikde nenacpe? K
e.:jakesyk pičmenka
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kružítko - koho pustit?
Creck píše: Asi jsem blby pac to nechapu Mate tam jasnou znacku dej prednost v jizde a prerusovanou caru.
Copak kdyz vyjizdite na hlavni kde je prerusovana cara a borec jede v druhem pruhu tak mu nedate prednost ?
Kazdopadne ma prednost cerveny.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kružítko - koho pustit?
Kudlanka píše: Souhlas!
Je to nesmysl, uz se to dostatecne vysvetlilo. Modry nevjizdi do prubezneho pruhu kruhace na kterem jede cerveny a tudiz mu prednost nema proc davat. Je to jizda v pruzich. Prednost pri vjezdu na kruhac je kvuli tomu, ze se krizi jizdni pruhy (v tom pripade by modre prijizdelo na kruhac v levem pruhu a ma prerusovanou caru na hranici kruhace) a auta by do sebe jinak vrazila, ale takto se nic nekrizi a cerveny jen prejizdi do pruhu a tudiz dava prednost. Je to stejne jako kdyby jel v levem pruhu na kruhaci a chtel do praveho pruhu na kruhaci. Ostatne je tu i odkaz na odpoved dopravni policie, ktera to hodnoti uplne stejne.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kružítko - koho pustit?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kružítko - koho pustit?
kov píše: Bubrak ZX10R> Pravdou je,že je to divné. Ta značka by pak platila kde? Jen po místo kde se sbíhají ty pruhy? Po to místo ale není komu dávat přednost...
no pravdou je, ze by to tam mohli oznacit explicitneji ale je to jako u te dalnice, ten kdo sjizdi do 'odpojovaciho' pruhu, ktery je zaroven pripojovacim, tak nesmi ohrozit auto co v nem jede, navic pravidla pro jizdu v pruzich urcuji, ze auto vlevo nesmi ohrozit auto co jede vpravo (treba kdyz jsou 3 pruhy a 2 auta chteji z krajnich pruhu do prostredniho)
kolikrat se mi stane, ze jedu rychle do odpojovaciho pruhu a predjedu zprava auto co jede v levem na dalnici a nekdy chce i on do odpojovaciho a musi mi dat prednost
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kružítko - koho pustit?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kružítko - koho pustit?
Kousek píše: Bubrak ZX10R>No ono by se to dalo taky teoreticky brat tak, že ten připojovák je v podstatě součást kruháče a značka označuje hranici křižovatky, tak že při nájezdu vjíždíš na kruháč a máš dát přednost(1) a pak už je to jízda v pruzích(2). K
jo ten obrazek si nakreslil dobre, ale podle me to prave takhle nefunguje, je to jako ten najezd na dalnici, ty davas prednost pri pripojeni na dalnici do praveho jizdniho pruhu, tj. kdyz ty menis pruh, a stejne je to u kruhace, ta prednost urcuje kdo ma prednost kdyz ty menis pruh, ale podle tveho obrazku to prijizdejici vozidlo pruh nemeni a tudiz neni treba upresnovat kdo ma prednost, kdyz se jen jede v pruzich. ta znacka by takto presto podle me mela vyznam jen pro pripad kdy by modre vozidlo chtelo do pruhu ve kterem je cervene vozidlo, ale tam staci pravidla pro chovani v jizdnich pruzich. s takovoudle znackou by to melo byt i vodorovne znaceno jinak - asi jako tady
http://www.mapy.cz/#x=14.509134&y=50.023480&z=17&l=3&c=23-14-30-28-29-27&t=s
zespoda zprava prijizdeji 2 pruhy a oba maji trojuhelnik na zemi a plnou caru napric a auta co jedou zezdola a chteji doprava, tak maji prednost
1 reakcí na tento příspěvek kružítko - koho pustit?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kružítko - koho pustit?
Bubrak ZX10R píše: jo ten obrazek si nakreslil dobre, ale podle me to prave takhle nefunguje, je to jako ten najezd na dalnici, ty davas prednost pri pripojeni na dalnici do praveho jizdniho pruhu, tj. kdyz ty menis pruh, a stejne je to u kruhace, ta prednost urcuje kdo ma prednost kdyz ty menis pruh, ale podle tveho obrazku to prijizdejici vozidlo pruh nemeni a tudiz neni treba upresnovat kdo ma prednost, kdyz se jen jede v pruzich. ta znacka by takto presto podle me mela vyznam jen pro pripad kdy by modre vozidlo chtelo do pruhu ve kterem je cervene vozidlo, ale tam staci pravidla pro chovani v jizdnich pruzich. s takovoudle znackou by to melo byt i vodorovne znaceno jinak - asi jako tady
http://www.mapy.cz/#x=14.509134&y=50.023480&z=17&l=3&c=23-14-30-28-29-27&t=s
zespoda zprava prijizdeji 2 pruhy a oba maji trojuhelnik na zemi a plnou caru napric a auta co jedou zezdola a chteji doprava, tak maji prednost
Pokud by to bylo teda tak, pak je tam ta cedule o přednosti zbytečná a dokonce matoucí a řídí se to jízdou v pruzích.
Ale spíše si myslím, že by to mělo fungovat jako na tom odkazu, akorát že tam není jasně vodorovně vyznačena hranice křižovatky. K
takže předně - takovech kruháčů je všude hafo – viz. např. Olomouc - Globus, že?
K původnímu obrázku. Ačkoliv to vypadá, že modré je v průběžném pruhu a navíc je pro červené vozidlo přijíždějící zprava, opak je však pravdou.
Situace je v Ostravě a z toho vyplývá, že se jedná o ČR. A z obrázku je patrno, že se jedná o kruháč. A v celé ČR jsou před kruháčem umístěny značky "Dej přednost v jízdě", tak je tomu zde patrně také. A modré vozidlo se nachází těsně před "hranou křižovatky" a tudíž musí dát přednost všem vozidlům jedoucím po kruhovém objezdu bez ohledu na to, zda tyto vozidla zrovna mění jízdní pruh (v rámci kruhového objezdu) či nikoliv. Je to stejné jako při výjezdu z vedlejší na hlavní. Zde se vozidla jedoucí po hlavní mohou také libovolně předjíždět. Tož asi tak ....
A podívej se na obrázek níže – Olomouc – Globus. Tady by to mělo být zrovna tak …. Ty 3 pruhy vedle sebe jsou jednoznačně součásti kruhového objezdu. ( čtvrté auto shora stojí na hraně/lezce za hranou/ křižovatky) A tvůrci (z logiky věci) mají za to, že kruháč je třeba co nejvíce vyprazdňovat. Pokud by jste dávali přednost vozidlům v připojovacím pruhu, ucpete ho. A to ze všech směrů. Pokud by byl dopravní přetlak jen z jednoho vjezdového směru a budete se chovat normálně (tj. jedu po kruháči mám volno) – ucpe se pouze ten jeden směr, ale ostatní části kruháče zůstanou funkční ….
Fakt bych řekl, že má pravdu...
1 reakcí na tento příspěvek kružítko - koho pustit?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kružítko - koho pustit?
Kdo toto ale rozsekne a kde se to dá vyčíst, to vůbec netuším.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kružítko - koho pustit?
kov píše: Bubrak ZX10R> Takže se dá říct, že rozřešení situace je dle toho, jestli ten kus silnice,co se o kruháč ,,otře" a vede zase pryč, je a nebo není součástí kruháče. Pokud ano,má přednost červený, protože jede po kruháči a je jedno jestli mění zrovna pruh...pokud ta silnice není součástí kruháče,má přednost modrý. Tomu,že ty slinice jsou součástí kuháče, by nasvědčovaly snímky kruháčů, na kterých jsou na zemi vidět čáry k zastavení aut najíždějících na kruháč.
Kdo toto ale rozsekne a kde se to dá vyčíst, to vůbec netuším.
Ja bych to videl jeste jinak. Pokud je ten 3. pruh soucast kruhace, tak to modry auto jede po tom kruhaci a to cerveny meni pruh (podobne jako kdyby prejizdelo z leveho do prostredniho na tom kruhaci v miste 3 pruhu) a proto dava prednost v kazdem pripade. V momente kdy jsou totiz ty 3 pruhy vedle sebe, tak jsou si ty auta rovnocenny a obe jedou po kruhaci a je to jen jizda v pruzich. Prednost se dava jen kdyz se nekomu vjede do jeho pruhu (na dalnici, na normalnim kruhaci, nebo v tomto pripade v levem pruhu na prijezdu na kruhac), coz neni pripad modreho auta. S vyjimkou pravidla zipu.