globalmoto_kveten





Téma: "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
30.4.2011 v 20:01
Téma věnované více či spíš občas méně šťastným majitelům strojů s vrtulí ve znaku


Naposledy editováno 26.02.2020 13:31:31
Anketa: příští auto
koncern... no fun, no balls
13%
18
šáde 105, luxus a spolehlivost
34%
46
traboš, cvajtakt je best a nehnije
12%
16
mrdat na auto, zlatá italská motorka
40%
54

1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

7.5.2011 v 22:26 | Nahoru | #121
mě říkali že stačí prozvonit, žádný hodnoty sem nehledal. . . . Mě přišlo že příznaky lambda vs váha jsou v celku stejný, jen podle auta se de buď prvně k lambdě nebo váze vzduchu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

9.5.2011 v 09:39 | Nahoru | #122

jk.rx píše: mě říkali že stačí prozvonit, žádný hodnoty sem nehledal. . . . Mě přišlo že příznaky lambda vs váha jsou v celku stejný, jen podle auta se de buď prvně k lambdě nebo váze vzduchu



když odpojim lambdu, tak to jede. když odpojim váhu, tak taky, ale hůř. takže asi spíš lambda. jinak v sobotu jsem ji odpojil a od tý doby to jede víceméně normálně, asi jsme doma.

jen tak jsem dal pokec se sousedem, a ten povidal že mu odešly obě lambdy na ochcáfce poté, co natankoval levnej benzín u globusu... tak jsem si vzpomněl, jak těsně před tim než se to vysralo jsem natankoval na pumpě v hostivici

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

9.5.2011 v 09:47 | Nahoru | #123

FiZzeR píše: když odpojim lambdu, tak to jede. když odpojim váhu, tak taky, ale hůř. takže asi spíš lambda. jinak v sobotu jsem ji odpojil a od tý doby to jede víceméně normálně, asi jsme doma.

jen tak jsem dal pokec se sousedem, a ten povidal že mu odešly obě lambdy na ochcáfce poté, co natankoval levnej benzín u globusu... tak jsem si vzpomněl, jak těsně před tim než se to vysralo jsem natankoval na pumpě v hostivici



hele nevim kdo ti poradil to odpojovani, ale podle me kdyz odpojis jakykoliv tohle dulezity cidlo podle kteryho to primo urcuje dodavku paliva, tak jednotka spadne do nakyho nouzovyho rezimu kdy nejspis ignoruje jak lambdu tak vahu a jede podle senzoru klapky a map.. alpha-n rizeni jako je u motorek... tzn at odpojis co chces vzdy to spadne do stejneho nouzaku a nepoznas podle toho ktera ta vec to zpusobuje....

nerikal si ze lambda je nova? ikdyz to neni zaruka niceho....

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

9.5.2011 v 09:49 | Nahoru | #124

jk.rx píše: Jsem rád že mám starý dieselový VW . Co tam je za vstřikování??? Lambda to taky může bej, dá se vcelku jednoduše vyzkoušet multimetrem.



no u ty lambdy nameris jestli ma obvod ten ohrev... to co z ni leze uz se bude merit hur...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

9.5.2011 v 09:55 | Nahoru | #125
FiZzeR> ty vole to je nejakem mytus ne? Lambda ze by sla do haje kvuli spalinam z mene kvalitniho benzinu? No nevim

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

9.5.2011 v 10:07 | Nahoru | #126

Fofrer píše: FiZzeR> ty vole to je nejakem mytus ne? Lambda ze by sla do haje kvuli spalinam z mene kvalitniho benzinu? No nevim



no lambda ma nakou zivotnost.. odejde sama seslosti veku... samo jsou pak i dalsi duvody ... zkondenzovana voda ve vyfuku ji nedela dobre.. proto se taky dava spis do horni casti aby pres ni netekla a kdyz nejde to vyhrivani tak to ma taky jisty...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

9.5.2011 v 10:17 | Nahoru | #127

assassin píše: hele nevim kdo ti poradil to odpojovani, ale podle me kdyz odpojis jakykoliv tohle dulezity cidlo podle kteryho to primo urcuje dodavku paliva, tak jednotka spadne do nakyho nouzovyho rezimu kdy nejspis ignoruje jak lambdu tak vahu a jede podle senzoru klapky a map.. alpha-n rizeni jako je u motorek... tzn at odpojis co chces vzdy to spadne do stejneho nouzaku a nepoznas podle toho ktera ta vec to zpusobuje....

nerikal si ze lambda je nova? ikdyz to neni zaruka niceho....



podle mě se ta lambda přehřejvá, takže buď ucpanej kat (podle zvuku tam spíš vůbec neni), nebo je blbý vyhřejvání (hřeje furt - nemělo by se to po dosažení provozní teploty vypnout?) nebo prostě lambda dává jednotce jinej signál než váha a jednotka neví jak se rozhodnout.

když odpojim váhu, tak to jede, ale nic moc.

když odpojim lambdu, tak to jede normálně.

když odpojim lambdu i váhu, tak se s tim nedá rozjet.

a ten nouzák bych řekl funguje tak, že si jednotka bere data ze snímačů, který se jí jeví jako zdravý, v tomto případě nastaví o něco bohatší směs aby se nepropálily písty, proto vyšší spotřeba... (vychází asi o 1,5l na sto víc než normálně). podle mě váha a lambda dělá "to samý" (jasně že nedělá, ale dejme tomu), jenom zdablovaný pro potvrzení.

1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

9.5.2011 v 10:18 | Nahoru | #128
jinak lambda byla nová, ale v zimě asi měsíc nebo dva jsem v jezdil s odpojenou - ten dement co to dělal blbě zacvakal ty kontakty do štekru, takže nejspíš vůbec nefungovala. mohlo ji to odrovnat?

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

9.5.2011 v 10:26 | Nahoru | #129

FiZzeR píše: jinak lambda byla nová, ale v zimě asi měsíc nebo dva jsem v jezdil s odpojenou - ten dement co to dělal blbě zacvakal ty kontakty do štekru, takže nejspíš vůbec nefungovala. mohlo ji to odrovnat?



jo tohle ji myslim dokaze odrovnat celkem spolehlive...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

9.5.2011 v 10:30 | Nahoru | #130

FiZzeR píše: podle mě se ta lambda přehřejvá, takže buď ucpanej kat (podle zvuku tam spíš vůbec neni), nebo je blbý vyhřejvání (hřeje furt - nemělo by se to po dosažení provozní teploty vypnout?) nebo prostě lambda dává jednotce jinej signál než váha a jednotka neví jak se rozhodnout.

když odpojim váhu, tak to jede, ale nic moc.

když odpojim lambdu, tak to jede normálně.

když odpojim lambdu i váhu, tak se s tim nedá rozjet.

a ten nouzák bych řekl funguje tak, že si jednotka bere data ze snímačů, který se jí jeví jako zdravý, v tomto případě nastaví o něco bohatší směs aby se nepropálily písty, proto vyšší spotřeba... (vychází asi o 1,5l na sto víc než normálně). podle mě váha a lambda dělá "to samý" (jasně že nedělá, ale dejme tomu), jenom zdablovaný pro potvrzení.



ja se prave bojim ze ta ridici jednotka si dost dela co chce a jeji chovani se da tezko predvidat- a stejne tak z nasledneho chovani urcovat symptomy zavady... uz jen odpojeni baterky a jednotka se zacne "kalibrovat" podle jizdy... proste ty auta to maj az moc prekombinovany...

vyhrivani lambdy drzi konstantnich 750C ... jestli je to bosch lambda a pokud mozno kdyby mela bosch konektor tak bysme ji mohli pichnout do myho externiho kontroleru.. zaprve bude cist AFR tzn pozname jestli z ni leze neco smysluplnyho, stejne tak to cte tu teplotu atd... ikdyz bych celkem nerad kdyby mi to naka zbastlena lambda vysmahla:)

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

9.5.2011 v 10:37 | Nahoru | #131

assassin píše: ja se prave bojim ze ta ridici jednotka si dost dela co chce a jeji chovani se da tezko predvidat- a stejne tak z nasledneho chovani urcovat symptomy zavady... uz jen odpojeni baterky a jednotka se zacne "kalibrovat" podle jizdy... proste ty auta to maj az moc prekombinovany...

vyhrivani lambdy drzi konstantnich 750C ... jestli je to bosch lambda a pokud mozno kdyby mela bosch konektor tak bysme ji mohli pichnout do myho externiho kontroleru.. zaprve bude cist AFR tzn pozname jestli z ni leze neco smysluplnyho, stejne tak to cte tu teplotu atd... ikdyz bych celkem nerad kdyby mi to naka zbastlena lambda vysmahla:)



no ale že to začne dělat vždycky když se motor víc ohřeje... za studena to nedělalo. takže to taky může bejt klidně i něco jinýho, třeba nějakej termistor

jestli je bosch nevim, myslim že to bude nějaká univerzálka. konektor je ušmiknutej z původní a přidělanej na novou lambdu.

1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

9.5.2011 v 13:40 | Nahoru | #132
a eště mě teď napadlo... a to se assassinovi nebude líbit... jestli za to nemůže ten olej co jsem tam nalil bo předtim tam byl nejspíš 10W40, nebylo potřeba cokoliv dolívat, a s tim co tam mám teď (5W40) už jsem musel dolejvat (asi 2 decky na 3tis km) tak jestli ty sračky a saze z nespálenýho oleje kterej to žere neodpálily lambdu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

9.5.2011 v 14:03 | Nahoru | #133

FiZzeR píše: a eště mě teď napadlo... a to se assassinovi nebude líbit... jestli za to nemůže ten olej co jsem tam nalil bo předtim tam byl nejspíš 10W40, nebylo potřeba cokoliv dolívat, a s tim co tam mám teď (5W40) už jsem musel dolejvat (asi 2 decky na 3tis km) tak jestli ty sračky a saze z nespálenýho oleje kterej to žere neodpálily lambdu



nestras s olejem tim to nebude. ze to dela jen za tepla je sice zvlastni, ale zas je mozny ze jednotka si tech dat z lambdy zacne vic vsimat az kdyz je to ohraty na provozni teplotu a do ty doby jede podle neceho jinyho. Ja sem auta nikdy takhle dopodrobna nezkoumal, ono motorky jsou podstatne jednodussi a neceho kloudnyho se dopatrat je tezky, tzn u auta mi to prijde skoro nemozny...

kazdopadne nepravidelne se projevujici zavada je prusvih no, to chce mit druhy auto funkcni po ruce, menit dily a zkouset... ale na bmw klubu dost lidi spolihaj na tu origo bmw diagnostiku.. tak nevim jestli to nezkusit... me to bylo doporuceno taky, driv nez se zacnu vrtat v tom vanosu kouknout na zivy data - tlaky ve vanosu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

9.5.2011 v 14:25 | Nahoru | #134
assassin> live data? to máš asi už OBD-II. u mě jediný vysledovatelný live data jsou, jestli se točí vrtule krom u tědlech starejch střepů s OBD-I s diagnostikou komunikuje tak jedna jednotka z desíti, takže jsem si na 90% jist že jsou to vyhozený prachy.

btw jednotka nekomunikuje ani s drátem v diagnostický zásuvce, celej slavnej BMWklub mi nebyl schopnej poradit jak mám kua vyresetovat interval oleje

Naposledy editováno 09.05.2011 14:26:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

9.5.2011 v 14:29 | Nahoru | #135
FiZzeR> kup si tady OBD a software si stahni z SR

vyjde te to na pár korun

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

9.5.2011 v 14:59 | Nahoru | #136

šmudla píše: FiZzeR> kup si tady OBD a software si stahni z SR

vyjde te to na pár korun



tomu nerozumim...

znamená to, že potřebuju todle a redukci ?? bude to fungovat?

"šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

9.5.2011 v 15:06 | Nahoru | #137
ja si myslim ze prave tahle obd ctecka precte velky kulovy.. ty origo GT hlavy meli k dispozici jen autorizovane servisy, i kopie z ciny stala 50tis, to kazdej franta v garazi nema takze ti nikdo moc nerekne jestli to auto nacte nebo ne... jako ruzny tyhle kabely za litr a univerzalni OBD jsou dobry tak na mazani zjevnej chyb a intervalu oleje....

to ze ty starsi moc precist nejdou je fakt no.. ale nekdo z klubu mel prave i tu GT diagnostiku a treba kdyby to nenapichl tak by se s tima prachama dalo neco delat...

ono po te sbernici urcite naky data lezou, u obd 1 je problem ze nemaj zadnej standartni format, takze je nesezerou tyhle levny ctecky co jedou podle nakyho standardu.. ta BMW diag by mohla umet precist i ty nestadartni data.. ale to fakt varim z mlhy, tady na moc lidi co vi jak to maka a jeste aby to prozradili neni.....

1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

9.5.2011 v 16:00 | Nahoru | #138
Třeba trošku pomůžu, tak pokud odpojíš čidla teploty vody a vzduchu která říkají ECU jaké jsou teploty tak ECU si za ně dosadí, voda 80°C a vzduch 20°C, tzn. běžně ohřátej motor.

Nevím jak 3er ale 7er právě od roku 91 měli self diagnostic mod, u 7er jsem ho myslím podrobně popsal právě na bmwklubu, vše se ovládalo jen plynovým pedálem a závadu to vyblikalo.

Já bych prvně prošel všechny konektory, vyčistit, prostříkat a případně napružit kontakty, takhle jsem půl roku hledal závadu na mojí 7er kdy za jízdy "odpadla" půlka motoru a jet jen s 2.5 litrem byla dost nuda když byl navíc dalším 2,5litrem bržděnej.

Dále nevím zda tvůj model má také snímač na 6 zapalovacím kabelu, je to jen takovej prstýnek na kabelu s konektorem, dle toho pozná ECU kterej válec pálí, jednou jsem měl prošlehlou fajfku na tomto kabelu a takový věci co to dělalo jsem nechápal, někdy to bylo OK někdy se s tím nedalo jet, vlastně jsem na to přišel až náhodou když mě pukla hadice a voda zechcala motor a i tuto fajfku, než jsem dojel domu (ca 2-3km) tak měla fajfka díky vlhkosti zboku díru o průměru ca 1cm. Vyměnil jsem ji a byl klid.

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

9.5.2011 v 16:21 | Nahoru | #139
Fugo> díky, ty čidla zkusim.

jinač ten pedal-stomp-test měly pokud vim jen US verze zapalovací kabely to vůbec nemá, každá svíce má přímo na sobě cívku, a snímač "fáze" nebo jak tomu říct zastává čidlo vačky...

1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

9.5.2011 v 16:27 | Nahoru | #140
aha, tak to už je bezrozdělovače. Ale ta diagnostika je jak u US tak Evropský verze, jen evropská verze nemá propojenu ECU s žárovkou na palubce (byla to tuším CHECK ENGINE) stačí natáhnou kábel a už to fachá, dělal jsem to a měl jsem D verzi.

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

9.5.2011 v 16:29 | Nahoru | #141
Fugo> jo, to jsem se taky divil že mi nesvítí kontrolka check engine. jsem měl za to, že ji předchozí majitel odpojil

a odkud kam se má natáhnout kabel?

je na netu někde nějakej návod?

1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

9.5.2011 v 16:35 | Nahoru | #142
to musíš pohledat, já k tomu měl knihu od Bentley vydavatelství ca 5000stran rozumů, tam jsem kouknul do schémat ECU co je na jakém pinu zapojený, na jednom bylo CHECK ENGINE a jel jsem po kabelech, zajímavý bylo že z konektoru jednotky ten kabel jde, z budíků taky ale někde je prostě přerušenej takže nevodí, natáhl se novej a šlo to. Kam ho zapojit na budíkách najdeš zase dle schématu nebo ho dáš prostě jen na danou žárovku ale to až potom co zjistíš na kterém vývodu je kostra a kde 12V, aby sis to rovnou nešlusnul. Už jsem nějakej rok bezBMW takže už nemám kontakty které by ti mohli pomoci.

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

9.5.2011 v 16:41 | Nahoru | #143
Fugo> tu knížku mám taky, kouknu

2 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

13.1.2014 v 22:12 | Nahoru | #144
Update

Naháněl jsem gremliny, postupně jsem povyměňoval uplně všecko a výsledek byl žeeeeeeeee...

(dramatická pauza)

... to dělalo furt dál. Nakonec jsem to prodal.

Po roce stráveným ve fábii (děsný necky, ale absolutně bezúdržbový) jsem neodolal a pořídil další mrdku, už jsem povyměňoval půlku auta a momentální stav je, že nejezdím, neb to žere stejně oleje jako benzínu Mrdka BMW

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

13.1.2014 v 22:17 | Nahoru | #145

FiZzeR píše: Update

Naháněl jsem gremliny, postupně jsem povyměňoval uplně všecko a výsledek byl žeeeeeeeee...

(dramatická pauza)

... to dělalo furt dál. Nakonec jsem to prodal.

Po roce stráveným ve fábii (děsný necky, ale absolutně bezúdržbový) jsem neodolal a pořídil další mrdku, už jsem povyměňoval půlku auta a momentální stav je, že nejezdím, neb to žere stejně oleje jako benzínu Mrdka BMW

No počkej jakou další mrdku jsis koupil? Já mám rád bajerny BMW Power

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

13.1.2014 v 22:18 | Nahoru | #146
Jirka749>




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

13.1.2014 v 22:20 | Nahoru | #147

FiZzeR píše: Jirka749>




E46 facelift no a co je s tim za problém? benzín nebo ropák?

1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

13.1.2014 v 22:22 | Nahoru | #148
Fizzer a zase nejezdi :) ale aspon to nadela na parkaci paradu na tech kolech :)

"šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

13.1.2014 v 22:22 | Nahoru | #149
Hele co za tu mrdku chceš?? ser na to já to koupim

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

13.1.2014 v 22:23 | Nahoru | #150

Jirka749 píše: E46 facelift no a co je s tim za problém? benzín nebo ropák?



Všechno Nejvíc asi že z toho chčije olej každou možnou dírou, ventildekl přetěsněnej a chčije furt, gufero na klice vyměněný a nevim co dělá, těsnění pod domkem oil filtru chčije a samo ho nikde nemaj, ani v autorizákách... mít vlasy, tak si je vyrvu Obzvláště výměna spojky byla velice záživná
Benzín
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist