globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd
 
17.2.2010 v 18:04
Vazeni pratele motorek

Rad bych navodil debatu ohledne pouzivani zadni brzy v krizovce.
Podobne tema zde nedavno bylo a alespon pro me s nejasnym zaverem.

Stojim o vase nazory na modelovou situaci, kterou priblizim nize.

Predstavme si prumerneho jezdce, nikoliv okruhoveho strelce, ktery jede v poklidu po silnici a nahle musi krizove brzdit a to zcela necekane. Terenem je asfalt, ktery je suchy a neni zasterkovany. Jede se po rovine nebo temer po rovine. Motocykl nema ABS nebo CBS a podobne vychytavky a typ motocyklu je supersport/nahac a jim podobne, ne napr. chopper, kde je jine rozlozeni hmotnosti.
Nikoliv tedy situace, kdy se zenu od zatacky k zatacce, presne vim, kde musim a kdy brzdit a mam spoustu zkusenosti!
Modelova situace je dle me docela bezny stav za jizdy, nikoliv nerealna smyslenina.

Muj nazor na tuto situaci je brzdit jen predni brzdou.

Moje duvody?
Ve zcela necekane situaci je se soustredeni pouze na davkovani jedne packy, navic citlivou rukou dle me pro prumernou osobu unosne.

Naopak zadni brza, ovladana mene citlivou nohou v pevne bote dale snizujici citlivost muze v necekane rizikove situaci snadno vest k zablokovani zadniho kola, ztrate stopy, nutnosti korekce smeru a tim padem snizeni efektivity brzdeni predni brzdou.

Prosim o vase nazory k tomuto tematu a prosim pouze o nazory skutecne k tematu a to takove, ktere k tomu maji co rici , jelikoz bych chtel z vlakna vydolovat nejakou hodnotu. Lepe, at neprispeje nikdo, nez zbytecne. Prispevky se budu snazit moderovat tak, abych prispel k vyse popsanemu.

Dekuji za pochopeni a dekuji vsem za snahu se podelit o sve zkusenosti a nazory.

EDIT: Jelikoz bych rad udrzel vlakno fakt v lajne a strucne, tak budu mazat asi vic, nez by se kdekomu libilo, at se to nezmeni jen v nejaky pokec. Takze se predem omlouvam tem, kteri napisi i prispevky v pohode a ve snaze nejak pomoci, ze jim zmizi...
Nezlobte se prosim

EDIT2: Jelikoz jsem to asi nevysvetlil zcela jasne, tak doplneni: Ja nemam pochybnosti o tom, ze by brzdeni pouze predni brzdou bylo na kratsi draze, nez brzdeni obema.
O cem mam pochybnosti, je to, ze prumerny pilot motorky nezvladne v krizovce efektivne brzdit zadni brzdou a dojde k zablokovani kola.
Jde mi tedy o to, ze motorka by to zvladla, ale clovek to nezvladne.


Naposledy editováno 17.02.2010 20:15:36
Předchozí
1 2 3 4
Následující

1 reakcí na tento příspěvek krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd

9.4.2014 v 17:55 | Nahoru | #91
Jak již jsem napsal jednou. Každej brzdí jenom předkem, zadní brzda je vlastně zbytečná ale kdykoliv se koukneš na jakoukoliv motorku, tak zadní kotouč je sjetej a destičky taktéž. Je to záhada.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd

9.4.2014 v 18:34 | Nahoru | #92

PEPAFJR píše: Jak již jsem napsal jednou. Každej brzdí jenom předkem, zadní brzda je vlastně zbytečná ale kdykoliv se koukneš na jakoukoliv motorku, tak zadní kotouč je sjetej a destičky taktéž. Je to záhada.



heh, na predku sem uz vymel ctyri sady desek, a zadek je jak novej (kontrolovano pred sezonou) a to zadkem dost casto brzdim. Tak nevim co je to zas za moudro ...

Edit: Bavim se o R6ce, tudiz supersportu, tudiz vepredu vsechno, a vzadu jen na "natazeni" motorky, coz nekdy udela zadni brzda, ale vetsinou staci jen razantne nasazet kvalty dolu a zbytech nechat udelat motor a antihop ...

Naposledy editováno 09.04.2014 18:35:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd

9.4.2014 v 18:36 | Nahoru | #93
Ozzy_> no já zadní přibržduju a desky sou ko a kotouč vydraný. přední desky sem měnil asi v 50tis a ještě by tak 20 daly a neorigo kotouče byly na přebroušení.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd

9.4.2014 v 18:39 | Nahoru | #94

Dolík.... píše: Ozzy_> no já zadní přibržduju a desky sou ko a kotouč vydraný. přední desky sem měnil asi v 50tis a ještě by tak 20 daly a neorigo kotouče byly na přebroušení.



Tak pribrzdujes i predni

Jinak se bavim o dromu .... prskafka ma necelejch devet tisic, a vyhodil sem seriovy sumita, i bremba SA. (seriova silnicni smes). Ted je tam kousavejsi Brembo SC, tak dofam ze vydrzi alespon sezonu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd

9.4.2014 v 18:42 | Nahoru | #95
Ozzy_> já sem s tím dal na okruhu 2 kolečka při první jízdě za simoncelliho. a my, co máme hektolitra, tak nemusíme používat tak moc brzdy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd

9.4.2014 v 18:42 | Nahoru | #96

Dolík.... píše: Ozzy_> já sem s tím dal na okruhu 2 kolečka při první jízdě za simoncelliho. a my, co máme hektolitra, tak nemusíme používat tak moc brzdy.



brzdy jsou nepritel rychlosti ... rekl plochodraznik

(reakce na) krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd

9.4.2014 v 18:43 | Nahoru | #97

Ozzy_ píše: brzdy jsou nepritel rychlosti ... rekl plochodraznik



(reakce na) krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd

9.4.2014 v 19:03 | Nahoru | #98

Dolík.... píše: doufám, že si to nečte někdo nový. způsobů, jak se dostat do příkopu je dost, tak na co přidávat ještě jeden...


Jak se to vezme. Hromada lidí by jeho stylem brždění zažívala krizovku co deset kilometrů, tak by se to možná naučili dřív řešit, než by zajeli do příkopy

(reakce na) krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd

20.8.2014 v 19:06 | Nahoru | #99
bramboroking> Jesli tě to někdo neučil 30% zadní 70%přední
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist