chtěl bych vás upozornit na tuhle slevovou akci. Třeba se to bude někomu hodit.
Více na www.touratech.cz
1 reakcí na tento příspěvek Vánoce v Touratechu
Jak vůbec může taková firma existovat? Ty jejich věcičky by se mi hodily to je ok, ale za tyhle zlodějský ceny? No fůj!! Na šibenici s nima, stejně je to banda kreténů když jim ještě nedošlo že to maj dělat v číně abych si to mohl dopřát i já. Při kontraktu na milion šusplechů pod motor ke GeSu by se určitě dala servat cena na polovic. Že by se to prodávalo 200let? Kecy, stačila by pořádná slevička pro český trh a místní kutilové by si to vyklepali třeba na tvar motoru od Golďase. Prostě kreténi to jsou co neviděj perspektivní trh hnedka za humnama. Asi jim to tam půjdu vysvětlit vepřákům, jak se má ta jejich upatlaná firma řídit. :D
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vánoce v Touratechu
se divim, ze mas jeste odvahu se v tomhle foru objevit. uz sme te vodhalili i s tema vydriduchama z rajchu. vsechno si dokazeme udelat doma a nebo koupit lacino od kosmonautu z ciny, co na tom, ze jim je 5let nebo zrovna sedej. hlavne, ze to neni za takovy zlodejsky penize. ty trapny vymluvy vo nejaky uchyceni a serii 10kusu uz ti nikdo nezere.
po tom co jsme ti to tady vysvetlili, bys mel rovnou zavrit kram...
Pravda, cestou jsem se stavil u jedné firma, co dělá stoly do kanceláří, že bych pořídil desku na čtyřech kovových nohách a ta, která se mi líbila, vyšla na vcelku sympatických 83 tisíc po slevě a slečna mě ujistila, že to je "pravá dýha", takže mám další tip na výrobu v asii :)
1 reakcí na tento příspěvek Vánoce v Touratechu
Jako příklad jsem vzal padáky pro 12GS:
Koncová cena:253 EUR
mínus Dealer 30% = 177 EUR
mínus DPH 15% = 150,5 EUR
mínus marže výrobce 50% = 75,27 EUR (což bude +- výrobní cena)
A teď opačně:
materiál je v číně o 15-20% levnější
neměřil jsem přesně délku trubek, ale odhaduji to na cca 1,5m
1,5m ocelové svařované trubky stojí 1,1 EUR/1m tedy 1,65 EUR
v číně 1,32 EUR
šrouby cca 8 EUR
zbytek je práce, lakování, atd.
při výrobě cca 1000 kusů lze ušetřit kolem 20-30% na práci a technologii => 46,2 EUR
celkem tedy bude výroba těchto padáků stát v číně +- 55,5 EUR
doprava 15% z ceny výrobku = 63,8
clo 8% 68,9
marže výrobce 50% = 103,4
dph 15% = 118,9 EUR
30% dealer = 154,6 EUR
Rozdíl by tedy mohl být kolem 98,5 EUR. Což je jen velmi teoretický údaj, protože do toho není započítán přesun výroby do číny a s tím spojené náklady na kontrolu kvality.
Přesto by koncová cena pro zákazníka mohla být o cca 80 EUR lepší. Nicméně když se na to kouknete z druhé strany. Někde jsem četl, že BMW vyrobilo 100000 motorek 12GS. Když projdu německé internetové bazary, zjistím, že více než 50% motorek 12GS nemá žádné doplňky. Tudíž potencionální trh by mohl být kolem 50000 těchto modelů. Nevím kolik procent trhu připadá na TT v porovnání s konkurencí, ale řekněme že mají 60% trhu. To je potencionálních 30000 motorek v období 2003 až 2007. Tj. zhruba 4290 za rok a tím pádem cca 357 kusů měsíčně. Nic moc pro výrobu v číně a s tím spojených problémů. Přesto by to bylo realizovatelné. Ale je také nutné pochopit výrobce, který má nainvestováno slušné peníze ve výrobní technologii a snaží se dělat co nejvíce výrobků "doma", aby ji zaplatil.....
Také vám může připadat marže výrobce 50% jako nesmyslná. Ale není. V této ceně je vývoj, technologie a marketing..... Skutečný zisk bude kolem 20% procent u takto malosériové výroby.
Je jasné, že pokud si člověk něco udělá sám, všechny tyto náklady mu odpadají. Ale přiznejte si, že kdyby tu nebyl TT a ostatní výrobci doplňků, co by jste pak kopírovali? Silně pochybuju, že by většina garážových výrobků měla tolik invence, aby přišla s něčím vlastním a jiným, než je pouze kopie.
S TT nemám nic společného, přesto se jich ale musím zastat.....
Každý musí být z něčeho živ a nemyslím si, že jejich marže jsou nějak přehnané.
Mohl bych vám ukázat mnoho jiných výrobků, které kupujete a kde jsou přidané hodnoty mnohem větší a ani se nad tím nepozastavíte.....
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vánoce v Touratechu
diky, konecne to nekdo hezky zesumarizoval, on bude urcite i rozdil v tech trubkach.
rrrsss>
netvrdim, ze v rajchu delaji vsechno z wotan nebo bohler-blitz stahlu ale urcite to neni takove blato jako "ocel" z ciny co se me dostala do ruky nedavno. ale mozna to byla nejaka nova "ohebna ocel" vyrobena kosmickou technologii
V každém případě zrovna u nich je to věcí cti, že ty věci nedělají mimo evropu. Dávají hodně práce jiným firmám, skoro všechno co je v černém komaxitu se dělá někde jinde v Evropě (podle jejich dokumentace) a když jsme zkoušeli s některými subdodavateli jednat o možnosti nákupu věcí, které nedělají pro TT a prodávají přímo, tak jejich ceny nejsou vůbec tak výhodné, aby se to vyplatilo a nemluvě o neexistujících reklamačních podmínkách. Zkusili jsme to a bylo to fiasko, polovina věcí neseděla, chybějící montážní materiál atd a výrobce přestane komunikovat.. Představuju si, jak to musí být obchodovat s výrobcem v Číně... :)
Je jasny, ze to co jsem vyplodil je jen odhad. Nicmene si myslim, ze to neni zas az tak daleko od pravdy. Naklady na zkusebny (jako je TUV) se bezne zahrnuji do ceny engineeringu (vývoje). Proto jsem také psal, že jejich skutečný zisk není 50% ale mnohem méně (kolem 20%), protože od z těch padesáti procent musíš odečíst právě takové věci jako je vývoj a cena všech nákladů spojených s vývojem, které nejsou nijak levné. Pokud se jendá o maloseriovou výrobu (což TT dělá), neměla by v procentech cena vývoje překročit cca 10-15% z ceny, za kterou prodává výrobce dealerům. Pokud to překročí, je někde něco špatně.....
Neber to ode mne jako útok proti TT. Jen jsem se snažil místním chytrákům vysvětlit, že dělat něco seriově není vůbec jednosuché a většina z těch, kteří tu na TT nadávají by za podobných podmínek vůbec nechtěla věci vyrábět. Ale to je obchod. Někdo chce a tak se mu za pár let podaří vybudovat firmu stylu TT.
Já proti TT vůbec nic nemá a jsem rád, že existují a že mám kde kupovat dopňky, bez toho, abych se stím musel patlat doma v garáži. To že má TT dovozce v ČR je super a to, že je tento dovozce ochoten naskladňovat většinu věcí, aby mohl rychle prodávat je super ještě víc. Koukněte pánové kolem sebe, kolik ostatních dovozců toto dělá. Vše na objednávku..... (
Přesto je pár věcí, u kterých si myslím, že je dovedu udělat lépe a tak si je udělám (tedy ne já, ale firmy dle mé objednávky... ) )
to, ze vetsina sortimentu TT je made in EU se me moc libi.
btw docela me prekvapilo kdyz jsme na ramu bmw objevil vyrazeno "made in czech rep."
tak kupříkladu BMW neváhá a změní bez varování uprostřed roku rozměry nebo způsoby uchycení
nebud prekvapeny, to je nemecka specialita, jdou spise smerem postupne evoluce. nerikam, ze je to lepsi nez drzet po celou dobu vyroby naprosto stejny vyrobek jako zbytek sveta, ktery se ke zmene rozhoupe jen pokud vyrazne usetri nebo je to vazna konstrukcni ci materialova chyba. proste to tak je
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vánoce v Touratechu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vánoce v Touratechu
Nakonec leckteré ledvinky, polarflískové košile a mikiny, rukavice apod, co se prodávají v Německu, jsou vyráběné u nás. Otázka je, jestli je tady jen výroba nebo se to i navrhuje a oni to pod svým jménem přebírají...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vánoce v Touratechu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vánoce v Touratechu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vánoce v Touratechu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vánoce v Touratechu
1 reakcí na tento příspěvek Vánoce v Touratechu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vánoce v Touratechu
Anodizování je normální bezbarvý elox ne? Mě to na kusové díly dělali někde v Krkonoších a maximální spokojenost...
1 reakcí na tento příspěvek Vánoce v Touratechu
Thunderman>No nevím nevím stále se tuřeší ceny v TT, ale nikdo tu nevidí tu práci v EU za tím. Jasně že by se všem líbylo to mít za 0,1 ceny, ale si to pak musíte nechat dělat v Číně a né v Německu. Za další když opravdu někdo něco chce tak byť je to i sebedražší tak si to koupí. Jsem toho zářným příkladem nikdy jsem neměl astronomický plat a jen proto, že se mi díly na mého Dakara líbyli tak jsem v TT utratil nemalé částky cca 1,5 násobek kupní ceny motorky. Měl jseem v určitých okamžicích i 5 zaměstnání současně abych si mohl v TT neco koupit. Je to o tom zda li to či ono opravdu chceš či nikoli.
a nemel bys nejakou jedno nebo dve zamestnani pro me? dneska se dost blbe hleda...
Naposledy editováno 09.12.2009 13:12:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vánoce v Touratechu
radim2>xavier> no to mas ,,pravdu" proto mam motorku koupenou novou v Rakousku a tamtez ji servisuji.Byl jsi nekdy ve stodulkach?za sebe rikam nikdy, ceny vyssi nez v D jak moto tak doplnky,navic nemaji vse a vyjde to draz a to nemluve i servisu FUUUJ bmw v CZ ne aspon ne pro me.
Ja tam kupoval jen nejaky hadry a ceny kupodivu mensi nez v nemecku. Nekde to jde i pres postovne