Naposledy editováno 15.11.2021 21:53:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak laděných výfuků v ČR
1 reakcí na tento příspěvek Soumrak laděných výfuků v ČR
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak laděných výfuků v ČR
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak laděných výfuků v ČR
1 reakcí na tento příspěvek Soumrak laděných výfuků v ČR
1 reakcí na tento příspěvek Soumrak laděných výfuků v ČR
Drahou a nefunkční, protože to na silnici stejně korektně nezměří dle platné metodiky.
Pochopil bych, kdyby to měli dělat STK v rámci TK, to asi není co namítat.
Vždyť už dneska si můžou v autě vytáhnout poldové data z poslední tk, včetně fotek. To musí stačit.
Pokud je nejistota, stejně jsi povinen akceptovat ověření na STK, to platí v celé EU už co pamatuju.
A hlavně, to je vrtěni psem. Pokud máš homologovaný výfuk a není upravený, tak to není tvoje starost. Pokud to nevychází, tak je chyba u výrobce/dovozce a asi ojebal zkoušky. Měli, nebo musí tlačit na něj a ty se můžeš připojit. O náhradu škody, že ti prodal něco co neplní parametry které deklaruje a znepojizdnil ti vozidlo.
Naposledy editováno 18.11.2021 12:03:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak laděných výfuků v ČR
Kafoholik píše: Zase někdo vymyslel hovadinu...
Drahou a nefunkční, protože to na silnici stejně korektně nezměří dle platné metodiky.
Pochopil bych, kdyby to měli dělat STK v rámci TK, to asi není co namítat.
Vždyť už dneska si můžou v autě vytáhnout poldové data z poslední tk, včetně fotek. To musí stačit.
Pokud je nejistota, stejně jsi povinen akceptovat ověření na STK, to platí v celé EU už co pamatuju.
A hlavně, to je vrtěni psem. Pokud máš homologovaný výfuk a není upravený, tak to není tvoje starost. Pokud to nevychází, tak je chyba u výrobce/dovozce a asi ojebal zkoušky. Měli, nebo musí tlačit na něj a ty se můžeš připojit. O náhradu škody, že ti prodal něco co neplní parametry které deklaruje a znepojizdnil ti vozidlo.
Nějak mi připadá jako bys nežil v ČR ...
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak laděných výfuků v ČR
Ale žiju a mimo jiné se zabývám v práci i certifikací.
Z toho vycházím, zákazník neručí za to, že vyrobek neplní to co jsem uvedl v prohlášení o shodě. To je náš průser, pokud neprokážeme , že se v tom vrtal, nebo to není běžným opotřebením ( což by mělo být v návodu, pokud to může nastat ).
No, a nad vykuchanymi výfuky bych nebrečel, to považuji za nesmysl...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak laděných výfuků v ČR
no a jak by jsi postupoval v případě - výfuky Vance and Hines, žádne znaky na výfuku i když jsou přímo od výrobce. Prošel jsem procesem zapsání vyjímek do TP, vyfotografováno. V TP napsáno - vyfuky nejsou podle Eu blablabla ale podle Dot. Nejsem si bohužel jistý zda tohle bude stačit ať budou moto házet na mikrofon . Pokud tím neprojdu, určitě ty 4 tisíce co jsem Dekře za tento proces zaplatil nenechám jenom tak bez boje ....
1 reakcí na tento příspěvek Soumrak laděných výfuků v ČR
To, co se opravdu na výfuku ladí, je potrubí mezi motorem a tlumičem.
Tlumič je jenom přívěsek, kvůli kterému se ale musí občas přeladit u motoru vstřikování, když si to někdo pro větší ryk příliš odšpuntuje. A pak je to taky ukazatel IQ každého takového domácího ladiče hluku.
Kafoholik píše: Piwell> jo, možná máš pravdu.
Ale žiju a mimo jiné se zabývám v práci i certifikací.
Z toho vycházím, zákazník neručí za to, že vyrobek neplní to co jsem uvedl v prohlášení o shodě. To je náš průser, pokud neprokážeme , že se v tom vrtal, nebo to není běžným opotřebením ( což by mělo být v návodu, pokud to může nastat ).
No, a nad vykuchanymi výfuky bych nebrečel, to považuji za nesmysl...
Ano, vím, že to tak je, s tím tvrzením naprosto souhlasím.
Kafoholik píše: Z toho vycházím, zákazník neručí za to, že vyrobek neplní to co jsem uvedl v prohlášení o shodě. To je náš průser, pokud neprokážeme , že se v tom vrtal, nebo to není běžným opotřebením ( což by mělo být v návodu, pokud to může nastat ).
No, a nad vykuchanymi výfuky bych nebrečel, to považuji za nesmysl...
A o tom to je. Pokud na motorku dám homo výfuk bez dB killeru nebo po čase nedoplním vatu - a při měření neprojdu - tak se nemám šanci vozit po výrobci. A na tohle ten zamýšlený postup měření tak nějak cílí. A co si budeme povídat, navrhovaná tolerance je tak veliká, že neprojde hodně hlučná motorka.
Animals21 píše: _Michal> v poho, ja dnes namotoval Arrowa za 25litru a nenecham si to od nikoho (mysleno eurohujeru) zkazit. Aspon kurwa ne hned dneska Navic teda oproti Mivvu, kteryho jsem mel na byvalem Speed Triplu, je tohle docela rozumny i bez dB killeru.
počkej až tomu někde naložíš
moje akrapy na volnoběh taky jenom krásně tlumeně duní , horší to je když na dalnici dám full gas , ale na druhou stranu ono to nebude tak hrozný když v sedle vydržim i 8 hodin
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak laděných výfuků v ČR
Rooks píše: Kafoholik> Ahoj,
no a jak by jsi postupoval v případě - výfuky Vance and Hines, žádne znaky na výfuku i když jsou přímo od výrobce. Prošel jsem procesem zapsání vyjímek do TP, vyfotografováno. V TP napsáno - vyfuky nejsou podle Eu blablabla ale podle Dot. Nejsem si bohužel jistý zda tohle bude stačit ať budou moto házet na mikrofon . Pokud tím neprojdu, určitě ty 4 tisíce co jsem Dekře za tento proces zaplatil nenechám jenom tak bez boje ....
Tak, pokud máš v TP výjimku, tak bych neřešil nic. To by mělo být svaté. Protože by mělo ( musí) být dohledatelné podle čeho ti to uznali, s tím že v tom certifikátu je uvedeno i jaké to plní hodnoty. Zodpovědnost převzal ten, kdo ti to schválil do provozu.
Nikdo ti nic nezapíše bez dokumentace.
-Ta může být buď uznaná původní, protože je dělaná dle metodiky která je stejná nebo přísnější než ta naše.
- Nebo, pokud dokumentace není, muselo proběhnout individuální schválení, kde nějaká certifikovaná zkušebna provedla test s výsledkem v mezích EN.
Pokud by se naměřily následně v provozu hodnoty jiné než dle dokumentace, asi by to měli řešit jako že je to legální díl, nicméně poškozený/opotřebený, takže na výměnu...
Ono, na originál dílech shvalovaných jako součást motorky taky není vždycky napsané schválení.
Bere se to tak, že ten výrobek - motorka se musí shodovat s homologačním vzorkem a v případě nejasností si to ten kdo to rozporuje má kde porovnat.
Schvalovací značka je na alternativních dílech, které se na motorku dodatečně montují. Pokud je na výfuku ( kolech, řídítkách, světlech...atd. schválení , nemusí se zapisovat do TP. Držitel té schvalovací značky zodpovídá za to, že to funguje jak má při dodržení návodu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak laděných výfuků v ČR
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak laděných výfuků v ČR
Rooks píše: Kafoholik> díky za reakci
Ano, myslím, že od Kafoholika jsou tady nejsmysluplnější informace
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak laděných výfuků v ČR
Piwell píše: Ano, myslím, že od Kafoholika jsou tady nejsmysluplnější informace
Jenže jedna věc je teorie a druhá praxe. Kdo si jde po koupi homo výfuku, který je hlučnější než originál, zapsat jeho montáž do TP?
vilemx píše: Jenže jedna věc je teorie a druhá praxe. Kdo si jde po koupi homo výfuku, který je hlučnější než originál, zapsat jeho montáž do TP?
No, asi málokdo, ale to je holt pak jeho boj. Třeba já jsem jeden z těch, kterej si šel nechat zapsat vyšší výkon do TP po chiptuningu na autě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak laděných výfuků v ČR
Nebo máte k tomu vance/ hines v TP uvedeno, že to v reálu produkuje místo 110 například 157 decibelů? A že je na tech 157 decibelů udělena výjimka MDCR? Máte k té "výjimce" pravomocné rozhodnutí MDCR?
TZV, TUV ani DEKRA neudělují výjimky, to jsou soukromé společnosti které podnikají v daném oboru...a podle všeho nebudou dlouho jen tři....
Výjimky v ČR uděluje MDCR, podle zákona, ve kterém je současně je uvedeno, že výjimky se nevztahují na hodnoty hluku, na emise, na požadavky na elektromagnetickou kompatibilitu a předpisy upravující účinek brzd...Proto MDCR nikomu neudělí žádnou výjimku nad rámec hodnot stanovených platnou legislativou....
Jinak montáž výfuku, antény, kliky nebo páčky a podobné píčoviny se do TP nezapisují, protože tam k tomu není kolonka...K tomu měření hluku dříve či později dojde, MDCR k tomu bude muset vydat vyhlášku o technických prohlídkách....vzhledem k tomu, že předvídatelnost práva je v ČR tristní, budou ty zásadní informace zřejmě opět uvedeny v nějaké instrukci pro STK....ty se blbě hledají, jsou zveřejňovány ve věstníku dopravy
Je mi 60 a období kdy jsem jezdil na motorce s vykuchaným výfukem a ozdobnou koncovkou z velké Májky mám už dávno za sebou...také jsem jezdil obcí v místech kde jsem byl viděn a slyšen....dnes to hodnotím jako mladickou nerozvážnost a chápu adolescenty, kteří to praktikují i v pozdějším věku....také nevylučuji že někdo může mít při zvuku vykuchaného výfuku i erekci...přesto souhlasím s názory, že nadměrný opakovaný hluk obtěžuje...tím obtěžovaným je zpravidla vždy někdo jiný než řidič motocyklu....bohužel doba se mění a ti nevybouření budou k dodržování pravidel donucování odloupnutím kontrolní známky, zadržením techničáku a v případech nezaplacených pokud navíc odebráním tabulky s RZ / SPZ...
Naposledy editováno 21.11.2021 13:02:48
1 reakcí na tento příspěvek Soumrak laděných výfuků v ČR
bez tlumítek mají většinou hezčí zvuk, ale když jedu 200 km v kuse, tak brní uši i mě, natož toho, kdo jede za mnou.
paradoxně jsem s tlumítky prošel i před rakouskýma cajtama a na české stk (pár let zpět, už tu motorku nemám)...i když bylo na laufech velmi čitelně vyraženo "racing use only"
edit: laďáky mám kvůli hmotnosti...zvedat v terému o 8 kg více je i na 210 kg mašině znát
Naposledy editováno 21.11.2021 13:28:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak laděných výfuků v ČR
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak laděných výfuků v ČR
Beru názor Kafoholika je to logické co řekl, a pokud by byl problém tak se na tom budu točit případně budu žádat vrácení peněz.