Dostala se mi do ruk tahle honda. Puvodne jsem ji chtel tak nejak polecit a nechat v original stavu. podle fotek a inzeratu nevypadala spatne, ale kdyz jsem prijel na misto tak jsem zjistil, ze stav je velice zalostny a uvedeni do original stavu nema naprosto smysl.
Veskere plasty jsou lakovane, motorka disponovala drzakem bocnich kufru a vcetne kufru krusel nebo jak se to jmenuje a sedlem guliany, ale to bylo tak vse co stoji za rec. Takze cena byla jeste to co se zdalo byti lakave.
A rikal jsem si, za ty love kdyz tomu aspon motor pojede, budu rad.
No jenze tekouci karburatory, spatna baterie, povolene vyfuky, no takze se to nedalo ani projet, no nic...dalsi zajic v pytli. Ale vzal jsem to.
Ze teda kupuju vlastne ram, motor , a bude dalsi stavba. bude dalsi covid vlna a nebude zas do ceho pichnout.
Kazdopadne jsem motorku chtel rozjet a pojezdit chvili v original stavu nez to rozrezu, abych zjistil, jak je na tom motor, jestli radi, nemlati a celkove jak se to chova.
Tlumice samozrejme v hajzlu ,ale co uz... narval jsem je vazelinou aby aspon trochu neco delaly , diky vazeline jsem na par kilometru rozchodil i karburatory, bez nutnosti jakekoli investice a po par kilacich jsem zjistil, ze to zere vodu.
No a bylo rozhodnuto, motor rozebrat.
Bylo to padle na levou stranu, bal jsem se praskliny na bloku a jelikoz je valec jeho sucasti, tak je to neresitelne.
Nastesti teda spatne tesneni a vyzrana hlava. Tu jsem dnes dal na prebrus, ale i tak.
Diky tomuto jsem pochopil, proc se CX500 prezdiva "pumpou na sračky"
protoze to co jsem vykydaval v neskutecnem mnozstvi z chladiciho okruhu u prostoru valcu je neskutecny.
Jasne, je to starta motorka, ale i tak to nechapu.
Nicmene vhozena rukavice byla zvednuta a tak se vas soucasne i zeptam.
Karburatory maji podelne prasklou prepadovou tycinku. Snazil jsem se to vyresit ruznejma natazenejma hadickama, ktere odolavaji benzinu, ale zadna z nich to neutesnila tak aby do rana karburatory nevykapaly na zem.
A tak se tedy ptam, pro zajimavost, setkali jste se s tim nekdo na vasich pumpach a jak jste to resili, pripadne spis ocekavam, ze nikoli, tak byl by nejaky napad jak to resit?
diky a valcema nad zemi :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pumpa na sraky
A co se týče sundání motoru. On to není tak zásadní úkon. Pokud totiž nechceš rozebírat nic dalšího než zadní dekl tak je to "principiálně" snadná práce. Vypustit olej, vypustit vodu, shodit výfuky (nechávám celou soustavu komplet bokem), odpojit sání, vyhodit kardan, odpojit vodu od přepadu, elektriku (v podstatě jen svíčky a jeden kabel od altíku a čidel) a na zvedáku ten motor s chladičem a držákem spustit dolu a vysunout bokem (jde to i reverzním způsobem - posadit motor na nějaký špalky, odmontovat všechno okolo a uhnout s rámem). Motor má asi 70 kg takže podle toho je třeba s tím počítat.
Na tvém místě bych to prostě vyhodil z rámu a zkontroloval/vyměnil těsnění/gufera. Takhle je akorát jasný že tam někdo něco zvrtal.
Naposledy editováno 07.11.2021 00:24:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pumpa na sraky
Ještě jsem nenapsal, že si představuji, že na ní bude za 20 let jezdit vnuk , pokud bude ještě benzín.Já už tu jistě nebudu, ale třeba si vzpomene až přeleze ze zetky 1951 na kus železa z 81.
Naposledy editováno 07.11.2021 01:09:31
Vodní okruh je u cx dost primitivní, na zadním deklu to těsní jen dva okroužky, těsnění pumpy , gumový těsnění pod krytem pumpy a okroužek na trubce co vede bokem okolo motoru. Tam není nic složitýho. Gufera se daj koupit v sadě včetně toho u náhonu (to je v podstatě jediný trochu atypický, ostatní jsou standard a daj se koupit extra). S běžnou golasadou, momenťákem, stahovákem na rotor altíku a přípravkem na fixaci kliky (což není nic než kus silnějšího plechu s vypilovaným zubem) se dá udělat veškerej servis bez nějakejch záludností. A některý díly se zas dělaj nový (naposled jsem viděl izolátory na aliexpresu a němci maj nově udělaný napínací šíny k rozvoďáku).
1 reakcí na tento příspěvek pumpa na sraky
nebál bych se, Dadajane, vyndat ven motor. Zahřej olej, vypusť ho z motoru. Od elektriky motor odpojíš bez problémů, zpětné připojení nelze pokazit, nedá se to nijak přepólovat. Výfuky s koleny i s kolektorem spustíš dolů a vytáhneš zpod motorky, vypustíš kapalinu, sundáš chladič a trubku, co je na boku. Vyfoť si polohu sponek na gumové hadici (koleni) mezi chladičem a zmíněnou trubkou. Vyfoť si držáky motoru a indukčních cívek, než to rozebereš. Motor nech viset na dlouhých šroubech bez matek, vyšroubuj zajišťovací šroubek kardanu (po odhrnutí manžety směrem od motoru dozadu. Když nebudeš mít pod motorem výfukový kolektor (výfuková soustava bude vytažená zpod motorky), podlož si motor třeba pár dlaždicemi 300x300 nebo fošnami podobného formátu, postav se do pozice jezdce nad motorku (s nohama na zemi) nadzdvihni motor rukama za hlavy, někdo ti vytáhne dva dlouhé šrouby, na kterých motor visí a ty jej popotáhneš pár cm dopředu, abys jej sundal z kardanu. Motor pak položíš na dlaždice/podložky břicho. Až si oddechneš, znovu motor nadzdvihneš a pomocník Ti vyndá podložky (dlaždice, krátké fošny). Po jedné či všechny, záleží, jak dlouho ten motor udržíš. Hodí se předtím z motoru sundat startér, bude trochu lehčí. Na zem spuštěný motor pak přetáhneš do strany.
Napadá mne 5 důležitých věci: Když budeš po odstranění šroubů sundávat z motoru těleso vodní pumpy (v horní části zad) opatrně s jeho odlepením. Klepej zboku gumovou paličkou, budeš-li páčit ve spáře, pak delším břitem nože, nikoliv tenkým (např. elektrikářským) šroubováčkem, ať tam nevytlačíš zub či to místně neuštípneš. Pak odšroubuj matici oběžného kola pumpy, opatrně kolečko stáhni z tisícihranu (opět gumová palička a prsty) a neztrať přitom měděnou podložku, co je mezi matkou a litinovým oběžným kolečkem. V oběžném kolečku Ti zůstane v gumě kroužek vymezující hloubku nasazení na tisícihranu. Budeš-li měnit těsnění vodní pumpy, tzn. vyndávat jeho část z litinového oběžného kolečka pumpy, nevyhoď si společně s touto starou částí i ten kroužek, který v ní zůstane. Vyloupni si jej ven a schovej. Teprve nyní půjdou sundat po odšroubování šroubů záda. Opět opatrně odlepovat, odpáčit břitem starého nože dokola, opět přitom poťukávat gumovou paličkou.
Nyní pozor: při sundávání zad vtlačuj do motoru hřídelku řazení, aby zůstala v motoru. Kdyby zůstala v zádech, natáhneš si pružinky od řadicí kulisy.
Při sundávání zad také může z hřídele startovací rozety spadnout vymezovací podložka.. Shrnu-li to: 1.neoštípnout přírubu tělesa vodní pumpy, 2.nezratit měděnou podložku patřící mezi oběžné kolečko a matici, 3.neztratit vymezovací kroužek, 4.nezničit pružinku na řadicí kulise 5. neztratit kalenou vymezovací podložku z hřídelky s "tenkým" ozubeným kolem. Ty podložky jsou tam 2. Mít třeba pod motorem hadr, ať se nezakutálejí po stole někam na zem. Po odlepení zad se z motoru vyleje zbytek oleje, který nelze zcela vypustit. S těsněním od Athény mám dobré zkušenosti udělal jsem 3 motory bez pozdějších netěsností. Těsnění jsem dal oboustranně na vazelínu. Když se rozhodneš to dělat, pomůžu Ti radou na telefonu.
a sada těsnění na hřídele CX (24 eur)
Dík.
1 reakcí na tento příspěvek pumpa na sraky
Předem moc díky za info.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pumpa na sraky
Jinak čistě technicky to u CX není "půlení motoru" ale jen sundání zadního krytu.
Naposledy editováno 30.05.2022 17:38:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pumpa na sraky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pumpa na sraky
Combust: měl jsi pravdu, někdo v tom místě poničil papírové těsnění a tak to zvenku zalepil možná těsně před prodejem nebo už potom nejezdil. Tak to začalo postupně prolínat a po 2 tis už to teklo dost. Rovnou se vyměnil řetěz (asi by ještě mohl jezdit) a těsnění vodní pumpy. Tak uvidíme.
Naposledy editováno 23.02.2023 20:34:05
1 reakcí na tento příspěvek pumpa na sraky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pumpa na sraky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pumpa na sraky
edit: Porovnání originálního těsnění a repliky od Kaliny a faktura na Hondu CB750C.
Naposledy editováno 21.04.2023 21:23:49
A moc díky všem za rady
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... | Apo-Rider | 9 | 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976 |
cx 500 pumpa Honda CX 500 | peracek1 | 6 | 26.4.2024 v 18:32 combust |
CX 500 přední brzda Honda CX 500 | V-tec4 | 4 | 7.4.2024 v 10:09 combust |
Pískání brzd Honda CX 500 | Toretak1050 | 7 | 2.4.2024 v 17:11 xbedla |
Zkřípání Honda CX 500 | Toretak1050 | 0 | 3.3.2024 v 16:43 Toretak1050 |