Respektive mohu ucit a poradat kurzy ci cvicne jizdy na okruhu ci za provozu jako zivnost bez jakekoliv licence?
A zajima me vas nazor co od instruktora motoskoly ocekavate nebo jste ocekavali ze vas nauci a zdali jste se opravdu v nejakem typu motoskoly neco naucili.
Diky za reakce
PS: kdyby me chtel nekdo zamestnat na teto pozici, pripadne si se mnou domluvit za uplatu cvicne jizdy jsem pripraven
Nestačí jen zjistit zda tečou vidle, zda to nějak brzdí a je napnutý řetěz.. Pak se může teprve pracovat na zdokonalení techniky jízdy.
Už jsme si vyzkoušel i trochu školit třeba kámošky, bývalé a já jsem si uvědomil třeba, že školitel musí propojit aspoň u mě to co umím jen z praxe(vše ) s teorií, aby to šlo předat někomu dál. Třeba už jen to protisměrné řízení. Prvně jsem to taky nechápal, co to je (sršeň to nechápe do dnes ) Bez pochopení tohodle třeba holky začnou zatáčet dost pomalu. Hodí se to třeba na tréninku úhybného manévru - prvně brzdy, pustit je a vyhnout se překážce.
Horší to bude asi ale se tím živit, když člověk není známá držka, jak už tu bylo řečeno. Po mě taky by všichni chtěli půjčit motorku, ale zadara, kdybych jim řekl 2500 za den tak nic že
3 reakcí na tento příspěvek Jak se stat dobrym instruktorem motoskoly...
Bohuzel obecna zkratka v hlave lidi je ... vyhral ceskej mistrak, musi byt dobry ucitel jizdy na motorce.
Mno, neni tomu tak. Obecne o napriklad Michalu Filovi se vi, ze OPRAVDU UMI naucit lidi ridit lepe a rychleji a bezpecneji. Ma za sebou SPOUSTU zaku ktery jezdi ted +- ceskou spicku. Ale videl jsem uz celou hromadu dalscich vynikajicich jezdcu, kteri proste predat neumeli nic. Mozna umeli mluvit o tom jak to delat spravne. Ale vest nekoho a pomoct mu s jeho limity (kazdy mame nejake jine) je proste mimo jejich schopnosti.
Znam pak ale naopak (treba i v jinych oborech) lidi, kteri jsou z bidou prumer v nejakem oboru, ale umi vyborne ucit a minimalne zaklady zprostredkuji lidem daleko lepe nez spickovi "odbornici".
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se stat dobrym instruktorem motoskoly...
Ozzy_ píše: Ale abych prispal svou troskou do mlyna. U jakehokoli ucitele cehokoli je DALEKO PODSTATNEJSI aby umel ucit, nez aby umel to co uci. I podprumerny ridic muze nekoho naucit ridit vybordne, zatimco mistr sveta ktery neumi ucit nepomuze nikomu ani s rizenim houpaciho kone.
Bohuzel obecna zkratka v hlave lidi je ... vyhral ceskej mistrak, musi byt dobry ucitel jizdy na motorce.
Mno, neni tomu tak. Obecne o napriklad Michalu Filovi se vi, ze OPRAVDU UMI naucit lidi ridit lepe a rychleji a bezpecneji. Ma za sebou SPOUSTU zaku ktery jezdi ted +- ceskou spicku. Ale videl jsem uz celou hromadu dalscich vynikajicich jezdcu, kteri proste predat neumeli nic. Mozna umeli mluvit o tom jak to delat spravne. Ale vest nekoho a pomoct mu s jeho limity (kazdy mame nejake jine) je proste mimo jejich schopnosti.
Znam pak ale naopak (treba i v jinych oborech) lidi, kteri jsou z bidou prumer v nejakem oboru, ale umi vyborne ucit a minimalne zaklady zprostredkuji lidem daleko lepe nez spickovi "odbornici".
Mám na to trochu jiný názor.
K tomu, aby byl někdo dobrý učitel musí být splněna tato podmínka A) Musí to co učí umět
B) Musí to umět vysvětlit, aby to i ostatní pochopili
Pokud jedna z podmínek není splněna, nikdy nemůže být dobrý nebo výborný učitel.
Nemůže přeci někdo učit odbornou matematiku, když nedokáže spočítat vzorce. Zrovna, tak nedokáže odhalit ve vzorci chybu a tím pádem nedokáže ani vzorec dále počítat.
Zrovna tak v motoškole, pokud na žákovi nevidíš jeho chyby, nedokážeš věcně poradit.
Obecné poučky jsou v tom případě něco jako když tě někdo učí cizí jazyk a je lekci před tebou. O ničem.
Tím nevylučuji to, že průměrný učitel může i začátečníka něco naučit.
Proto bych se držel zásady, učit pouze to co umím. Proto dobrý nebo výborný učitel nemůže být každý.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se stat dobrym instruktorem motoskoly...
Je soousta sportu napriklad kde pro vyuku vubec nepotrebujes umet to co ucis.
Ale v motorkach to bohuzel neplati tady je potreba ukazat a rict co a jak delat. Napriklad po vcerehsim pokusu obkrouzit 5kolecek 8micky ve stylu gymkhana musim konstatovat ze toto rozhodne ucit nemuzu
Bavíme-li se o klasické motoškole pro běžné motorkáře (což není nic vrcholového), zde pokud učitel nemá schopnosti na vyšším levelu, tak to není dobře.
To by znamenalo, že učitel je ,,lama".
MimoCZ- Je otázka jestli jsi je naučil jezdit ty, jestli již to neuměli předtím a díky dobré radě, jen upravili jízdní styl nebo jízdní dráhu a tím si zlepšili časy.
V tom případě bych to považoval pouze za dobrou radu, nikoli samotné učení řízení.
PS: Čas není tak důležitý, důležité jsou schopnosti.
1 reakcí na tento příspěvek Jak se stat dobrym instruktorem motoskoly...
snad letos že by to už konečně klaplo...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se stat dobrym instruktorem motoskoly...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se stat dobrym instruktorem motoskoly...
NoFear4 píše: pepe.k> pani na tohle vlakno bych si uz ani nevzpomnel. A ty ses tam hlasil jako strelec nebo jako adept na vyuku? :) tak treba s tim neco letos udelame. Pomalu to davam na papir ale je toho hodne co ma clovek v hlave....a chtel by prenest do hlavy jine
a to si právě narazil na další úskalí motoinstruktora. Když člověk totiž není blbej, většinu dokáže načíst a aplikovat v praxi sám. O bezpečnym chování v provozu to platí na 100%.
Stev píše: a to si právě narazil na další úskalí motoinstruktora. Když člověk totiž není blbej, většinu dokáže načíst a aplikovat v praxi sám. O bezpečnym chování v provozu to platí na 100%.
O tom to právě ale je, ne každý to dokáže načíst a aplikovat, někteří prostě tu pomoc potřebují. Stačí to, že ty nejlepší materiály jsou v angličtině
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se stat dobrym instruktorem motoskoly...
Stev píše: a to si právě narazil na další úskalí motoinstruktora. Když člověk totiž není blbej, většinu dokáže načíst a aplikovat v praxi sám. O bezpečnym chování v provozu to platí na 100%.
Tak to s tebou hluboce nesouhlasim. Podle reality provozu aniz bych se nekoho chtel dotknout tak vetsina lidi spoustu veci nevi nevidi a tudiz je nemuze nacist a uz vubec je aplikovat do praxe. U bezpecneho chovani mozna trochu vic ale tam pro ne hraje pud sebezachovy nicmene informace a zkusenosti se situacema ktery muzou zazit a jeste nikdy nezazili nemaj moznost nikde nacis. Leda ze by jezdili po krajnici rychlosti chuze
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se stat dobrym instruktorem motoskoly...
příklad 1: kdysi dávno jsi psal že brdíš to zatáčky a je to dobrá věc. Tenkrát jsem se silnou motorkou začínal, tak jsem to zkusil a začal používat, je to dobrá věc
příklad 2: když si někde přečtu, že se nemá předjíždět pokud vidím odbočku doleva, tak to dělám. Zrovna tak to že není dobrý předjíždět velkým rozdílem rychlostí stačí slyšet a aplikovat, s čímž teda ty máš řekl bych trochu problém Čtení provozu je taky dost jednoduchý, když kolem mě nic není nemůže se nic stát, stačí se toho držet v maximální míře a upravit tomu jízdu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se stat dobrym instruktorem motoskoly...
Moje rada s brzdenim zapricinila pad jednoho z fora ktery to nwdokazal aplikovat tak jako ty nebo tak jak js myslel nebo mu to nekdo jen neukazal...moje vina? Tobe jsem pomohl jemu ne....neni to vsechno tak jednoduche
NoFear4 píše: pepe.k> pani na tohle vlakno bych si uz ani nevzpomnel. A ty ses tam hlasil jako strelec nebo jako adept na vyuku? :) tak treba s tim neco letos udelame. Pomalu to davam na papir ale je toho hodne co ma clovek v hlave....a chtel by prenest do hlavy jine
jako kudlař
dneska bych ale šel asi za střelce a nebo za blbce
bude i kurz pro pumpičky? jezdim občas na kole a sem tam zjistim, že něco nevim...
a dcera by ráda prej přijela s koloběžkou...
A tady je zdroj, nazvu je "zvláštních" schválně, protože to ještě nutně nemusí být "nebezpečných" situací, o kterých také píšeš, alespoň mám ten dojem. Lidé, kteří mají malé, nebo žádné zkušenosti z provozu, i když jsou sebezručnější v řízení motorky, nebo auta, jsou potenciální zdroje těchto situací mnohem více, než zkušenější řidiči, kteří mají mnohé situace zažité a jsou na ně zvyklí.
Pokud chceš učit lidi řízení v provozu, tak dle mě je zjištění faktu, kolik má adept najeto, je dost podstatná informace, protože je rozdíl učit někoho, kdo má 1,5l mega s Bčkem a na motorce 1000 a někoho, kdo má 30 000 na motorce a s Bčkem nic.
Naposledy editováno 27.03.2015 12:54:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se stat dobrym instruktorem motoskoly...
NoFear4 píše: Stev> jakou casti vozovky pojedes pred neprehlednym horizontem nebo krizovatkou...? Jak muzes mit nacteno neco co se ti nestalo jeste?
takže tobě se stalo už všechno jo? Před nepřehlednym horizontem u pravýho kraje, před křižovatkou najíždím k prostředku, ale hlavně zpomalím - jestli budeš učit ostatní že maj před křižovatkou kde stojí auto zpomalit tak na 80 jako to dělám já, tak seš docela frajer Zrovna na tohle není třeba číst vůbec nic, ale uznávám že někomu je třeba to říct protože na to sám nepřijde a takový vemena budou potřebovat učitele.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se stat dobrym instruktorem motoskoly...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se stat dobrym instruktorem motoskoly...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se stat dobrym instruktorem motoskoly...
1 reakcí na tento příspěvek Jak se stat dobrym instruktorem motoskoly...
Dneska jsem byl zařazen k těm klilkařům. Stál jsem na světlech na čevenou jako druhý. Jak skočila zelená, tak jsme se rozjeli. Naštěstí ten předemnou byl "coural" a jel pomalu. Když jsme byli v křižovatce, tak to na místě zahamstnul. Těsně předním prolítnul kolmo na nás magor, odhadem 70km/h.
Bejt na světlech první já (opouštím křižovatku svižněji), tak mě trefil z leva na sloupek a už bych tu asi nic nepsal.