Téma: Plechovka- Okta I RS
6.12.2012 v 13:08
Ahoj, je to OT, ale řeší se tu i větší kraviny... Vím, že sem chodí dost lidí, kteří mají zkušenosti a dokázali by i poradit
Můj dotaz spočívá v tom, že bych měl možnost dostat se k Octavii RS 1.8 turbo (132kw) první generace, ale nějak vůbec netuším, jak na tom tenhle motor je se spolehlivostí a tak podobně Neměl/nemá jí někdo, kdo by mi byl ochotný napsat nějaké zkušenosti s touto motorizací? Auto bych měl pouze na přesuny cca 100km dvakrát-třikrát týdně, sem tam něco málo po městě. Prostě normální používání.
Doteď jsem měl Fiat Brava (1.6 16V- 76kw), docela i spokojenost, ale přeci jen ta Kokta mě láká
Spotřeba mě nezajímá, tu neřeším- platí mi zaměstnavatel..a diesel taky nechci. Díky moc za případné rady
Anketa: Jít do ní?
Ano
73%
16
Ne
27%
6
Předchozí
1 2 3 4
Následující

(reakce na) Plechovka- Okta I RS

7.12.2012 v 21:06 | Nahoru | #91

MiGeL249 píše: 2LEKO> jaký výkonný turbo auta jsi měl? a jak dlouho jsi je měl?



..to snad není důležité...ale aby jsi neřekl..Porsche,Alfa Romeo,Audi,BMW,Mercedes,Nissan ..benzíny i diesely..a nějaké další...a najeto dohromady přes mil.km..ale vše servisováno a pravidelná údržba a "lidské zacházení"! ..a pravda vše novější auta!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechovka- Okta I RS

7.12.2012 v 21:06 | Nahoru | #92
2LEKO> jako mas recht ze dlouhodobe se naplno jet s turbem moc neda

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechovka- Okta I RS

7.12.2012 v 21:11 | Nahoru | #93

WHTRDR píše: 2LEKO> jako mas recht ze dlouhodobe se naplno jet s turbem moc neda



..ale i bez turba..prostě to u nás nejde,a nebo jde,ale to se jedná o život! ..jasně jsou úseky pár km,kde se to dá "vytočit" a jet ve sportovním režimu,ale do toho nepočítám dálnice!

Naposledy editováno 07.12.2012 21:12:36

(reakce na) Plechovka- Okta I RS

7.12.2012 v 21:11 | Nahoru | #94
MiGeL249> tak jako ti muzu dat prekopanou benzinovou RS, ze ktery je puvodni snad jen kastle... to je uplne mimo

pointa byla v tom ze i kdybys jel ty maximalni moznou palbu co ses schopnej, tak nekdo s lehcim, mene vykonejsim autem te třeba pojede jen proto, že to ma uplně na háku a pujde pozdeji na brzdy a pojede imrvére na hraně.... navic nekdy si zkus kolik ta palba dela v průměrný rychlosti, to taky DOT umí... pak zjistíš třeba že ta palba ti nahnala 5 minut a bez dochlazování

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechovka- Okta I RS

7.12.2012 v 21:12 | Nahoru | #95
2LEKO> hele tak ale kdyz mas treba astru 1.6 na lpg tak jedes na plnej plyn skoro porad

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechovka- Okta I RS

7.12.2012 v 21:17 | Nahoru | #96
2LEKO> ono si myslíš jakou jedeš palbu, prostě motor řve, na tacháči 150 zatáčka brzdy a nanovo... pak dojedeš a v průměrný rychlosti máš třeba 90

už sem pár jízd na hraně zažil z myho pohledu... auta do 150-170 ti koní, starší výroba, řidič co to má na háku, gumy kvičely a já čekal kdy to přijde, že to nepodrží a bude vymalovaný

ale zajímalo by mě jet takovou palbu třeba v Evolušnu.... to si myslím že teprve bude adrenalin a řidič bude mít co dělat

Naposledy editováno 07.12.2012 21:18:02

(reakce na) Plechovka- Okta I RS

7.12.2012 v 21:17 | Nahoru | #97

WHTRDR píše: 2LEKO> hele tak ale kdyz mas treba astru 1.6 na lpg tak jedes na plnej plyn skoro porad



Vidíš,jsem zapoměl,před cca 20 roky jsem měl asi půl roku GSI 2.0..a to jelo jako "prase",když se dal plný plyn!

(reakce na) Plechovka- Okta I RS

7.12.2012 v 21:21 | Nahoru | #98

Lion píše: 2LEKO> ono si myslíš jakou jedeš palbu, prostě motor řve, na tacháči 150 zatáčka brzdy a nanovo... pak dojedeš a v průměrný rychlosti máš třeba 90

už sem pár jízd na hraně zažil z myho pohledu... auta do 150-170 ti koní, starší výroba, řidič co to má na háku, gumy kvičely a já čekal kdy to přijde, že to nepodrží a bude vymalovaný

ale zajímalo by mě jet takovou palbu třeba v Evolušnu.... to si myslím že teprve bude adrenalin a řidič bude mít co dělat



..jsem už psal kdysi..dobrý řidič s autem kolem 170 - 200 Ps a tam patří i ta Octavia RS, si užije srandy bez omezení..a s autem kolem 250 Ps může soupeřit s každým!..ale to už jsem někde jinde,to pak končí brekem!

.

Naposledy editováno 07.12.2012 21:57:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechovka- Okta I RS

7.12.2012 v 22:02 | Nahoru | #99

2LEKO píše: Zeptali jsme se tedy odborníka, šéfa vývoje motorů a podvozků automobilky Škoda Martina Hrdličky. Došlo i na další téma – jak správně zacházet s novými škodováckými benzinovými motory s turbodmychadlem....


Hele, nechci do toho nějak zasahovat, ale co ti kolikrát někde řeknou, to zůstává rozum stát. Kámoš má Superba 1.8T s DSG a jezdí s tím stylem natočit, zařadíme ideálně Sko a jedééém. A když mu říkám, jestli mu to přijde normální u studenýho motoru, tak odpoví, že v salonu kde to kupoval mu řekli, že to nemá nijak šetřit a může to hned točit...asi si chtěli zvednout prodeje, nebo co

Tak nevím, já každopádně jedu poslední dva kilometry v klidu, k baráku to mám tak 400m z kopce, takže pak jen zaparkuju a hned chcípu. Akorát když jedu jak kokot, nechávám to minutku vrčet, páč mám turbo prakticky nový a chci, aby tak i dlouho vydrželo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechovka- Okta I RS

7.12.2012 v 22:07 | Nahoru | #100
Krovak>.. úplně studený motor je dle mě hloupost ihned vytáčet..jako jet 5O km a váhat a přemýšlet jestli je dost zahřátý!

..a stejně mě nikdo nevymluví,že většina lidí, co jezdí normálně,to turbo "neuvaří" a nepoškodí,když dojedou zastaví a vypnou motor,což většina normálně dělá!

Naposledy editováno 07.12.2012 22:10:00

1 reakcí na tento příspěvek Plechovka- Okta I RS

7.12.2012 v 22:58 | Nahoru | #101
Leko: hele u sportovniho auta se predpoklada ze s tim nekdo nejezdi podle predpisu pro rohliky, zrovna u toho rsa bych klidne schvalne zvolna dojizdel, pripadne bych nechal minutu dve auto vrcet na volnobeh po prijezdu, to ze clovek prijede dost ostre az na benzinku, k baraku atd mi neprijde tak ridkej jev, ale mozna sem z kategorie exotu kterejch je jak rikas male procento

U aut jako impreza sti a evo je dochlazovani bezne a obvykle s prvnina upravama prichazi montaz tzv turbo timeru... Udelatko co necha bezet motor par minut i po vytazeni klicku a zdechne motor az po ochlazeni turba.

Jak rikas, nejde o bezna auta a bezny styl jizdy, ale zas kdo chce jezdit normalne si nekoupi rs.

Michel : cece tu koncepci u rs si myslel ty vleceny ramena vzadu? Fabie me nikdy nezajimala, ta ma vzadu neco sofistikovanejsiho? Podvozkove jednickova oktavka neni nic zvlastniho, ale rs fabie mi prisla jeste horsi, tam ten tezkej motor tahne cumak rovne z kazdy zatacky... A co se tyka tuningu dieselu v tehle autech, to je pro radeni na okreskach spis pro zlost, nez nejaka vyhoda, ono i na ten sprint tam musi byt minimalne samosvor, spis ctyrkolka, nemel tam cajicek nahodou haldex? Jezdil jsem s 200+ ps tdi v g4 (upravy od mvoleska) predokolka, origo diff, a jo rovne na vyssi kvalty to tahlo jak debil, ale na technicky trase to bylo pro zlost, porad to gumovalo, jelo rovne, trhalo volant z ruky=nula cit, kazda nakupni taska s malym benzinem by tam byla rychlejsi....

(reakce na) Plechovka- Okta I RS

7.12.2012 v 23:01 | Nahoru | #102

2LEKO píše: Krovak>.. úplně studený motor je dle mě hloupost ihned vytáčet..jako jet 5O km a váhat a přemýšlet jestli je dost zahřátý!

..a stejně mě nikdo nevymluví,že většina lidí, co jezdí normálně,to turbo "neuvaří" a nepoškodí,když dojedou zastaví a vypnou motor,což většina normálně dělá!


ale je fakt ze jednou jsem jel autem ktery melo budik na teplotu oleje a ten olej tam lezl nahoru hodne pomalu
dalsi vec je jak moc na te teplote oleje zalezi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechovka- Okta I RS

Skvělá odpověď, děkuji! 7.12.2012 v 23:55 | Nahoru | #103
assassin> ...ale ta diskuse je o tom jestli má koupit to RS,a dle jeho zájmu a dotazu to vypadá,že to asi "závodník" nebude a že má zájem to auto šetřit a nikoliv jezdit RZ..a k tomu to vztahuju tu diskusi..a nezažil jsem diskusi tady ,kde by v případě dotazu na danný typ auta s turbem,se tyto dikuse,typu odejde ti turbo, neopakovaly!
...a je mi jasné, že nevhodné používaní a styl jízdy, má vliv na životnost všech agregátů a nejen turba!..ale opakuji,že to beru jako diskusi o "normálním" ježdění a provozu a nikoli okruhovém nebo rallye stylu.Takže ty tragické výhledy o životnosti turba beru s rezervou!

...a k těm Imprezám a EVO..však to na normální ježdění ani není!..o delších trasách ani nemluvím,za trest!!..ale i tak to je už jiná kategorie proti Octavii!

Naposledy editováno 08.12.2012 08:15:54

Plechovka- Okta I RS

Skvělá odpověď, děkuji! 8.12.2012 v 01:53 | Nahoru | #104
Osobně nemám zkušenost s 1,8T (RS), ale lidi z okolí to chválí až moc, prý až nejlepší koncernový motor. Mám 1,8 20V, najeto 230k a klidně bych měnil za přeplňovaný Jenže mám ve svém LPG, takže nic měnit nebudu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechovka- Okta I RS

8.12.2012 v 08:39 | Nahoru | #105
2LEKO> JO! Konečně někdo, co to pochopil tak, jak jsem to myslel. Nemám zájem s tím autem lítat jako vemeno, ono to zas tak ani nejde. Jak jsem už řekl, potřebuju to pouze na přesuny Brno- Havl. brod- Chotěboř a to samé zpátky..jiné cesty budou minimálně, a když, tak třeba krátkodobě nějakej úsek projedu rychlejc, jen tak pro zábavu, ale prostě to tak nebude jezdit pořád. Neříkám, že jezdím jak děda pro vajce, ale rychlost na okresce končí někde okolo 110-120, vesnice do 60ti.. Mě se dost líbí, že je ta nabízená Oktávka v benzínu, i za cenu vyšší spotřeby. Prostě takovej ten pocit, že se to musí trochu točit, aby to jelo..to je přesně to, co se mi na autech líbí ne jak nějakej diesel, kterej má jako ten "hustej turboefekt", jakože fakt krutě táhne vocpoda, ale vážně je to spíš jen ten turboefekt, zrychlení nic moc.. (mluvím o 1.9 TDI v oktávkách a 2.0 TDCi u x let starého mondea) ..a v neposlední řadě, asi se mi budete smát, ale Octavia RS první generace je takovej můj sen, odmalička se mi to auto líbí a dochlazování turba? klidně s tím tu minutu na volnoběh počkám, to je poslední věc, co by mi vadila

Naposledy editováno 08.12.2012 08:45:12

(reakce na) Plechovka- Okta I RS

8.12.2012 v 09:10 | Nahoru | #106
Lazzarik>
..jasně..kup to!..a asi i tvůj šef není blázen,aby ti prodal mrdku a pak řešil co s tím!
..a dle mě to auto jede bezvadně..rychlostně i jízdními vlastnostmi!
.. a závěr:repasované turbo

Repas. turbo Octavia RS 1.8T AJQ | 132 kw / 180HP přeplňovaný
Kód produktu: AD138
Původní cena: 11 500,00 Kč
Vaše cena: 7 499,00 Kč
Ušetříte: 4 001,00 Kč (35%)





3 reakcí na tento příspěvek Plechovka- Okta I RS

8.12.2012 v 11:00 | Nahoru | #107
assasine, ty jsi jedinej, kdo to pochopil, jak jsem to myslel. Neutocil jsem na budoucího majitele, ale na předchozího, že nikdy nevíš, jak se k autu choval.
Jinak podvozek ty fabie je dál než u Octavky a potvrdili to i lidi, co jezdí Octavky(samozřejmě RS). Sice je ten podvozek tvrdší, ale když máš kvalitní gumy, tak je to úplně něco jinýho.(já ale nejsem takovej jezdec, abych poznal limity, to určitě ne)
a ten, kdo si koupí RS s ním proste nebude jezdit pomalu, ikdyz říká, že bude.
S tím Cajickem to byl jen příklad, když tu Lion začal vytahovat upravený auta.(jinak jo, je tam haldex, na netu je o ní napsáno strašně, ale existujou i větší vraždy ;)

2Leko-repas. turbo si koupí jen blázen a hodně lidí by mohlo vyprávět.
Jinak to, ze někdo na pohodicku dojíždí do cile, je to samy, jako když schlazuje na volnobeh. a nikde jsem nepsal, ze po 50km přemýšlím, jestli je ohratej, snazim se dodrzet těch 10km a pak už je mi to jedno, tak pořád neprekrucuj co rikam. Psal jsem konkretne o RS a ne o vsech turbo autech, o kterých tahle diskuse neni ;)

jinak ja mit moznost to auto mit jako sluzebaka, tak nevaham a beru ho ;)

(reakce na) Plechovka- Okta I RS

8.12.2012 v 11:06 | Nahoru | #108
Lazzarik> ono ty auta s turbem zase tak tocit nemusis a je fakt coz je videt i na tom grafu ze to je dost linearni oproti sobu

pro porovnani moje


Naposledy editováno 08.12.2012 11:13:32

(reakce na) Plechovka- Okta I RS

8.12.2012 v 12:49 | Nahoru | #109
MiGeL249> Ja mam podobnou zkusenost oktavka I/ fabia I..obe tdi 74 kw..jak ma oktavka dlouhej zadni previs, tak se to zaclo v zatacce na nerovnostech od zadku divne houpat..fabii se zadek ani nehne..prvni vec, co zacne delat bordel je, ze ten tezkej predek zacne auto hrnout ze zatacky, ale je to docela predvidatelny..navic oktavka byla uplne nova a fabie mela najeto 200 tkm..dvojkova oktavka je uz zas o velkej kus pred nima pri nerovnostech v zatacce..

(reakce na) Plechovka- Okta I RS

8.12.2012 v 13:10 | Nahoru | #110
MiGeL249> ten golf je v sérii, kromě kol... a ty mi tu ukažeš auto kery ma s tvoji rs společnou tak maximalně kastli

ty furt zijes ve snu ze ta fabka je diky tomu RS neco extra... neni... oproti normalni fabce mozna ale furt je v tom 130ti konovej diesel, assasin ti o nem napsal svoje....

podvozek ty fabie je dal si osobne myslim kvuli kratsi stavbe... to neni nic novyho ze napr. superb ma tupejsi rizeni a ze s nim nevymetu zatacku tak jako s seriovou fabii, psal sem to tu vickrat v diskuzich o tehle autech... ale neni to tim ze by fabia byla platforma zavodaku podle me

takze jezdis palbu imrvere?? kdyz mas to rs nebo ne??

i kdyby nekoupil repas, tak novy stoji 18 tisic... a jestli beznyho smrtelnika potka jednou za 300 tisic km?? i kdyby za 200?? furt je to cca 4 roky a to podle me jezdis docela dost...

vis co je pohodicka do cile?? vjedu do vesnice/města a než ji projedu jedu x kilaku 50 kmh, na budíku mám 1500 ot... nijak se neomezuju a turbo je podle mě ochlazeny... pokud ty nekam přiletíš v 4-5 ti tisících a pak hned zdechneš tak to asi máš potřebu dochlazovat ale docela by mě zajimalo co máš za 10 km na autě ohřátýho... moje zkušenost že u tdi nemáš ani vodu... ale kecaj mi budíky jak sem se dozvěděl

bez dochlazování vydržely dvě turba u 1,8T 220+ km... současná 1,8 ná 156 kw a nijak jí nedochlazování taky nevadí

budem oba pořád jezdit to svoje, oba budem v pohodě a třeba si někdy v budoucnu napíšem kdy nám to turbo kleklo

(reakce na) Plechovka- Okta I RS

10.12.2012 v 14:02 | Nahoru | #111

MiGeL249 píše:
2Leko-repas. turbo si koupí jen blázen a hodně lidí by mohlo vyprávět...


Tak pokud je repasovaný dobře, tak proč ne? Samotný tělo turba zůstává, mění se jen lopatky a hřídel. To je jako kdybys řekl, že jen blázen si nechá přezout kola místo toho, aby koupil nový i s gumama.
Na druhou stranu je fakt, že už jsem viděl blbě repáslý turbo, bylo to odněkud z Polska, auto už po namontování při vyšší rychlosti občas padalo do nouzáku a po 40tkm bylo po turbu. Takže si dotyčnej vytopil 20 litrů za nový (servis od toho dal samo ruce pryč) a od tý doby je klid.

Lion- v tomhle počasí se s turboropou po 10km dostaneš s vodou tak na 70°C, takže o ohřátí fakt nemůže být ani řeč. Jinak budíky kecaj asi na všem, v pátek jsem řešil (ne)ohřívání Clia 1.2 benzín, tudíž jsem to napíchl a sledoval teploty. Budík na tom ukazuje provozku zhruba od těch 70°C, což taky asi nebude to pravý ořechový.

Naposledy editováno 10.12.2012 14:09:20
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist