Můj dotaz spočívá v tom, že bych měl možnost dostat se k Octavii RS 1.8 turbo (132kw) první generace, ale nějak vůbec netuším, jak na tom tenhle motor je se spolehlivostí a tak podobně Neměl/nemá jí někdo, kdo by mi byl ochotný napsat nějaké zkušenosti s touto motorizací? Auto bych měl pouze na přesuny cca 100km dvakrát-třikrát týdně, sem tam něco málo po městě. Prostě normální používání.
Doteď jsem měl Fiat Brava (1.6 16V- 76kw), docela i spokojenost, ale přeci jen ta Kokta mě láká
Spotřeba mě nezajímá, tu neřeším- platí mi zaměstnavatel..a diesel taky nechci. Díky moc za případné rady
MiGeL249 píše: 2LEKO> jaký výkonný turbo auta jsi měl? a jak dlouho jsi je měl?
..to snad není důležité...ale aby jsi neřekl..Porsche,Alfa Romeo,Audi,BMW,Mercedes,Nissan ..benzíny i diesely..a nějaké další...a najeto dohromady přes mil.km..ale vše servisováno a pravidelná údržba a "lidské zacházení"! ..a pravda vše novější auta!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechovka- Okta I RS
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechovka- Okta I RS
WHTRDR píše: 2LEKO> jako mas recht ze dlouhodobe se naplno jet s turbem moc neda
..ale i bez turba..prostě to u nás nejde,a nebo jde,ale to se jedná o život! ..jasně jsou úseky pár km,kde se to dá "vytočit" a jet ve sportovním režimu,ale do toho nepočítám dálnice!
Naposledy editováno 07.12.2012 21:12:36
pointa byla v tom ze i kdybys jel ty maximalni moznou palbu co ses schopnej, tak nekdo s lehcim, mene vykonejsim autem te třeba pojede jen proto, že to ma uplně na háku a pujde pozdeji na brzdy a pojede imrvére na hraně.... navic nekdy si zkus kolik ta palba dela v průměrný rychlosti, to taky DOT umí... pak zjistíš třeba že ta palba ti nahnala 5 minut a bez dochlazování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechovka- Okta I RS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechovka- Okta I RS
už sem pár jízd na hraně zažil z myho pohledu... auta do 150-170 ti koní, starší výroba, řidič co to má na háku, gumy kvičely a já čekal kdy to přijde, že to nepodrží a bude vymalovaný
ale zajímalo by mě jet takovou palbu třeba v Evolušnu.... to si myslím že teprve bude adrenalin a řidič bude mít co dělat
Naposledy editováno 07.12.2012 21:18:02
Lion píše: 2LEKO> ono si myslíš jakou jedeš palbu, prostě motor řve, na tacháči 150 zatáčka brzdy a nanovo... pak dojedeš a v průměrný rychlosti máš třeba 90
už sem pár jízd na hraně zažil z myho pohledu... auta do 150-170 ti koní, starší výroba, řidič co to má na háku, gumy kvičely a já čekal kdy to přijde, že to nepodrží a bude vymalovaný
ale zajímalo by mě jet takovou palbu třeba v Evolušnu.... to si myslím že teprve bude adrenalin a řidič bude mít co dělat
..jsem už psal kdysi..dobrý řidič s autem kolem 170 - 200 Ps a tam patří i ta Octavia RS, si užije srandy bez omezení..a s autem kolem 250 Ps může soupeřit s každým!..ale to už jsem někde jinde,to pak končí brekem!
.
Naposledy editováno 07.12.2012 21:57:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechovka- Okta I RS
2LEKO píše: Zeptali jsme se tedy odborníka, šéfa vývoje motorů a podvozků automobilky Škoda Martina Hrdličky. Došlo i na další téma – jak správně zacházet s novými škodováckými benzinovými motory s turbodmychadlem....
Hele, nechci do toho nějak zasahovat, ale co ti kolikrát někde řeknou, to zůstává rozum stát. Kámoš má Superba 1.8T s DSG a jezdí s tím stylem natočit, zařadíme ideálně Sko a jedééém. A když mu říkám, jestli mu to přijde normální u studenýho motoru, tak odpoví, že v salonu kde to kupoval mu řekli, že to nemá nijak šetřit a může to hned točit...asi si chtěli zvednout prodeje, nebo co
Tak nevím, já každopádně jedu poslední dva kilometry v klidu, k baráku to mám tak 400m z kopce, takže pak jen zaparkuju a hned chcípu. Akorát když jedu jak kokot, nechávám to minutku vrčet, páč mám turbo prakticky nový a chci, aby tak i dlouho vydrželo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechovka- Okta I RS
..a stejně mě nikdo nevymluví,že většina lidí, co jezdí normálně,to turbo "neuvaří" a nepoškodí,když dojedou zastaví a vypnou motor,což většina normálně dělá!
Naposledy editováno 07.12.2012 22:10:00
1 reakcí na tento příspěvek Plechovka- Okta I RS
U aut jako impreza sti a evo je dochlazovani bezne a obvykle s prvnina upravama prichazi montaz tzv turbo timeru... Udelatko co necha bezet motor par minut i po vytazeni klicku a zdechne motor az po ochlazeni turba.
Jak rikas, nejde o bezna auta a bezny styl jizdy, ale zas kdo chce jezdit normalne si nekoupi rs.
Michel : cece tu koncepci u rs si myslel ty vleceny ramena vzadu? Fabie me nikdy nezajimala, ta ma vzadu neco sofistikovanejsiho? Podvozkove jednickova oktavka neni nic zvlastniho, ale rs fabie mi prisla jeste horsi, tam ten tezkej motor tahne cumak rovne z kazdy zatacky... A co se tyka tuningu dieselu v tehle autech, to je pro radeni na okreskach spis pro zlost, nez nejaka vyhoda, ono i na ten sprint tam musi byt minimalne samosvor, spis ctyrkolka, nemel tam cajicek nahodou haldex? Jezdil jsem s 200+ ps tdi v g4 (upravy od mvoleska) predokolka, origo diff, a jo rovne na vyssi kvalty to tahlo jak debil, ale na technicky trase to bylo pro zlost, porad to gumovalo, jelo rovne, trhalo volant z ruky=nula cit, kazda nakupni taska s malym benzinem by tam byla rychlejsi....
2LEKO píše: Krovak>.. úplně studený motor je dle mě hloupost ihned vytáčet..jako jet 5O km a váhat a přemýšlet jestli je dost zahřátý!
..a stejně mě nikdo nevymluví,že většina lidí, co jezdí normálně,to turbo "neuvaří" a nepoškodí,když dojedou zastaví a vypnou motor,což většina normálně dělá!
ale je fakt ze jednou jsem jel autem ktery melo budik na teplotu oleje a ten olej tam lezl nahoru hodne pomalu
dalsi vec je jak moc na te teplote oleje zalezi
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechovka- Okta I RS
...a je mi jasné, že nevhodné používaní a styl jízdy, má vliv na životnost všech agregátů a nejen turba!..ale opakuji,že to beru jako diskusi o "normálním" ježdění a provozu a nikoli okruhovém nebo rallye stylu.Takže ty tragické výhledy o životnosti turba beru s rezervou!
...a k těm Imprezám a EVO..však to na normální ježdění ani není!..o delších trasách ani nemluvím,za trest!!..ale i tak to je už jiná kategorie proti Octavii!
Naposledy editováno 08.12.2012 08:15:54
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechovka- Okta I RS
Naposledy editováno 08.12.2012 08:45:12
..jasně..kup to!..a asi i tvůj šef není blázen,aby ti prodal mrdku a pak řešil co s tím!
..a dle mě to auto jede bezvadně..rychlostně i jízdními vlastnostmi!
.. a závěr:repasované turbo
Repas. turbo Octavia RS 1.8T AJQ | 132 kw / 180HP přeplňovaný
Kód produktu: AD138
Původní cena: 11 500,00 Kč
Vaše cena: 7 499,00 Kč
Ušetříte: 4 001,00 Kč (35%)
3 reakcí na tento příspěvek Plechovka- Okta I RS
Jinak podvozek ty fabie je dál než u Octavky a potvrdili to i lidi, co jezdí Octavky(samozřejmě RS). Sice je ten podvozek tvrdší, ale když máš kvalitní gumy, tak je to úplně něco jinýho.(já ale nejsem takovej jezdec, abych poznal limity, to určitě ne)
a ten, kdo si koupí RS s ním proste nebude jezdit pomalu, ikdyz říká, že bude.
S tím Cajickem to byl jen příklad, když tu Lion začal vytahovat upravený auta.(jinak jo, je tam haldex, na netu je o ní napsáno strašně, ale existujou i větší vraždy ;)
2Leko-repas. turbo si koupí jen blázen a hodně lidí by mohlo vyprávět.
Jinak to, ze někdo na pohodicku dojíždí do cile, je to samy, jako když schlazuje na volnobeh. a nikde jsem nepsal, ze po 50km přemýšlím, jestli je ohratej, snazim se dodrzet těch 10km a pak už je mi to jedno, tak pořád neprekrucuj co rikam. Psal jsem konkretne o RS a ne o vsech turbo autech, o kterých tahle diskuse neni ;)
jinak ja mit moznost to auto mit jako sluzebaka, tak nevaham a beru ho ;)
ty furt zijes ve snu ze ta fabka je diky tomu RS neco extra... neni... oproti normalni fabce mozna ale furt je v tom 130ti konovej diesel, assasin ti o nem napsal svoje....
podvozek ty fabie je dal si osobne myslim kvuli kratsi stavbe... to neni nic novyho ze napr. superb ma tupejsi rizeni a ze s nim nevymetu zatacku tak jako s seriovou fabii, psal sem to tu vickrat v diskuzich o tehle autech... ale neni to tim ze by fabia byla platforma zavodaku podle me
takze jezdis palbu imrvere?? kdyz mas to rs nebo ne??
i kdyby nekoupil repas, tak novy stoji 18 tisic... a jestli beznyho smrtelnika potka jednou za 300 tisic km?? i kdyby za 200?? furt je to cca 4 roky a to podle me jezdis docela dost...
vis co je pohodicka do cile?? vjedu do vesnice/města a než ji projedu jedu x kilaku 50 kmh, na budíku mám 1500 ot... nijak se neomezuju a turbo je podle mě ochlazeny... pokud ty nekam přiletíš v 4-5 ti tisících a pak hned zdechneš tak to asi máš potřebu dochlazovat ale docela by mě zajimalo co máš za 10 km na autě ohřátýho... moje zkušenost že u tdi nemáš ani vodu... ale kecaj mi budíky jak sem se dozvěděl
bez dochlazování vydržely dvě turba u 1,8T 220+ km... současná 1,8 ná 156 kw a nijak jí nedochlazování taky nevadí
budem oba pořád jezdit to svoje, oba budem v pohodě a třeba si někdy v budoucnu napíšem kdy nám to turbo kleklo
MiGeL249 píše:
2Leko-repas. turbo si koupí jen blázen a hodně lidí by mohlo vyprávět...
Tak pokud je repasovaný dobře, tak proč ne? Samotný tělo turba zůstává, mění se jen lopatky a hřídel. To je jako kdybys řekl, že jen blázen si nechá přezout kola místo toho, aby koupil nový i s gumama.
Na druhou stranu je fakt, že už jsem viděl blbě repáslý turbo, bylo to odněkud z Polska, auto už po namontování při vyšší rychlosti občas padalo do nouzáku a po 40tkm bylo po turbu. Takže si dotyčnej vytopil 20 litrů za nový (servis od toho dal samo ruce pryč) a od tý doby je klid.
Lion- v tomhle počasí se s turboropou po 10km dostaneš s vodou tak na 70°C, takže o ohřátí fakt nemůže být ani řeč. Jinak budíky kecaj asi na všem, v pátek jsem řešil (ne)ohřívání Clia 1.2 benzín, tudíž jsem to napíchl a sledoval teploty. Budík na tom ukazuje provozku zhruba od těch 70°C, což taky asi nebude to pravý ořechový.
Naposledy editováno 10.12.2012 14:09:20