paolo_novy Přidat reklamu

Téma: jakého transalpa
Zdar
Po několikaletém ježdění na Jawě 350/640 jsem se rozhodl přesedlat na něco silnějšího. Nakonec jsem se rohodl, že další stroj bude transalp. Boužel vůbec nevím na co si dát při výběru pozor. Přecejenom je technicky trošku jinde než jawka a nerad bych udělal při výběru chybu. Chtěl bych se vejít cca do 40 000,- aby mi zbylo na případné opravy.

Z inzerátů jsem koukal na

http://www.motorkari...transalp-430127.html

http://www.motorkari...transalp-431449.html

co vy na to?

Díky za rady.

Uzavřeno 02.12.2012 v 17:33 uživatelem Duchod
Předchozí
1 2 3 4
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakého transalpa

15.11.2012 v 10:08 | Nahoru | #91
karlos-transalp>

Jestli to myslíš vážně, tak se můžeme domluvit a dojel bych se na něj podívat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakého transalpa

15.11.2012 v 11:30 | Nahoru | #92
Duchod> Má jedinou vadu,nevím kolik má motor najeto ,no a takovej xindl by jsi přece nechtěl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakého transalpa

15.11.2012 v 15:53 | Nahoru | #93
karlos-transalp> Nedá mi to se nepodělit, nemít dnes moto, vůbec neváhám, neutrácím majlant za moto typu BMW 1200, nebo mého Dakara, koupím Alpa 600 a věděl bych, že mi tahle moto za hubičku splní úplně všechny mé požadavky-tj.teren/cestování.Jednoho opravdu skvěle udělaného jsem náhodně vyfotil v Praze-nic zbytečného, nic na rozbití a ještě dobře vypadá.Proti Africe je lehčí, udělat mu podvozek, nemá chybu i pro těžší teren.










Naposledy editováno 15.11.2012 16:01:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakého transalpa

23.11.2012 v 11:28 | Nahoru | #94

Left píše: karlos-transalp> Nedá mi to se nepodělit, nemít dnes moto, vůbec neváhám, neutrácím majlant za moto typu BMW 1200, nebo mého Dakara, koupím Alpa 600 a věděl bych, že mi tahle moto za hubičku splní úplně všechny mé požadavky-tj.teren/cestování.Jednoho opravdu skvěle udělaného jsem náhodně vyfotil v Praze-nic zbytečného, nic na rozbití a ještě dobře vypadá.Proti Africe je lehčí, udělat mu podvozek, nemá chybu i pro těžší teren.










no, to mi připadá jako znouzecnost.
ale proti gustu......

(reakce na) jakého transalpa

25.11.2012 v 19:32 | Nahoru | #95
martyzostravska> A mě to zas připadá, jako skvělé řešení. Každý a zejména výrobci mají dojem, že všichni chtějí být závodníky, jako by nebyly žádní normální jezdci, co si ať už silnici nebo teren střihnou občas třeba i ostřeji, ale stejně zůstávají hobby jezdci pro vlastní zábavu.Kam se ale poděly všechny hobby civilní endurka z 90-tých let, s dlouhými servisními intervaly, odolností na zacházení a univerzálností na užití. Opravdu potřebuje každý jednu moto na teren, jednu na okruh a jednu na cestování? Nebo na tohle hobby, nikoli závodní ježdění postačí jeden univerzál, byť bude speciál vždy na každý druh užití lepší.Já raděj ty peníze projezdím.

1 reakcí na tento příspěvek jakého transalpa

25.11.2012 v 22:07 | Nahoru | #96
left: jo, skvělé řešení to je, teď na tej motorce v terénu není co rozbít. Já spíš tím myslel způsob provedení úpravy, jakože znouzectnost.

tímto směrem šla honda nekdy v 80tých letech viz honda xlv750

a co by sis představoval takový univerzál hobby endurko?
pokud mluvíme o váze, tak 130kg, 140kg? tzn xt350, dr 350, nebo nově honda crf250l?

Naposledy editováno 25.11.2012 22:07:33

(reakce na) jakého transalpa

26.11.2012 v 13:55 | Nahoru | #97
martyzostravska> CRF250L už mám doma, tedy přesněj moje přítelkyně.12000km servisní interval, lehká, hodná , nezákeřná, skvělá na učení nebo denní ježdění do práce a odpoledne na pole, má dosti tuhý podvozek.Na mě ale přeci jen příliš tupá a uškrcená katalyzátorem+malý dojezd.Pokud by ji ale udělaly v CIVILNÍ=tupé verzi a objemu 450/650ccm + nádrží kolem 20L a stávajícím nenáročným servisem, bylo by to dle mého soudu přesně to co trh postrádá. Můj názor podkládám neočekávaně velkým zájmem o CRF250L, dle dealera jde doslova na dračku.

Naposledy editováno 26.11.2012 13:59:53

jakého transalpa

26.11.2012 v 22:16 | Nahoru | #98
CRF250L pěkný počin
Jen mě štve, že ojebali takové drobnosti jako je třeba to hnusné víčko nádrže
Nádrž klidně mohla být větší

Mě by stačilo, kdyby udělali z CRF450X cestovnější verzi s méně náročnou údržbou a nižším výkonem
Něco jako měla Suza DR350 a DRZ400
klidně by to mohla udělat i YAmaha s WR450

1 reakcí na tento příspěvek jakého transalpa

27.11.2012 v 10:27 | Nahoru | #99
snad to přijde
myslím, že se povedla yamaha xt660z tenere, ovšem na netu jsem zatím nenašel životnost motoru miranelli.

Můj TA má minimálně stovku a zatím to nevypadá na GO.

(reakce na) jakého transalpa

27.11.2012 v 16:00 | Nahoru | #100
martyzostravska> životnost bude stejná jak u obyč. XT660R, když mají stejný motor, tenerka má jen víc plastů k rozbití a horší podvozek.Viděl jsem pěkně přestavěné XT660R a škoda, že tak nevypadá v základu.Tedy životnost slušná, určitě ale ne jako u Transalpa, obzvlášť XL 600, který využívá stejně jako Afrika všech známých druhů chlazení-voda/vzduch/olej, má nízké komprese, otáčky a na ten objem i výkon+minimum elektroniky.Právě to jsem myslel, když jsem psal o civilních, univerzálních endurech nenáročných na servis s dlouhou životností.
Víčko CRF250L je opravdu hnusné a kdyby to bylo na mě tak je okamžitě urvu nebo natřu na černo, 7,5L nádrž vážně není hitparáda, při spotřebě totožné s mým Dakarem 650. I tak je to ale šikovná moto, jen je na ní znát vkus a potřeby Thajské továrny a trhu, neboť zde se CRF vyrábí

Naposledy editováno 27.11.2012 16:05:09

2 reakcí na tento příspěvek jakého transalpa

27.11.2012 v 21:19 | Nahoru | #101
2 left: jo takhle, jinak alpy nemají olejový chladič, afry ho mají, tedy nevím jestli i ty 650...
já beru v potaz u tenerky vodník a má to stejně výkonu jako 650 jednoválce pouze olejem chlazrné. Ten motor by měl vydržet hodně, ale myslím si, že jak u alpa to nebude....

a minimum elektroniky nás již minulo......

(reakce na) jakého transalpa

27.11.2012 v 22:39 | Nahoru | #102
martyzostravska>
Jednobuch určitě takovou výdrž mít nebude
Ale ze současné nabídky cendur mi to připadne jako možná volba pro nenáročného cestovatele
Bohužel majitelé doporučují pořídit laďáky, jednak pro snížení hmotnosti, ale hlavně pro lepší průběh výkonu hlavně odspodu
A ty nejsou nejlevnější
Katastrofou je prostor pod sedlem, skoro žádný tam není
A docela často je vidět předělávka sedla, odstranění toho hrbu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakého transalpa

27.11.2012 v 22:51 | Nahoru | #103
martyzostravska> aha, tak to je můj eror, myslel jsem, že olej je chlazený i na Alpovi.U XT je možná stejný výkon, určitě ne ale krouťák, XT zas bude lehčí a má menší spotřebu dík stříkačce. Svezl jsem se na kamarádově XT a přišla mi příjemnně lehká a ovladatelná oproti mému Dakarovi.Dát na XT660R svody bokem, šusplech,USD vidle z endura a dozadu Ohlinse, vyhodit zbytečný druhý výfuk a nahradit laďákem, je to mašina jak víno. Navíc jedna německá firma na tohle XT nabízí asi 3 velikosti nádrží i ty svody bokem.Jen sedlo je poměrně endurové a na delší cestu by možná chtělo poupravit. Asi bych dnes šel touto cestou, záleží jak moc chce kdo utratit a co využije.Já laďákem Sebring z druhé ruky za 2000kč na dakarovi nejen zlepšil průběh, ale sundal spotřebu o 1L/100km.

Naposledy editováno 27.11.2012 22:55:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakého transalpa

28.11.2012 v 23:39 | Nahoru | #104

Left píše: martyzostravska> aha, tak to je můj eror, myslel jsem, že olej je chlazený i na Alpovi.U XT je možná stejný výkon, určitě ne ale krouťák, XT zas bude lehčí a má menší spotřebu dík stříkačce. Svezl jsem se na kamarádově XT a přišla mi příjemnně lehká a ovladatelná oproti mému Dakarovi.Dát na XT660R svody bokem, šusplech,USD vidle z endura a dozadu Ohlinse, vyhodit zbytečný druhý výfuk a nahradit laďákem, je to mašina jak víno. Navíc jedna německá firma na tohle XT nabízí asi 3 velikosti nádrží i ty svody bokem.Jen sedlo je poměrně endurové a na delší cestu by možná chtělo poupravit. Asi bych dnes šel touto cestou, záleží jak moc chce kdo utratit a co využije.Já laďákem Sebring z druhé ruky za 2000kč na dakarovi nejen zlepšil průběh, ale sundal spotřebu o 1L/100km.



jj tyhle emisní normy to pěkně dusí.

a trochu offtopic:
shodou okolností jsem měl možnost se projet na stromu 650 a následně na alpovi 650, ten měl nájezd 10 000km. Hodně mne překvapilo, že oproti mému 20let starému alpu jsem nezaznamenal nějaký posun k lepšímu co se týče jízdních vlastností a dynamiky motoru, nějaké jiné houpavosti menší gumovitosti a tak co se mezi mým alpem a alpem 2007 najeto 10 000km.
Stromek už byl trochu jinde, nechci posuzovat jízdní vlastnosti, nicméně výkon byl znát a navíc nefoukalo.....

jo a crf250l je libová, okoukl jsem ji i na ní seděl, líbí se mi ta festovnost, zpracování, a taková "dospěláckost", bohužel projet ji nešlo

Naposledy editováno 28.11.2012 23:52:39

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakého transalpa

29.11.2012 v 08:49 | Nahoru | #105
martyzostravska> Co se motoru týče, stromka 650 chválí všichni.Uvidíme, zda půjde do výroby studie nové suzi DR-Big s motorem Stromka co byla na Intermotu, bohužel jen s litrovým motorem - prozatím. Jako by většina výrobců cestovních endur již delší čas ignorovala vše mezi 650-jednovál a pak až těžký litr co není do terenu. Objem 700-800ccm + slušný podvozek s endurovou stavbou stroje zvládne slušně obojí, krom BMW F800 a Triumph Tiger800 však není na trhu nic

Naposledy editováno 29.11.2012 08:51:02

(reakce na) jakého transalpa

29.11.2012 v 14:39 | Nahoru | #106
Left> studie nové suzi DR-Big ??
to mi něco uniklo ?
kde jsi o tom slyšel ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakého transalpa

30.11.2012 v 00:51 | Nahoru | #107
[quote=Left]martyzostravska> Co se motoru týče, stromka 650 chválí všichni.Uvidíme, zda půjde do výroby studie nové suzi DR-Big s motorem Stromka co byla na Intermotu
Myslel jsi toto ze http://www.motorkar...t-suzuki-22807.html#
Ta žlutá vypadá moc pěkne

(reakce na) jakého transalpa

30.11.2012 v 08:33 | Nahoru | #108

klondajk píše: [quote=Left]martyzostravska> Co se motoru týče, stromka 650 chválí všichni.Uvidíme, zda půjde do výroby studie nové suzi DR-Big s motorem Stromka co byla na Intermotu
Myslel jsi toto ze http://www.motorkar...t-suzuki-22807.html#
Ta žlutá vypadá moc pěkne



MNo nevim vypada to jako enduro, ale kdyz na to koukam vypada to ze to bude asi tak ovladatelny jak velky varadero. Kdo by se stim litrem v terenu tahal .

1 reakcí na tento příspěvek jakého transalpa

30.11.2012 v 14:44 | Nahoru | #109
žlutý BIG vypadá super
škoda, že něco takového suza neumí vyrábět

a ten břichoplaz, kříženec jezevčíka s ptakopyskem, tak to je tragedie
škoda toho motoru V2 , ten by se dal využít líp
za mě

(reakce na) jakého transalpa

30.11.2012 v 15:00 | Nahoru | #110

PetrAT píše: žlutý BIG vypadá super
škoda, že něco takového suza neumí vyrábět

a ten břichoplaz, kříženec jezevčíka s ptakopyskem, tak to je tragedie
škoda toho motoru V2 , ten by se dal využít líp
za mě



Krizenec jezevcika s ptakopyskem super oznaceni mam stejny pocit. Vubec nechapu kam chodej ti designeri na ty napady viz BMW

jakého transalpa

2.12.2012 v 17:32 | Nahoru | #111
Tak TA už mám doma a první jízda mě natolik nadchla, že už teď se nemůžu dočkat jara. Všem ( hlavně Gugovi) děkuji za rady, postřehy atd. Teď jen zazimovat a čekat na JARO Zdar.
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp sekáčmagor 11 22.3.2024 v 19:52 Destroyer
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp Miro1769 49 18.3.2024 v 18:09 callowsick
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 2 20.2.2024 v 09:08 Kongošt
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 1 17.2.2024 v 00:35 vilemx
Náhradní díly z Polska Honda XL 600V Transalp gryzli 12 19.1.2024 v 18:51 Pedl


TOPlist