PS: Na roztlaceni chyta normalne hned, jen prez starter to blbne, proste nekdy neco vezme baterce proud a podle me ji to skoro celou vycucne.. :/
Naposledy editováno 05.04.2012 19:52:59
Psal jsem tomu majiteli co tam ten filtr mel a rikal, ze se zlepsil zvuk a motorka byla zivejsi, tak jsem mu jeste psal, jestli steloval jeste nejak karburator a zatim bohuzel neodepsal.
1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani
Jinak mam moznost na zkousku koupit filtr v tuning CHINA prodejne, kde maj ruzne velikosti filtru, podle me to bude stejne udelane akorat s tim rozdilem od znackoveho, ze je na nem dane KN a stoji o 200 kc vice.. :)
Naposledy editováno 30.04.2012 17:19:49
1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani
Samozdrejmne chapu co jste chtel rict
U dvoutaktu dochází ke slabému střílení stále, jelikož při každém výplachu unikne část směsi do výfuku, což je příčinou typického "poprdání" dvoutaktu běžícího na volnoběh nebo na málo plynu (např. při rozjezdu). Chudou směs poznáš také dle barvy svíčky, která má být správně cihlová. Černá, zakarbonovaná značí bohatou směs, nebo moc oleje, světlá až bílá chudou směs, nebo i detonace. Tady nebo tady je něco o diagnostice svíček. Je toho i víc .
Dekuji moc za odkazy !
Dnes a vcera jsem skoro cely den delal na aute, brousil jsem koula a daval do cerne matne, fotky vam sem hodim na ukazku, jsem hrozne rad ze to vyslo, ale byla to pekna prace, jeste ted me vse boli, hlavne zada..
[IMG]
1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani
Opiskovat jsem to chtel nechat u taty v praci, ale uz to tam prestali delat, protoze se pry elektron znici (oseka vetsinou) Ja to brousil zeleznym kartacem do vrtacky, takze v celku ulehceni prace i kdyz neco jsem musel vzit take smirglem, s tim zutim gumy mate pravdu, ale za prve nemel jsem kdo by mi to odvezl do pneuservisu a zpet, zase by to neco na vic stalo + nevystacil by mi spray, takhle to bylo akorat 2x 500 ml sprej, takze na to padlo kolem 1 litru...
Na to kde se da sehnat ten pisek bych se mohl zeptat taty, ale tusim, ze jim to dovazi ve velkem...
1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani
E: Tak to má Tvůj otec zřejmě na mysli nějaké zvlášť hrubé pískování, takže bych se nedivil, kdyby se tím ty elektronové disky poškodily. To bys měl lepší vzít těmi písky, co jsme měli ve fabrice, jelikož když se s tím pískovaly tvarové části do forem na lisování (přesněji vstřikování) plastů, tak musely být jemné. Ty by byly myslím k tomu disku i šetrnější než šmirgl, natož kovový kartáč.
Naposledy editováno 01.05.2012 22:56:52
Jinak uz se nemuzu dockat zitrka, po tydnu snad zase projedu motorku a jsem zvedavej jak pojede s tim prednim retez koleckem (vetcim), dam vedet
Odchazim, hezkou noc
Dneska tedy dorazilo to retezove kolecko, tak jsem jel motorku konecne projed, ale nejak mi prijde, ze to neni snad vubec znat Nechapu proc..
Jinak prijde mi, ze je to trosku rozladene, jel jsem a zniceho nic to prestalo jed, proste to vynechalo, tak jsem zmackl spojku pridal a uz se to rozbehlo, ale skoro hned co jsem ji pustil to chciplo uplne, jak kdyz tam nejde benzin, tak jsem otocil kohout na rezervu a uz vpohode, dojel jsem k benzince s tim, ze nemam benzin a jsem na rezerve, ale pritom nadrz byla temer plna, tak jsem dal kohout zase do normal otevrene polohy a pak se nic dal nestalo, ale treba jsem prijel domu, otacky byly nekde kolem 1500 parkrat jsem pridal a uz treba 2000 a takhle to drzelo, pripomina mi to jak jste mi rikal neco o bohatosti smesy, mozna to mam nejak rozladene :/
S tím zhasínáním to dle Tvého popisu vypadá na to, že v "normální" poloze kohoutu nestíhá přívod benzínu. Může být přicpaná trubička nějakým svinstvem, popř. mohl být bordel rovnou v kohoutu. Tím, jak jsi přepínal, se mohl uvolnit a odejít dále do filtru, ale jak říkáš, že jsi potom přijel a otáčky se zvyšovaly, tak se to asi zase začalo někde přicpávat, benzín nestíhá, důsledkem čehož je chudá směs, která způsobuje ono nekontrolovatelné zvyšování otáček.
Takže pokud se to bude opakovat, zkus, zda na rezervu pojede motorka normálně, když ano a v normální poloze bude takto haprovat, tak musíš hledat v kohoutu, nebo i v nádrži. Do karbce bych nevrtal, kdyby byla chyba v něm, tak by to blblo pořád a ne jen, když máš kohout v normální poloze.
Kazdopadne tusim, ze se otacky snizily, ale proste se tomu nejak nechce prez 80, predtim jsem stim 90 jel snad temer porad a vpohode, mozna ze to taky nemusel otak dobre jed, ze byl lehce vic stazenej retez, ted uz jsem ho povolil, tak to pojedu jeste projed a dam vedet.
Jinak dekuju za vysvetleni, to zhasinani nemuze byt zpusobeno jeste napr. svickou ?? Ale take bych to nejspis videl na ten kohout...
1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani
Vadná svíčka by mohla sice způsobit vynechávání, ale to, že se potom samovolně zvyšovaly otáčky, ukazuje jednoznačně na chudou směs a tedy nestíhající přítok benzínu. V horším případě by to mohlo sát falešný vzduch, třeba přes přírubu karbce, nebo nedej pánbu gufera na klice, ovšem to by dělalo pořád a nezmizelo by to, když přepneš na rezervu.
Jinak uz to startuje snad vpohode (zatim) a to vynechani uz to take nedela, to mohlo byt oprabdu nejak v tom kohoutu, parkat jsem ho o 360 otocil a doufam, ze uz je to vpohode, ted me je vazne zarazi a prijde mi, ze to proste jede hur nez driv, jak jsem psal predtim 90-100 ted tech 80, mozna se mi to jen zda, ale nevim nevim...
Mohlo se to nejak rozladit tim, ze byl rozebranej karbec (jen vyndana tryska), potom ten vyfuk ze tam byl tak na 700 metru bez te tlakove komory a chvilku jizda s tou jinou koncovkou ?
Vazne se mi to nezda, motorka by mela jed v originale pry kolem 100 km/h a ted je to takove utlumene (mozna se mi to vazne jen zda) A mavoc se mi zda, ze se nejak vic zahriva motor, jako po jizde cca 10 km byl motor tak teplej, ze se na nej nedalo ani sahnout, a to i v te casti, jak je vlastne starter a alternator a to same i na strane kde je spojka, to bylo nejak nenormalne teple. Nasel jsem navod na ten karburator, tak snad uz tak nejak vim, jakej sroubek to je, spis nevim jak poznam, ze je to dobre serizene
Pokud na to nejak neprijdu, nebo nezjistim napr. od vas nejaky napad, tak to nejspis dam na prohlidku tady u nas kde delaj motorky, ale to bude stat asi zbytecne dost penez
Naposledy editováno 02.05.2012 20:26:51
Pokud jsi tu trysku nečistil štětinou z kovového kartáče, tak by se také nemělo nic změnit. Pozor. Trysky jsou velmi jemné a přesné, poškodit a tím úplně rozladit se dají někdy i prošťouchnutím vlascem. Smějí se jen propláchnout benzínem a profouknout. Nevím, jestli tam máš karbec s přímo ovládaným šoupátkem, nebo rovnotlaký (se škrticí klapkou, šoupátko pak ovládá membrána dle podtlaku). U rovnotlakého by mohla netěsnit membrána, což také umí nadělat pěknou paseku.
Pokud se ale znatelně více hřeje motor, tak jestli nezačal také více střílet při ubrání (a nevybíhají volnoběžné otáčky, což by svědčilo o chudé směsi, mohlo by to být také slabým mazáním. Pak bys mohl i zadřít. Oilmaster je seřiditelný, ale já osobně motorku s tímhle neměl, takže ohledně kontroly oilmasteru a jeho seřízení se raději poraď s někým, kdo má s těmito moderními dvoutakty praxi a zkušenosti. Pokud by naopak bylo oleje moc, motorka by víc kouřila, karbonovala píst, hlavu a svíčka by byla černá, zakarbonovaná. Samozřejmě by zahřívání mohlo způsobit i vadné chlazení.
Jak už jsem Ti říkal, koukni po jízdě na svíčku. Z toho, jak bude vypadat, se leccos dá poznat. Ještě si vzpomínám... ten původní filtr jsi jen vypral, nedával jsi tam jiný, ne? Sice se může zdát relativně čistý, ale přitom mohl být zanesený a vypráním se uvolnil a mohl ochudit směs, ale na druhou stranu jsem už viděl i filtry, ve kterých se při pokusu o vyprání zachycený bordel naopak "zalepil" a filtr měl paradoxně ještě menší průchodnost a nezbylo, než jej vyměnit. Takže můžeš zkusit ještě vyměnit filtr. Snad také mohl bývalý majitel zapomenout vyměnit zanesený filtr a zhoršení výkonů motorky vykompenzoval poštelováním karbce. Není to sice moc pravděpodobné, ale viděl jsem pár takoých chytráků. V tom případě bys po výměně filtru měl chudou směs.
Trisku jsem jen vyndal, profouknul a vratil zpet, byla cista...
Nejsem si jist co je soupatko, ale jestli je to to, kde je i jehla, a kdyz pridaze plyn, tak se to posouva, tak to mam nejspis primoovladane plynem...
To strileni vyfuku si nejsem jist jak by to znelo pri tak slabem motoru s utlumenem vyfuku, nekdy kdyz uberu plyn, tak to poprduje podobne jako nektere 50cc scootry, ale to jsem myslel, ze je to tak zpravne...
Motor se neprehral, ale jak jsem psal, prisel mi opravdu hodne zahraty na vsech stranach v cetne krytu spojky... (spojku jsem nepalil)
Na svicku tefy dnes kouknu, a uvidim v jakem bude stavu, driv kdyz to jezdilo tak jak ma, tak byla sucha a mela barvu tak jak ji ma mit...
Puvodni filtr jsem jak rikate jen vypral, byl vazne cisty, nejspis ho asi nedavno daval novej, nebo jelikoz je sani otocene dozadu, nema to mic moznost sat necistoty...
To s tim vystelovanim karbce snad doufam nedelal
Jinak jestli mam tedy ochuzenou smes, kamarad poradil, at zkusim otocit tim sroubkem treba o 180 a jed to projed... Problem je, ze tam je vic sroubku a z navodu nejde zrovna poznat jaky je jaky, jen tam mluvej o vzduchovem sroubku a pak tam je fotka nejakeho sroubku a tam vysvetlujou jak nastavit bohatost.
No uvidim, dnes se na to mrknu, snad to vysteluju spravne a pokud to poprdovani neni spravne, tak se to budu snazit vystelovat tak, aby to neprdelo...
Poprdání výfuku, jak přirovnáváš k těm skútrům, je normální, někde výš jsem popisoval, co toto u dvoutaktu způsobuje. Vzpomeň na Trabant, Wartburg, nebo Barkas (ten má motor Wartburg) a jejich charatketistické poprdání na volnoběhu a při ubrání plynu. Udvoutaktu je tedy těžsí soudit směs dle střílení, je lepší se orientovat podle svíčky.
Tím vzduchovým šroubkem, co zmiňoval Tvůj kamarád, se ladí POUZE bohatost volnoběžné směsi. Pokud se nepletu, tak jeho povolením s směs ochudí. Souvisí to i s druhým šroubem, určujícím nejnižší polohu (doraz) šoupátka a tím volnoběžné otáčky. Pravidlem je nastavit otáčky, při kterých motor už běží pravidelně a potom šboubem bohatosti nastavit takovou směs, kdy budou otáčky nejvyšší. Potom dorazovým šroubem otáčky snížit (nastavit na předepsanou hodnotu pro volnoběh) a opět prvním šroubkem zkusit bohatost poladit a opět se dostat na nejvyšší možné otáčky, pokud to půjde. Potom o cca 1/4 až 1/2 otáčky přidat bohatost a volnoběžné otáčky doladit dorazovým šroubem. Tím je nastaven volnoběh.
Bohatost směsi pro hlavní režim (jízdu) se reguluje velikostí hlavní trysky, typem (velikostí a strmostí) jehly a výškovou polohou jehly v šoupátku.
Jojo, myslel jsem si, ze je to nejspis normalni, ale radci jsem to napsal...
Na tu svicku tedy dnes mrknu, vcera jsem tak kolem 15 km najel, tak snad to na ni bude poznat...
Jestli myslite ten "sroubek" cim se serizuje volnobeh, tak ten sroubek urcite nemyslel... :)
To jak jste popsal to nastaveni si poradne proctu doma, dorazim kolem 3 hod, budete tu kolem 3 take prosim ?
Diky moc, hezky den
1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani
Tak to potom nevím, který šroubek jste měli na mysli. Pokud je karbec klasické konstrukce, tak má vzduchový šroubek nastavující bohatost volnoběžné směsi, druhý šroubek coby doraz šoupátka, určující de facto volnoběžné otáčky. Směs pro hlavní systém, fungující při částečném a plném plynu (při malém plynu fungují volnoběžný i hlavní systém najednou a čím víc přidáváš, tím víc přebírá funkci hlavní systém), závisí na velikosti hlavní trysky, průřezu a strmosti jehly a na poloze jehly v šoupátku (čím dáš jehlu níže, tím bude směs chudší.
Nenapadá mne žádný další nastavovací šroub, který by mohl na karbci být. Záleží také na správném seřízení výšky hladiny v plovákové komoře, ale to se obvykle dělá přihýbáním zobáčku na plováku.
Pokud to tedy chapu dobre, mel bych nastavit sroubem na volnobezne otacky treba napr. na 2000 otacek a pak nastelovat ten druhej sroub tak, aby motorka sla pri plnem plynu uplne do otacek maximalnich, nebo tocenim nejakeho sroubu museji otacky vysplhat na maximalni mozne otacky a pak sroubem na volnobeh je zase snizit ?? Takze bych mel nejspis motor nechat zahrat, aby se pri uplnem vytoceni nejak neznicil ze ?
No dam vedet, hlavne nejdrive mrknu na svicku a uvidim snad v cem je problem..
Dekuji moc za zpravu ;)
Byl jsem to projed a v jednom stoupani kdyz jsem mel do kopce nejakou chvilku plnej, tak to uplne vzdechlo, zastavil jsem, dal jsem kohout na polohu rezerva zkusil nastartovat a chytlo to, to ale nemuselo byt zrovna kvuly tomu kohotku...
Dalsi vec co jsem zpozoroval byla, ze ani z kopecka to prez 9tis otacek nechtelo vubec a jel jsem furt kolem 80 i z kopce, jako by to neco brzdilo (karburator) pak jsem sjel s takoveho kopecka a na rovince uz jsem to prez 9tis otacek dostal, tak vazne nevim...
Jinak co jsem si vspomel, tak prez tech 80 uz se to nechtelo dostat jeste pred rozebranim filtru, karburatoru atd, ale to jsem zrovna jezdil s tou jinou koncovkou, tak nevim, jestli na to mohla mit vliv, ale ted uz to je vse original a stejnak je to divne, chvilku to nechtelo jit prez 9 tis a ''brzdilo'' to i z kopce, proste to nad 9tis nechtelo nejak jed a tahnout (predtim to prave pri 8-9tis zacalo tahnout jeste vic) Ted vazne nechapu v cem je problem...
Jinak jsem mel venku tu svicku dal ji zpatky, slozil motorku a chtel jsem to jed projed a jako naschval to nechytalo, zkousel jsem snad 3x, tak jsem to zase rozebral, sundal jsem kabel ze svicky, znova nasadil a uz to chytlo, pritom to bylo urcite dobre nasazene...
Co by jste mi tedy poradil ? Znova vyndat uplne ven karbec, vse procistit a pak sestelovat jak jste popisoval v prispevku c112 ?
Pokud vas muzu poprosit, byl bych rad kdyby jste mrknul na tento manual, stahnete hotady A tam na strance 22 zacina navod jak rozebrat karburator a od 24 jak ho slozit, mozna se v obrazcich vyznate lepe, je to psane v anglictine ale tento prekladac udela vse za vas :)
Dik moc
Přeplnit převodovku olejem rozhodně není dobře, jsou tam pak zvýšené odpory a může se i více hřát. Zde neplatí "čím víc, tím líp", v převodovce (a u čtyřtaktu i v motoru) musí být PŘEPDEPSANÉ množství oleje.
Ty problémy, co popisuješ v posledním příspěvku, mohou být způsobeny rozladěným karbcem, zaneseným výfukem, netěsnostmi v sání, ale pokud motor jakoby vynechává, kor kolem nejvyšších otáček, na které se dostane, může to být i v elektrice - probíjející svíčka, fajfka, VN kabel, popř. i cívka.
Ohledně toho karbce... všimni si na tomto obrázku označených pozic.
1 jest šroub bohatosti volnoběžné směsi (je do něj zabíráno šroubovákem) a 2 (ta černá čepička pro otáčení rukou) jest doraz šoupátka, určující volnoběžné otáčky. Po složení karbce zlehka zašrboubuj šroub bohatosti až nadoraz (zlehka, nedotahovat silou!!!), potom jej o 1,5 otáčky otevři. Nastartuj motor, nech jej lehce zahřát a dorazovým šroubem nastav takové otáčky, až motor poběží pravidelně a nebude zhasínat (zašroubováváním dorazu otáčky zvyšuješ). Pak nastane ono laborování s bohatostí s cílem dostat se na nejvyšší otáčky. Pak dorazem nastavíš otáčky cca na 1800rpm (motor přitom musí běžet pravidelně) a zkusíš, zda při přidání plynu motor plynule vyběhne do otáček, bez váhání, kolísání a vynechávání. Pokud se rozbíhá dobře, mělo by být nastavení v pořádku. V opačném případě musíš zkusit poladit bohatost (přidat, nebo ubrat, dle toho, na kterou stranu se to zlepšuje), až motor bude akcelerovat bez problémů, znovu zkoriguješ volnoběžné otáčky dorazem a nastavení volnoběhu je hotové. Tak praví manuál.
Pokud jde o hlavní systém, měl jsi při rozebírání karbce také zkontrolovat, zda není opotřebené (poškrábané) šoupátko a není ochozená jehla.
Pokud jde o filtr, tak dle manuálu jej máš vyprat, vyždímat, nechat vyschnout a potom ale namočit do filtrového oleje (to znají enduráři, zeptej se kdyžtak jich), zlehka vyždímat, aby byl jen vlhký, ne nabakaný olejem a namontovat. Pokud jsi tam dal jen suchý, vypraný filtr, nedá se vyloučit, že je "až moc průchodný" a v důsledku toho se ochuzuje směs. Zdá-li se Ti, že motorka jela lépe před vypráním filtru, nasvědčuje to této příčině.
Jinak ale kdyz jsem s tim nic nedelal a predtim to slo, tak napr. triskou by to snad byt nemelo.
Jinak jak pisete ze bych to musel resit polohou jehli, tak to si nejsem jist, jak to nastavit tak aby to bylo spravne, takze nejspis radci zajedu k motoopravari a reknu co jsem na motorce delal a ze se mi zda, ze je nejak rozhasenej karbec, tak at se na to mrkne...
No z prevodovky vetkolo tak 0,35 oleje a melo tam byt 0,66...
Tak se mi nezdalo ze by v ni tolik zustalo, tak jsem tam dal radci nejak 0,45 - 0,50, mozna radci tedy trochu upustim.
Jeste me ted jedine napada jak jste psal ten filtr, ze bych ho mel radci namo
To jak popisujete nastaveni te bohatosti volnobezne smesi, tak pisete, zda pri pridani plynu vybehne do otacek, myslite tim pri plnem plynu ?
Co jsem videl do karbce ze strany filtru, tak soupatko se mi nezdalo nijak ''odrene'' a jehlu jsem vyndanou nemel
Jinak me napada tedy jenom ten filtr, nevim zda filtrovi olej nekde sezenu, ale snad jo, ale myslite, ze by jen filtr mohl takhle rozhodit karbec ?
Dekuji vam moc za trplelivost a za skvele vysvetleni
Hezky den a hezky vikend, ja budu doma zase az v nedeli vecer, takze se na to v pondeli vrhnu...
1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani
V té převodovce by snad žádný olej nezůstal, kor pokud jsi zkoušel motorkou zakývat a výpušťák snad je v nejnižším místě. To spíš jej tam bylo původně málo. Na množství bych tedy neubíral, nestojí Ti to za poškození rychlostky.
O tom filtrovém oleji (spíše je to nějaká směs) toho moc nevím, to se raději zeptej nějakého enduráře. Na kroskách se tento filtr používá běžně. To s tím přidáním jsem myslel tak, že přidáš plyn, napřed zvolna, potom svižně, klidně až po plného, ale NEČEKÁŠ, až se motor rozběhne na plné otáčky, stačí s plynem jen "vrknout". Jde o to, zda na přidání plynu motor reaguje plynulým vyběhnutím otáček, a ne aby přitom váhal, prskal, nebo do těch otáček jakoby "vyskákal". Nejde o dosažení plných otáček, ale pouze o to, jak motor reaguje v okamžiku přidání plynu.
Filtr nerozhodí karbec samotný, ale pokud se výrazně změní jeho odpor proudění vzduchu, změní se tím podmínky pro tvorbu směsi a v důsledku toho je třeba pozměnit nastavení karbce. V samotném karbci to nic nezmění, takže když pak vrátíš filtr do stavu, na jaký byl karbec naladěn, bude všechno v pořádku. Nedávno tu někdo řešil snad na ČZ175/487, že měl nějak prasecky upravený airbox, tak místo něj zkusil nasadit malý, sportovní filtr... A motor pochopitelně začal vykazovat známky chudé směsi. Sportovní filtr měl totiž mnohem menší odpor, takže uživatel měl dvě možnosti - buď sehnat a namontovat originální airbox s filtrem, nebo nechat ten sportovní filtr, ale adekvátně tomu seřídit karbec.
Rozhodně zajeď za tím opravářem, řekni mu vše, včetně těch problémů se starterem, zeptej se ho na tu údržbu filtru a také mne teď napadlo, že by mohly za nižším výkonem stát také netěsnící jazýčkové ventily v sání (jsou v sacím hrdle motoru pod karbcem). Taktéž kroužky, gufera na klice, vyběhaný píst a válec (změřte kompresi), je toho spousta, co by za tím mohlo být. Kor, jestli nevíš, kdy byl motor naposled generálkován.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nehází jiskru při startování přes s... Derbi GPR 50 Racing | Infiernox | 8 | 22.4.2021 v 20:50 krokoš |
derbi gpr Derbi GPR 50, Derbi GPR 50 Racing | petruhlir2 | 6 | 11.8.2020 v 21:12 Kohlstein |
Derbi gpr 50 bez sytiče nejede Derbi GPR 50, Derbi GPR 50 Racing | Lamakaja | 2 | 10.4.2020 v 22:31 Edrig |
náhon otáčkoměru derbi RGP 50 R Derbi GPR 50, Derbi GPR 50 Racing | vasek2000 | 0 | 13.5.2018 v 12:15 vasek2000 |
Derbi GPR 50 R uchycení plastů ve s... Derbi GPR 50 Racing | fejk72 | 0 | 11.2.2018 v 18:50 fejk72 |