globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Divny problem pri startovani
Zdravim, mel jsem problem, ze mi motorka startovalo nejak divne, proste nesoumerne jak kdyz je spatna baterka, po vyzkouseni startovani prez kabely + koupe nove baterky, jsem problem s baterkou vyradil, dale byl na rade starter, tak starter byl u opravare a je vpohode, zkousel jsem ho a nekdy startuje normalne a nekdy to zase nejde(startuje pomalu), neco bere baterce na kostre asi napeti, kdyz jsem ho vyndal z toho mista kde ma byt a dal ho ke kostre, tak sel normalne, tak me napadlo ze jak je nasazenej vlastne na ty kostre a ma tam mit kontakt, tak ze to tam bude treba spinavy, tak sjem to tam ocistil poradne a stejnak to nekdy blbne, tedka to 3x za sebou nastartovalo, ale bojim se, ze to zacne zase blbnout, nestalo se to nekomu ? Nevite kde by mohl byt problem ? :/ Dik moc

PS: Na roztlaceni chyta normalne hned, jen prez starter to blbne, proste nekdy neco vezme baterce proud a podle me ji to skoro celou vycucne.. :/


Naposledy editováno 05.04.2012 19:52:59

Divny problem pri startovani

30.4.2012 v 15:05 | Nahoru | #91
Nestačí poladit jen volnoběh, bylo by třeba i vyměnit hlavní trysku, posunout jehlu nebo i jehlu vyměnit za jinou... bez zkušeností není snadné karbec seřídit pro každý jízdní režim, raději to nech někomu, kdo se v tom vyzná. Jinak chudou směs poznáš podle vynechávání a střílení do výfuku, zejména při ubrání plynu, samovolně se zvyšují volnoběžné otáčky a otáčky po ubrání plynu pomalu klesají (i když toto je většinou příznak přisávání falešného vzduchu) a hlavně chudá směs více zahřívá motor, dvoutakt se také méně maže a může to skončit i propálením díry do pístu.

Divny problem pri startovani

30.4.2012 v 17:01 | Nahoru | #92
Jojo, ale to neni pravidlem, ze toto vse se musi vymenit / poladit...

Psal jsem tomu majiteli co tam ten filtr mel a rikal, ze se zlepsil zvuk a motorka byla zivejsi, tak jsem mu jeste psal, jestli steloval jeste nejak karburator a zatim bohuzel neodepsal.

1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani

30.4.2012 v 17:12 | Nahoru | #93
Uvidíš, výměna filtru se může projevit různě, ale sportovní filtr bude mít logicky jistě menší odpor a směs by se mohla ochudit. Otázkou je, jak velká ta změna v odporu sání bude. Ale hlídej to, jelikož kor na dvoutaktu dokáže dlouhodobě chudá směs nadělat pěknou paseku.

(reakce na) Divny problem pri startovani

30.4.2012 v 17:18 | Nahoru | #94
J.M.K.> Jojo, ale jak jste psal, to tedy poznam, ze pri ubrani plynu to bude strilet + otacky pujdou pomalu dolu pri pridani plynu na neutral...

Jinak mam moznost na zkousku koupit filtr v tuning CHINA prodejne, kde maj ruzne velikosti filtru, podle me to bude stejne udelane akorat s tim rozdilem od znackoveho, ze je na nem dane KN a stoji o 200 kc vice.. :)

Naposledy editováno 30.04.2012 17:19:49

1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani

30.4.2012 v 18:03 | Nahoru | #95
Tak chudá směs je snad nejčastější příčinou střílení do výfuku, to pomalé klesání otáček a samovolné zvyšování volnoběžných otáček je typickým příznakem falešného vzduchu. Ale někdy je to zrádné a já zas takové zkušenosti se seřizováním karbců nemám a nerad bych Ti poradil blbě a nemá cenu, aby sis odrovnal motorku. To bude lepší nechat na někom, kdo to fakt zná.

(reakce na) Divny problem pri startovani

30.4.2012 v 20:48 | Nahoru | #96
J.M.K.> Dobre, to strileni chapu dobre, ze vlastne ted kdyz jedu, uberu plyn, tak je slyset proste zvuk plynulej jak se snizujou otacky, ale takhle by to parkrat treba vystrelilo, podobne jako kdyz nekomu z vyfuku pri ubrani otacek vyletnout plameny...

Samozdrejmne chapu co jste chtel rict

Divny problem pri startovani

30.4.2012 v 23:47 | Nahoru | #97
Tak nějak, někdy může vylétnout z výfuku i plamen... To jsem s oblibou občas dělal na XV535 (měl jsm vykuchnuté koncovky), vždy jsem na několik vteřin za jízdy vypnul zapalování (plyn musí být přitom zavřený, jinak se výfuk "vyvětrá" a nenaplní směsí), po opětovném zapnutí to vždy pořádně vystřelilo a když jsem to jednou udělal s kolegou za sebou, tvrdil mi, že mi vyletěl METROVÝ plamen z výfuku!!! Prý i cítil na noze, přes kožené kalhoty, ten žár a to jel cca 50m za mnou. Pochopitelně to ale není dobré dělat furt, jelikož se tím podpálí ventily nebo se může roztrhnout výfuk.

U dvoutaktu dochází ke slabému střílení stále, jelikož při každém výplachu unikne část směsi do výfuku, což je příčinou typického "poprdání" dvoutaktu běžícího na volnoběh nebo na málo plynu (např. při rozjezdu). Chudou směs poznáš také dle barvy svíčky, která má být správně cihlová. Černá, zakarbonovaná značí bohatou směs, nebo moc oleje, světlá až bílá chudou směs, nebo i detonace. Tady nebo tady je něco o diagnostice svíček. Je toho i víc .

Divny problem pri startovani

1.5.2012 v 16:31 | Nahoru | #98
Jojo, to verim, taky bych to parkrat udelal kdyby to slo ! :) Ale presne tak, asi to neni pro motor uplne zdrave...

Dekuji moc za odkazy !

Dnes a vcera jsem skoro cely den delal na aute, brousil jsem koula a daval do cerne matne, fotky vam sem hodim na ukazku, jsem hrozne rad ze to vyslo, ale byla to pekna prace, jeste ted me vse boli, hlavne zada..

[IMG]

1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani

1.5.2012 v 22:11 | Nahoru | #99
Gratuluju, ogare, na těch kolech ses pěkně vyřádil. Vypadají výborně. Já osobně bych je teda zul, obrousil (možná by bylo lepší a snazší opískovat) a nalakoval po celém povrchu, nejen po čelech. Ale je to Tvůj vůz a Tvá volba. Mě čeká něco podobného, jen si nevím rady s tím pískováním... plechové disky na Puntu, co teď používám na zimáky, jsou betelně rezavé, takže až přehodím hliníkáče s letními gumami, půjdou plecháče zout, opískovat a nastříknout. Pískovačku (ruční, připojit na kompresor) sice mám, ale nemůžu narazit na nic, kde by se daly ty písky sehnat. Normální prosátý písek je téměř neúčinný (tvrdil brácha, když to zkoušel), kdežto v nástrojárně jsme měli uzavřené, profi pískovačky a tam byly dva druhy bílého písku, hrubší se šestihrannými zrny, jemnější s kulatými a ty perfektně očistily i s rezavými upínkami se zbytky barvy. Normálně jsme je ale používali hlavně na očištění obrobků po vyjiskřování (erodování). Ale nevím holt, kde je sehnat.

(reakce na) Divny problem pri startovani

1.5.2012 v 22:47 | Nahoru | #100
J.M.K.> Dekuju moc, bylo to opravdu dost prace a nikdo mi nepomahal, jelikoz tata musel do prace i kdyz je svatek, ale o to vic jsem na to ''hrdej'' Ta prace stala za to, vypada to skvele...

Opiskovat jsem to chtel nechat u taty v praci, ale uz to tam prestali delat, protoze se pry elektron znici (oseka vetsinou) Ja to brousil zeleznym kartacem do vrtacky, takze v celku ulehceni prace i kdyz neco jsem musel vzit take smirglem, s tim zutim gumy mate pravdu, ale za prve nemel jsem kdo by mi to odvezl do pneuservisu a zpet, zase by to neco na vic stalo + nevystacil by mi spray, takhle to bylo akorat 2x 500 ml sprej, takze na to padlo kolem 1 litru...

Na to kde se da sehnat ten pisek bych se mohl zeptat taty, ale tusim, ze jim to dovazi ve velkem...

Divny problem pri startovani

1.5.2012 v 22:49 | Nahoru | #101
Je to pry pisek co se dava do Filtraci (piskovich), ale ten asi pry do te ''domaci'' piskovacky nedostanete, je asi moc velky...

1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani

1.5.2012 v 22:53 | Nahoru | #102
Tak brašule to zkoušel s normálním (stavebním) pískem, zrna kolem 1mm, ale ten, co jsme používali ve fabrice, byl mnohem jemnější, ten hrubší byl značem asi 400, jemnější 600, ale nejsem už si tím značením jistý.

E: Tak to má Tvůj otec zřejmě na mysli nějaké zvlášť hrubé pískování, takže bych se nedivil, kdyby se tím ty elektronové disky poškodily. To bys měl lepší vzít těmi písky, co jsme měli ve fabrice, jelikož když se s tím pískovaly tvarové části do forem na lisování (přesněji vstřikování) plastů, tak musely být jemné. Ty by byly myslím k tomu disku i šetrnější než šmirgl, natož kovový kartáč.

Naposledy editováno 01.05.2012 22:56:52

(reakce na) Divny problem pri startovani

1.5.2012 v 22:59 | Nahoru | #103
J.M.K.> jojo, netusim jake znaceni to ma, ale je to ten pisek do filtrace

Jinak uz se nemuzu dockat zitrka, po tydnu snad zase projedu motorku a jsem zvedavej jak pojede s tim prednim retez koleckem (vetcim), dam vedet

Odchazim, hezkou noc

Divny problem pri startovani

1.5.2012 v 23:03 | Nahoru | #104
Někdy se na to používají i ocelové broky . Snad tetnto by byl ten pravý ořechový , tady nevím, proč neuvádějí zrnitost .

Divny problem pri startovani

2.5.2012 v 16:54 | Nahoru | #105
Jojo, to take nechapu proc to tam neuvadeji....

Dneska tedy dorazilo to retezove kolecko, tak jsem jel motorku konecne projed, ale nejak mi prijde, ze to neni snad vubec znat Nechapu proc..

Jinak prijde mi, ze je to trosku rozladene, jel jsem a zniceho nic to prestalo jed, proste to vynechalo, tak jsem zmackl spojku pridal a uz se to rozbehlo, ale skoro hned co jsem ji pustil to chciplo uplne, jak kdyz tam nejde benzin, tak jsem otocil kohout na rezervu a uz vpohode, dojel jsem k benzince s tim, ze nemam benzin a jsem na rezerve, ale pritom nadrz byla temer plna, tak jsem dal kohout zase do normal otevrene polohy a pak se nic dal nestalo, ale treba jsem prijel domu, otacky byly nekde kolem 1500 parkrat jsem pridal a uz treba 2000 a takhle to drzelo, pripomina mi to jak jste mi rikal neco o bohatosti smesy, mozna to mam nejak rozladene :/

Divny problem pri startovani

2.5.2012 v 17:16 | Nahoru | #106
Říkal jsi, že ta řetězka je jen o zub větší, tak schválně spočítej, o kolik procent se to liší. Větší řetězka vytvoří "težší" převod, jako když na kole zařadíš větší kolo na hřídeli pedálů. Teoreticky se zvýší maximálka, ovšem v praxi záleží na tom, zda motor má výkon potřebný k dosažení této vyšší rychlosti. Jednoduše řečeno, krouťák rozhoduje o akceleraci, výkon o maximální rychlosti. Ostatně výkon je násobkem krouťáku a otáček. Je tedy možné, že změna o jeden zub na řetězce znatelné změny nevytvoří. Můžeš ještě zkusit, kolik máš při dané rychlosti a kvaltu otáček, potom vrátit původní řetězku a vysledovat, o kolik budou otáčky při stejné rychlosti vyšší. Klidně ty rozdíly změř při každém kvaltu. Také Tebou provedená změna převodu sníží tažnou sílu na zadním kole, takže můžeš očekávat snížení akcelerace a dynamiky. Prakticky jedinou výhodou je to, že motor má sice při stejné rychlosti nižší otáčky, tedy teoreticky nižší spotřebu, ovšem v praxi to může být nakonec tak, že motor díky těžšímu převodu musí vydat k udržení této rychlosti větší sílu (krouťák), což si vyžádá víc plynu než s původním převodem a teoretické snížení spotřeby se tak anuluje, nebo dokonce může být spotřeba paradoxně vyšší. Platí jednoduché pravidlo, že podtočený motor "žere" víc než přetočený. Všeobecně je spalovací motor nejhospodárnější v otáčkách nejvyššího krouťáku.

S tím zhasínáním to dle Tvého popisu vypadá na to, že v "normální" poloze kohoutu nestíhá přívod benzínu. Může být přicpaná trubička nějakým svinstvem, popř. mohl být bordel rovnou v kohoutu. Tím, jak jsi přepínal, se mohl uvolnit a odejít dále do filtru, ale jak říkáš, že jsi potom přijel a otáčky se zvyšovaly, tak se to asi zase začalo někde přicpávat, benzín nestíhá, důsledkem čehož je chudá směs, která způsobuje ono nekontrolovatelné zvyšování otáček.
Takže pokud se to bude opakovat, zkus, zda na rezervu pojede motorka normálně, když ano a v normální poloze bude takto haprovat, tak musíš hledat v kohoutu, nebo i v nádrži. Do karbce bych nevrtal, kdyby byla chyba v něm, tak by to blblo pořád a ne jen, když máš kohout v normální poloze.

Divny problem pri startovani

2.5.2012 v 17:42 | Nahoru | #107
Presne tak, o jeden zub vetsi predni retez. kolecko. Motor by o ten jeden zub vetsi retezku mel utahnout, jelikoz nejsem sam, kdo to takhle udelal a dokonce nekdo z teto motorky dostal kolem 120 km/h, nejsem si ale jist, jeslti nahodou nemenil jeste kubaturu...

Kazdopadne tusim, ze se otacky snizily, ale proste se tomu nejak nechce prez 80, predtim jsem stim 90 jel snad temer porad a vpohode, mozna ze to taky nemusel otak dobre jed, ze byl lehce vic stazenej retez, ted uz jsem ho povolil, tak to pojedu jeste projed a dam vedet.

Jinak dekuju za vysvetleni, to zhasinani nemuze byt zpusobeno jeste napr. svickou ?? Ale take bych to nejspis videl na ten kohout...

1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani

2.5.2012 v 17:58 | Nahoru | #108
Ta nižší maximálka je nejspíš právě důsledkem toho, že motor už těžší převod neutáhne. Pokud tím myslíš maximálku na nejvyšší kvalt, zkus schválně, na jakou rychlost se dostaneš na kvalt o jeden nižší. Podřazením eliminuješ vliv těžšího sekundáru a pokud na pětku pojedeš rychleji než na šestku (nebo kolik kvaltů máš), je to jasné a nemá cenu tam tu větší řetězku dávat. Využil bys ji maximálně v klesání, kdy bys mohl jet na nižší otáčky při malém výkonu a trochu tak ušetřit. Tou větší řetězkou vlastně uděláš všechny kvalty "delší" a šestku pak možná skoro vůbec nevyužiješ.

Vadná svíčka by mohla sice způsobit vynechávání, ale to, že se potom samovolně zvyšovaly otáčky, ukazuje jednoznačně na chudou směs a tedy nestíhající přítok benzínu. V horším případě by to mohlo sát falešný vzduch, třeba přes přírubu karbce, nebo nedej pánbu gufera na klice, ovšem to by dělalo pořád a nezmizelo by to, když přepneš na rezervu.

(reakce na) Divny problem pri startovani

2.5.2012 v 19:07 | Nahoru | #109
J.M.K.> No tak bohuzel zklamani a nejspis zbytecne vyhozene penize, dal jsem zpet tu starou a jel to projed a zmena snad zadna, s tim 14z retez. koleckem to jelo 80 pri 8500 otacek a s tou starou to jede 80 taky kolem 8500 otacek, mozna tam je rozdil 0,500, ale rekl bych, ze je to vazne temer stejne...

Jinak uz to startuje snad vpohode (zatim) a to vynechani uz to take nedela, to mohlo byt oprabdu nejak v tom kohoutu, parkat jsem ho o 360 otocil a doufam, ze uz je to vpohode, ted me je vazne zarazi a prijde mi, ze to proste jede hur nez driv, jak jsem psal predtim 90-100 ted tech 80, mozna se mi to jen zda, ale nevim nevim...

Mohlo se to nejak rozladit tim, ze byl rozebranej karbec (jen vyndana tryska), potom ten vyfuk ze tam byl tak na 700 metru bez te tlakove komory a chvilku jizda s tou jinou koncovkou ?

Vazne se mi to nezda, motorka by mela jed v originale pry kolem 100 km/h a ted je to takove utlumene (mozna se mi to vazne jen zda) A mavoc se mi zda, ze se nejak vic zahriva motor, jako po jizde cca 10 km byl motor tak teplej, ze se na nej nedalo ani sahnout, a to i v te casti, jak je vlastne starter a alternator a to same i na strane kde je spojka, to bylo nejak nenormalne teple. Nasel jsem navod na ten karburator, tak snad uz tak nejak vim, jakej sroubek to je, spis nevim jak poznam, ze je to dobre serizene

Pokud na to nejak neprijdu, nebo nezjistim napr. od vas nejaky napad, tak to nejspis dam na prohlidku tady u nas kde delaj motorky, ale to bude stat asi zbytecne dost penez

Naposledy editováno 02.05.2012 20:26:51

Divny problem pri startovani

2.5.2012 v 23:03 | Nahoru | #110
Jízdou s poupraveným výfukem by se karbec nerozhodil, kor když jsi to vrátil do původního stavu. Snad jen, jestli jsi při zpětné montáži té expanzky a vracení výfuku do původního stavu někde nenamáčkl trubku (že by byla přiškrcená), nebo nepozměnil délky a ohyby, leckdy dokáže nadělat neplechu i změna tvaru (poloměry ohybů) svodu. Jak už víš, je dvoutakt velmi citlivý na změny na výfuku, kor v přední části. Popustit uzdu fantazii bys de facto mohl až za koncovkou.

Pokud jsi tu trysku nečistil štětinou z kovového kartáče, tak by se také nemělo nic změnit. Pozor. Trysky jsou velmi jemné a přesné, poškodit a tím úplně rozladit se dají někdy i prošťouchnutím vlascem. Smějí se jen propláchnout benzínem a profouknout. Nevím, jestli tam máš karbec s přímo ovládaným šoupátkem, nebo rovnotlaký (se škrticí klapkou, šoupátko pak ovládá membrána dle podtlaku). U rovnotlakého by mohla netěsnit membrána, což také umí nadělat pěknou paseku.

Pokud se ale znatelně více hřeje motor, tak jestli nezačal také více střílet při ubrání (a nevybíhají volnoběžné otáčky, což by svědčilo o chudé směsi, mohlo by to být také slabým mazáním. Pak bys mohl i zadřít. Oilmaster je seřiditelný, ale já osobně motorku s tímhle neměl, takže ohledně kontroly oilmasteru a jeho seřízení se raději poraď s někým, kdo má s těmito moderními dvoutakty praxi a zkušenosti. Pokud by naopak bylo oleje moc, motorka by víc kouřila, karbonovala píst, hlavu a svíčka by byla černá, zakarbonovaná. Samozřejmě by zahřívání mohlo způsobit i vadné chlazení.

Jak už jsem Ti říkal, koukni po jízdě na svíčku. Z toho, jak bude vypadat, se leccos dá poznat. Ještě si vzpomínám... ten původní filtr jsi jen vypral, nedával jsi tam jiný, ne? Sice se může zdát relativně čistý, ale přitom mohl být zanesený a vypráním se uvolnil a mohl ochudit směs, ale na druhou stranu jsem už viděl i filtry, ve kterých se při pokusu o vyprání zachycený bordel naopak "zalepil" a filtr měl paradoxně ještě menší průchodnost a nezbylo, než jej vyměnit. Takže můžeš zkusit ještě vyměnit filtr. Snad také mohl bývalý majitel zapomenout vyměnit zanesený filtr a zhoršení výkonů motorky vykompenzoval poštelováním karbce. Není to sice moc pravděpodobné, ale viděl jsem pár takoých chytráků. V tom případě bys po výměně filtru měl chudou směs.

Divny problem pri startovani

3.5.2012 v 07:09 | Nahoru | #111
Trubku jsem tusim urcite nikde neprihnul a delka se mohla zmenit v rozmezi 3cm max.

Trisku jsem jen vyndal, profouknul a vratil zpet, byla cista...

Nejsem si jist co je soupatko, ale jestli je to to, kde je i jehla, a kdyz pridaze plyn, tak se to posouva, tak to mam nejspis primoovladane plynem...

To strileni vyfuku si nejsem jist jak by to znelo pri tak slabem motoru s utlumenem vyfuku, nekdy kdyz uberu plyn, tak to poprduje podobne jako nektere 50cc scootry, ale to jsem myslel, ze je to tak zpravne...

Motor se neprehral, ale jak jsem psal, prisel mi opravdu hodne zahraty na vsech stranach v cetne krytu spojky... (spojku jsem nepalil)

Na svicku tefy dnes kouknu, a uvidim v jakem bude stavu, driv kdyz to jezdilo tak jak ma, tak byla sucha a mela barvu tak jak ji ma mit...

Puvodni filtr jsem jak rikate jen vypral, byl vazne cisty, nejspis ho asi nedavno daval novej, nebo jelikoz je sani otocene dozadu, nema to mic moznost sat necistoty...

To s tim vystelovanim karbce snad doufam nedelal

Jinak jestli mam tedy ochuzenou smes, kamarad poradil, at zkusim otocit tim sroubkem treba o 180 a jed to projed... Problem je, ze tam je vic sroubku a z navodu nejde zrovna poznat jaky je jaky, jen tam mluvej o vzduchovem sroubku a pak tam je fotka nejakeho sroubku a tam vysvetlujou jak nastavit bohatost.

No uvidim, dnes se na to mrknu, snad to vysteluju spravne a pokud to poprdovani neni spravne, tak se to budu snazit vystelovat tak, aby to neprdelo...

Divny problem pri startovani

3.5.2012 v 09:42 | Nahoru | #112
To šoupátko chápeš správně, je to takový "pístek", do kterého je nasazena jehla zasouvající se do hlavní trysky. Je to i dost pravděpodobné s tím přímým ovládáním, neřekl bych, že by u tak malého motoru byl rovnotlaký karbec.

Poprdání výfuku, jak přirovnáváš k těm skútrům, je normální, někde výš jsem popisoval, co toto u dvoutaktu způsobuje. Vzpomeň na Trabant, Wartburg, nebo Barkas (ten má motor Wartburg) a jejich charatketistické poprdání na volnoběhu a při ubrání plynu. Udvoutaktu je tedy těžsí soudit směs dle střílení, je lepší se orientovat podle svíčky.

Tím vzduchovým šroubkem, co zmiňoval Tvůj kamarád, se ladí POUZE bohatost volnoběžné směsi. Pokud se nepletu, tak jeho povolením s směs ochudí. Souvisí to i s druhým šroubem, určujícím nejnižší polohu (doraz) šoupátka a tím volnoběžné otáčky. Pravidlem je nastavit otáčky, při kterých motor už běží pravidelně a potom šboubem bohatosti nastavit takovou směs, kdy budou otáčky nejvyšší. Potom dorazovým šroubem otáčky snížit (nastavit na předepsanou hodnotu pro volnoběh) a opět prvním šroubkem zkusit bohatost poladit a opět se dostat na nejvyšší možné otáčky, pokud to půjde. Potom o cca 1/4 až 1/2 otáčky přidat bohatost a volnoběžné otáčky doladit dorazovým šroubem. Tím je nastaven volnoběh.

Bohatost směsi pro hlavní režim (jízdu) se reguluje velikostí hlavní trysky, typem (velikostí a strmostí) jehly a výškovou polohou jehly v šoupátku.

Divny problem pri startovani

3.5.2012 v 10:50 | Nahoru | #113
Jojo, presne, to soupatko se hejbe s plynem.

Jojo, myslel jsem si, ze je to nejspis normalni, ale radci jsem to napsal...

Na tu svicku tedy dnes mrknu, vcera jsem tak kolem 15 km najel, tak snad to na ni bude poznat...

Jestli myslite ten "sroubek" cim se serizuje volnobeh, tak ten sroubek urcite nemyslel... :)

To jak jste popsal to nastaveni si poradne proctu doma, dorazim kolem 3 hod, budete tu kolem 3 take prosim ?

Diky moc, hezky den

1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani

3.5.2012 v 11:40 | Nahoru | #114
Jo, hochu, v 15h tu nebudu, musím letět do Budějek, mám tam někoho ve špitálu. Ale snad se sem dostanu večer.

Tak to potom nevím, který šroubek jste měli na mysli. Pokud je karbec klasické konstrukce, tak má vzduchový šroubek nastavující bohatost volnoběžné směsi, druhý šroubek coby doraz šoupátka, určující de facto volnoběžné otáčky. Směs pro hlavní systém, fungující při částečném a plném plynu (při malém plynu fungují volnoběžný i hlavní systém najednou a čím víc přidáváš, tím víc přebírá funkci hlavní systém), závisí na velikosti hlavní trysky, průřezu a strmosti jehly a na poloze jehly v šoupátku (čím dáš jehlu níže, tím bude směs chudší.

Nenapadá mne žádný další nastavovací šroub, který by mohl na karbci být. Záleží také na správném seřízení výšky hladiny v plovákové komoře, ale to se obvykle dělá přihýbáním zobáčku na plováku.

(reakce na) Divny problem pri startovani

3.5.2012 v 15:15 | Nahoru | #115
J.M.K.> Tak ted jsem si poradne precetl co jste psal, prvne samozdrejmne mrknu na tu svicku a uvidim, jakou ma barvu atd... Pak teprve zacnu neco stelovat

Pokud to tedy chapu dobre, mel bych nastavit sroubem na volnobezne otacky treba napr. na 2000 otacek a pak nastelovat ten druhej sroub tak, aby motorka sla pri plnem plynu uplne do otacek maximalnich, nebo tocenim nejakeho sroubu museji otacky vysplhat na maximalni mozne otacky a pak sroubem na volnobeh je zase snizit ?? Takze bych mel nejspis motor nechat zahrat, aby se pri uplnem vytoceni nejak neznicil ze ?

No dam vedet, hlavne nejdrive mrknu na svicku a uvidim snad v cem je problem..

Dekuji moc za zpravu ;)

Divny problem pri startovani

3.5.2012 v 15:53 | Nahoru | #116
Jeste me napadlo, jestli jsem neprelil prevodovku olejem, to by melo take vliv na rychlost ?

Divny problem pri startovani

3.5.2012 v 17:14 | Nahoru | #117
Tak jsem vyndal svicku a byla vpohode, nebyla nijak od oleje, mela takovou sedivo-cernou barvu...

Byl jsem to projed a v jednom stoupani kdyz jsem mel do kopce nejakou chvilku plnej, tak to uplne vzdechlo, zastavil jsem, dal jsem kohout na polohu rezerva zkusil nastartovat a chytlo to, to ale nemuselo byt zrovna kvuly tomu kohotku...

Dalsi vec co jsem zpozoroval byla, ze ani z kopecka to prez 9tis otacek nechtelo vubec a jel jsem furt kolem 80 i z kopce, jako by to neco brzdilo (karburator) pak jsem sjel s takoveho kopecka a na rovince uz jsem to prez 9tis otacek dostal, tak vazne nevim...

Jinak co jsem si vspomel, tak prez tech 80 uz se to nechtelo dostat jeste pred rozebranim filtru, karburatoru atd, ale to jsem zrovna jezdil s tou jinou koncovkou, tak nevim, jestli na to mohla mit vliv, ale ted uz to je vse original a stejnak je to divne, chvilku to nechtelo jit prez 9 tis a ''brzdilo'' to i z kopce, proste to nad 9tis nechtelo nejak jed a tahnout (predtim to prave pri 8-9tis zacalo tahnout jeste vic) Ted vazne nechapu v cem je problem...

Jinak jsem mel venku tu svicku dal ji zpatky, slozil motorku a chtel jsem to jed projed a jako naschval to nechytalo, zkousel jsem snad 3x, tak jsem to zase rozebral, sundal jsem kabel ze svicky, znova nasadil a uz to chytlo, pritom to bylo urcite dobre nasazene...

Co by jste mi tedy poradil ? Znova vyndat uplne ven karbec, vse procistit a pak sestelovat jak jste popisoval v prispevku c112 ?

Pokud vas muzu poprosit, byl bych rad kdyby jste mrknul na tento manual, stahnete hotady A tam na strance 22 zacina navod jak rozebrat karburator a od 24 jak ho slozit, mozna se v obrazcich vyznate lepe, je to psane v anglictine ale tento prekladac udela vse za vas :)

Dik moc

Divny problem pri startovani

3.5.2012 v 23:47 | Nahoru | #118
Chlapče, chlapče, to seřizování jsi zřejmě nepochopil. Ty dva šroubky mají vliv POUZE na volnoběžnou směs, nanejvýš ovlivní, jak dobře bude motor reagovat na přidání plynu. Ale to, jakých otáček a výkonu dosáhne po ustálení režimu jízdy (třeba na půl, 3/4, nebo plný plyn), už rozhoduje hlavní systém (hlavní tryska, jehla, šoupátko). Princip je v tom, že pokud motor neudrží volnoběh, nastavíš si dorazovým šroubem takové otáčky, kdy poběží pravidelně a potom šroubem bohatosti nastavíš nejvyšší otáčky (při chudé směsi běží motor nepravidelně, až se zastavuje, při bohaté motor kouří a hltí se), které poté snížíš dorazovým šroubem na potřebnou hodnotu, pak znovu zkusíš šroubem bohatosti, zda nepůjou otáčky ještě zvýšit, po dosažení jejich maxima cca o 1/4 až o 1/2 otáčky směs obohatíš a dorazovým šroubem definitivně nastavíš volnoběžné otáčky. Pokud motor jeví příznaky chudé, nebo bohaté směsi v režimu jízdy (na půl plynu a více), musíš to již řešit změnou polohy jehly, popř. i výměnou hlavní trysky.

Přeplnit převodovku olejem rozhodně není dobře, jsou tam pak zvýšené odpory a může se i více hřát. Zde neplatí "čím víc, tím líp", v převodovce (a u čtyřtaktu i v motoru) musí být PŘEPDEPSANÉ množství oleje.

Ty problémy, co popisuješ v posledním příspěvku, mohou být způsobeny rozladěným karbcem, zaneseným výfukem, netěsnostmi v sání, ale pokud motor jakoby vynechává, kor kolem nejvyšších otáček, na které se dostane, může to být i v elektrice - probíjející svíčka, fajfka, VN kabel, popř. i cívka.

Ohledně toho karbce... všimni si na tomto obrázku označených pozic.



1 jest šroub bohatosti volnoběžné směsi (je do něj zabíráno šroubovákem) a 2 (ta černá čepička pro otáčení rukou) jest doraz šoupátka, určující volnoběžné otáčky. Po složení karbce zlehka zašrboubuj šroub bohatosti až nadoraz (zlehka, nedotahovat silou!!!), potom jej o 1,5 otáčky otevři. Nastartuj motor, nech jej lehce zahřát a dorazovým šroubem nastav takové otáčky, až motor poběží pravidelně a nebude zhasínat (zašroubováváním dorazu otáčky zvyšuješ). Pak nastane ono laborování s bohatostí s cílem dostat se na nejvyšší otáčky. Pak dorazem nastavíš otáčky cca na 1800rpm (motor přitom musí běžet pravidelně) a zkusíš, zda při přidání plynu motor plynule vyběhne do otáček, bez váhání, kolísání a vynechávání. Pokud se rozbíhá dobře, mělo by být nastavení v pořádku. V opačném případě musíš zkusit poladit bohatost (přidat, nebo ubrat, dle toho, na kterou stranu se to zlepšuje), až motor bude akcelerovat bez problémů, znovu zkoriguješ volnoběžné otáčky dorazem a nastavení volnoběhu je hotové. Tak praví manuál.

Pokud jde o hlavní systém, měl jsi při rozebírání karbce také zkontrolovat, zda není opotřebené (poškrábané) šoupátko a není ochozená jehla.

Pokud jde o filtr, tak dle manuálu jej máš vyprat, vyždímat, nechat vyschnout a potom ale namočit do filtrového oleje (to znají enduráři, zeptej se kdyžtak jich), zlehka vyždímat, aby byl jen vlhký, ne nabakaný olejem a namontovat. Pokud jsi tam dal jen suchý, vypraný filtr, nedá se vyloučit, že je "až moc průchodný" a v důsledku toho se ochuzuje směs. Zdá-li se Ti, že motorka jela lépe před vypráním filtru, nasvědčuje to této příčině.

Divny problem pri startovani

4.5.2012 v 06:19 | Nahoru | #119
Ahaa, tak ted uz to chapu opravdu skvele, dekuji moc za vysvetleni...

Jinak ale kdyz jsem s tim nic nedelal a predtim to slo, tak napr. triskou by to snad byt nemelo.

Jinak jak pisete ze bych to musel resit polohou jehli, tak to si nejsem jist, jak to nastavit tak aby to bylo spravne, takze nejspis radci zajedu k motoopravari a reknu co jsem na motorce delal a ze se mi zda, ze je nejak rozhasenej karbec, tak at se na to mrkne...

No z prevodovky vetkolo tak 0,35 oleje a melo tam byt 0,66...

Tak se mi nezdalo ze by v ni tolik zustalo, tak jsem tam dal radci nejak 0,45 - 0,50, mozna radci tedy trochu upustim.

Jeste me ted jedine napada jak jste psal ten filtr, ze bych ho mel radci namo
To jak popisujete nastaveni te bohatosti volnobezne smesi, tak pisete, zda pri pridani plynu vybehne do otacek, myslite tim pri plnem plynu ?

Co jsem videl do karbce ze strany filtru, tak soupatko se mi nezdalo nijak ''odrene'' a jehlu jsem vyndanou nemel

Jinak me napada tedy jenom ten filtr, nevim zda filtrovi olej nekde sezenu, ale snad jo, ale myslite, ze by jen filtr mohl takhle rozhodit karbec ?

Dekuji vam moc za trplelivost a za skvele vysvetleni

Hezky den a hezky vikend, ja budu doma zase az v nedeli vecer, takze se na to v pondeli vrhnu...

1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani

4.5.2012 v 09:55 | Nahoru | #120
Pokud jde o polohu jehly, tak si všimni, že je kónická a tedy, když přidáváním plynu zvedáš šoupátko, které pouští víc vzduchu, tak se zároveň zvedá i jehla, která tím "otevírá" hlavní trysku a pouští tak víc benzínu. Z toho logicky vyplývá, že že když jehlu uchytíš v šoupátku výše, bude směs bohatší a naopak.

V té převodovce by snad žádný olej nezůstal, kor pokud jsi zkoušel motorkou zakývat a výpušťák snad je v nejnižším místě. To spíš jej tam bylo původně málo. Na množství bych tedy neubíral, nestojí Ti to za poškození rychlostky.

O tom filtrovém oleji (spíše je to nějaká směs) toho moc nevím, to se raději zeptej nějakého enduráře. Na kroskách se tento filtr používá běžně. To s tím přidáním jsem myslel tak, že přidáš plyn, napřed zvolna, potom svižně, klidně až po plného, ale NEČEKÁŠ, až se motor rozběhne na plné otáčky, stačí s plynem jen "vrknout". Jde o to, zda na přidání plynu motor reaguje plynulým vyběhnutím otáček, a ne aby přitom váhal, prskal, nebo do těch otáček jakoby "vyskákal". Nejde o dosažení plných otáček, ale pouze o to, jak motor reaguje v okamžiku přidání plynu.

Filtr nerozhodí karbec samotný, ale pokud se výrazně změní jeho odpor proudění vzduchu, změní se tím podmínky pro tvorbu směsi a v důsledku toho je třeba pozměnit nastavení karbce. V samotném karbci to nic nezmění, takže když pak vrátíš filtr do stavu, na jaký byl karbec naladěn, bude všechno v pořádku. Nedávno tu někdo řešil snad na ČZ175/487, že měl nějak prasecky upravený airbox, tak místo něj zkusil nasadit malý, sportovní filtr... A motor pochopitelně začal vykazovat známky chudé směsi. Sportovní filtr měl totiž mnohem menší odpor, takže uživatel měl dvě možnosti - buď sehnat a namontovat originální airbox s filtrem, nebo nechat ten sportovní filtr, ale adekvátně tomu seřídit karbec.

Rozhodně zajeď za tím opravářem, řekni mu vše, včetně těch problémů se starterem, zeptej se ho na tu údržbu filtru a také mne teď napadlo, že by mohly za nižším výkonem stát také netěsnící jazýčkové ventily v sání (jsou v sacím hrdle motoru pod karbcem). Taktéž kroužky, gufera na klice, vyběhaný píst a válec (změřte kompresi), je toho spousta, co by za tím mohlo být. Kor, jestli nevíš, kdy byl motor naposled generálkován.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nehází jiskru při startování přes s... Derbi GPR 50 Racing Infiernox 8 22.4.2021 v 20:50 krokoš
derbi gpr Derbi GPR 50, Derbi GPR 50 Racing petruhlir2 6 11.8.2020 v 21:12 Kohlstein
Derbi gpr 50 bez sytiče nejede Derbi GPR 50, Derbi GPR 50 Racing Lamakaja 2 10.4.2020 v 22:31 Edrig
náhon otáčkoměru derbi RGP 50 R Derbi GPR 50, Derbi GPR 50 Racing vasek2000 0 13.5.2018 v 12:15 vasek2000
Derbi GPR 50 R uchycení plastů ve s... Derbi GPR 50 Racing fejk72 0 11.2.2018 v 18:50 fejk72


TOPlist