Téma: Co vybrat - pro hobíka amatéra.
 
9.10.2011 v 20:58
Čau, vím, že podobných témat je tu hodně, ale věřím, že mi i tak dobře poradíte :).

Druhým rokem mám DRZ. Je to novější Éčko, má obyč. podtlakový karburátor, hmotnost vč. plné nádrže 142kg, moje první "lehká".

Já mám 93kg bez výstroje. Občas si dám nějaké cross country, Rumunsko, kamenolom, kratší enduro výlet. Nejezdím rychle, rád si s motorkou hraju, baví mě technický věci (stromy, členitý terén, potoky, výjezdy apod). Taky na tom jsem časově docela špatně, jezdím jen občas.

Chci enduro s papírama, se startérem, peníze cca 100-150tis. Výkon na DRZ mi tak nějak "stačí", neutahá, ale vadí mi váha, podvozek a celkově "charakter" motorky. Ono se na tom prostě jezdí líp v sedě a jsem pak dost pasivní a víc se flákám :).

Zalíbila se mi 250 ve 4T (buď WR-F nebo EXC-F 250), ale v Rumunsku mě od toho všichni odrazovali. Jak jsou na tom v sérii třeba s rychlostí při přesunech? Dá se na tom jet cca 80-90 bez výraznějšího trápení motoru? Co spodek? Keihin na 250 by snad mohl být dravější než podtlakový mikuni na DRZ? Nebo zkusit nějaké 2T?

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

11.10.2011 v 20:07 | Nahoru | #91

RadoTP píše: A co Husaberg 390, nevíte o někom kdo to jezdí? Spokojenost, zkušenosti?



Jel jsem na tom a mohu porovnat se svojí YZF 250. Endurovější podvozek,lépe žehlí kořeny,kameny... (to by se dalo samozřejmě čekat oproti mému krosu). Výkon větší jen o trošku. Krouťák znatelněji větší. Celkově ,oproti YZF 250, endurovější,pohodlnější motorka vhodná do lesa. Na druhou stranu podstatně těžší na předek a znatelně hůře ovladatelná. Lehkosti a ovladatelnosti YZF dalece nedosahuje. Ale celkově byla v lese hodně příjemná.

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

11.10.2011 v 20:17 | Nahoru | #92
2LEKO> Tak ta je oranžová až mi je mdlo .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

11.10.2011 v 20:20 | Nahoru | #93
Fanda29> Hm...tak pokud si myslíš že nezesílíš tak by ta WR 250 mohla výkonově stačit...a ta tady hozená vypadá pěkně. Do 70kg máš výběr i z těch 250... ale jak psali 85kg a víc bez výstroje tam už 250 nestačí.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

11.10.2011 v 20:22 | Nahoru | #94
novej> ... já nevím Yamahu mám rád ale japonec na enduru ani neumí jezdit, bláto viděl na Youtube.... no a s tím dělá enduro.... někdo tomu věří

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

11.10.2011 v 20:25 | Nahoru | #95

MikiberG píše: Fanda29> Hm...tak pokud si myslíš že nezesílíš tak by ta WR 250 mohla výkonově stačit...a ta tady hozená vypadá pěkně. Do 70kg máš výběr i z těch 250... ale jak psali 85kg a víc bez výstroje tam už 250 nestačí.


Mám 85 bez výstroje a v pohodě mi stačí.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

11.10.2011 v 20:37 | Nahoru | #96

MikiberG píše: novej> ... já nevím Yamahu mám rád ale japonec na enduru ani neumí jezdit, bláto viděl na Youtube.... no a s tím dělá enduro.... někdo tomu věří



..od 3 minuty začíná "peklo"!!

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

11.10.2011 v 20:40 | Nahoru | #97

MikiberG píše: novej> ... já nevím Yamahu mám rád ale japonec na enduru ani neumí jezdit, bláto viděl na Youtube.... no a s tím dělá enduro.... někdo tomu věří


Sáblíková je taky mistr světa a rychlobruslařskou halu tu nemáme...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

11.10.2011 v 20:40 | Nahoru | #98

MikiberG píše: novej> ... já nevím Yamahu mám rád ale japonec na enduru ani neumí jezdit, bláto viděl na Youtube.... no a s tím dělá enduro.... někdo tomu věří


Sáblíková je taky mistr světa a rychlobruslařskou halu tu nemáme...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

11.10.2011 v 20:44 | Nahoru | #99

2LEKO píše: ..od 3 minuty začíná "peklo"!!



To je nake mistrovstvi v zahazovani motorek?

Naposledy editováno 11.10.2011 20:45:09

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

11.10.2011 v 20:48 | Nahoru | #100
2LEKO> Jo to je nepřekonatelný video ... a nakonec by řek člověk že Japonec na Japonci ale min 1/2 jsou tam evropský značky.

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

11.10.2011 v 20:49 | Nahoru | #101
prackarr> Však se taky musela naučit bruslit .

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

11.10.2011 v 20:52 | Nahoru | #102

SirIndy píše: To je nake mistrovstvi v zahazovani motorek?



...asi mají pomocné body za "kabaretní vložky"!!

Co vybrat - pro hobíka amatéra.

11.10.2011 v 20:55 | Nahoru | #103
hele nech si to DRZ to je velkej držák výkonu je habaděj a až budeš dostávat podvozek trvale na limit tak běž do WR TE nebo exc pokud řešíš enduro

Co vybrat - pro hobíka amatéra.

11.10.2011 v 20:59 | Nahoru | #104
Ahoj, pokud čtyřtakt tak radím 250 EXC-F, minimálně 2009 sixdays a nebo 2010+ (kvůli podvozku).
Se sériovým výfukem jede z malých čtyřtaktů asi nejmíň, ale zato je nejovladatelněšjí a nejzábavnější. Zásadní věc je ji mít dobře poladěnou a vypiplanou, což ne každá je a ne každej to umí. Když je nastavená dobře tak na svezení není nic lepšího.

Na téhle motorce jsem šel jezdecky asi nejvíc nahoru čistě zásluhou techniky. Jsem nejrychlejší a nejvíc vyjedu, kromě extrém výjezdů čistě na výkon (to znamená třeba písková halda)

S cestovní rychlostí je to bohužel horší, cestovně se dá tak kolem 80ti, víc už je vytočená. Šestikvalt tam je, ale "úzkej". Je na tom v tomhle ohledu o ždibec líp jak WR 250, ale to zas míň vibruje, takže je to vlastně nastejno.

Konkurence - WR 250F - je těžší a těžkopádnější, dle mě horší vidlice, ale zase víc jede a dost velká výhoda je že neztrácí vůbec na ceně a je o ni velkej zájem, takže finančně vyjde nejlíp.

Pokud dvoutakt, tak cokoliv od KTM v enduru, podle chuti... ty jsou všechny dobrý.
Jestli chceš jezdit spíš na plynulost a klidným stylem, tak větší objemy, jestli agresivně a řádit tak menší (dvácu) .. i ta je super, teď jsem ji otestoval 3 dny v Rumunsku a nebyl problém, dala i složitý technický výjezdy přes kameny a kořeny, a spotřeba krásná.

1 reakcí na tento příspěvek Co vybrat - pro hobíka amatéra.

11.10.2011 v 21:20 | Nahoru | #105
Ještě k 450 - dva roky jsem ji měl a byl jsem spokojenej jak želva - na vyjížďky s podobně výkonnýma parťákama úplně v pohodě.
Rozdíl jsem pocítil až šlo do tuhýho -
Podmínky - podzim, totální sračky, les a hodně klikatý výjezdy. Vyjížďka se skupinkou o dost lepších jezdců. Na 450 jsem to dával tak tak, utahanej po celým dni jak kotě. Sedl jsem na 250 EXC-F a okamžitě úsměv od ucha k uchu, všechno najednou šlo o 50% líp, jistěji a rychleji, nechtěl jsem ji vrátit.

Když si po DR-Z koupíš moderní 450 enduro, tak si rozhodně polepšíš. Bude to lehčí, silněšjí, budeš v pohodě jezdit 110 na akorát vytočenej motor. Ale styl jízdy bude dost podobnej.
Motorka třídy E1 ti dá ale mnohem víc zábavy a posune tě o dost dál, výměnou za trošku menší univerzálnost.

Jestli budeš mít možnost zkusit 125 EXC tak to určitě udělej - ta je ještě o kus dál v té zábavě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

11.10.2011 v 22:19 | Nahoru | #106
Vespa> Já bych řek že i 250 exc je velice zábavná moto

1 reakcí na tento příspěvek Co vybrat - pro hobíka amatéra.

11.10.2011 v 22:20 | Nahoru | #107
Kluci,co je to "zábavná motorka"?
Vespa tlačí dolů, Mikiberg nahoru,kdo má tedy pravdu?
Já tedy nevím,ale podle mě by se nic nemělo přehánět...

Naposledy editováno 11.10.2011 22:21:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

11.10.2011 v 22:36 | Nahoru | #108

prackarr píše: Kluci,co je to "zábavná motorka"?
Vespa tlačí dolů, Mikiberg nahoru,kdo má tedy pravdu?
Já tedy nevím,ale podle mě by se nic nemělo přehánět...



ja bych rekl ze je to tim ze jak ty tak Miki jste vzdy vlastnily pouze 4t endura :). Nevim co jezdi Miki, ale vim ze ty nezavodis, takze u tebe me ani neprekvapuje ze prosazujes 4t 400+, pokud Miki jezdi hlavne lesni enduro a rumunsko a podobne, tak se neni cemu divit. U Vespy je to pul napul a asi to ma tak ze to zavodeni uz hraje prim a jezdeni okolo komina a do rumun je jako fajnove spestreni.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

11.10.2011 v 22:49 | Nahoru | #109

Joraell píše: ja bych rekl ze je to tim ze jak ty tak Miki jste vzdy vlastnily pouze 4t endura :). Nevim co jezdi Miki, ale vim ze ty nezavodis, takze u tebe me ani neprekvapuje ze prosazujes 4t 400+, pokud Miki jezdi hlavne lesni enduro a rumunsko a podobne, tak se neni cemu divit. U Vespy je to pul napul a asi to ma tak ze to zavodeni uz hraje prim a jezdeni okolo komina a do rumun je jako fajnove spestreni.


Ano,spouhlas,oba s Mikim jezdíme zhruba to,co píšeš,ale uvědom si,že to,co píšeš,jsem já taky napsal.(že si musí vybrat podle toho,co chce jezdit),ale Vespić píše tak,jakoby autor vlákna automaticky jezdil to,co jezdí on.

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

11.10.2011 v 22:53 | Nahoru | #110

Jezi píše: Vespa> Já bych řek že i 250 exc je velice zábavná moto


Taky spojuje podle mě nejvíc kladných vlastností - váha i ovladatelnost, krotká i divoká, výkon nahoře i dole, hodí se do lesa i na závody, není drahá na údržbu a dobře se prodává.
Jen rallyovej styl narozdíl od 450 už neumí, a budí o dost víc respektu než 250 4T.

prackarr píše: Kluci,co je to "zábavná motorka"?
Vespa tlačí dolů, Mikiberg nahoru,kdo má tedy pravdu?
Já tedy nevím,ale podle mě by se nic nemělo přehánět...


píšu vždycky jen za sebe ;) Zkusil jsem si oboje a jsem nejvíc šťastnej s motorkou kategorie E1.

Teď jsem se vrátil z Rumunska a 125 nikde nezaostávala, jezdili jsme to nejhorší co ještě šlo :) Není to motorka pro každýho, ale já ji žeru :)

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

11.10.2011 v 22:59 | Nahoru | #111

prackarr píše: Ano,spouhlas,oba s Mikim jezdíme zhruba to,co píšeš,ale uvědom si,že to,co píšeš,jsem já taky napsal.(že si musí vybrat podle toho,co chce jezdit),ale Vespić píše tak,jakoby autor vlákna automaticky jezdil to,co jezdí on.


Rado ale taky jezdí závody. I kdyby ne, tak tu EXC-F bych s naprosto čistým svědomím doporučil i na nezávodní "hard" vyjížďky. Na Libavé a ve Vyškově, což jsou asi nejnáročnější "oblasti" co znám je to samá 4T 250.

1 reakcí na tento příspěvek Co vybrat - pro hobíka amatéra.

11.10.2011 v 23:00 | Nahoru | #112
Já ti to neberu,asi se shodnem,že obě motorky(tvoje i moje),jsou nejlepší pro nás dva. Ale jak víme,co je vhodné pro autora vlákna?

Co vybrat - pro hobíka amatéra.

11.10.2011 v 23:00 | Nahoru | #113
2x.

Naposledy editováno 11.10.2011 23:01:04

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

11.10.2011 v 23:13 | Nahoru | #114

prackarr píše: Já ti to neberu,asi se shodnem,že obě motorky(tvoje i moje),jsou nejlepší pro nás dva. Ale jak víme,co je vhodné pro autora vlákna?


Nevíme, on sám si to musí přebrat (a vyzkoušet!)

1 reakcí na tento příspěvek Co vybrat - pro hobíka amatéra.

12.10.2011 v 08:15 | Nahoru | #115
JJ... závody pro malý jezdím jen výjmečně protože kukuřičný ralye nemusím a je fakt že tratě tady jsou malý a spíš nahrávají lehkým a obratným moto.
Jenže na 90% toho co jezdím, a že hledámě ty největší voloviny, je 450 pro mě lepší (ježdění v různých lokalitách, zima, sníh, přejezdy, výkonový výjezdy...) . Netvrdím že by to nešlo jezdit s menším oběmem ale tu motorku bych častěji opravoval a možná i zlikvidoval.
A to světe div se mám ještě BMW 650 Dakar v enduro/ralye úpravě - a to bych řek že je srovntelná zábava - jen jinde, na větší ploše, s jinými lidmi, jinak ...
A to je o tom s kým a co se jezdí - hlavně je to o lidech. Ono už jsem zažil že je člověk co jezdit na malý moto fakt umí ale jinak je dost negativní je konečnej efekt když se vrátím večer - nic moc - jen jsme jezdili.

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

12.10.2011 v 08:34 | Nahoru | #116

prackarr píše: Já jezdil na několika KTM a na jedné GG. Obě mě vyšly +- stejně. Každej píše,jakej to má spodek,ale já tam žádnej nenašel. Myslím to kladivo,kterým přidáš a vono to jede podtočený. Asi každej píšeme o něčem jiným,ale když vezmu v potaz průběh,spotřebu,nutnost oleje,tak prostě na 2T nevidím,co se endura týče,nic,co by mě oslovilo. Navíc většina jezdců,s kterýma jsem měl tu čest jet měla plnou hubu keců,jaká je to bomba věc,ale nedokázali na tom vůbec nic. Většina z nich ale po přechodu na jiné motorky,at už 250 nebo 450 šli výrazně nahoru. Netvrdím,že na tom nejde jet,impozantní je ta jednoduchost a hmotnost,ale opravdové kousky jsem s tím viděl dělat opravdu jen profíky. Podle mě toto prostě není motorka pro hobbíka. Jediné,co hobbíkovi na tom jde dobře jsou hrabaški na cestě...
A teď do mě,cfajtaktáři!
P.s.- není pravda,že si každý chválí to svoje. Já mám Hondu a velice si pochvaluji novou EXC530 a to ji nemám. Naopak mě vyhovuje moje dvoutaktní trialka..



no už jsem myslel,že jsem jediný.taky jsem zkoušel GG 300 plný očekávání(i když nevěřící)-že to má spodek jak 4-takt a vrch jako krosa a........ hovno spodek má do 4-taktu asi kilometr daleko,když se to rozmotá tak už to jede,ale umrtvovaly mě vibrace do stupaček-to je jediné co mě opravdu velmi překvapilo-pohužel nepříjemně

za mně exc 450-530,nebo wr 450

Naposledy editováno 12.10.2011 08:35:23

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

12.10.2011 v 10:12 | Nahoru | #117
MikiberG> Jeď příští rok ještě Walbrzych, Opařany a Janovice, a promluvíme si to těch kukuřičných rallye znovu

1 reakcí na tento příspěvek Co vybrat - pro hobíka amatéra.

12.10.2011 v 10:28 | Nahoru | #118
Ad posedlost "spodkem" - jedinej efekt kterej pro mě motorka se silným spodkem má je že ji netočím a jedu defenzivní jízdu bez špetky života a radosti.

Je důležitý aby motorka měla průběh, ale kladivo co tahá silně hned od volnoběhu pro mě fakt není cesta.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

12.10.2011 v 10:40 | Nahoru | #119

Vespa píše: Ad posedlost "spodkem" - jedinej efekt kterej pro mě motorka se silným spodkem má je že ji netočím a jedu defenzivní jízdu bez špetky života a radosti.

Je důležitý aby motorka měla průběh, ale kladivo co tahá silně hned od volnoběhu pro mě fakt není cesta.



..časem se to vše změní nároky a požadavky...bude jen ...vyjet a přežít!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

12.10.2011 v 10:51 | Nahoru | #120

2LEKO píše: ..časem se to vše změní nároky a požadavky...bude jen ...vyjet a přežít!


a myslíš že přemotorovaný těžkopádný kladivo ti k tomu nějak dopomůže?
Opět - netvrdím že 450 je špatný, pro "vůdce" skupin jak je Pračkař nebo Mikiberg, kteří udávají tempo a jedou na "domácím" to je fajn, ale pro hobíka kterej se snaží držet krok se zkušenějšíma a nebo přežít na závodech je lepší lehká mrštná motorka s dobrým průběhem a výkonem tak akorát aby se jí člověk nebál.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist