paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Udál jsem motor.
23.4.2011 v 20:30
Zdravím všechny moétorkáře,dneska jsem jel do Adržpach a asi 20km. před cílem byl táhlý kopec když jsem ho vyjel tak motor zarachtal a zaseknul se po vystydnutí šel díky bohu natočit a dojel jsem do cíle i domů.Problém je v tom že od tý doby co se zasek ta má zvuk jak šicí stroj.Neměl bych ho radši nechat hned skontrolovat?co tam mohlo odejít?kroužky nebo jou připečený ventily?jeto čínská panda/Jincheng 110-9/,to je vzduchem chlazená 108ccm.motorka čtař-kvalt.používám to co mi tam lili na garančkách Castroll pover 1 GPA 10W40,
ale v manuálu je 15W50 je možný že se v servisu spletli když tam začli lít 10W40???
Všem dekuji za odpovědi a názory.
Předchozí
1 2 3 4
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Udál jsem motor.

29.4.2011 v 13:05 | Nahoru | #91

Durex píše: Nechápu význam oleje 20W40 oproti 10W40...



ja myslim ze rozdil tam je, to ze olej ma vysokej rozsah teplot je zpusobene specialnimi aditivy nebo mozna i jinym zakladem(nejsem chemik, presne nevim) a ty maji sve nevyhody, uz jen to ze se takovej olej rychleji "opotrebuje" oleje ala 10w60 se v zavodnich strojich meni kazdejch par hod....

podle me je lepsi pouzit nizkorozsahovej olej pro teploty jaky momentalne jsou, takze v lete klidne tech 20w40, a "ridkej" zas az kdyz se jezdi v nizkejch teplotach... ale aby se s teplotou nemusel menit olej jako pneu tak sel vyvoj smerem k vysoko rozsahovejm = kompromis

Udál jsem motor.

29.4.2011 v 14:55 | Nahoru | #92
Doba nízkorozsahových olejů je už pryč, málokdo dnes používá M6AD, M7ADS (to je ten váš 20W40, pokud se nepletu), M8AD a podobné. Kromě nižší ceny žádnou výhodu nemají. 10W40 je dnes snad nejpoužívanější olej, dá se koupit v nejrůznější kvalitě a ceně. 20W50 je k mání o něco méně, ale také se dá běžně koupit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Udál jsem motor.

29.4.2011 v 15:29 | Nahoru | #93

assassin píše: ja myslim ze rozdil tam je, to ze olej ma vysokej rozsah teplot je zpusobene specialnimi aditivy nebo mozna i jinym zakladem(nejsem chemik, presne nevim) a ty maji sve nevyhody, uz jen to ze se takovej olej rychleji "opotrebuje" oleje ala 10w60 se v zavodnich strojich meni kazdejch par hod....

podle me je lepsi pouzit nizkorozsahovej olej pro teploty jaky momentalne jsou, takze v lete klidne tech 20w40, a "ridkej" zas az kdyz se jezdi v nizkejch teplotach... ale aby se s teplotou nemusel menit olej jako pneu tak sel vyvoj smerem k vysoko rozsahovejm = kompromis

V tom s tebou souhlasím, že čím větší rozsah, tak tím huř. Ale 20W40 sem dlouho neviděl. – 10W40 nebo 15W50 je naprosto běžná viskozita. A opravdu rozdíl v trvanlivosti mezi 20W40 a 10W40 nebude skoro žádnej. Navíc viskozita jako taková nic neříká. Důležitá je kinematická viskozita při 100 st. C a třeba TBN číslo

Udál jsem motor.

29.4.2011 v 15:31 | Nahoru | #94
A kdyby 10W40 bylo málo a chtěl jsem 50-ku, tak zvolím kompromis jako teď do jedný Electry a to 15W50

(reakce na) Udál jsem motor.

29.4.2011 v 15:32 | Nahoru | #95

Durex píše: V tom s tebou souhlasím, že čím větší rozsah, tak tím huř. Ale 20W40 sem dlouho neviděl. – 10W40 nebo 15W50 je naprosto běžná viskozita. A opravdu rozdíl v trvanlivosti mezi 20W40 a 10W40 nebude skoro žádnej. Navíc viskozita jako taková nic neříká. Důležitá je kinematická viskozita při 100 st. C a třeba TBN číslo



ja sem mel neco takovyho od shellu.. ale nevim jestli to nebylo 15w-40? klasika vsx4 co tam leju i normalne jen 10w40... mel sem ho zadara a na leto sem ho tam lil..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Udál jsem motor.

30.4.2011 v 23:22 | Nahoru | #96
jirka219> klasicky .... ojnice bouchá do vany s olejem a ta to rozsřikuje po lelým motoru

Udál jsem motor.

1.5.2011 v 12:11 | Nahoru | #97
deadman napsal, že motory jsou "dělané na 10W40", já tvrdím, že do konkrétního motoru, pokud nemáš český osekaný manuál, můžeš nalít i 5W nebo 15W, a že ve skutečnosti výrobce předepisuje např. ACEA B3/JASO MA a TÍM se musíš řídit. Pokud jde o laické názory na "hustotu" a "vzducháč/vodník" a podobné dojmy, vyvrací je ta tabulka.

(reakce na) Udál jsem motor.

1.5.2011 v 14:13 | Nahoru | #98
majerpetr> díky za vysvětlení.

1 reakcí na tento příspěvek Udál jsem motor.

2.5.2011 v 18:03 | Nahoru | #99
Tak jem to dal do servisu a servismen mi řekl že je to přidřený,a olejem to prý určitě není.
Takže přý to rozdělá a pošle do hradce na výbrus.

1 reakcí na tento příspěvek Udál jsem motor.

Skvělá odpověď, děkuji! 2.5.2011 v 19:16 | Nahoru | #100
Tak ať to zase brzo jezdí

(reakce na) Udál jsem motor.

3.5.2011 v 20:03 | Nahoru | #101
c.j.> Díky,snad se dočkám.

(reakce na) Udál jsem motor.

3.5.2011 v 23:20 | Nahoru | #102

jirka219 píše: Tak jem to dal do servisu a servismen mi řekl že je to přidřený,a olejem to prý určitě není.
Takže přý to rozdělá a pošle do hradce na výbrus.



to je jasné,že to určitě není olejem!to dá rozum-je to benzínem......

Udál jsem motor.

9.10.2011 v 10:55 | Nahoru | #103
No tak už mám mašinu nějakou dobu doma,dlouho jsem tu nebyl tak píšu těť,ten servisák si za tu opavu řek 7250kč.,což mě dost nasral a už mě tam víckrát neuvidí.Kdybych věděl že ten lifan motor z netu bude 100% pasovat a že na sobě nemá vin,tak by byl rozhodně levnější.Motor sice maká,ale po ujetí cca 1300km.přestala jít jiskra,už jsem vyměnil cívku a porád nic,takže zkusím ještě CDI a uvidíme.Už do toho nechci sipat,na jaře to prodám,rozšířím si papíry a koupím alespoň nějaký japonský jetý pětikilo.
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist