Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Dzimy píše: Pánové, jen tak mimochodem, všichni parkujete mašiny v garáži? Potřebuju vědět, jestli se Vám někomu stalo, že při dešťu voda, co steče pod řidičovo sedlo je vyváděná pěkně dementně dírkou přímo na řetěz... takže po každým dešťu sem měl řetězovku vorezlou přímo v tom místě. Řešil někdo z vás tenhle problém?
Neřešil něma problema, viděl bych to tak Brachůc že máš asi špatnoo mašinůcJde mi o to, zda je to schopno měřit pouze přetlak turba, nebo i podtlak v sání ve chvílích, když turbo ještě neplní.
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Jindrej píše: Kdyby měl někdo na prodej slušný laufy na 04+ tak se nabídkám nebráním
Btw, nechceš to prodat? Třeba mně?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
FiZzeR píše: Už mě nebaví mít furt pravdu
přesně jsem věděl, kdo bude první a co mi sem napíše
FiZzeR píše: Btw, nechceš to prodat? Třeba mně?
jasně, jakmile pořídím ty nový, tak jsou tvoje
Máš z Amanna strach co
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Každopádně já jsem naprosto spokojenej a klidně to risknu
Navíc ty jsi měl už s motorkama taky smůly dost....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Diky za info
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Stev píše: dakarista> zbytek dolej vodou, 2 deci nic není
Tak to vymenim jindy, ono to se to hned nezblazni
dakarista píše: Tak to vymenim jindy, ono to se to hned nezblazni
tou destilkou nic nezkazis, ja bych kvuli tomu dalsi taky nekupoval... respektive z tech 2,2 litru bude stejne tak 3-4deci napln expanzky... kde klido muzes mit po dne...
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Co se při nízkém zatížení děje s přebytečným vzduchem, když kompresor ho tam cpe natvrdo v závislosti na otáčkách ?
Naposledy editováno 06.05.2013 15:14:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
KedaR_K píše: Otázka do placu. Mají motory přeplňované kompresorem nějak řízen přívod vzduchu? Přeci když pojedu na 4000ot a budu mít 20% plynu potřebuje motor jinak vzduchu než na 80% a stejných otáčkách.
Co se při nízkém zatížení děje s přebytečným vzduchem, když kompresor ho tam cpe natvrdo v závislosti na otáčkách ?
vpodstate blow-off stejne jako u turba...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 13 | 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie |
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 0 | 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie |