globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Baterie
19.12.2009 v 15:50
Potřeboval bych se dozvědět, cože to mám vlastně v motorce za baterii. Měla by být asi origo a nevím, jestli to je bezúdržbová, gelová nebo na gumový medvídky Prolejzal jsem různý stránky, i stránky výrobce FB, ale nedozvěděl jsem se nic. Případně jestli ji mám nějak dobíjet. Díky





Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Baterie

20.12.2009 v 10:50 | Nahoru | #61
Kurna, zimavani motorek, baterek...same sracky. Jak tu nekdo resi, jestli zimovat s plnou , nebo prazdnou nadrzi. Zaparkuju, oskrabu mouchy a dalsi skvrno-srace, jednou za nejaky cas startnu v garazi, pohrkam...finito.

1 reakcí na tento příspěvek Baterie

20.12.2009 v 11:28 | Nahoru | #62
Sem si dal tu praci a hledal do ktere motorky se hodi ta jedina gelovka od Varty. A hle ani aplikacni katalog Varty neuvadi jedinou motorku do ktere by patrila
Nicmene podle rozmeru a kapacity by se vesla napr: do BMW R 1150, K 1200, R 850, K 1100, R 1100.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie

20.12.2009 v 11:37 | Nahoru | #63
BRUTUSSS> tohle je za poslední měsíc třetí vlákno o skladování baterie

(reakce na) Baterie

20.12.2009 v 13:26 | Nahoru | #64
Lub@> Ono navíc těžko říct, jestli je to vůbec "real gel".. Když se člověk podívá na popis baterek AGM na stránkách Varty(anglický verzi), tak tam taky píšou něco o gelu..takže když už ani výrobce neví, co vyrábí.. Tohle maj psaný v popisu AGM motorkovejch baterek.. "Vibration, spill and leak proof due to robust build and fixed gel electrolyte". Takže čert ví. Každopádně pořád nevěřím tomu, že někdo má reál gelovku v motorce. Prostě proto, že gelová baterka se pro to použití svojí konstrukcí a funkčností nehodí.

(reakce na) Baterie

20.12.2009 v 14:14 | Nahoru | #65
--VinCenzo--> Ale já tohle téma nezakládal kvůli tomu, jestli mám baterku nechat na mraze, nebo zabalit do plenek a strčit pod postel. Já potřeboval vědět, jaký druh baterky mám a jakou nabíječkou a jak ji nabít...

(reakce na) Baterie

20.12.2009 v 16:10 | Nahoru | #66
1100Virago> Psal jsem: "tzv" nebo-li "tak zvané"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie

20.12.2009 v 17:21 | Nahoru | #68
MAJK3> No jasně. Ovšem někdo ti ji může poslat už i nalitou.

Takto: Gelová motocyklová baterie. Dodává se v nalitém a uzavřeném stavu. Elektrolyt je nasáknut ve speciálním skelném modulu. Baterie je připravena k použití v provozu, ale pro dosažení správné životnosti, je nutné ji před prvním použitím nabít do plné kapacity. Upozornění: baterii nabíjíme speciální nabíječkou maximálně 1/10 hodnoty jejího jmenovitého proudu, jinak hrozí její zničení! Baterie smí být uložena v libovolné pozici.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie

20.12.2009 v 17:34 | Nahoru | #69
virgil> no jistě a gelovka to nebude ani kdyby se dotyčný postavil třeba na hlavu

A jak nabíjet, tak jak doporučuje výrobce, ne nějaký prodejce

1/10 kapacity je obecná poučka, kdy nabíjení trvá přiměřenou dobu vůči cyklům aku a její životnosti jednoduše řečeno všechno souvisí se vším

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie

20.12.2009 v 17:39 | Nahoru | #70
Dingo> No jistě,ale TAK ZVANÁ "GELOVKA" to je

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie

20.12.2009 v 17:52 | Nahoru | #71

virgil>Dingo> No jistě,ale TAK ZVANÁ "GELOVKA" to je



Ne to je LEŽ A pokud to tak někdo chce nazývat, tak je buď blbej, nebo je to prodejce a záměrně oblbuje lidi aby měl větší zisk

TopLite JE Yuasa a Yuasa NEDĚLÁ do motorek gelovky

Maintenance Free
Absorbed Glass Mat (AGM) Technology is an advanced battery design used in Yuasa's Maintenance Free Batteries that eliminates water loss. Once it's filled with acid the battery is permanently sealed - so you'll never need to fill it with water or check the acid level.


Long Life
Because of its lead calcium design, the AGM battery will hold its specific gravity more than three times longer than conventional lead antimony types. This means much longer periods between charges when the battery is used in a standby mode, like winter storage.

And to remain factory-fresh the AGM battery is shipped dry along with its own pack of high-gravity acid that's added at the time of installation.

Sealed, Non-spillable
Once filled with acid from its special packs, the AGM battery is virtually maintenance free. It's totally sealed and all of the acid is absorbed in the special plates and separators, so there is no need to worry about acid leaks on valuable vehicle parts and accessories.

odsud:

http://www.yuasabatteries.com/batteries.php#anchormf

PROČ KURWA KDYŽ JE TADY V ČR JAK ZNÁMO lidem do palice nalejváno, že je GELOVKA NĚCO EXTRA, PROČ O TOM SÁM VÝROBCE NA SVÝCH STRÁNKÁCH NIC NEPÍŠE????? !!!!!!!!!! a nejedná se jenom o Yuasu nebo Vartu a že by japonská Yuasa, světový výrobce akumulátorů před konkurencí chrápal nebo Varta, nebo jiní?

Ještě taková blbbá připonínka, proč se v ručním elektrickém nářádí stále používá NiCd, když tu máme tolik nových druhů aku(NiCd má specifické vlastnosti)???? nebude to náhodou podobně-stejné jako s těma gelovkama - nevhodné pro použití jako start. akumulátor?

Každý druh akumulátoru má svoje specifika a to ho přečdurčuje pro určitý "úzký" okruh použití.

Naposledy editováno 20.12.2009 17:59:59

(reakce na) Baterie

20.12.2009 v 18:06 | Nahoru | #72
Dingo> Tak tomu budem říkat želatinka,když se ti gelovka nelíbí

(reakce na) Baterie

20.12.2009 v 18:50 | Nahoru | #73
Dingo> ono je to především dost jedno jestli gelovka nebo agm, obojí je to Pb-PbO2 akumulátor a liší se to jen technologií, jak vázat elektrolyt, aby bordel ze zkorodovaných článků nezpůsobil zkrat

1 reakcí na tento příspěvek Baterie

20.12.2009 v 19:03 | Nahoru | #74
já jsem dneska vytáhnul svou gelovku z motrky a už se nabíjí 100mAh

Baterie

20.12.2009 v 19:21 | Nahoru | #75
A já si dám do motorky NiCd, na nastartovaní stačí i tužkový aku, takže jich bude stačit 10x1,2V a ušetřím kupu váhy a budu king

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie

20.12.2009 v 19:28 | Nahoru | #76
Sem ještě pohledal a tu jsou tři příklady..hezky vysvětleno pro angličtináře..
zdroj
"GEL: The Gel Cell is similar to the AGM style because the electrolyte is suspended, but different because technically the AGM battery is still considered to be a wet cell. The electrolyte in a Gel Cell has a silica additive that causes it to set up or stiffen. The recharge voltage on this type of cell is lower than the other styles of lead acid battery. This is probably the most sensitive cell in terms of adverse reactions to over-voltage charging. Gel Batteries are best used in VERY DEEP cycle application and may last a bit longer in hot weather applications. If the incorrect battery charger is used on a Gel Cell battery poor performance and premature failure is certain."
zdroj
"Basically, an AGM can do anything a Gel-cell can, only better. However, since they are also sealed, charging has to be controlled carefully or they too can be ruined in short order."
zdroj
"The newer AGM (absorbed glass mat) batteries have all the advantages (and then some) of gelled, with none of the disadvantages."

Všechny zdroje se shodujou, že je třeba u gelovek nepřekročit nižší nabíjecí napětí a i nižší proud. Což se s použitím v autech a motorkách samo o sobě docela vylučuje..

Naposledy editováno 20.12.2009 19:29:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie

20.12.2009 v 19:41 | Nahoru | #77

kakabus>Sem ještě pohledal a tu jsou tři příklady..hezky vysvětleno pro angličtináře..
zdroj
"GEL: The Gel Cell is similar to the AGM style because the electrolyte is suspended, but different because technically the AGM battery is still considered to be a wet cell. The electrolyte in a Gel Cell has a silica additive that causes it to set up or stiffen. The recharge voltage on this type of cell is lower than the other styles of lead acid battery. This is probably the most sensitive cell in terms of adverse reactions to over-voltage charging. Gel Batteries are best used in VERY DEEP cycle application and may last a bit longer in hot weather applications. If the incorrect battery charger is used on a Gel Cell battery poor performance and premature failure is certain."
zdroj
"Basically, an AGM can do anything a Gel-cell can, only better. However, since they are also sealed, charging has to be controlled carefully or they too can be ruined in short order."
zdroj
"The newer AGM (absorbed glass mat) batteries have all the advantages (and then some) of gelled, with none of the disadvantages."

Všechny zdroje se shodujou, že je třeba u gelovek nepřekročit nižší nabíjecí napětí a i nižší proud. Což se s použitím v autech a motorkách samo o sobě docela vylučuje..



to si narvi víš kam

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie

20.12.2009 v 19:51 | Nahoru | #78
Mirek12> Založím si to do svojí složky s velkým názvem GELOVÁ BATERKA..hned vedle složky ŘEŠENÍ GLOBÁLNÍHO OTEPLOVÁNÍ a EXISTUJE BŮH?

Baterie

20.12.2009 v 21:32 | Nahoru | #79
Howk

(reakce na) Baterie

20.12.2009 v 21:40 | Nahoru | #80

kakabus>Mirek12> Založím si to do svojí složky s velkým názvem GELOVÁ BATERKA..hned vedle složky ŘEŠENÍ GLOBÁLNÍHO OTEPLOVÁNÍ a EXISTUJE BŮH?

1 reakcí na tento příspěvek Baterie

8.1.2010 v 14:40 | Nahoru | #81
Tak teraz som ja v koncoch. Po anglicky neviem, ale ja považujem FTX9-BS naozaj za Gelovku. Rozobral niekto z Vás fyzicky takýto akumulátor ?
Mne príde logické použiť v moto Gelovku skorej ako AGM.
Keď mi moja doslúži sľubujem, že ju rozbijem a vyfotím, alebo zoženiem starú na pokus inde, už na tom pracujem
Ak v nej nájdem Textil je to AGM ak textil nebude je to lacný Gel

Vysvetlenie môjho úsudku

Gelovka:
http://cs.wikipedia....3%BD_akumul%C3%A1tor

AGM:
http://cs.wikipedia..../Absorbent_Glass_Mat

Popis:
Gélové akumulátory
Pracujú na podobnom princípe ako mokré akumulátory, elektrolyt je však čiastočne „uväznený“ v zahusťovacej látke a namiesto tekutiny ju tvorí kašovitá zmes gélovej konzistencie. Azda najväčšou výhodou gélových akumulátorov oproti klasickým mokrým je, že dokážu pracovať aj v naklonenej polohe. To ich predurčuje na rôzne športové aplikácie (motocykle, lode a pod. ). Hoci sa gélové akumulátory používajú aj v automobiloch, nájdeme ich len v menšom počte. Majú totiž o niečo nižší štartovací výkon ako ostatné akumulátory.

AGM batéria
Najvýkonnejšími bežne dostupnými štartovacími akumulátormi pre automobily sú v súčasnosti tzv. AGM autobatérie. Olovené platne sú v nich uložené bližšie k sebe a chýbajú plastové separačné fólie. Namiesto nich je medzi platňami porézna poduška zo spletených sklených vlákien, v ktorej je elektrolyt nasatý ako v špongii. Odtiaľ pochádza aj samotné označenie AGM akumulátorov – vychádza totiž z anglického názvu Absorbed Glass Mat. AGM akumulátory nepotrebujú rezervný priestor na elektrolyt nad platňami a tým, že jednotlivé platne sú k sebe bližšie, možno v akumulátore použiť viac aktívneho mate­riálu. AGM akumulátory sú síce drahšie ako klasické oloveno–kyselinové, no majú výrazne vyššiu životnosť a tiež vyšší výkon.

zdroj: http://www.automaga...k/aktualne/pa_01.php

Naposledy editováno 08.01.2010 14:44:07

(reakce na) Baterie

8.1.2010 v 17:48 | Nahoru | #82
GT_Jozef> přečti si pozorně vše co jsem psal a z toho si udělej závěr

Kecy ze stránek jakéhosi automagazínu ber s rezervou to co ber jako základ je informace přímo od výrobce daného akumulátoru na jeho oficiálních stránkách to jest rozhodně ne českých nebo slovenských

FTX9-BS je AGM co víc chceš slyšet.

Za další nejen gelovka může pracovat i nakloněná ale v jakékoli poloze a zrovna tak AGM může pracovat v jakékoli poloze - ovšem musí na to být konstruovaná - HERMETICKY UZAVŘENÁ

Představ si že mám v UPSce akumulátor, ta upska může stát ležet viset..... pokud leží, tak akumulátor taky leží, dá se pověsit tak i tak, v jedné poloze visení je aku vzhůrunohama..... a PŘESTO TO NENÍ GELOVKA to co tam mám i když v ní nic nešplouchá

Takže znova 99,9% motorkářů v motorce NEmá gelovku (možná to je třeba 99,99%)

Baterie

9.1.2010 v 11:01 | Nahoru | #83
Tak sa mi podarilo zohnať zo suzuki GTX9 predávanu ako gel. Tak som ju otvoril a POTVRDZUJEM JE TAM TEN TEXTIL A TEN JE NAPUSTENÝ KVAPALINOU. Takže AGM jednoznačne.
Pre neveriacich môžem neskôr aj nafotiť.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 25 2.5.2024 v 19:18 Krovak
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 5 5.1.2024 v 23:47 RTSbike
kde shánět ND Suzuki GSX-R 600 Zajda2004 5 7.11.2023 v 13:42 Kubák
suzuki gsxr 600 sytic Suzuki GSX-R 600 malbbs 8 15.9.2023 v 19:32 yurcko
kontrolka rezervy Suzuki GSX-R 600 Motomaniak 16 24.5.2023 v 05:56 Maly1


TOPlist