1 reakcí na tento příspěvek Baterie
1 reakcí na tento příspěvek Baterie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie
Takto: Gelová motocyklová baterie. Dodává se v nalitém a uzavřeném stavu. Elektrolyt je nasáknut ve speciálním skelném modulu. Baterie je připravena k použití v provozu, ale pro dosažení správné životnosti, je nutné ji před prvním použitím nabít do plné kapacity. Upozornění: baterii nabíjíme speciální nabíječkou maximálně 1/10 hodnoty jejího jmenovitého proudu, jinak hrozí její zničení! Baterie smí být uložena v libovolné pozici.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie
A jak nabíjet, tak jak doporučuje výrobce, ne nějaký prodejce
1/10 kapacity je obecná poučka, kdy nabíjení trvá přiměřenou dobu vůči cyklům aku a její životnosti jednoduše řečeno všechno souvisí se vším
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie
virgil>Dingo> No jistě,ale TAK ZVANÁ "GELOVKA" to je
Ne to je LEŽ A pokud to tak někdo chce nazývat, tak je buď blbej, nebo je to prodejce a záměrně oblbuje lidi aby měl větší zisk
TopLite JE Yuasa a Yuasa NEDĚLÁ do motorek gelovky
Maintenance Free
Absorbed Glass Mat (AGM) Technology is an advanced battery design used in Yuasa's Maintenance Free Batteries that eliminates water loss. Once it's filled with acid the battery is permanently sealed - so you'll never need to fill it with water or check the acid level.
Long Life
Because of its lead calcium design, the AGM battery will hold its specific gravity more than three times longer than conventional lead antimony types. This means much longer periods between charges when the battery is used in a standby mode, like winter storage.
And to remain factory-fresh the AGM battery is shipped dry along with its own pack of high-gravity acid that's added at the time of installation.
Sealed, Non-spillable
Once filled with acid from its special packs, the AGM battery is virtually maintenance free. It's totally sealed and all of the acid is absorbed in the special plates and separators, so there is no need to worry about acid leaks on valuable vehicle parts and accessories.
odsud:
http://www.yuasabatteries.com/batteries.php#anchormf
PROČ KURWA KDYŽ JE TADY V ČR JAK ZNÁMO lidem do palice nalejváno, že je GELOVKA NĚCO EXTRA, PROČ O TOM SÁM VÝROBCE NA SVÝCH STRÁNKÁCH NIC NEPÍŠE????? !!!!!!!!!! a nejedná se jenom o Yuasu nebo Vartu a že by japonská Yuasa, světový výrobce akumulátorů před konkurencí chrápal nebo Varta, nebo jiní?
Ještě taková blbbá připonínka, proč se v ručním elektrickém nářádí stále používá NiCd, když tu máme tolik nových druhů aku(NiCd má specifické vlastnosti)???? nebude to náhodou podobně-stejné jako s těma gelovkama - nevhodné pro použití jako start. akumulátor?
Každý druh akumulátoru má svoje specifika a to ho přečdurčuje pro určitý "úzký" okruh použití.
Naposledy editováno 20.12.2009 17:59:59
1 reakcí na tento příspěvek Baterie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie
zdroj
"GEL: The Gel Cell is similar to the AGM style because the electrolyte is suspended, but different because technically the AGM battery is still considered to be a wet cell. The electrolyte in a Gel Cell has a silica additive that causes it to set up or stiffen. The recharge voltage on this type of cell is lower than the other styles of lead acid battery. This is probably the most sensitive cell in terms of adverse reactions to over-voltage charging. Gel Batteries are best used in VERY DEEP cycle application and may last a bit longer in hot weather applications. If the incorrect battery charger is used on a Gel Cell battery poor performance and premature failure is certain."
zdroj
"Basically, an AGM can do anything a Gel-cell can, only better. However, since they are also sealed, charging has to be controlled carefully or they too can be ruined in short order."
zdroj
"The newer AGM (absorbed glass mat) batteries have all the advantages (and then some) of gelled, with none of the disadvantages."
Všechny zdroje se shodujou, že je třeba u gelovek nepřekročit nižší nabíjecí napětí a i nižší proud. Což se s použitím v autech a motorkách samo o sobě docela vylučuje..
Naposledy editováno 20.12.2009 19:29:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie
kakabus>Sem ještě pohledal a tu jsou tři příklady..hezky vysvětleno pro angličtináře..
zdroj
"GEL: The Gel Cell is similar to the AGM style because the electrolyte is suspended, but different because technically the AGM battery is still considered to be a wet cell. The electrolyte in a Gel Cell has a silica additive that causes it to set up or stiffen. The recharge voltage on this type of cell is lower than the other styles of lead acid battery. This is probably the most sensitive cell in terms of adverse reactions to over-voltage charging. Gel Batteries are best used in VERY DEEP cycle application and may last a bit longer in hot weather applications. If the incorrect battery charger is used on a Gel Cell battery poor performance and premature failure is certain."
zdroj
"Basically, an AGM can do anything a Gel-cell can, only better. However, since they are also sealed, charging has to be controlled carefully or they too can be ruined in short order."
zdroj
"The newer AGM (absorbed glass mat) batteries have all the advantages (and then some) of gelled, with none of the disadvantages."
Všechny zdroje se shodujou, že je třeba u gelovek nepřekročit nižší nabíjecí napětí a i nižší proud. Což se s použitím v autech a motorkách samo o sobě docela vylučuje..
to si narvi víš kam
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie
1 reakcí na tento příspěvek Baterie
Mne príde logické použiť v moto Gelovku skorej ako AGM.
Keď mi moja doslúži sľubujem, že ju rozbijem a vyfotím, alebo zoženiem starú na pokus inde, už na tom pracujem
Ak v nej nájdem Textil je to AGM ak textil nebude je to lacný Gel
Vysvetlenie môjho úsudku
Gelovka:
http://cs.wikipedia....3%BD_akumul%C3%A1tor
AGM:
http://cs.wikipedia..../Absorbent_Glass_Mat
Popis:
Gélové akumulátory
Pracujú na podobnom princípe ako mokré akumulátory, elektrolyt je však čiastočne „uväznený“ v zahusťovacej látke a namiesto tekutiny ju tvorí kašovitá zmes gélovej konzistencie. Azda najväčšou výhodou gélových akumulátorov oproti klasickým mokrým je, že dokážu pracovať aj v naklonenej polohe. To ich predurčuje na rôzne športové aplikácie (motocykle, lode a pod. ). Hoci sa gélové akumulátory používajú aj v automobiloch, nájdeme ich len v menšom počte. Majú totiž o niečo nižší štartovací výkon ako ostatné akumulátory.
AGM batéria
Najvýkonnejšími bežne dostupnými štartovacími akumulátormi pre automobily sú v súčasnosti tzv. AGM autobatérie. Olovené platne sú v nich uložené bližšie k sebe a chýbajú plastové separačné fólie. Namiesto nich je medzi platňami porézna poduška zo spletených sklených vlákien, v ktorej je elektrolyt nasatý ako v špongii. Odtiaľ pochádza aj samotné označenie AGM akumulátorov – vychádza totiž z anglického názvu Absorbed Glass Mat. AGM akumulátory nepotrebujú rezervný priestor na elektrolyt nad platňami a tým, že jednotlivé platne sú k sebe bližšie, možno v akumulátore použiť viac aktívneho materiálu. AGM akumulátory sú síce drahšie ako klasické oloveno–kyselinové, no majú výrazne vyššiu životnosť a tiež vyšší výkon.
zdroj: http://www.automaga...k/aktualne/pa_01.php
Naposledy editováno 08.01.2010 14:44:07
Kecy ze stránek jakéhosi automagazínu ber s rezervou to co ber jako základ je informace přímo od výrobce daného akumulátoru na jeho oficiálních stránkách to jest rozhodně ne českých nebo slovenských
FTX9-BS je AGM co víc chceš slyšet.
Za další nejen gelovka může pracovat i nakloněná ale v jakékoli poloze a zrovna tak AGM může pracovat v jakékoli poloze - ovšem musí na to být konstruovaná - HERMETICKY UZAVŘENÁ
Představ si že mám v UPSce akumulátor, ta upska může stát ležet viset..... pokud leží, tak akumulátor taky leží, dá se pověsit tak i tak, v jedné poloze visení je aku vzhůrunohama..... a PŘESTO TO NENÍ GELOVKA to co tam mám i když v ní nic nešplouchá
Takže znova 99,9% motorkářů v motorce NEmá gelovku (možná to je třeba 99,99%)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 25 | 2.5.2024 v 19:18 Krovak |
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 5 | 5.1.2024 v 23:47 RTSbike |
kde shánět ND Suzuki GSX-R 600 | Zajda2004 | 5 | 7.11.2023 v 13:42 Kubák |
suzuki gsxr 600 sytic Suzuki GSX-R 600 | malbbs | 8 | 15.9.2023 v 19:32 yurcko |
kontrolka rezervy Suzuki GSX-R 600 | Motomaniak | 16 | 24.5.2023 v 05:56 Maly1 |