Chtěl bych na jaře-v létě zkouknout,dokud to nepohltí všepožírající konzum...
Uvítal bych společníka-ky,ideál na klasické "pětistovce"(ne enduru,aby na mě furt někde nečekal).Klidně i MZtka,nebo Jawule,125ka apod.Hlavně v pohodě a levně-nadivoko.
Mám 35jařin a sedlám Diversion 600.
Nebo se přidám...I Ukrajina.
Naposledy editováno 10.01.2010 12:26:18
1 reakcí na tento příspěvek Rumunsko 2010
Naposledy editováno 12.01.2010 16:55:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rumunsko 2010
1 reakcí na tento příspěvek Rumunsko 2010
zajímavostí: hory,jeskyně,hrady,moře, krajani,jezera? Vše záleží na délce pobytu co se stihne to se stihne.Klidně se k někomu i přidám jde mě o pohodu , ne o rychlostní rekordy. touto cestou hledám co nejvíce zajímavostí,
Přesně tak bych to taky viděl.Rychlý přesun a pohodová kochačka po Rumunsku.Je mi celkem jedno,kam se podíváme.Rád bych asi Banát a deltu dunaje...
Naposledy editováno 15.01.2010 20:07:25
To už by šlo doladit ne .
Myslíš,že se to dá zvládnout?Abysme na motorkách i nespali?K moři je to asi přece jenom štreka...
I když-kam dojedem,tam dojedem ne?V pohodě...Asi podle počasí a podle úrovně místních komunikací...
1 reakcí na tento příspěvek Rumunsko 2010
1 reakcí na tento příspěvek Rumunsko 2010
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rumunsko 2010
tady sou fotky...
zdenooska.rajce.idnes.cz/Rumunsko_2009/
a tady je cestopis
www.motorkari-olomouc.cz/forum/viewtopic.php
Naposledy editováno 24.01.2010 13:57:40
1 reakcí na tento příspěvek Rumunsko 2010
1 reakcí na tento příspěvek Rumunsko 2010
16.7.brzy ráno odjiždíme z Horky nad Moravou. Pokračujeme rychlym přesunem Brno - Bratislava - Maďarsko, malá zajížďka k Balatonu. Je horko a stanovený cíl pro dnešní den - kemp v Makó je ještě pořád dost daleko . . . konečně Seged a první "opravdové jídlo". V osum večer dojíždíme vyšťaveni do Makó, dopřáváme si malý komfort v podobě chatičky se sprchou(29E)...a jdeme splachnout cestu dvěma točenýma. Ráno v 9 odjíždíme směr Nadlac, cesta je nová asfaltka vedoucí až do Aradu, jehož průjezd je první zkouškou zvladnutí organizovaného dopravního chaosu. Z Aradu pokračujeme opět po nové asfaltce do Timisoary, přes Voiteg na Resitu a sjíždíme po poradě s místníma chlapama po ceste přes vesnice. Silnice už není silnice, ale je to přinejmenším zajímavé (přirovnal bych to k těm pár metrům na začátku Štarnova směrem od Štěpánova Smile) ) akorat ze ta naše cestička ve finale měla asi 50 kilometrů. Nicméně dali jsme ji nadvakrát s hodinovou přestávkou, bo v tom pařáku jet 50 km/h byl fakt očistec Laughing Ale pěkné cesty jsme se dočkali - najíždíme na super cestu a stylem levá, pravá, vracečka, směr Gradinara, Oravita, Mehada - tam po získaní informací od Ostravského tiráka ohledně počasí pro dnešek rozbijeme bivak v malem kempu, majitelé jsou příjemni lidé, všude je absolutní čisto a konverzaci vedeme v angličtině, domlouvame se na ceně 7.5 E Se starostí pozorujeme oblohu a čekáme děštivé ráno. Nepromoky ale zůstanou pro tuhle chvíli zabaleny, neprší jen je nějaky opar, ale to je prý normalní klasické ráno zde, uprostřed hor. Dnešní cíl je jasný: smočit zadnice ve slané vodě někde na pláži v Konstantě... Pokračujeme přes Drobetu, jedeme po udržované, místy nové silnici podél Dunaje a zíráme na ta panoramata...
Z Drobety letíme přes Craiovu a po dálnici do Pitesti, před Bukureští jsme nesjeli na "obchvat" chvíli sem měl obavy, že jakmile vjedeme do centra už nás nikdo nikdy nenajde, oblaka obav rozfoukala navigace, která nas hladce provedla městem a za cca 40 minut jsme tankovali před dálnicí k našemu cíli, vzdálenému ještě něco málo pres 200 kiláků. Dálnice do Cernevody je nová, nudná, ale rychlá. Konečně Konstanta a odbočka ve směru Mamaia a vytoužená cedule CAMP. Díky osobnímu kouzlu vydindáme chatičku na jednu noc...malá, ale s postelí, ledničkou, telkou a opět absolutně vypucovaná. Ještě nejsme ani vybaleni a jdeme pozdravit mooooře - je sladké.
Ráno prochazíme kemp, je našlapaný po dekl - holt sobota, zajímavé, že i při plné kapacitě kempu se nikde nepovalují odpadky a koše nepřetékají bordelem na kterém se pase spousta hmyzu, dokonce třídí odpad Exclamation světe div se to jsme neviděli ani u nás na Rozkoši kde chtěli za stan stejnou sumu jako u moře stojí chata s klimou a jidlo tam vyšlo ne o polovinu, ale na třetinu levněji...Ale do naší chatičky se brzy nastěhují nový obyvatelé, takže jdu opět do recepce udělat smutné oči na pani majitelku, povedlo se a my se stěhujeme, tentokrát na dvě noci do chaty včetně klimy a balkonem s vyhledem na jestě luxusnější chatky těsně před písečnou pláží. Těť už jen koupání, jídlo, spánek....
Poslední plánovanou noc se opět stěhujeme - nejlepší ubytování jake v kempu existuje se stává na poslední noc našim útočištěm, ma i vlastni koupelnu Wink Východ slunce sledovaný z balkonu s cigárem a kafíčkem má obrovské kouzlo Wink
Komunikujeme opět anglicky a platíme za 4 noci 127 E
Náš další cíl jsou Transylvánské Karpaty, tak se vracíme rychlým přesunem zpět na Bukurešť, a tam se napojujeme na ten jejich slavneý obchvat, který nam sebral 2 hodiny a několik let života... To se nedá popsat, to se musí přežít...
Přežili jsme a fičíme na Pitesti, Bascov a sjíždíme do hor, v Aibesti nocujeme v kempu, jemuž dominuje velky penzion, po jeho boku útulné chatičky- berem a za 40 RON (240 Kč) je naše na jednu noc. A opět obehraná písníčka, čisto a anglicky. Ještě prohlídka vesnice a hura spinkat, bo ráno naš čekají hory, domov hraběte Drakuly.
A je ráno, nahazujem věci na mašiny a odlétáme směr vrcholky Karpat, na trasu jen 100km dlouhou ale zato překrásnou, ocitáme se v zajetí jezer, hor, zíráme, čumíme, fotíme. Už nás ani nepřekvapují všudepřítomni
Rumuni, fakt, kdejaká kaluž nebo potok a už tam stojí Dacie , stan a nezbytný gril. Vyjeli jsme na vrchol více jak 1700 m/mořem a opět stylem levá, pravá, vracečka jedeme na druhou stranu hor do Cartisoary, po rozmluve s prodavačkou v konzumu (NJ) nam dohazuje kamarádčin pokoj hned naproti a za cenu 60 RON (360 kaček´) si plácnem a jdeme se ubytovat. a vstřebat všechny ty nádhery, dame opět kratkou prochazku po vesnici, kde o nás již všichni vědí , holt, dědina nepotřebuje ani rozhlas pokud má v obchodě aktivní prodavačku Laughing Před usnutím nam ještě pod okny projde stádo krav mezi kterýma kličkují rychlejedoucí auta...pak vyje nejakej pes a pak už nevím. Ráno nás budí nejaká trumpeta nebo co to bylo, to jen svolávají krávy aby se nachystali a vyšli do průvodu vesnicí na pastvu. Rozhodneme se nemeškat a sotva domorodci odklidili krvince z cesty, vyrážíme z prašného dvorku na západ., náš cíl je opět komáří kemp v Makó, takže celou cestu přes Sibiu, Devu, Arad jedeme po novém asfaltu, ale žadná rovinka, pěkně jedna zatačka za druhou, je docela pecen, tak se uklizíme na louku sa nacházíme klid a mír ve stínu stromů, kde hodlame hodinku až dvě přežít ten největší pecen.. Do Makó přijíždíme se setměním, rozděláváme stan ani na pivko jsme tentokrát nesli.
Sobotní jízda přes Maďarsko už bereme jako tranzit, takže dálnice, dálnice. . . .Slovensko. . . Horka nad Moravou
Postřehy:
- pokud jedete po silniciznačené v mapě jako červená, máte zaručenou kvalitní většinou novou asfaltku, žlutá značí silnice na jaké jsme zvyklí u nás, ostatní jsou pro dobrodruhy
- Rumuni jsou kaskadéři co se řízení týče, platí to hlavně při průjezdu městy, je třeba koukat na všechny strany a být opravdu ve střehu, předjíždějí zleva i z prava, ne však agresivně jak je zvykem spíše u nás, při předjíždení kolony vozidel byli většinou tolerantní a pokud si nas v zrcatku všimli tak byli tolerantni a respektovali že jedou dvě motorky patřící k sobě
- jinak na cestách potkáte staré plechovky, kamiony, koňské povozy a bouráky posledních modelů a krávy vracející se z pastvy a docela dost potulujících se psů, jak živých tak přejetých Exclamation
- všude kde jsme nocovali bylo čisto, lidi jsou vstřícní a většinou nebyl problém domluvit se AJ nebo NJ
Speciální díky :
-Oťashayabusa za rozborku a zborku Báwa
- Usámovi za půjčení brašen na Kawu
Kdo, na čem, kolik, za kolik, Question
počet kiláků k moři a zpátky byl 3343
Katscha:
- BMW 650 GS
sežralo 125 litrů nazelenalé šťávy což je krásných 3.8 litrů na 100
za cestu žádná porucha, "jen" 3x spadlý řetěz
Zdenek
- KAWASAKI ZRX 1200R
- vychlastala 161 litru zelené což je 4.8 litrů na sto
za cestu žádná porucha, jen začal prolínat opravovaný chladič
.... a určitě se tam ještě jednou vrátíme...
par fotek:
http://zdenooska.raj...es.cz/Rumunsko_2009/