Téma: Nezapomínáme na to,na čem jsme jezdili
 
10.8.2009 v 18:23
Když se probírám tady forem,tak mě tu zaráží to jako když má kluk Jawku a píše o ní ve svém nejlepším mínění,tak se vždy najde většina lidí jak mu ji chce zhanobit. Tak nevím jestli to píší synáčci zbohatlíků,nebo frajírci co si chctějí honit EGO a doknonce jsem se setkal i s ženským pokolením,kteří si myslí že Jawka byla a je nějaká prašivina.Jasně nedá se to srovnávat,ale když jsi jezdec zajedeš s ní v krátkých velmi utažených zatáčkách pěkný výkon.A můžeš mít na motorce 200koní a vtěchto zatáčkách ji stejně neujedeš. Neříkam mít Nija 250 která má 30 koní,tak je do těchto zatáček ideální,využiješ na plno plný výkon. Tak prosí,aby ste to některejm z nás objasnili.Mám toho už dost,těch žvástů. Děkuji,zdraví všechny Everest.

Nezapomínáme na to,na čem jsme jezdili

10.8.2009 v 21:13 | Nahoru | #61
[img]
To je on, motor Jawa Mali typ 870

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezapomínáme na to,na čem jsme jezdili

10.8.2009 v 21:16 | Nahoru | #62
Cobra357> a jsme u toho,musel jsi mít patřičnou výkonnost,neboli vrcholovej sportovec,svazarm,továrna,dukla,jinak sis mohl koupit leda 350,sériová motorka je ta,kterou koupíš v krámě,bez podmínek a výkonností a o těch je tu řeč,takže kývačka,panelka,bizon,kdo měl známosti,mohl sehnat califa a to bylo tak nějak všechno,potom ještě 634 atd,

Nezapomínáme na to,na čem jsme jezdili

10.8.2009 v 21:17 | Nahoru | #63
na jawky mam hodne spominek,peknejch ale i skaredejch .,kazdopadne se vzdy rad projedu

Nezapomínáme na to,na čem jsme jezdili

10.8.2009 v 21:22 | Nahoru | #64
hmmm ten motor vypada dost dobre

2 reakcí na tento příspěvek Nezapomínáme na to,na čem jsme jezdili

10.8.2009 v 21:22 | Nahoru | #65
Pro Cobru 357:
tolik nenávisti kolik z Vás cítím jsem tady na foru od nikoho ještě nezaznamenal (pominu-li příspěvky některých pubertáku).
Mimochodem pokud ještě stále věříte na chemtrails tak zde jeden zajímavý článek:
Chemtrails

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezapomínáme na to,na čem jsme jezdili

10.8.2009 v 21:23 | Nahoru | #66
Cobra357> Co sem si teď prolít dějny Jawy, tak jeden z vážných problémů bylo zhrouccení odbytu ze zemí bývalého SSSR.

(reakce na) Nezapomínáme na to,na čem jsme jezdili

10.8.2009 v 21:25 | Nahoru | #67
hamrock> aji bych tomu věřil, co Hitler nedokázal ohněm a mečem,tak dnes....

1 reakcí na tento příspěvek Nezapomínáme na to,na čem jsme jezdili

10.8.2009 v 21:35 | Nahoru | #68
darmo mluvit,ta slavná fabrika,která za komošů jen kvetla,vyráběla bubnový brzdy ještě v roce 93 a ten kotouč,kterej následoval je taky super,nebejt revoluce,smetli by s tím japonce a všechny ostatní z trhu,kdo tomu nevěří,je vymytej modrej pták

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezapomínáme na to,na čem jsme jezdili

10.8.2009 v 21:37 | Nahoru | #69
Cobra357> To je fakt že motocykly dostávali dle výkonosti a oježděnej si pak závodník mohl za nějaký peníz odkoupit.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezapomínáme na to,na čem jsme jezdili

10.8.2009 v 21:40 | Nahoru | #70
Cobra357> To samozřejmě je pravda,otázka je,jestli to tak bylo dobře,podle mě ne,proč má stát dělat sponzora pár vyvoleným? Podle mě komunisti vytvořili ideální podmínky několika lidem hlavně proto,aby se mohli bít do prsou,co socialistický soudruh dokáže

(reakce na) Nezapomínáme na to,na čem jsme jezdili

10.8.2009 v 21:51 | Nahoru | #71
Everest> jsem fakt rád,že o tom jakou si koupím motorku rozhoduju jen já,že už to není podle zásluh,jinak bych musel jezdit dál na lehce modernizovaným pérákovi,nic jinýho by totiž nebylo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezapomínáme na to,na čem jsme jezdili

10.8.2009 v 21:51 | Nahoru | #72
motocvok> Samozřejmě, že východní blok podporoval všechny druhy sportů, protože to byla jediná oblast spolu s vojenstvím ve které se mohl západu rovnat, či ho porážet. Nelze říct, že všechno bylo tehdy špatně, vždyt zde žili šikovní lidé, kteří se snažlili i navzdory komunistické totalitě tvořit . O tom, že socialistické plánované hospodářství bylo příčinou zaostávání většiny významných Československých firem je fakt. Možná to Cobra 357 vidí jinak, ale v tomto případě bych řekl, je to spíše jeho ideologický pohled na věc, který mu brání, alespon trošku objektivně zhodnotit realitu.

(reakce na) Nezapomínáme na to,na čem jsme jezdili

10.8.2009 v 21:55 | Nahoru | #73
Cobra357> ale takových bylo,i v Tatře a ve Škodovce,i v ČZ,lidi byli šikovný a i z toho hovna co tu bylo uměli udělat dobré věci,jenomže do výroby se to tak nějak nikdy nedostalo,v tom je ta chyba,proč taky,velký bratr to nechtěl,na co to tedy vyrábět

(reakce na) Nezapomínáme na to,na čem jsme jezdili

10.8.2009 v 21:57 | Nahoru | #74
hamrock>A plánovat se bude znova!Neplanovalo se a je tu krize,tak se vrátí k plánování výroby.A je to tady.

(reakce na) Nezapomínáme na to,na čem jsme jezdili

10.8.2009 v 22:00 | Nahoru | #75
Cobra357>psal jsem,že tu byla spousta šikovných lidí,jen ty dobrý motorky vyráběli jen pro pár vyvolených,to je ta chyba

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezapomínáme na to,na čem jsme jezdili

10.8.2009 v 22:05 | Nahoru | #76
Cobra357> která sériová,veřejně dostupná Jawa byla konkurenceschopná? Podle mě naposledy pérák a to ještě možná.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezapomínáme na to,na čem jsme jezdili

10.8.2009 v 22:16 | Nahoru | #77
Cobra357> Jo pane Svazarm,chtel jsi létal na plachtákach,kde jinde než u svazarmu.A těch brig. hodin Lyže,kolo závodně nebyl problém, Rudá hvezda, Slávie atd.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezapomínáme na to,na čem jsme jezdili

10.8.2009 v 22:25 | Nahoru | #78
Cobra357> Milý pane, pouze zaslepenost Vám nedovolí vidět to, že komunistický režim poplival práci předešlých generací a znemožnil svobodnou tvořivou práci generaci soudobé. Byl viníkem vytvoření další emigrační generace v našich dějinách, kdy odcházeli jedni z nejtalentovanějších lidí. Byl viníkem úpadku celé Československé společnosti a to jak se naše společnost vyvíjí po roce 89 je zase a pouze vina kom. totality. Kdyby probíhal svobodný vývoj po r. 48 naše společnost by byla úplně někde jinde. A to jsem se ještě nezmínil o tom kolik lidských životů, měl Vámi obdivovaný režim na svědomí....

Naposledy editováno 10.08.2009 22:28:19

Nezapomínáme na to,na čem jsme jezdili

10.8.2009 v 22:27 | Nahoru | #79
A tohle znate?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezapomínáme na to,na čem jsme jezdili

10.8.2009 v 22:38 | Nahoru | #80
Cobra357> Dobrá také končím diskuzi. S člověkem jako Vy je zbytečná - došly Vám argumenty tak začnete urážet.

Nezapomínáme na to,na čem jsme jezdili

10.8.2009 v 22:56 | Nahoru | #81
Tak např. automobilka Tatra, těch příkládů jsou ale desítky a nehodlám se s Vámi o tom handrkovat. Myslel jsem že znemožnil svobodnou tvořivou práci generaci za které vládli, ne současné. Ano, vyhráli svobodné volby, ale další už jaksi neumožnovali. A Hitler také vyhrál svobodné volby a stavěl dálnice - jaký to byl chlapík, že?. Ted už opravdu končím. S člověkem jako Vy je diskuze nemožná. Kdyby jste četl pozorně, tak by jste si všiml, že jsem napsal i to, že (logicky) za minulého režimu nebylo všechno špatné. Bohužel je z Vašich názorů až příliš vidět, že máte technické vzdělání - historie, ekonomie, společenské vědy jdou pravděpodobně mimo Vás.

Naposledy editováno 10.08.2009 22:56:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezapomínáme na to,na čem jsme jezdili

11.8.2009 v 00:33 | Nahoru | #82
[quote]Cobra357> Tohle byl odježděnej a do serie připravenej prototyp v roce 83 !!!!

[img] roce 83 tohle byla designově zastaralá nezajímavá motorka. V té době Honda dělala 3. generaci CB750, s hydroštelama, v různých provedeních kapotáže, CB900 BolDor, Ke svému konci se blížila řada CX500. Jako malou motorku pro začátečniky CB400 v několika variantách.

Ale uznávám že i 15 let zastaralá motorka by byl obrovský skok dopředu. Bohužel jedna věc je vyvinout motorku a druhá vyvynout technologii a techniku pro ekonomicky přijatelnou sériovou výrobu. O to se v Jawě nikdy nepokusili, všechen vývoj nakonec skončil v šuplíku. Vždyt do výroby nikdy nedostali ani blbej 5-kvalt na 350. Po revoluci Jawa neměla šanci na nějaký obrovský úspěch. To neomlouvá, že si tam ve zlatém věku divokého východu v rámci privatizace všechny velké držky nakradli jak jen mohli.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezapomínáme na to,na čem jsme jezdili

11.8.2009 v 01:13 | Nahoru | #83
Cobra357> Je pradva že kolem r. 48 resp. 68 odešlo do ciziny spoustu schopných lidí a spoustu firem co přešly nuceně pod stát špatně skončilo nebo skončilo státní šikanou. O totalitě a nesvobodě nemluvě. Volby v roce 48 v celkovém kontextu legální nebyly.
Je pravda že za minulého režimu byla podpora sportu pro masy na vyšší úrovni, to jo

P.S. a jak jsem psal s tím propadem odbytu na východě, tvrdíš že se poptávka na východě po r. 89 nezměnila?

Naposledy editováno 11.08.2009 01:15:02

Nezapomínáme na to,na čem jsme jezdili

11.8.2009 v 08:58 | Nahoru | #84
No teda já vám tady dám vývozní 638 s kotoučema Brembo a vy se pořád hádáte

Tak já se teda zeptám rovnou. Proč tedy značka která byla po válce na světové špici skončila tam kde je teď?

Nezapomínáme na to,na čem jsme jezdili

11.8.2009 v 09:06 | Nahoru | #85
nedám na Panelku dvaapulu dopustit...zatáčky nemaji chybu...ze to nebrzdi, vlni se to a nejede tak jak by dle Vás mělo??...přátelé, u těchto strojů jde o tu pohodu a nostalgii co člověk zažije, nic víc, ale taky nic míň

1 reakcí na tento příspěvek Nezapomínáme na to,na čem jsme jezdili

11.8.2009 v 09:16 | Nahoru | #86
Škoda že se tohle vlákno zvrhlo v debatu o politice. Ale ten prototyp z roku 83 co sem cobra dal vypadal motoricky fakt zajímavě, kdyby to ještě doplnil nějakým tím údajem.. A just si asi časem koupím nějakou 250 panelku na dojíždění do práce. Vždyť je to skoro praktický jak skútr dneska. žere to 3.5 L na sto dobře seřízené, jede to lehce nad sto, když to má seřízené brzdy tak to i brzdí, nemá se na tom co vysrat a k tomu... je to prostě krásný. Když to je v udělaný v půdvodní jawa červený, s linkama...
Si teď zatím docela málo vážíme že se u nás dají koupi základy pro krásnou historickou motorku takřka zadarmo. Akorát necápu hon všech za pérákem. A přitom panelky zcela nedoceněné, i když design je taky krásný retro a k tomu mnohem lepší jízdní vlastnosti. Takže za mě panelka v sérii co měl táta zamlada, která měla tuším 18" tky speciál ráfky.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezapomínáme na to,na čem jsme jezdili

11.8.2009 v 11:11 | Nahoru | #87

Cobra357>Bludevil> Taky považuji panelku za nejhezčí moto

¨
A nevíš jestli ta verze na vyšších ráfcích měla nějaký zvlaštní označení, abych věděl co hledat?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezapomínáme na to,na čem jsme jezdili

11.8.2009 v 11:44 | Nahoru | #88
Bludevil> jestli to byla panelka na 19" kolech tak 250 typ 590, nebo 350 typ 361

(reakce na) Nezapomínáme na to,na čem jsme jezdili

11.8.2009 v 12:06 | Nahoru | #89

Bars>Bludevil> jestli to byla panelka na 19" kolech tak 250 typ 590, nebo 350 typ 361


Díky díky!!!

1 reakcí na tento příspěvek Nezapomínáme na to,na čem jsme jezdili

11.8.2009 v 12:33 | Nahoru | #90
Teda ja nevim, ale 590 a 361 uz nemely ten panel ne? Ale zase motor byl panelacky.. Panel mela jeste 592, ale ta zase byla 16 kolach..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist