paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Suzuki gs500
9.12.2008 v 12:39
Zdraviim.Chtěl bych poprosit o rady a hlavně zkušenosti ohledně Suzuki GS500.Docela se mi líbí a slyšel sem,že je to taková spolehlivá a nenáročná motorka.Co ja na tom pravdy??? A jak je to s výkonem,stačí???? Díky moc

Suzuki gs500

11.12.2008 v 11:12 | Nahoru | #61
jinak GSo můžu z vlastní zkušenosti jen doporučit,zvládne ho i taková lama jako já,který hned při první jízdě dokázal položit babetu a simsona a krom autoškoly měl před tím zkušenosti pouze s fechtlem a scootrem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki gs500

11.12.2008 v 11:13 | Nahoru | #62
yurny> Tak to při mojí šikovnosti a zapomínání by mi v poloze res docházel benzín pravidelně a kdo má těch 180kg tlačit. Já určitě ne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki gs500

11.12.2008 v 13:34 | Nahoru | #63
Iverosa.> stačí sem tam mrknout do nádrže a je to v pohodě určitě lepší než když ti moto třeba ve stovce zdechne,člověk se docela lekne a navíc se ti zablokuej zadní kolo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki gs500

11.12.2008 v 14:00 | Nahoru | #64
yurny> No, jestli ti to na mašině klekne úplně naráz... tak kup ER-5 . Tak nejdřív pocuká při prudkém otočení plynu a totálně chcípně až třeba za 20 - 30 vteřin. Tedy dost času na to, šáhnout a potočit páčkou.

Suzuki gs500

11.12.2008 v 14:40 | Nahoru | #65
yurny -> nezdechne uplne naraz ... parkrat sterli do vejfuku a ztrati tah. chcipne zachvilku. ale kazdej pozna jakej ma cca dojezd, tak kdyz se tomu blizis tak prepnes a tankujes. ale za jizdy bych to nperepinal ;) a mimoto kdyz ti blikne volej, tak chcipas at jedes kolik chces automaticky ne? a je dobry u toho vymacknout spojku ;)

4 reakcí na tento příspěvek Suzuki gs500

11.12.2008 v 15:45 | Nahoru | #66
Já vím, že CB500 i ER5 jsou výkonější.Jen se mi prostě GS500 líbí nejvíc.Je to takovej malej prcek,což se mi moc líbí.A ty trojpaprskový kola s velkým kotoučem a deltabox.To mě dost bere.A taky řeším docela love, tak chci radši koupit pěkný GS ve slušným stavu, než nějaký starý ohrkaný CBčko.Jo a GPZ se mi taky nelíbí.Nechci nikoho urazit.Jen píšu, proč sem se rozhodl pro GS a jsem rád, že mi to nikdo nevyvracíte

(reakce na) Suzuki gs500

11.12.2008 v 15:47 | Nahoru | #67

selda>Já vím, že CB500 i ER5 jsou výkonější.Jen se mi prostě GS500 líbí nejvíc.Je to takovej malej prcek,což se mi moc líbí.A ty trojpaprskový kola s velkým kotoučem a deltabox.To mě dost bere.A taky řeším docela love, tak chci radši koupit pěkný GS ve slušným stavu, než nějaký starý ohrkaný CBčko.Jo a GPZ se mi taky nelíbí.Nechci nikoho urazit.Jen píšu, proč sem se rozhodl pro GS a jsem rád, že mi to nikdo nevyvracíte



není co vyvracet...skvělá volba

(reakce na) Suzuki gs500

11.12.2008 v 16:10 | Nahoru | #68
Generiq> no do kopečka mi to zdechlo a zastavilo prakticky na pár metrech,po rovince to ještě jelo setrvačností asi 50 metrů,ale ve vyšší rychlosti bych to opravdu nechtěl zažít jinak není praktičtější jezdit na RES,změřit si kolik ujedeš na celou nádrž včetně rezervy a nemusíš se zabývat nějakým přepínáním?

(reakce na) Suzuki gs500

11.12.2008 v 16:16 | Nahoru | #69

selda>Já vím, že CB500 i ER5 jsou výkonější.Jen se mi prostě GS500 líbí nejvíc.Je to takovej malej prcek,což se mi moc líbí.A ty trojpaprskový kola s velkým kotoučem a deltabox.To mě dost bere.A taky řeším docela love, tak chci radši koupit pěkný GS ve slušným stavu, než nějaký starý ohrkaný CBčko.Jo a GPZ se mi taky nelíbí.Nechci nikoho urazit.Jen píšu, proč sem se rozhodl pro GS a jsem rád, že mi to nikdo nevyvracíte


jdi do toho ale kup kapotovaný Fko,nebude na tebe tak vyfukovat

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki gs500

11.12.2008 v 16:33 | Nahoru | #70
yurny -> ale kdyz ti to zdechne nebo musis prepnout kohout, tak ti dojde ze se neco deje ... ja to poterbuju. nebo bych si musel na budiky nalepit 250km VOE!!! ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki gs500

11.12.2008 v 17:33 | Nahoru | #71
selda> Přesně... mám GS asi od června, nalítal jsem cca 3000km, a spokojenost. dobře ovladatelná, a jízdní vlastnosti dle mě dobrý, takže rozhodně bych neměnil. když jsem si vybíral mašinu, tak jsem hned věděl, že to bude GS, když se na ty moto podíváš (cb500 a erko), tak mi prostě GS přišla jasně nejhezčí.. můj názor. Jinak ale každá mašina má něco do sebe, vzhled je subjektivní. Tak dobře pořiď.

Pro všechny: sháním dvě dvěci na GS
1. manuál, a pokud možno v češtině. Dá se vůbec někde sehnat?
2. klín, spodní kryt na GS, třeba nějaký univerzál, nebo aspoň formu, bohužel nemůžu sehnat a když nemám formu, tak nemám šanci nechat si to ani vyrobit. Nebo třeba nějaký starý, já bych si ho třeba upravil. díkes za případné rady.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki gs500

11.12.2008 v 17:42 | Nahoru | #72
2 Vilem>

1) Plavani motorky pri 150+ .. negativ. Resp. uz si nepamatuju, jsem ted zvyklej na neco jinyho a vetsinou sem s GS nejezdil vic jak 120 (at uz ve meste nebo mimo). Ted uz radsi ani nekoukam kolik jedu a jedu dle radosti. Ale za tech 10tis na GSu jsem nejak nic nespozoroval.

2) Vanda vazi tak 40 i s posteli, ne? :D

3) Budete tam v tu sobotu oba?

4) kdyz ti ve dvou sedi motorka lip na asfaltu..tak proc prenastavovat central? PRijde mi to zbytecny..kdyby ti to plavalo, nebo ja nevim, tak budiz. Ale kdyz ti to prijde paradni? Tak proc..

2 kejak81> Manual v cestine..silne pochybuju. Vsechno v aj. A klín pod motor na GSo? Jestli te s nim potkam, tak ti ho utrhnu na narvu do helmy. Fujtajfl. A tom sem si to jen predstavil..

óó bože..

Naposledy editováno 11.12.2008 17:43:40

Suzuki gs500

11.12.2008 v 19:11 | Nahoru | #73
taky uvazuju o GS ale vaham jesli to ma vubec smysl protoze 10KW navic ale taky 50 kg navic

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki gs500

11.12.2008 v 19:12 | Nahoru | #74

selda>Já vím, že CB500 i ER5 jsou výkonější.Jen se mi prostě GS500 líbí nejvíc.Je to takovej malej prcek,což se mi moc líbí.A ty trojpaprskový kola s velkým kotoučem a deltabox.To mě dost bere.A taky řeším docela love, tak chci radši koupit pěkný GS ve slušným stavu, než nějaký starý ohrkaný CBčko.Jo a GPZ se mi taky nelíbí.Nechci nikoho urazit.Jen píšu, proč sem se rozhodl pro GS a jsem rád, že mi to nikdo nevyvracíte


Hlavně že se ti líbí, to je nejdůležitější . Já dávám u naháčů přednost klasickému stylu - trubkový rám (horní část schovaná pod nádrží), pletená kola, motor chlazený vzduchem. Prostě něco jako CB 550 Four. Deltabox se podle mě na naháče moc nehodí, vypadá to jako dozadu skloněné písmeno N.

(reakce na) Suzuki gs500

11.12.2008 v 21:15 | Nahoru | #75
3thno> no máš recht, je to fakt stará hajtra.Taky se jí snažim zbavit, aby bylo místo pro něco lepšejšího Furt mi doma nadávaj, že to překáží.A přivézt si domu novou mašinu, no nevim nevim..

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki gs500

11.12.2008 v 21:32 | Nahoru | #76
3thno ->
1) tech 120-130 staci
2) tak nejak
3) je do pul 10 v praci, tak pro ni odtamtad pojedu ... pak se uvidi
4) to uz sme probirali ...

(reakce na) Suzuki gs500

11.12.2008 v 22:10 | Nahoru | #77
Vilem>
2) hmmmmm
3) chyba! Mel bys premlouvat, aby si vzala volno

Naposledy editováno 11.12.2008 22:10:33

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki gs500

11.12.2008 v 23:44 | Nahoru | #78
Taky hodne silne uvazuji o GS ale taky ER5 jinou nechci , zdejsi motorkari mi rikali at si koupim ER5 pry hezci a hlavne vodni. GSko ma, ale taky neco do sebe.

Suzuki gs500

11.12.2008 v 23:47 | Nahoru | #79
Tahle 500 ccm trojice už tu byla diskutovaná snad 1000x. Každý si v diskusi vždycky hájí to svoje. Je jasné, že žádný univerzální vítěz není, každá z nich má svoje pro a proti. Já si vybral GS500, nelituju.

Výkon všech tří je porovnán tady. K tomu nic dalšího psát nebudu.

O CB500 toho moc nevím, jenom vím, že má nejdelší servisní interval a tím má nejlevnější provozní náklady, obecně je pokládána za nejlepší z trojice, bývá ale nejdražší. Může to ale dělat jen image Hondy...

O ER5 toho vím jen o málo víc, má nejvýkonější motor z trojice a nejlepší podvozek. Zadní buben, který tady v diskusi někdo zmínil nepůsobí esteticky moc pěkně, je to ale jenom malá piha na kráse. Vzadu funguje u téhle kategorie buben stejně dobře jako kotouč.

GS500 je nejslabší z trojice. Je to z nich taky jediný vzduchem chlazený dvouválec. CB a ER jsou chlazeny vodou. Motor (olej/ventily + zpravidla drobné seřízení karburátorů) má nejkratší servisní interval - jenom 6000 km. To s sebou nese vyšší provozní náklady, ale zase má GS jenom 2 ventily na válec, takže je základní ošetření, které se provádí bez demontáže rozvodů, levné. Motor je konstrukčně vůbec hodně jednoduchý a má pověst solidní spolehlivosti. Celá GS má obecně pověst bezproblémové, hodné motorky. Od lidí, kteří jezdili na CB, ER a GS objektivně vím, že má GS jednoznačně nejlépe posazené těžiště a je nejovladatelnejší. To pokládám pro začátečníka za důležité. Má taky moderní přepákované centrální zadní odpružení oproti klasickým zadním stavbám u CB a ER.
GS má šestistupňovou převodovku, to zrovna za výhodu moc nepovažuju. Ze začátku jsem v tom dost plaval a stále mi trochu uniká smysl šestky. Ta je snad jenom na delší přesuny po dálnici, kde bude šetřit motor, který by byl jinak na pětku víc vytočený a víc by se hřál.
Neškrcený výkon 34kW je pro začátečníka dostatečný. Zrychluje solidně, je svižná, dobře se vodí v zatáčkách. Do 3tis ot/min je, pravda, trochu mrtvá, pak ale zabere a zrychluje plynule. Průběh výkonu bude asi rozdíl od CB a ER - ty potáhnout o kousek víc od spoda.
O chování škrcené verze nic moc nevím, nejel jsem na ní.

Debaty o tom, kolik to jede a jestli je 180 km/h dost pokládám za zcestné. 170-180se z ní asi dá vymačkat, je to ale trápení stroje (protože na to nemá) a jezdce, protože na naháči prostě brutálně fouká už od nějakých 130km/h. Štítek trochu pomůže, žádný zázrak to ale není. Po začátečníka to ale pokládám za výhodu. Vítr ti spolehlivě naznačí, kdy už jedeš zbytečně rychle.

Vzhled je vždy subjektivní, mě osobně se líbí GS z uvedené trojice nejvíc. Měl jsem možnost získat luxusně zachovalý pěkný kousek, padla mi do ruky, šel jsem do toho a nelituju.

Po 56tis najetých km (a to jsou jenom ty, o kterých vím) byla celá rozebraná, prošla kompletní prohlídkou v SuzaMoto a veškeré opotřebení je stále bez problémů uvnitř servisních limitů.

Přeju hodně štěstí při výběru. Jestli chceš vědět víc, hoď mi soukr. zprávu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki gs500

11.12.2008 v 23:49 | Nahoru | #80

aklenot>Taky hodne silne uvazuji o GS ale taky ER5 jinou nechci , zdejsi motorkari mi rikali at si koupim ER5 pry hezci a hlavne vodni. GSko ma, ale taky neco do sebe.


Vodník může znamenat i problémy. U GS ti nikdy voda do oleje nepoteče, nikdy nebudeš řešit netěsnosti, prasklý chladič, když jí někde zahodíš...

(reakce na) Suzuki gs500

11.12.2008 v 23:54 | Nahoru | #81

2stroke>selda>Já vím, že CB500 i ER5 jsou výkonější.Jen se mi prostě GS500 líbí nejvíc.Je to takovej malej prcek,což se mi moc líbí.A ty trojpaprskový kola s velkým kotoučem a deltabox.To mě dost bere.A taky řeším docela love, tak chci radši koupit pěkný GS ve slušným stavu, než nějaký starý ohrkaný CBčko.Jo a GPZ se mi taky nelíbí.Nechci nikoho urazit.Jen píšu, proč sem se rozhodl pro GS a jsem rád, že mi to nikdo nevyvracíte
Hlavně že se ti líbí, to je nejdůležitější . Já dávám u naháčů přednost klasickému stylu - trubkový rám (horní část schovaná pod nádrží), pletená kola, motor chlazený vzduchem. Prostě něco jako CB 550 Four. Deltabox se podle mě na naháče moc nehodí, vypadá to jako dozadu skloněné písmeno N.



Ta vaše "delta" je svařená z ocelových profilů. Možná to jako delta box trochu vypadá a možná trochu klame nástřikem, který připomíná hliník, ale nemá to s tímto typem konstrukce nic společného. Na GS je klasický trubkový ocelový rám....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki gs500

12.12.2008 v 00:02 | Nahoru | #82
MartinGS500> To mas pravdu, ze s GSkem mit problemy s chladicem , ja mam u vzduchacu jedinej problem ze si po nejaky dobe spalim nohu , ale vzdycky jen kdyz nekam jenom prejizdim, ted snad pres textilni moto-kalhoty se nespalim . Ted u me uz opet vede GSko.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki gs500

12.12.2008 v 00:07 | Nahoru | #83
aklenot> Nohu jsem si pravidelně pálil na Simsonu a na MZ250. Jizvu z MZty mám vidět dodnes... Na GS se ale spálit nedá. Nebo teda mě se to ještě nepovedlo. Hodně horký jsou jenom svody, vepředu a pod motorem k nim ale nohu normálně strčit nemůžeš, zadní koncovka už tak moc rozpálená není. Zkoušel jsem na ní hned po příjezdu domů sáhnout a s trochou přemáhání se na ní dá udržet ruka. Spálenina jako u 2T se nekoná.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki gs500

12.12.2008 v 00:12 | Nahoru | #84
MartinGS500> Ja si nejvic nohu spalil na Yukine 125 Sport teda 4T a mam tam peknej rudej kruh

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki gs500

12.12.2008 v 00:14 | Nahoru | #85
aklenot>

(reakce na) Suzuki gs500

12.12.2008 v 00:16 | Nahoru | #86
MartinGS500> Njn to se nikomu nepovede jenom me

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki gs500

12.12.2008 v 01:41 | Nahoru | #87

Generiq>2stroke>Jak tady někdo zmínil, zapomněli jste na GPZ 500....v porovnání s CB 500, GS 500 a ER 5 je nejrychlejší a nejsilnější

To je pravda. nevýhoda je, že nejnovější kousky jsou z roku 2002 a těch je jak šafránu. Jinak GPZ je z 500 ccm opravdu nejrychlejší a je to kapotka. Motor stejný jako ER-5,jenom jinak poladěný.



Generiq - a vis prosimte co konkretne se na motorech ER5 a GPZ5 lisi?Mam na mysli,jestli jsou to nejaky mechanicky soucastky nebo jen jiny jejich nastaveni, nerozumim presne vyznamu slova "poladeny" a dost by me to zajimalo!Konkretne se ptam proto,ze by me zajimalo jestli je vubec mozny,a pokud jo,tak jak by bylo narocny provest upravu na ER5ce z jejich standardnich na 44kw (nebo nevim presne kolik ma GPZ).S tim je spojena otazka jestli uz by to nebylo moc na podvozek a brzdy (a vubec na celej storj).Stejnej priklad jako u skrceni na 25,ale obracene..me se to nezda jako moc koni navic,ale nazor zkusenejsiho se vzdy hodi...Doufam,ze to neni moc velkej nesmysl?Diky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki gs500

12.12.2008 v 07:36 | Nahoru | #88
pujdeme_domu> No, já na to nejsem odborník, většinou se docílí takových změn v různách kompresích nebo zěnou hřídelí. Konstrukčně ale motor ER5 vychází z GPZ a má více síly v nižších otáčkách, GPZ zase zatáhne nahoře více než ostatní pětikule.

Někde jsem četl, že dosahuje maximální rychlosti přes 200 km/h a samozřejmě - kapota je vhodná pro delší cestování. Je rozhodně účinnější než dokupované plexi štítky. S tím nemám úplně dobrou zkušenost - i když rozhodně mnohem lepší než nic! Při silném protivětru se to plexi ohne pod náporem větru a ochrana potom není tak účinná. Originál sedí mnohem lépe.

Sám teď uvažuju o tom, že koupím GPZku (rok 2002 tuším). Výkonově mi stačila i ER-5, ale ty kapoty mi tam vážně chyběly.
Ale spíše né.Jednak chci novější moto (ve smyslu modernější) a jednak spíš už 600 ccm.

Naposledy editováno 12.12.2008 07:45:19

(reakce na) Suzuki gs500

12.12.2008 v 09:23 | Nahoru | #89

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki gs500

12.12.2008 v 09:39 | Nahoru | #90
Generiq> Jojo,tohle vsechno jsem se docetl taky jednak tady a i na dalsich serverech,me slo o to,jestli by se napriklad po odjety sezone nebo dvou (pokud mi to pujde a bude bavit a nerozhodnu se to prodat) dal vykon nejakou snadnou upravou zvednout na tech 44 (samo se zmenou prubehu kroutaku i vykonu podobnejsimu 4valum - proste motor GPZ) a soucasne pri tom zachovat unosnost vykonu na danou dimenzi brzd,tuhost ramu,charakteristiku podvozku atd.Prote jestli by zbytek motorky unesl narust vykonu - je nahata,coz napriklad urcite na stabilite neprida ve vyssich rychlostech..
Popripade jestli by uprava byla tak draha a zbytecne komplikovana a treba i nebezpecna ze se na to rovnou vykaslat a koupit radej rovnou neco drobet silnejsiho a neresit..

Pokud jste mel kdokoliv jakoukoliv zkusenost nebo dokonce neco podobnyho provadel,jsem jedno velky ucho
Dik!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Stržený závit uložení vačky - víko ... Suzuki GS 500E Phabbyg 7 Dnes v 07:44 Rolda89
Ukazatel zařazené rychlosti GS 500E Suzuki GS 500E Dejwidos 2 5.6.2024 v 18:30 Dejwidos
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E Phabbyg 6 31.5.2024 v 07:19 Phabbyg
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E ViraxRider 16 26.5.2024 v 07:45 Rolda89
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 15.5.2024 v 11:00 combust


TOPlist