potřeboval bych na motorce dobít baterku, nemám ale nabiječku. Tak mě napadlo, že bych normálně přes kabely mašinu připojil na autobaterii a doplnil ji šťávu tímto způsobem. Nemám však ani žádnej voltmetr, abych uhlídal přebití...
Moje otázka tedy zní, jak dlouho můžu nechat baterku připojenou na autobaterii abych jí nijak neublížil?
motodoctor>Tak fajn. Když si tolik věříte tak propojte kabelem třeba + póly obou baterek a mezi - póly dejte multimetr. Běžnej je na 10A takže by to podle vás měl vydržet. Jestli to snese tak před vámi smekám. Jen jestli se nebudete bát že o něj přijdete lol
zajímavé .. v jednom svym příspěvku si psal, že 7A je v pohodě :) a taky že už nebudeš sem psát :D Hele, tvoje uvahy sou zajímavý, ale hlavně o nich nikoho nepřesvědčuj... ještě by ti někdo mohl uvěřit ... lol
Konkrétně: Aprilie u mýho Falca udává nabíjecí napětí mezi 13 a 15 Volty při 4000ot/min (rozpětí jak blázen). Takže když strávim víkend poskakovánim z místa na místo a častym startovánim, tak by jí možná neškodilo v neděli večer připojit k nabíječce.
Ale abych si nasypal popel na hlavu - jo, to s tim napětim byla všeobecná zásada, platná možná u aut, nevim, já si to nevymyslel a jistá logika v tom je... :o
celý regulátor je polovodičový bez mechanických prvků
jinak akumulátor se v provozu nikdy nenabije úplně na 100%, na to by potřeboval nabíjecí napětí až přes 16 voltů
Nabíjecí napětí alternátoru je však nastaveno obvykle na hodnotu kolem 14 V plus mínus nějaká desetinka, a je to proto že při vyšším napětí už hodně bublá elektrolyt a musela by se do akumulátoru často dolívat voda. Na úplné nabití to ovšem zdaleka nestačí takže ani o nějakém přebíjení nemůže být vůbec řeč
Naposledy editováno 04.06.2008 17:33:00
a když bys jo chtěl, můžeš proud omezit vhodným odporem, např. žárovkou