globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Prosim radu - nabijeni baterie
 
31.5.2008 v 14:31
zdravím

potřeboval bych na motorce dobít baterku, nemám ale nabiječku. Tak mě napadlo, že bych normálně přes kabely mašinu připojil na autobaterii a doplnil ji šťávu tímto způsobem. Nemám však ani žádnej voltmetr, abych uhlídal přebití...

Moje otázka tedy zní, jak dlouho můžu nechat baterku připojenou na autobaterii abych jí nijak neublížil?
Předchozí
1 2 3
Následující

Prosim radu - nabijeni baterie

3.6.2008 v 16:10 | Nahoru | #61
Ja mam dva tak to teda zkusim, a uvidis ze se mu nic nestane.A myslis ze muzu i pres + , ale myslim si ze ty gelovky moc nevidrzi.Me se tak do tejdne vybije a to je kor stara.A tu co sem mel pred tim ta byla asi nejmin 4 roky stara a behala furt dobre.

Prosim radu - nabijeni baterie

3.6.2008 v 16:39 | Nahoru | #62
Tak ze Motodockor uz by si mel zacit stim smekanim.Vyskousel sem to na svoji Zuzance a z multimetrem a bralo si to v pohode 1 amperu, tak si di radsi v klidu cist ty tvoje navody nebo si radsi davej svechno do servisu.
Nazdar bazar

Prosim radu - nabijeni baterie

3.6.2008 v 17:37 | Nahoru | #63
Kinyo> a skoušels to na vybity?

Prosim radu - nabijeni baterie

3.6.2008 v 18:03 | Nahoru | #64
mezi nabitýma baterkama se totiž nic nestane

Prosim radu - nabijeni baterie

3.6.2008 v 18:19 | Nahoru | #65

motodoctor>Tak fajn. Když si tolik věříte tak propojte kabelem třeba + póly obou baterek a mezi - póly dejte multimetr. Běžnej je na 10A takže by to podle vás měl vydržet. Jestli to snese tak před vámi smekám. Jen jestli se nebudete bát že o něj přijdete lol



zajímavé .. v jednom svym příspěvku si psal, že 7A je v pohodě :) a taky že už nebudeš sem psát :D Hele, tvoje uvahy sou zajímavý, ale hlavně o nich nikoho nepřesvědčuj... ještě by ti někdo mohl uvěřit ... lol

Prosim radu - nabijeni baterie

3.6.2008 v 18:21 | Nahoru | #66
hoši gelovou baterku nejde nabit normalni nabiječkou,udělal jsem to jednou a šel sem pro novou bat ,musi se nabijet impulsně,jo a když je vybita uplně tak to jinak než tou nabiječkou nejde,neni to jak auto ktery přes kabely nakopneš a jedeš,motorka po nastartovani přes kabely chcipne když se ty kable odpoji,mluvim o uplně vybity baterce

Prosim radu - nabijeni baterie

3.6.2008 v 18:24 | Nahoru | #67
kawafil > další vtipálek .... to že ti "nabití" nevydržela neznamená že to nejde, ale spíš to, že už byla po smrti předtím.. Proč by jinak taky byla úplně vybitá..

Prosim radu - nabijeni baterie

3.6.2008 v 18:26 | Nahoru | #68
kawafil- to je nejaky divny, to by simel teda vymenit i altik

Prosim radu - nabijeni baterie

3.6.2008 v 18:29 | Nahoru | #69
Mates_RR> ja ji pravě ani uplně vybitou neměl,jen ten litr už nenatočila ,jinak viš vubec jakej je rozdil mezi gelovkou a kapalinovou bat.-když si tak chytrej,a vubec nabijej kolik chceš nova baterka stoji cca 2taci

Prosim radu - nabijeni baterie

3.6.2008 v 18:40 | Nahoru | #70

Kinyo>kawafil- to je nejaky divny, to by simel teda vymenit i altik

motorka neni auto tak si to neplet

Prosim radu - nabijeni baterie

3.6.2008 v 20:07 | Nahoru | #71
kawafil: mezi gelovkou a "normální" baterkou je jedinej rozdíl: v tekutosti elektrolytu. Jejich výhoda je menší samovolné vybíjení. Jinak postup nabíjení je u nich stejný jako u normálních s tím, že musíš víc dodržovat maximální nabíjecí proud kvůli zahřívání a nadměrnýmu plynování. Ty řeči o "pulzním" nabíjení sou nesmysl. Jediný důvod, proč maji inteligentní nabíječky pulzní průběh, je ten, že při sestupné křivce proměřují napěťové charakteristiky akumulátoru a podle toho se rozhodují, jestli dál nabíjet, nebo přejít na jiný režim (zničená baterka, uržovací režim).

Prosim radu - nabijeni baterie

3.6.2008 v 20:08 | Nahoru | #72
Pánové, jestli vám to neni jasný, tak při nabíjení ve vozidle (auto, motorka, cokoliv co má kola a elektriku) je taky odvislé od režimu provozu. Pokud často startujete, měli byste si nastavit regulátor dobíjení na větší hodnotu napětí, aby byla baterka víc nabíjená a rychlej se doplnila na maximální hodnotu náboje, pokud naopak preferujete delší vyjížďky, nastavte si napětí menší, aby nebyl aku přebíjen.

Prosim radu - nabijeni baterie

3.6.2008 v 20:14 | Nahoru | #73
CharlieV> na Jawa 250 panel bych si nastavení nabíjecího napětí dovedl ještě představit
na elektronických regulátorech zalitých neprodyšně v pouzdrech co jsou v dněšních motorkách už těžko

kolik a čím bys konkrétně nastavil ?

Prosim radu - nabijeni baterie

3.6.2008 v 20:44 | Nahoru | #74
Vana666> by mě taky zajímalo.

Prosim radu - nabijeni baterie

4.6.2008 v 17:09 | Nahoru | #75
Z nabijenim u altiku uz nic neudelas, k tomu slouzi rele.A dneska uz ani nerozeberes abys ho neposkodil.

Prosim radu - nabijeni baterie

4.6.2008 v 17:27 | Nahoru | #76
Pokud to jde - nastavíš, pokud ne, máš smůlu. Pak se musí člověk spolehnout na výroce, že nabíjecí napětí pro ten kterej typ baterky nastavil tak, aby moc netrpěla. Ovšem to, že se přebíjenim baterka ničí, je pravda.

Konkrétně: Aprilie u mýho Falca udává nabíjecí napětí mezi 13 a 15 Volty při 4000ot/min (rozpětí jak blázen). Takže když strávim víkend poskakovánim z místa na místo a častym startovánim, tak by jí možná neškodilo v neděli večer připojit k nabíječce.

Ale abych si nasypal popel na hlavu - jo, to s tim napětim byla všeobecná zásada, platná možná u aut, nevim, já si to nevymyslel a jistá logika v tom je... :o

Prosim radu - nabijeni baterie

4.6.2008 v 17:29 | Nahoru | #77
AKUMULÁTORY OD PRINCIPU K PRAXI, vydavatelství FCC PUBLIC, www.fccgoup.cz (kapitola 3.10 Startovací akumulátory)

Prosim radu - nabijeni baterie

4.6.2008 v 17:29 | Nahoru | #78
Kinyo> ani to relé dnes už u alternátoru nenajdeš
celý regulátor je polovodičový bez mechanických prvků

jinak akumulátor se v provozu nikdy nenabije úplně na 100%, na to by potřeboval nabíjecí napětí až přes 16 voltů

Nabíjecí napětí alternátoru je však nastaveno obvykle na hodnotu kolem 14 V plus mínus nějaká desetinka, a je to proto že při vyšším napětí už hodně bublá elektrolyt a musela by se do akumulátoru často dolívat voda. Na úplné nabití to ovšem zdaleka nestačí takže ani o nějakém přebíjení nemůže být vůbec řeč

Naposledy editováno 04.06.2008 17:33:00

Prosim radu - nabijeni baterie

4.6.2008 v 17:54 | Nahoru | #79
Nazdar hoši. Nedalo mi to a musel sem si to ověřit. Takže takhle. Gelovka takřka KO naměřeno stálých 9,5V si brala z auta 0,8A. Normální baterka taky ve stádiu KO naměřeno 10,24V si brala 1,35. Nová baterka vybitá na nějakých 10V si brala okolo 5A a na vybité autobaterii sem si zkurvil měřák. Byl do 10A. Ještě mám jeden od Voltcraftu do 20A ale podle toho smradu z prvního měřáku sem usoudil že mi to za to nestojí. Tudíž pravdu mají všichni. Tímto uznávám že motociklová olověná baterie a Gelovka do 7ah lze nabíjet přez autobaterii. Autobaterii a gelovku nad 7ah bych nedoporučoval protože s kapacitou roste i nabíjecí proud. Kinyo smekám protože jsi měl z větší čísti pravdu

Prosim radu - nabijeni baterie

4.6.2008 v 17:56 | Nahoru | #80
Oprava né nabíjet ale oživovat jdou ty baterky

Prosim radu - nabijeni baterie

4.6.2008 v 19:12 | Nahoru | #81
motodoctor> i velké baterky můžeš spojit natvrdo, čím větší baterka tím větší proud taky snese. 10 ampérů není žádný absolutní limit a ten proud po chvilce stejně rychle klesne, tak jak se budou srovnávat napětí

a když bys jo chtěl, můžeš proud omezit vhodným odporem, např. žárovkou

Prosim radu - nabijeni baterie

4.6.2008 v 19:37 | Nahoru | #82
motodocctor- to je v pohode, ja se v tom trochu hrabu, a elekrtika je moje hoby ale clovek furt uci. A docela sem se poucil, nejlepsi je si delat v sechno na masine sam.Jednou sem si nechal serit karbice a zaplatil sem 2 litry a bylo to stejny.Tak me to nedalo a rozebral sem je a nasel sem prasklou pruzinku pod membranou.

Prosim radu - nabijeni baterie

4.6.2008 v 20:19 | Nahoru | #83
Kucí taky se v tom dost hrabu ale musíte uznat že takhle po netu je to fakt na piču. Člověk si to potřebuje omrknout aby zjistil proč a co. Navíc vysvětlování mi nikdy moc nešlo. Tohle dělám z dlouhý chvíle. Zítra už tu budu mít zase nějakou práci tak se vám do toho vysvětlování nebudu srát. Jinak Kinyo souhlasím s tebou. Do servisu ani za boha. Dělal sem tam a co sem viděl mi stačilo. Nikdy více. Jen mi nejde do hlavy proč všichni říkají že moto po 35 000 je vychlastaná mrdka před smrtí. Vždyť to není pravda

Prosim radu - nabijeni baterie

4.6.2008 v 21:24 | Nahoru | #84
takže to znamena že mrtvou gelovku,když dam přes kabely na auto a nastartuju motorku,tak se mi vschopi? a jak dlouho to musi běžet,protože vyrobce nedoporučuje dele jak 15min nechat motor vchodu na mistě? :\

Prosim radu - nabijeni baterie

4.6.2008 v 21:27 | Nahoru | #85
kawafil> jestli je mtrvá jako už vadná, tak se nevzchopí nikdy

jestli je jen vybitá, tak se nabije po několika hodinách jízdy

Prosim radu - nabijeni baterie

4.6.2008 v 21:37 | Nahoru | #86
Vana666> to nevim jestli je jen vybita,prostě nastartoval sem ji přes kable a ani po 5min co sem ji nechal běžet nešla odpojit od toho auta,jednoduše to chciplo :\

Prosim radu - nabijeni baterie

4.6.2008 v 21:59 | Nahoru | #87
Máš dvě možnoti. Buď máš baterku aprolutně KO, nebo ti to nedobíjí. Nedělal si něco s elektrikou?? To co se tady psalo neber jako návod. To je tak maximálně z nouze. Na nabíjení jsou nabíječky

Prosim radu - nabijeni baterie

5.6.2008 v 04:42 | Nahoru | #88
motodoctor> s elektrikou se nic nedělalo,ta baterka je ko nerozsviti ani nerozžhavi 5w žarovku

Prosim radu - nabijeni baterie

5.6.2008 v 16:16 | Nahoru | #89
motodoctor-jj, to je divny z tema kilometama, je pravda ze hodne zalezi na zachazeni a na vymenach oleje, ale nijak by meli masiny najec tu stovku uplne bez problemove, nedavno sem byl na motosprinte a tam byl chlapik a ten mel pres 200000 na Honde, ale nevim co na tom opravoval.A neni motor jako motor, dvoutakt treba moc nevidrzi a ty vysokootackovy je to samy.Nebo ho staci prehrat a uz se tam hned neco oziva.

Prosim radu - nabijeni baterie

5.6.2008 v 16:30 | Nahoru | #90
motodoctor- jo a mas pravdu a to ja uznavam taky ze proste je nejlepsi nabijet baterky jak v aute tak i v motorce proste nabijeckou, a pokud ti hned vari tak je proste po ni, a dneska slousnou nabijecku koupis kolem 800kc od Einhellu jak na auto tak i na moto.A to asi nikoho nevytrhne a hlavne se nestrati(kdyz ji nekomu nepucis).
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist