globalmoto_kveten





Téma: Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690
 
16.9.2022 v 13:25
Zkoušli jsme (cestovní styl, žádný relý, nebo dakar)

"silniční gumy" pro suchy cesty
pro přesun i ježdění na místě
...shinko adventure trail 804/805 docela vydržela a záběr je fakt nic moc, na blátíčku nefunguje
...continental tkc 80 twinduro proti shinko teda moc nevydrží a záběr taky nic moc, na blátíčku nefunguje

"univerzální gumy" tak trochu i do lehkého blátíčka (připadá mi, že ty gumy vydrží +- stejně, pár set km nehraje roli)
životnost tak 3-4 tisíce km, pak už pořádně nefunguje , takže na místě nahodit, zajezdit si a pak se na ní vrátit domů
...mitas e09 , předek e10 - nemají boční špunty, takže trochu ujíždí
...mitas mc23 rockrider- má boční špunty a je srovnatelná s mt21, vydrží o trochu víc než mt21, ale zase tak dobře nedrží
...pirelly rally mt21 - zatím mi vychází jako nejlepší kompromis, cena, výdrž, pro sever a místní balkánské použití,
ale ve 40° se regulérně podrthávají špunty, kolega otestoval na jihu a docela byl zklamán

máte ještě něco jiného, ověřeného, co by se dalo použít

chci teď vyzkoušet michellin tracker, ale zatím netuším kolik km vydrží, než se sjede do 30 vzorku, pak už považuju gumu za nefunkční mimo suchej povrch (u univerzálek je to 3-4 tkm cestovním stylem)


Naposledy editováno 16.09.2022 13:26:10

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

17.10.2022 v 17:34 | Nahoru | #61
Ja jsem vcera konecne otestoval kombinaci E13 a E09 v hlubokym blate (20-30cm). Predek super, hezky se cistila i vedla. Zadek dle ocekavani slaby - sice jsem se vzdycky vyhrabal, ale smerove nedrzi a v nizkych otackach kola se zalepila. Bylo potreba drzet plnej, aby bahno vylitalo ven.

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

17.10.2022 v 17:42 | Nahoru | #62
E09 nemá totiž špunty na boku, kdežto MT21 má a hodně to pomáhá, jakmile se trochu zahrábneš

Naposledy editováno 17.10.2022 17:42:46

(reakce na) Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

18.10.2022 v 15:17 | Nahoru | #63
ZdendaZB> Presne takto to mam ted ja, na predku Tracker, vzadu MT21. Puvodne jsem chtel na predek taky MT21, ale nedela se v rozmeru, kterej mam v TP.

No a musim rici, ze ten Tracker na predku je fajn (les, trava, bahynko). Suchy asfalt taky OK (pri tom mem solichani na tristovce), a mokrej overenej jeste nemam (letos jsem uz zmoknul tolikrat, ze se mi cilene do deste nechce )

Edit : Na MTB to tak vozim leta (vyrazne hrubsi predek) a maximalni spokojenost.

Naposledy editováno 18.10.2022 15:18:17

1 reakcí na tento příspěvek Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

18.10.2022 v 16:10 | Nahoru | #64
Koukám, že kolega patří mezi znalce, protože tracker a mt21 jsou defakto nejlepší gumy na světě pro advenčůrystický ježdění. Potvrdí i Jaro. Kromě kurdistánu za plnýho léta teda, protože mt21 se rozpouští horkem. Tam se volí pouze tracker, případně dozadu mc23.

Napiš prosímtě, kolik vážíš ty sám, kolik váží kompletní náklad na motorce. Bych to srovnal s husa-kvarnou. Páč výdrž gum by pak měla bejt podobná, když nebudu samozřejmě moc gazovat anebo jezdit celou dálnici po zadním.

Naposledy editováno 18.10.2022 16:12:03

1 reakcí na tento příspěvek Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

18.10.2022 v 16:31 | Nahoru | #65
Akorat ty ceny jsou ted brutalni. V mym rozmeru 120/90-17 na zadek stoji MT21 s dopravou od 6 tisic Kc vys

(reakce na) Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

18.10.2022 v 18:01 | Nahoru | #66
ZdendaZB> Nevim, jestli bude az tak rozhodovat celkova hmotnost, jako spise to, kde jezdis, jak za to tahas a podobne.

Ale jestli chces :
Motka ma v mokre 153 Kg, k tomu tam mam padaky, bastry, poradnej susplech. Cili cca 160 Kg.

Ja mam 90 Kg, k tomu si vem hadry, helma… Nejakych 10 Kg ?

No a bagaz : vozim beznosicove brasny, z MTB, kde mam batoh na zadech, se na vice dni balim do 6-7 Kg bez vody. Tak dejme tomu 10 Kg.

Cili, pokud pojedu ve dvou (zena 60+10 Kg), bude celkova vaha (motka, ja, zena, naklad) nejakych 350 Kg.

Nejvice ale najedu sam, bez bagaze, jen naradi, cili nejakych 260 Kg. Nema smysl to resit presne, benzin je promenna.

Naposledy editováno 18.10.2022 18:05:13

(reakce na) Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

18.10.2022 v 18:03 | Nahoru | #67
Slávek-TDM> Ufff Jsem rad za rozmer 120/80 R18 za nejake 2t Kc

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

18.10.2022 v 18:28 | Nahoru | #68
Takže samotná motorka o 12 kilo lehčí, brašny o 14 kilo lehčí. Jezdec sedí. Takže mám o 26 kilo těžší stroj. Výdrž gum by měla bejt stejná, navíc mám 140 gumu. Takže kombinace předek tracker a zadek mt21 by šla.

1 reakcí na tento příspěvek Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

24.10.2022 v 19:37 | Nahoru | #69
ještě k tlakům trackera, teď ho budu montovat na svůj stroj

píšou tlak 1,2 bar, ale není to bez haltru nějak málo, aby se neprotočila guma a nestrhl jsem ventilek

(reakce na) Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

24.10.2022 v 20:53 | Nahoru | #70
ZdendaZB> Na zadek bych Tracker bez haltru vůbec nezkoušel a 1,5 bar považuju za minimální u tvého mastodonta, předek i zadek. Jinak rozbiješ ráfky a řídit se to bude jak plastelínové atrapy.

1 reakcí na tento příspěvek Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

24.10.2022 v 21:02 | Nahoru | #71
1,5bar mám odzkoušený na rockriderovi mc23 i na pirelli mt21, na svým mastodontovi, vepředu i v zadu a dobrý. Ale to je podle mě tak akorát. Hajvej 110km/h i po lese.
Proto jsem se ptal na ten tracker, protože jejich doporučení 1,2 je asi myšlený na halter. Ale zase ten kámoš vot Jara zfukoval na 1,2 a ok. Tak uvidíme jak se Pán Velkomožný z dálnýho východu vyjádří.

Naposledy editováno 24.10.2022 21:03:10

(reakce na) Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

24.10.2022 v 21:57 | Nahoru | #72
ZdendaZB> Na prednim Trackeru bez haltru mam 1.5 bar. Vsak si to vyzkousej.

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

25.10.2022 v 07:50 | Nahoru | #73
Aby to zkoušení nedopadlo špatně Raději budu držet ověřené tlaky, nechci se stát průkopníkem slepých uliček.

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

25.10.2022 v 16:42 | Nahoru | #74
Nechť test započne.

Jen tak pro srovnání silniční a teréní gumy, najděte 3 rozdíly...

A právě jsem si všiml, že mi tam ti šmejdi nalepili ukrajinskou vlajku, hned to jdu strhnout !

Jo a bude to dvojmontáž vepředu i vzadu a tak nejlíp poznáme, co se rychleji sjíždí, protože to bude ve stejných podmínkách.



Naposledy editováno 25.10.2022 16:44:12

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

25.10.2022 v 19:29 | Nahoru | #75
jen zkušenost -předek 90/90/21 Tracker vs MT21:
Použito u dvou strojů, 130 (150) a 200 (230) kg

1. nájezd do50% 6:5
2. chování asfat 1:1
2. mokrej asfalt kolem nuly 2:1
3. off sucho 1:1
4. mokrá tráva 2:1
5. bahno 3:1

1 reakcí na tento příspěvek Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

25.10.2022 v 19:37 | Nahoru | #76
další info paráda

co znamená 130 (150) a 200 (230) kg suchá x pohotovostní ?

jaký tlaky na gumách ?

kolik km to najely do 50% ?

na mokrým asfaltu jsou trackery lepší než mt21 ?

a zadek někdo neporovnával

(reakce na) Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

25.10.2022 v 20:32 | Nahoru | #77
ZdendaZB> pohotovostní x bagáž, tlak 1 - 1,6 na těžký, 0,8 - 1,2 na lehký, km jsou v tom poměru nájezdu krát tisíc(na těžký akorát víc oskákaná, je dobrý je směrově otočit. Na mokru je to řekl bych stejný, liší se to až v teplotách kolem nuly, tam ta směs trackeru zůstává jaksi měkčí. Zadek MT21 jsem jel jen na lehký, ale tam to naprosto válcuje Metzeler 6days.

1 reakcí na tento příspěvek Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

25.10.2022 v 20:47 | Nahoru | #78
nějak nechápu pořád co znamená třeba 3:1 a kolik ty gumy vydržely hlavně vzadu

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

25.10.2022 v 20:47 | Nahoru | #79
noa ten meceler 6 dejs, v čem je lepší, kolik vydrží ?

(reakce na) Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

25.10.2022 v 21:06 | Nahoru | #80
ZdendaZB> no jakože MT v bahně taky něco projede, ale tracker o poznání víc a líp. Metzeler na to jak je to ryze enduro řídká guma, tak chování ve všech směrech nad očekávání. Na silnici ji v zadu dojedeš na doraz, ale v offu byl ten limit ideálu někde kolem 4 tis. Samozřejmě je potřeba zohlednit jízdní styl a míru odvahy

1 reakcí na tento příspěvek Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

25.10.2022 v 21:27 | Nahoru | #81
takže ten metzeler vydržel stejně jako trekr ?

(reakce na) Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

25.10.2022 v 21:57 | Nahoru | #82
ZdendaZB> Na lehký + - stejně, respektive metzeler byl v offu furt použitelnější, na ropným odpadu je to šumák

1 reakcí na tento příspěvek Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

25.10.2022 v 22:10 | Nahoru | #83
hele takže na 701 bys doporučil raději six days než trackera, i když bude většinovej nájezd po silnici, tomu se nevyhneme

to vypadá zajímavě, je co testovat

(reakce na) Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

25.10.2022 v 22:19 | Nahoru | #84
ZdendaZB> pokud na předek, tak trekra, na zadek bych já dal metzla, ale protože rád testuju , tak bych nazul i tam trekra a pak si postřehy zapsal do gumodeníčku

Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

25.10.2022 v 22:25 | Nahoru | #85
Jinak na mastodonta na zadek máme s parťákem ověřenýho uneverzfavorita michelin T63, jenže ten už se nedělá Patern myslím komplet okpíroval Mitas na E09,ale jen dokázali, že uspoořádáním bloků to fakt nezachráníš.

1 reakcí na tento příspěvek Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

25.10.2022 v 22:27 | Nahoru | #86
metzla na zadek teda taky koupím a taky otestuju, když ho tak chválíte, ale na předku nechám trackera, asi budu spokojenej na svým mastodontovi

e09 je špatná na blátě, tu jsem už opustil

(reakce na) Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

25.10.2022 v 22:39 | Nahoru | #87
ZdendaZB> jen pak nekamenuj ono je to indivinduální, s naloženou motkou na expedici jsem měl pocit, že to jelo jen po zadním, protože ten předek vydržel oproti běžnýmu použití dvojnásobek.

1 reakcí na tento příspěvek Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

25.10.2022 v 22:45 | Nahoru | #88
takže ještě jednou pro jistotu zadní trekr i zadní maceler vydržely zhruba stejně ale maceler je lepší do bláta

přední neřeším, vyhrává trackera

(reakce na) Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

25.10.2022 v 22:56 | Nahoru | #89
ZdendaZB> no zadního trekra jsem nezkoušel a ani jsem nemohl hodnotit, to je čistě na tobě. Ale jestli zadek funguje stejně jako předek, tak bych zkusil kombo trakry, v mém rozměru zadek nejni

Naposledy editováno 25.10.2022 22:57:14

1 reakcí na tento příspěvek Gumy na balkán s přejezdem po dalnici - hq701 ktm690

26.10.2022 v 13:45 | Nahoru | #90
U trackeru je asi jedno směr otáčení že jo oni vypadají stejně
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist