1100Virago píše: aifel202: "...To je opravdu problém upravit stávající motor 500 OHC ať splňuje emis.limity..."
Je to problém. Starý motor byl nespolehlivý a upravit jej na moderní požadavky prostě nejde. Znamenalo by to kompletní vývoj nového motoru, získání všech možných atestů a homologací, atd. Navíc by to musela být stříkačka, s karburátorama se do současných emisních limitů dá vejít stěží. Na to všechno by fabrika potřebovala obrovské finance, což je přesně to, co Jawě momentálně chybí.
Presne videt, ze pisatel napadu vyrabet jawu 500 OHC retro o tom vi kulovy ...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bude někdy ještě jawácký motor??
A vstřikování není zárukou splnění emis, limit.
Je dost výrobců co to dokáže i s karburací!
Znova opakuji, jde o retro, né honič výkonů!
aifel202 píše: 1100Virago>No nevím, ale ja jawku kdys za normalizace měl a poruchový nebyl vůbec!!
A vstřikování není zárukou splnění emis, limit.
Je dost výrobců co to dokáže i s karburací!
Znova opakuji, jde o retro, né honič výkonů!
Jawa 500 OHC (jejiz jeden exemplar v muzealnim stavu nahodou strycek ma) byl uz ve dobe motor s konstrukcni vadou, takze se nedomazaval a zadiral. Nevim presne, stejcek mi rikal co na tom predelavali aby se to nestavalo a i tak to bylo na 2x.
Z dnestniho pohledu by bylo asi drobnost odstranit prave tohle, ale nebylo by drobnost predelat vsechno ostatni:
1. Konstrukce motoru byla na jinak oktanovy palivo nez ted, a na olovnaty (uz ted sem ten motor celej predelal)
2. S karburaci uz by to dneska neproslo. A kdyz nahodou ano, tak ale s uplne jinou nez original (krome motoru uz jsem predelal i plneni).
3. Vyfuk ... kvuli emisim pravdepodobne katalizator i pokud tam bude karburace ... takze taky jinak.
Zanedbavam administrativu se schvalovanim, atd.
V zasade se z toho puvodniho motoru neda pouzit nic, a postavit to znamena vyvoj komplet novyho motoru. I zdrave firmy kypici nadsenim (blata) v pripade trapny 125ky nakonec sahnou po licenci, protoze to proste neni ekonomicky unosny. A ty myslis ze jawa ma na neco takovyho silu ?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bude někdy ještě jawácký motor??
Netvrdím, že s karburátorama nejde dosáhnout na stávající emise. Ale s každým zpřísněním euronormy to bude těžší a těžší, zatímco pro stříkačky s katalyzátorem to zdaleka není tak náročné. Kdybys byl ekonomem v Jawě, sáhnul bys po levnějším osvědčeném řešení, nebo bys montoval drahé karburátory, aby to bylo retro za každou cenu?
Ne, tudy cesta ke vzkříšení bohužel nevede. Jako jedinou šanci vidím opravdu výrobu jednoduchých motorek s licenčním motorem a pokud se tím vydělají peníze, tak retro až potom, s vlastním vývojem od A do Z.
1100 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bude někdy ještě jawácký motor??
2 reakcí na tento příspěvek Bude někdy ještě jawácký motor??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bude někdy ještě jawácký motor??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bude někdy ještě jawácký motor??
Osobně si myslím, že manažeři rozhodli správně o metodě vzkříšení, jen ji realizují poněkud nešťastným způsobem. Možná se dal vybrat vhodnější motor, možná se dala vymyslet líbivější konstrukce - těžko říct, když nevidíme dovnitř fabriky. Akorát pan Charouz příliš nestojí o nějakou vlastní výrobu, tomu jde hlavně o to, propašovat sem pod značkou Jawa kdejaký šunt, který by po původním názvem málokoho zajímal.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bude někdy ještě jawácký motor??
virago: nemyslim spojit firmy ale technickou podporu kdyby potom jawa sla ke dnu, divisov by byl mimo deni, ale to byla jen jedna momentalnich myslenek, banka ktera pujci miliony- ne miliardy se dycky najde kdyz prijdes s rozumnym planem, tady nemusi vyvyjiet masinu koncepce a motorove nejlepsi jak zzr 1400, nerek bych ze vyvoj napriklad kawy er 5 stal velky meni, a to se bavime porad o velkych kooporacich. jo podnikani je vzdy risk ale kdo neriskuje nevydelava. a jawa se bez risku pomalu potapi. lidi ji na osklivou starou travelku 250 zkonstuovanou ze sto let stary tri a pule nikdy nepoleti. ps nic proti 350 ma svyj styl ale jako nova motorka uz je to proste mimo misu.
1 reakcí na tento příspěvek Bude někdy ještě jawácký motor??
ale mluvit a kupovat jsou 2 uplne jiny veci...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bude někdy ještě jawácký motor??
Myslím, že by pan Charouz mohl pustit chlup. Z devadesátých let mu zbylo dost a dodnes ho nikdo přes prsty neklepl. Tak by za to mohl postavit legendární českou značku na nohy, no ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bude někdy ještě jawácký motor??
Víš vona to byla jiná doba, s půlitrem jsem měl stejnou práci jako se 63čverou.
V tu dobu jsem neměl potuchy,že jde jezdit a nedělat každou zimu generálku.
To patřilo k koloritu doby! :|
Bohužel to Ty asi už nepamatuješ ;)
Tak samo to bylo s auty, nebo chceš tvrdit něco jiného?
Neberu cizinu, mluvím o československém vyrobku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bude někdy ještě jawácký motor??
Byla spolehlivá či stejně nespolehlivá jak kterákoliv stejná jawka.
Tenkrát jsem víc spravoval než jezdil. :rolleyes: :rolleyes:
Dnes je to jináč, vyměním olej, doliju benzín, prc a jedém.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bude někdy ještě jawácký motor??
Myslím, že by pan Charouz mohl pustit chlup. Z devadesátých let mu zbylo dost a dodnes ho nikdo přes prsty neklepl. Tak by za to mohl postavit legendární českou značku na nohy, no ne? [/quote]
yeah
Potom sem na neco myslel...
motor jawa 350 se muze preci zmenit v euro 2/3, hodne znacek to udelala...staci novy vyfuk... (jeto to same jako u nakladaku iveco...od euro 0 do euro 5 je to ten samej 2.8 tdi)...proc to neudelali...stejne neni problem tam dat mixer aby to jezdilo na natural95 (jako u aprilie)....a nerikej te mne ze to sou velke zmeni....
Promin te za cestinu...
PosMiros>lh>psal sem do Jawy kolik prodali Dakarek 650 a napsali mi že cca 10. Což neni moc *no* . Ale jinak Jawu podporuju a přeju jí ať vydrží a ta Dakarka je moc povedená motorka *yes*
kurwa to byl asi můj první příspěvek na foru
PS: nevšímejte si toho jen sem hledal jaké moudro jsem sem napsal jako první