globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: vyssi oktanove cislo do starsich motoru
22.5.2017 v 10:58
Zdravím,
nedávno mi v servisu chlap říkal, ať do starších motorů ( moje je 92' ) netankuju stovku benzín. Jaký je váš názor na tohle? Prý se snižuje životnost motoru.
Předchozí
1 2 3
Následující

vyssi oktanove cislo do starsich motoru

25.5.2017 v 23:20 | Nahoru | #61
Když do GS 500 naliješ 100okt. nic tím nepokazíš,ale je to házení perel sviním.. Na nějaké 1300/cm3 s výkonem kolem 45 kw.a komresním poměrem 9,8:1 co se točí kolem 5000 ot. je výkonový rozdíl mezi 95.okt. a 100okt. : 0,5-0,8 kw. Na válcové brzdě. U závodniček,především s turbem se to tam leje hlavně proto aby uchladili spalováky

1 reakcí na tento příspěvek vyssi oktanove cislo do starsich motoru

25.5.2017 v 23:29 | Nahoru | #62
kerut: jak jsem psal, diskuze nema smysl, porad si jedes ve svejch teoriich, tvarovani lopatek atd. uhel si premenis na cos abys ukazal, ze v pomeru ke zdvihu je to nic ... z hlediska spalovaciho motoru jde ale vic o rameno na klice, na kterem tlakova sila pusobi a tam je zas ten uhel po HU docela podstatnej. nejdriv peak na HU, pak jinde, nejdriv vse shori do HU, pak dohorivani po a rychlosti horeni "trhavek" .... hele neslo by do toho napasovat i genderovy studie a treba moderni umeni? nebo ze bych si do toho naplacal neco cemu rozumim ja abych se mohl blejsknout?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyssi oktanove cislo do starsich motoru

25.5.2017 v 23:47 | Nahoru | #63
assassin> uhel pres cosinus Ti udavam protoze ses ptal jestli je 20°malo - z hlediska zdvihu to malo je - uhlova rychlost kliky je (dejme tomu) konstantni, ale rychlost pistu se behem zdvihu preci meni 20° po uvrati a 20° uprostred zdvihu je uplne jina liga - pri dohorivani uz spaliny expanduji, ale jste nemaji moc kam, tak stale roste tlak, pist se rozbiha dolu a tlak zacne klesat... uhel tesne po HU praveze z hlediska tlaku tak moc dulezity neni - pusobi na prilis male pace, ale dulezitej je ten tlak pro prubeh urychleni pistu smerem ke stredu zdvihu - jak pisu je to o napasovani prubehu expanze na prubeh rychlosti pistu..

kdyz chces neco cemu rozumis (i kdyz neverim tomu ze bys obecnymu termu zas az tolik "nerozumel") tak to mas prakticky stejnou problematiku jako slapani na kole bez naslapu.. akorat bez zapalovani, predstihu, a misto expanze plynu mas pohyb nohy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyssi oktanove cislo do starsich motoru

26.5.2017 v 00:19 | Nahoru | #64

kerut píše: assassin> uhel pres cosinus Ti udavam protoze ses ptal jestli je 20°malo - z hlediska zdvihu to malo je - uhlova rychlost kliky je (dejme tomu) konstantni, ale rychlost pistu se behem zdvihu preci meni 20° po uvrati a 20° uprostred zdvihu je uplne jina liga - pri dohorivani uz spaliny expanduji, ale jste nemaji moc kam, tak stale roste tlak, pist se rozbiha dolu a tlak zacne klesat... uhel tesne po HU praveze z hlediska tlaku tak moc dulezity neni - pusobi na prilis male pace, ale dulezitej je ten tlak pro prubeh urychleni pistu smerem ke stredu zdvihu - jak pisu je to o napasovani prubehu expanze na prubeh rychlosti pistu..

kdyz chces neco cemu rozumis (i kdyz neverim tomu ze bys obecnymu termu zas az tolik "nerozumel") tak to mas prakticky stejnou problematiku jako slapani na kole bez naslapu.. akorat bez zapalovani, predstihu, a misto expanze plynu mas pohyb nohy



jo a ty se tu celou dobu snazis tvrdit, ze idealni je kdyz se celou vahou postavim do pedalu, kdyz miri kolmo vzhuru

uhlova rychlost me tolik nezajima, kdyz je konstantni, tzn me zajima moment a ten je zrovna na te pace zavislej celkem vyrazne a kolem uvrate se ta paka zvetsuje v zavislosti na uhlu pomerne razantne - kdyz uz jsme u tech goniometrickych fci... ten zdvih, kterej to ma zrovna naopak, neni pro nase zkoumani chodu motoru, casovani atd zrovna podstatnej...

ano vlastne se dostavas k tomu co jsem psal docela dost zpatky, ze neni podstatny tlak v horni uvrati a tudiz neni vubec potreba ten "peak" smerovat tam, daleko dulezitejsi je mit ten tlak ve chvili kdy pusobi na nakou rozumnou paku, a to je proste "daleko" za uvrati, "daleko" ve smyslu souradnic ktere nas zajimaji, jak jsi ukazal, da se najit i nejaka docela nepodstatna, pro kterou to "daleko" neni....

ono se dost mozna dopracujes i k tomu zmensovani predstihu pro zamezeni klepani - ikdyz jak tusim, proste sis jen nastavil svuj "pocatek" jinak nez je v oboru zvykem. u motoru se pri podobnych uvahach vychazi z nejakeho "idealniho" predstihu, kdy motor podava nejlepsi vykon a zvetsovani je "timing advance" a zmensovani je "timing retard" - pro zamezeni klepani se pouziva prave timing retard = zmensovani predstihu.
ty jsi ve svych uvahach - jak se dozvime pozdeji, zacal s predstihem nekde zhruba 120-90 stupnu pred HU, zmensovanim predstihu pro jak rikas "zavodni motory" vykon roste a v bodu "zlomu" ci jak si ho definoval (pro zbytek odborne verejnosti prave ten idealni predstih) se to zmeni a vykon zacne klesat...

jen do toho jaksi nezapada ta regulace klepani zvetsovanim predstihu, to bys musel jit prave tim smerem daleko pred HU - aby palivo shorelo driv nez pist dojde do HU, nejspis tedy nedojde k samovzniceni smesi z duvodu teplota/tlak, ale tlakovej peak pred HU, nebo tesne v HU - to te motor opravdu pochvali a na projev radosti to bude zvukovym projev dokazovat i kazde lozisko na na ceste od pistu az na "konec" klikove hridele...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyssi oktanove cislo do starsich motoru

26.5.2017 v 00:22 | Nahoru | #65
e

Naposledy editováno 11.06.2017 22:53:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyssi oktanove cislo do starsich motoru

26.5.2017 v 00:35 | Nahoru | #66

Torino píše: kerut> Dalsi blbost...



tak zrovna s timhle bych i souhlasil, na zacatku muze byt X stavu ktere v motoru muzou nastat a zpusobit detonaci (predcasne zapaleni smesi o nejaky lokalne prehraty povrch) ... ale ve finale to bude stejne o stavovych velicinach...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyssi oktanove cislo do starsich motoru

26.5.2017 v 00:43 | Nahoru | #67

assassin píše: jo a ty se tu celou dobu snazis tvrdit, ze idealni je kdyz se celou vahou postavim do pedalu, kdyz miri kolmo vzhuru



ale prdlajs, je to presne naopak - to je to co sem se snazil cely odpo vysvetlit Mito7-ovy horeni a expanze jsou dve odlisne veci - samotne horeni je jen chemicka vyroba horkych plynu, horeni pistem nepohne, tu naslednou expanzi - tlak - pohyb pistu - uz konaji ty plyny co horenim vyrobis, ale tam uz nic nehori, naopak v uplne idealnim pripade bys potreboval spaliny vyexpandovat az na teplotu okoli (u turbiny teplotu okoli a rychlost pohybu), to v praxi nejde takze ucinost bude nejaka, konecna..

ja uz nevim jak to jinak napsat, abys mi zase nerekl ze se te snazim uvarit na vcech kterym nerozumis - no predstav si parni (myslim pistovej, muze bejt i turbina samozrejme) stroj - napustis paru nad pist, a para pak expanduje ..ALE v prubehu pohybu pistu uz zadnou dalsi paru nepripoustis (ekvivalentne zde uz zadne palivo nespalujes) nechavas jen vyexpandovat tu co jsi tam prve napustil nekde kolem uvrati

to slapnuti na pedal je ta expanze - horeni si predstav jako prvotni nervovej impulz svalum, uz si rozumime ?

assassin píše: jen do toho jaksi nezapada ta regulace klepani zvetsovanim predstihu, to bys musel jit prave tim smerem daleko pred HU - aby palivo shorelo driv nez pist dojde do HU, nejspis tedy nedojde k samovzniceni smesi z duvodu teplota/tlak, ale tlakovej peak pred HU, nebo tesne v HU - to te motor opravdu pochvali a na projev radosti to bude zvukovym projev dokazovat i kazde lozisko na na ceste od pistu az na "konec" klikove hridele...



vsak tak jsem to myslel, ono daleko by to byt az tolik nemuselo, ale ano, smes by zcela vyhorela jeste fous pred uvrati.. mito psal o "nejakych milimetrech" (nechce se mi ta citace hledat) ale nezapomen ze milimetr je v tehle oblasti velikej rozdil !! priznam se ze kdyz jsem nedavno koukal na G-force jaky delaj pekny pisty pro NC30 (1800GBP za sadu,.. za to bych koupil druhou motorku ) tak jsem si rikal jak muzou zvednout kompresni pomer z tech 11,3 skoro ke 12.. hadal bych ze to bude treba o milimetr vyssi pist.. a ono je to par desetin - doslova !! sam jsem cumel jak puk..

pro ilustraci - idealni uloha, valcovej, placatej pist - zdvih 45mm, nad pistem 5mm tedy 50mm/5mm komp. pomer 10:1 kdyz smes dohori milimetr pod uvrati je to 50/6 = 8,33 to je v okt. cisle slusnej rozdil

nebo jinak, pist v pulce = dvojnasobek tlaku, pist v 1/4 od HU ctyrnasobek tlaku, a kazda dalsi pulka zbytku je zdvojnasobeni.. takze "nejaky ten milimetr" nebo "par stupnu" pred uvrati je co do tlaku sakra rozdil

no zacali jsme na tom ze pro vyssi okt. cislo je potreba zvysit predstih, dle meho neni, maximalne trosku upravit smes... u toho bych zustal, jdu chrnet

vyssi oktanove cislo do starsich motoru

26.5.2017 v 00:48 | Nahoru | #68
Tak jsem se pěkně seknul v obrázku z manuálu, je totiž zrcadlově. Pro 72 oktan 5 stupňů před HÚ, pro 66 oktan přímo v HÚ

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyssi oktanove cislo do starsich motoru

26.5.2017 v 03:22 | Nahoru | #69

Dolph-cz píše: tohle je samozřejmě hloupost na předstih 0° ten motor bude mít problém vůbec chytit,výkon nulový......a samozřejmě bez detonací.tak jak jsi psal.


No vidíš, že motor běží i se zážehem v horní úvrati a na nízkooktanový benzín

vyssi oktanove cislo do starsich motoru

26.5.2017 v 07:33 | Nahoru | #70
Většina motorů startuje se zážehem téměř v horní úvrati - je to pro start nejvhodnější. Otáčky jsou nízké - je dost času na rozhoření směsi a není dobré tlačit na píst před horní úvratí a působit proti startéru. Navíc směs je maximálně stlačená a dobře se zapaluje. Dříve se i u dieselů používal pro start tzv. přesuvník vstřiku, který posunul vstřik až do horní úvratě a využil nejlepší podmínky pro start.

Ještě k detonačnímu spalování - Podtlaková regulace předstihu (dnes v ŘJ) při plném plynu, kdy je válec maximálně naplněn směsí a hrozí detonační spalování - tak předstih snižuje, a při částečném zatížení, kdy je nasátá směs škrcena klapkou a je jí málo (detonace nehrozí), tak předstih zvýší, aby málo stlačená směs měla čas na rozhoření a mohla odevzdat nějakou práci.

Naposledy editováno 26.05.2017 07:38:50

(reakce na) vyssi oktanove cislo do starsich motoru

26.5.2017 v 08:06 | Nahoru | #71

mito7 píše: No vidíš, že motor běží i se zážehem v horní úvrati a na nízkooktanový benzín



to je jsou ale jen lehce upravené parní stroje...,to není motor....

(reakce na) vyssi oktanove cislo do starsich motoru

26.5.2017 v 21:18 | Nahoru | #72
e

Naposledy editováno 11.06.2017 22:54:11

vyssi oktanove cislo do starsich motoru

26.5.2017 v 22:21 | Nahoru | #73
Kerut: ja nevim co se mi snazis vysvetlit, ja vim kdy v motoru palivo dohori a jaky jsou tam průběhy tlaku - ne ze skript a ne co by tam ideálně byt melo, ale z měření na reálném motoru. Ja ti pisu za palivo hoří jeste nekde pred 70ti stupnema po HU a ty mi vysvetlujes na parním motoru, ze ne, sorry ale ja se neptam, ja ti vim ze to tak je :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyssi oktanove cislo do starsich motoru

26.5.2017 v 22:24 | Nahoru | #74

kerut píše: vsak tak jsem to myslel, ono daleko by to byt az tolik nemuselo, ale ano, smes by zcela vyhorela jeste fous pred uvrati.. mito psal o "nejakych milimetrech" (nechce se mi ta citace hledat) ale nezapomen ze milimetr je v tehle oblasti velikej rozdil !! priznam se ze kdyz jsem nedavno koukal na G-force jaky delaj pekny pisty pro NC30 (1800GBP za sadu,.. za to bych koupil druhou motorku ) tak jsem si rikal jak muzou zvednout kompresni pomer z tech 11,3 skoro ke 12.. hadal bych ze to bude treba o milimetr vyssi pist.. a ono je to par desetin - doslova !! sam jsem cumel jak puk..

pro ilustraci - idealni uloha, valcovej, placatej pist - zdvih 45mm, nad pistem 5mm tedy 50mm/5mm komp. pomer 10:1 kdyz smes dohori milimetr pod uvrati je to 50/6 = 8,33 to je v okt. cisle slusnej rozdil

nebo jinak, pist v pulce = dvojnasobek tlaku, pist v 1/4 od HU ctyrnasobek tlaku, a kazda dalsi pulka zbytku je zdvojnasobeni.. takze "nejaky ten milimetr" nebo "par stupnu" pred uvrati je co do tlaku sakra rozdil

no zacali jsme na tom ze pro vyssi okt. cislo je potreba zvysit predstih, dle meho neni, maximalne trosku upravit smes... u toho bych zustal, jdu chrnet



Jo ono je totiz pretryskovani karbce na zigulu skoro to same jako otočit rozdelovacem :)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyssi oktanove cislo do starsich motoru

26.5.2017 v 23:20 | Nahoru | #75

assassin píše: Jo ono je totiz pretryskovani karbce na zigulu skoro to same jako otočit rozdelovacem :)



no to je fakt, tam nemeli zapalovaci jednotku, takze to bylo urcite jednodussi.. to uznavam

ohledne tech 70° se hadat nechci, ale nezapomen ze v 90° po HU uz pist dosahl max. rychlosti a brzdi, tudiz nema moc smysl ho tam urychlovat, jasne ze pretlak tam stale bude ale z hlediska vykonu uz to ma zanedbatelnej vliv, ten to ma proste nekde mezi tema cca 20 a 70° po HU, tam to musi zatlacit fest.. jinak se to do otacek nerozbehne, bude to lemra jak z plechovky to samy ty spaliny, to co hori jeste v 70°bude expandovat s nadsazkou az cestou ve vyfuku, tj. palivo "vyhozeny voknem"..

a kdybych chtel rejpat zeptam se jak jsi realne na motoru zmeril kde jeste hori palivo a kde uz jen expanduji spaliny, ale rejpat nechci a ani se nesnazim byt Ti vsim v opozici, natoz te utahovat na necem cemu nerozumis, nevim proc si to porat myslis - proste jen diskutujem - OK ?

vyssi oktanove cislo do starsich motoru

26.5.2017 v 23:21 | Nahoru | #76
100 otanů asi u GS500 nemá smysl,no já tankuju Shellky V-power95 a jede to na něj skvěle.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyssi oktanove cislo do starsich motoru

27.5.2017 v 10:39 | Nahoru | #77
e

Naposledy editováno 11.06.2017 22:54:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyssi oktanove cislo do starsich motoru

28.5.2017 v 20:50 | Nahoru | #78

Torino píše: Pochopil jsem spravne ze uznavas ze zapalovani je nastaveno tak aby k expanzi doslo v h.u. a pozdeji?


expanze je stavova zmena, k te nikde nedochazi, ta proste probiha celou dobu od stlaceni plynu (zde chemicky horenim), az do chvile kdy ma tento plyn opet teplotu a tlak okolni atmosfery..

Torino píše: Potom staci uznat ze horeni se siri ve vrstvach a na vznik detonacniho horeni(casti nehorici smesi) ma vliv teplota a tlak od komprese+tohoto horeni. No a to uz je jen krucek od toho uznat ze pri vzniku detonacniho horeni v motoru je blbost zapalovat smes drive.


tak predne od zacatku tvrdim, ze je nesmysl lejt tam mene odolny palivo, a naopak ma racionalni smysl lejt tam odolnejsi - coz bylo taky tema prispevku
a druhak, smes zapalis a ona hori, tak jak pises ve vrstvach, a stlacuje tak smes mezi jiz horici vrstvou apistem, pokud tu smes zapalis pozdeji, bude pocatecni(iniciacni) tlak vyssi, ty vrstvy se budou prohorivat dolu uplne stejne jako kdybys ji zapalil drive, a tlak bude take narustat, jen z vyssi pocatecni hodnoty, ano, mozna ze kdyz ji zapalis fakt hodne pozde, tak nestihne ten tlak narust tolik protoze vetsi cast nevyhorela a vyhori az za uvrati, ovsem to uz je ve chvili kdy by nad pistem mel byt tlakovy peak, ktery tam logicky bude chybet - motor bude linej a nepujde tolik vytocit.. kdyz ji zapalis jak pisu hodne predcasne naopak vyhori driv, ale bude zase brzdit pist v horni uvrati, ta druha varianta mi prijde rozumnejsi minimalne vuci motoru jak z hlediska teploty (tlakove to motor vydrzi) tak prubehu tlaku za uvrati v zavislosti na urychleni pistu.. vykon tam taky nebude zadnej ale alespon neupalis vyfukovy ventily a svody.. ani jedno z toho mi neprijde rozumny resp. v praxi mi prijde oboje spatne - viz prvni veta tohoto odstavce..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyssi oktanove cislo do starsich motoru

28.5.2017 v 21:28 | Nahoru | #79

kerut píše: no to je fakt, tam nemeli zapalovaci jednotku, takze to bylo urcite jednodussi.. to uznavam

ohledne tech 70° se hadat nechci, ale nezapomen ze v 90° po HU uz pist dosahl max. rychlosti a brzdi, tudiz nema moc smysl ho tam urychlovat, jasne ze pretlak tam stale bude ale z hlediska vykonu uz to ma zanedbatelnej vliv, ten to ma proste nekde mezi tema cca 20 a 70° po HU, tam to musi zatlacit fest.. jinak se to do otacek nerozbehne, bude to lemra jak z plechovky to samy ty spaliny, to co hori jeste v 70°bude expandovat s nadsazkou az cestou ve vyfuku, tj. palivo "vyhozeny voknem"..

a kdybych chtel rejpat zeptam se jak jsi realne na motoru zmeril kde jeste hori palivo a kde uz jen expanduji spaliny, ale rejpat nechci a ani se nesnazim byt Ti vsim v opozici, natoz te utahovat na necem cemu nerozumis, nevim proc si to porat myslis - proste jen diskutujem - OK ?



jak ja to zjistil? a ty cerpas z ceho, krom vlastnich teorii "jak by to melo byt"? nejdriv to byl peak tlaku nejpozdeji v HU, pak ze vsechno palivo shori davno pred HU, a najednou uz jsme 20stupnu za a je to vlastne hned za a prevedeme si uhel radeji na zdvih...

no ono to kupodivu v motoru neni rozdelona na horeni a pak expanzi - jako ve skriptech, ale ty jevy tam bezi soubezne. navrhne se to presne podle teorie z ktere varis ty, zjisti se merenim, ze to neni idealni a hejbe se s tim tak dlouho az se ten "sweet spot" najde, to je vse... a ten je proste jinde, nez jak rika idealizovana teorii, protoze vse probiha o dost sloziteji... me ta diskuze kdy si jedes porad svoji moc nebavi.

dejme tomu ten predstih, ty tvrdis ze se "klepani" zamezuje zvetsovani predstihu, ja tvrdim opak.... muzes mi najit nejakej relevantni zdroj kterej potvrdi tvoji tezi? tu moji podpori libovolnej clanek kterej vygooglis s heslama "knocking , timing advance"

(reakce na) vyssi oktanove cislo do starsich motoru

28.5.2017 v 22:00 | Nahoru | #80

assassin píše: nejdriv to byl peak tlaku nejpozdeji v HU, pak ze vsechno palivo shori davno pred HU, a najednou uz jsme 20stupnu za a je to vlastne hned za a prevedeme si uhel radeji na zdvih...



lzes, hned od zacatku jsem psal ze palivo hori s predstihem proti pistu a musi v (navrhovem rezimu) vyhoret prave nekde "kolem HU az tesne za ni", stupne jsi do toho zatahl az ty,.. palivo proste musi vyhoret do chvile nez pist nabera rychlost, urychlovat ho kolem stredu zdvihu nema smysl, a rychlost pistu v celku logicky interpetuje fce cos,.. tecka, bez debat..

assassin píše: no ono to kupodivu v motoru neni rozdelona na horeni a pak expanzi - jako ve skriptech, ale ty jevy tam bezi soubezne.


nesmysl, samozrejme ze to co uz shori ihned expanduje driv nez shori to potom, nicmene v praxi smes proste hori podstatne rychleji nez trva pohyb pistu z uvrate do uvrate, a to dokonce i pri otackach vysoko pres 10k.. pridavat dalsi zdroj tlaku ve chvili kdy se uz zvetsuje objem (pist jde dolu) nema z hlediska vykonu zadny smysl..

assassin píše: dejme tomu ten predstih, ty tvrdis ze se "klepani" zamezuje zvetsovani predstihu, ja tvrdim opak.... muzes mi najit nejakej relevantni zdroj kterej potvrdi tvoji tezi? tu moji podpori libovolnej clanek kterej vygooglis s heslama "knocking , timing advance"


ja jsem nikde neresil jestli neco zamezuje klepani, jediny co jsem tvrdil ze zapalovat mene odolne palivo pozdeji bude proste vest daleko spise k samozapalu - a od zacatku taky tvrdim ze je debilita pouzivat benzin s nizsim oktanovym cislem nez na ktery je motor staven a honit to predstihem, naopak s vyssim to nemuze nicemu uskodit - pokud ti neco nekde klepe, nesetri, nalej tam priste poradnej benzin, a basta

a chces-li se nejak z principu přít, při se s nekym kdo o to ma zajem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyssi oktanove cislo do starsich motoru

29.5.2017 v 10:38 | Nahoru | #81
e

Naposledy editováno 11.06.2017 22:55:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyssi oktanove cislo do starsich motoru

29.5.2017 v 11:48 | Nahoru | #82
assassin> hele jeste k tem uhlum a tlakum, atd.. obrazek rekne vic nez mnoho sranek textu takze jsem to jeste nacrtl od ruky do grafu, nehledej v tom zas nejaky mouchy +-10° tam nebo sem, milimetry sem a tam, je to fakt nacrt.. ale zakladni princip je z toho snad patrnej, ted uz doufam ze si rozumime = "vyrobis" tlak, a nacasujes to tak abys jsi s nim urychlil pist (kterej se pohybuje nerovnomerne, zrychluje a zpomaluje) tam kde je to ucelne/potreba .-)

a opet nejsem schopnej (nevim proc) to sem nahrat takze odkaz zde:
http://www.motorkari...e/3/13573/132684.jpg


Torino> promin ale tohle uz je fakt naprosta demagogie - takze znovu palivo s vyssim okt. cislem motoru neuskodi, rychlost horeni je na okt.cisle zavisla pokud vubec tak minimalne, a technickej benzin vazne nikam lejt nebudu..
(nemluve o tom ze pri cene 50kc/0,7l je levnejsi cistit stovkou - pral jsem v ni napr. karburatory neb jakozto normalni smrtelnik nevlastnim ultrazvukovou vanu, ..nebo jeste lepe predestilovat si do foroty 95-ku, ..ale jo, jasne ne kazdej ma aparaturu a zabere to chvilku casu)

jo, jsem schopnej pripustit ze hodne pozdni zapaleni muze tlak snizit, ale to se vazne bavime o rezimu razantniho poklesu vykonu a snizeni predstihu treba o polovinu nebo jeste vic, pri snizeni o kousek, o par stupnu bude tlak vetsi, nicemu to moc nepomuze.. a naopak bude to tepelne zatezovat celou vyfukovou cestu

Naposledy editováno 29.05.2017 11:51:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyssi oktanove cislo do starsich motoru

29.5.2017 v 23:40 | Nahoru | #83
e

Naposledy editováno 11.06.2017 22:55:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyssi oktanove cislo do starsich motoru

30.5.2017 v 11:49 | Nahoru | #84
Torino> jj s tim"C" souhlas, to je presne ten extrem ktery uznavam ze uz tlak snizi, ale praveze za jakou cenu.. ??
nicmene poradnej (zavodni) motor bych videl az nekde mezi pripady A a B, (resp. pripad A je dle grafu vyhoreni smesi uplne presne v uvrati, tj jeste neni uplne "predcasnej") protoze cilem je (kdyz se honi vykon na ukor zivotnosti samozrejme) dosahnout co mozna nejvyssiho kompresniho tlaku.. vzdyt take lide vyhazuji neskutecny penize za pistni sady s vyssim kompresnim pomrem (na NC30 2000USD bezne, jen za 4 pisty a krouzky k nim.. skoda ze nejsem babis )

..tj pripad "ostrejsiho A" = kdyby doslo k opravdu extreme predcasnymu zapaleni a vyhorenim jeste pred uvrati - nebude tam uz ta extremni tlakova spicka, ale ve chvili kdy dohori palivo (tedy v tomhle extremu jeste fous pred uvrati) by se v tomto miste ta krivka opet zlomila z toho razantniho narustu tlaku vzhuru opet do leva, do stejneho smeru jako mela pred zapalenim smesi, pri kompresi ciste jen pistem, bez dodavani spalneho tepla ..

(obdobne kdyby nedoslo vubec k zapaleni smesi - samozrejme pak uz ne motor ale jen pistovy kompresor, for example.. - tak by se ta kompresni krivka nelamala vzhuru vubec ale pokracovala az do uvrati... a v idealnim pripade bez uvazeni sdileni/prestupu tepla by dokonce komprese a expanze bezely po stejne krivce tam i zpet, ..v realnem svete dojde k prestupu tepla vytvoreneho kompresi a krivka expanze pujde dolu o neco rychleji,prave o to, o co se zahreje takovy "kompresor")

a sprihlenutim k odstavci vise - sdileni tepla - by se pak pri tom extremne brzkem zapalu udelala na konecku te realne krivky jeste jakoby "zaporna" smycka.. proste doleva, nahoru, ..potud vse stejne, ale jeste pred uvrati pak znovu do leva, dolu, a pak teprve do prava.. motor to samozrejme tlakove zvladne, v extremni zatezi (ladeni na vykon) zvlada i vetsi tlaky, ale zadny terno ohledne vykonu to taky nebude, to je jasny.. stejne jako pozdni zapal.. a tohle jsem mel na mysli

jak pracuje realny cidlo klepani a kam se posouva predstih uznavam ze netusim, a ac jsem mel v ruce uz ledas co, cidlo klepani jeste fakt ne.. tj nijak jsem to nezkoumal, a pokud se popusti ten predstih nekam az ke krivce C tak to zafunguje, tojo.... ono je taky otazka kam se takovy cidlo dava, pokud to bude v nejakych "setrnych motorech" kde uz tak nebude nijak velky predstih a nehoni se vykon ale spotreba - pak to skutecne dava vetsi logiku nez predcasne zapalovani smesi. . jenze ja mam podle manualu na kolem volnobehu 18° a v 12500 38° ...treba tam si to fakt nedokazu predstvit, to by musel byt posun nekam treba na placnu treba 5 a 15° aby tenhle princip zafungoval, a to uz by podle me asi ani nenabehlo..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyssi oktanove cislo do starsich motoru

31.5.2017 v 10:53 | Nahoru | #85
e

Naposledy editováno 11.06.2017 22:56:08

(reakce na) vyssi oktanove cislo do starsich motoru

31.5.2017 v 11:33 | Nahoru | #86
Torino> jj to pak jo,jasny.. vsimni si ze uz na tu zelenou musi odskotacit o skoro 25° (o modre radsi ani nemluve) a uz je to prakticky ten pripad C na obrazku vejs, misto ostreho tlakoveho peaku je tam takova spis brambora, ..modra uz to bude rado, ze se to bude vubec nejak tocit..
jj ze zelene na cervenou urcite ne, to je jasny,.. ja myslel z te cervene nebo z jeste ostrejsi tlakove krivky jeste dopredu - beru to tak ze motor je uz v zakladu postaveny na spickovy tlak,.. pokud je provozni az ta zelena tak jak pisu vejs, pak tologiku samozrejme dava
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E Phabbyg 5 Dnes v 00:52 Vítězslav_Máří
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E ViraxRider 16 26.5.2024 v 07:45 Rolda89
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 15.5.2024 v 11:00 combust
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 25 13.5.2024 v 21:08 Deadman
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano


TOPlist