globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Amatér prosí o pomoc
 
26.7.2015 v 22:42
Ahoj,
jsem tady na motorkářích už delší dobu, ale založil jsem si tento anonymní účet, abych neměl "ostudu"
Mám problém s jízdou, pudem sebezáchovy, strachem, technikou ....
Jezdil jsem 4 léta 125 ccm enduro, převážně po lese a teď jsem si koupil GSR 750. I když jsem 125 zvládal naprosto s přehledem teď mám problém...
1.) Vítr (když jedu a začne hodně foukat, znervózním a lítám po silnici jak postřelený). Už se to zlepšuje, ale stejně nevím jak se zachovat proti nárazovému vítru...
2.) Hrboly. Na rovinkách se celkem držím ostatních motorkářů či aut, ale jakmile začne škaredá silnice pud sebezáchovy mi nedovolí jet rychle jako ostatní, skáču na sedle jak postřelený a do zatáčky jedu jak pos*****.
3.) Zatáčky. Když jedu sám, svým tempem (pomalu) tak si zatáčky projedu většinou v klidu a pomalu. Ovšem někdy se mi stane, že nestíhám zatáčku vybrat a i když vím že se to nemá přibrzdím přední brzdou a motorka se mi začne rovnat, což je problém. Vlastně ani nevím jak zatáčku dotočím. O trochu se to zlepšilo, ale ne o moc. Měl jsem tu čest projet se ve skupině cca 15 -20 lidí, od supersportů velké kubatůry po 125 a stejně mi všichni v zatáčkách ujeli. Já prostě neprojedu ostrou zatáčku kilem jako oni a když ano, tak mě další zatáčka úplně zničí (nejsem na ni připraven, když první zvládnu tak tak).
4.) Otáčení. Zatímco všichni při vyjížďkách v klidu ženou, hrb nehrb, zatáčka nezatáčka, nedělá jim ani problém na místě (ať je povrchem štěrk, asfalt neb písek) se otočit. Já mám s motorkou problém na místě ji otočit popřípadě couvat dozadu do kopce. Nevím jak to ostatní dělají, že ji otočí téměř na noze...

Jezdit mě baví, nechci se toho vzdát. Lepším se, ale zdá se mi že pomalu. Mám na "velké moto" najeto už něco málo přes 1000 Km, myslím, že bych mohl být už lepší. Když jedu sám není problém (když není hnusné počasí). Ale když jedu ve skupině vícero lidí nebo při velkém větru, promění se mi jízda v horor. Jsem pak křečovitý, utahaný a zklamaný - je to pro mě stres a ne zábava.

Budu rád za jakékoliv rady, jak být lepší, jak odolávat povětrnostním vlivům či jak projíždět ostré zatáčky a serpentiny tak rychle jako ostatní.

Děkuji
Předchozí
1 2 3
Následující

Amatér prosí o pomoc

30.7.2015 v 12:24 | Nahoru | #61
No ten na tom prvnim videu si to na goldasovi dává ale pěkně! Jinak jak tady v diskusi mnozi radili zaklad je uvolněnost, pokrcene lokty a mne pomaha ještě uvolneni v zádech a ohybat se v zatáčce směrem k nádrži, takové přikrčeni ci lehké zalehavani nebo jak to nazvat. Toto jsem poradil jednomu zacatecnikovi v pulce vyjížďky když se trápil a druhou půlku jel jak king a měl z toho radost a ja taky...

2 reakcí na tento příspěvek Amatér prosí o pomoc

30.7.2015 v 13:49 | Nahoru | #62
taky jsem slyšel názor, že dokud to člověk v zatáčce fakt nepoloží, tak vlastně nemůže vědět, co si na motorce může dovolit. Že je prostě potřeba vědět, co motorka snese a kde je ta hranice, za kterou se už nesmí. Neber to ale jako radu, taky jsem to nezkoušel

(reakce na) Amatér prosí o pomoc

30.7.2015 v 13:55 | Nahoru | #63
CZepelin> U mě je hranice škrtání stojánku, dál už se bojím

(reakce na) Amatér prosí o pomoc

30.7.2015 v 13:55 | Nahoru | #64
CZepelin> a k tomu mají v motoškolách orámovaný motorky.

Amatér prosí o pomoc

30.7.2015 v 18:04 | Nahoru | #65
Paráda, zatím si to zvládl pěkně sám.

Pokud máš dost peněz na pičoviny, tak si zaplať motoškolu A nebo lepší volba, nejít na motoškolu a za ušetřené peníze jezdit.

Jo a příspěvky typu, nejezdi protože to neumíš, jsou k smíchu, je tzv. logika idiota.

Amatér prosí o pomoc

30.7.2015 v 21:50 | Nahoru | #66
Kámo to je v klidu. Já mám naježděno asi 30tis (vč250tky) a taky se občas bojím,ale není to strach jako takovej ,ale spíš respekt.. A nestydím se za to, že občas někam vjedu pomaleji a s hlavou a rozmyslem, než to mít v zadeli a lízat lokty asfalt. Takovýhle borci mají cesty plný křížků...Hlavně když cestuju tak jedu opatrněji,protože to tam prostě neznám...
A s tím větrem si taky hlavu moc nelam, prostě si jeď to svoje pohodový tempo co ti vyhovuje ,časem ti přijde nějakej vítr normální a budeš jezdit jistěji a rychleji.
A co se týče toho otáčení.
Zkus si doma trochu cvičit. Dřepy,kliky,sedlehy,hrazda, nějaký to železo do ruky.. Řeknu to s nadsázkou,ale když budeš mít víc síly,bude ti mašina připadat lehčí a tím si budeš jistější v kramflecích....
Ale nejlepší škola je prostě jezdit,jezdit,jezdit...Zatím máš najeto málo.A pokud se fakt hodně bojíš, zajdi to autoškoly a dej si pár kondiček s instruktoem...Není na tom nic špatnýho...

Amatér prosí o pomoc

30.7.2015 v 22:13 | Nahoru | #67

Amatér prosí o pomoc

31.7.2015 v 13:38 | Nahoru | #68
Jízda na motorce je hlavně zábava, tak si nedělej těžkou hlavu z věcí co píšeš. Jestli je někdo rychlejší, nebo s motorkou umí to či ono. Je to hračka, tak si s ní hraj. A tempo vol takové, ať tě to baví. A i trasu si najdi nějakou šikovnou,a uvidíš že po pár jízdách ji projedeš z daleko lepším pocitem.

Amatér prosí o pomoc

31.7.2015 v 18:09 | Nahoru | #69
Zdravím, jsem začínající jezdec a potřebovala bych pomoci s polohou sytiče u hondy cg 125, manuál nemám ,a proto se ptám tady. V jaké poloze má být sytič při startování a do jaké polohy se má dát při ohřátí? :)

Amatér prosí o pomoc

31.7.2015 v 18:16 | Nahoru | #70
misanetol - vytáhnout tak, aby motorka startovala. Nechat ohřát, zavírat tak, aby motorka nechcípala. I za chladna by měl být jistič zavřený do deseti minut, do patnácti to uchlastáš. Neděs se, pokud ti tahle malá potvora chytne ve čtyřicetistupňových vedrech bez sytiče. Je to ok.

1 reakcí na tento příspěvek Amatér prosí o pomoc

31.7.2015 v 22:00 | Nahoru | #71
Že se míchám do cizí diskuse, ale...
Mám čerstvě motarda a zajímalo by mě jak na něm projíždět zatáčky, protože je vysokej a nějak se nemůžu donutit k naklánění. Nebo mám zůstat narovnanej a moto tlačit pod sebe? A co s nohama? Někteří mi radili vystrkovat nohu do zatáčky. A co když jedu ve dvou? Uvažoval jsem že by bylo fajn se s někým projet, ale nikoho s tímto typem moto v okolí neznám (Dukovany - Brno - Třebíč)

Naposledy editováno 31.07.2015 22:01:59

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amatér prosí o pomoc

31.7.2015 v 22:09 | Nahoru | #72

zdenda204 píše: Že se míchám do cizí diskuse, ale...
Mám čerstvě motarda a zajímalo by mě jak na něm projíždět zatáčky, protože je vysokej a nějak se nemůžu donutit k naklánění. Nebo mám zůstat narovnanej a moto tlačit pod sebe? A co s nohama? Někteří mi radili vystrkovat nohu do zatáčky. A co když jedu ve dvou? Uvažoval jsem že by bylo fajn se s někým projet, ale nikoho s tímto typem moto v okolí neznám (Dukovany - Brno - Třebíč)



(reakce na) Amatér prosí o pomoc

1.8.2015 v 16:50 | Nahoru | #73
kubacech> tak snad na tom nechce jet ráno v obleku do práce

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amatér prosí o pomoc

1.8.2015 v 21:53 | Nahoru | #74
kubacech> Tak zrovna toto video mi neodpovědělo snad ani na jednu otázku. Max na tom vidím jak leští loktama asfalt, ale to je asi tak vše. No zkusím jet do nějakých serpentin vyzkoušet jak si to můžu dovolit naklápět a jakým způsobem (Naklánět se taky, tlačit moto pod sebe,...), třeba mi to nejde neujede

(reakce na) Amatér prosí o pomoc

1.8.2015 v 23:23 | Nahoru | #75
zdenda204>

(reakce na) Amatér prosí o pomoc

3.8.2015 v 19:02 | Nahoru | #76

kubacech píše: Pokud si tak ještě neučinil, tak si nastuduj toto a zkus se držet rad co tam jsou

Dost dobré video.

(reakce na) Amatér prosí o pomoc

6.8.2015 v 17:32 | Nahoru | #77

zdenda204 píše: kubacech> Tak zrovna toto video mi neodpovědělo snad ani na jednu otázku. Max na tom vidím jak leští loktama asfalt, ale to je asi tak vše. No zkusím jet do nějakých serpentin vyzkoušet jak si to můžu dovolit naklápět a jakým způsobem (Naklánět se taky, tlačit moto pod sebe,...), třeba mi to nejde neujede



Zkus to takhle:
1) najdi si peknou zatacku
2) brzdeni a podrazovani vyres pred ni - v budoucnu postupne posunuj blize
3) nadjed si ji
4) koukej ocima na vyjezd - nejdulezitejsi bod
5) postupne pridavej/udrzuj plyn
6) nelekni se az skrtnes botou nebo stupackou

Amatér prosí o pomoc

17.9.2015 v 09:34 | Nahoru | #78
Božetíne, Božetíne , jak všichni psali, nejlepší motoškola je jezdit a jezdit. A nejlépe sám, nejlépe tam, kde to znáš, ať se tam cítíš jako doma. Klidně si zajeď na místa, kde běžně jezdíš autem. A až zjistíš, že jsi na tom o kus líp v těch bodech, o kterých jsi psal, můžeš objevovat nová zákoutí, nové zatáčky, ale do začátku je nejlepší jezdit okolo "komína". Motoškolu ti taky doporučuj , byla jsem kdysi na jedné, po které mi zůstala nálepka na motorce "jezdím s Mírou Lisým" a dost mě tam naučili a posunulo mě to zase o kus dál. V normální autoškole ti toho ale k jízdě na motorce moc neřeknou, nevím jak jinde, ale u mě to tak nebylo, já v motoškole dokonce spadla i s instruktorem, takže kondiční jízdy raději ne, to už máš lepší, když se povozíš sám, než s instruktorem za zády... Jinak, ještě to tu nezaznělo, ale na ten vítr mi dost pomáhalo mít motorku v tahu pod plynem. Nejet si piánko za čtyři a mít 80 na tacháči, to si pak s tebou vítr bude dělat co chce. Prostě, když s tebou vítr cloumá, tak podřadit a cítit, že motorka táhne. Toť moje zkušenosti. A na uvolněné ruce, to chce pořád myslet. Ono se to řekne někomu, kdo jezdí x let a má to tak automaticky v momentu, kdy sedne na motorku. Mně se až letos po létě povedlo mít trochu uvolněné ruce, aniž bych na to pořád myslela, jenže v momentě, kdy přejedu díru, zase křeč, takže myslet na to a pokaždé se uvolnit, pak se na té motorce jede úplně ale úplně jinak....
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist