globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.
11.1.2012 v 21:10
Tohle se před chvílí objevilo na ksichtbooku z ofiko stránek Jawy. "Příjmáme objednávky na nový typ motocyklu JAWA 250 Travel v provedení Californian. Tento motocykl je vyráběn individuálně na přání zákazníka a cena začíná již na 75 000Kč :) Na motocyklu je možné domluvit změny od základního modelu a to dle vašeho přání (Chromovaná nádrž, jiná barevná kombinace, černý motor apod.)Úpravu Californian Vám též nabízíme na motocykly JAWA 125 Travel a JAWA 350" s odkazem vedoucím semhle . Ovšem musím uznat že to nevypadá zle.


Naposledy editováno 11.01.2012 21:13:07

1 reakcí na tento příspěvek Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

13.1.2012 v 09:43 | Nahoru | #61
jawa je zájmový kroužek domácích kutilů s fabrikou to nemá nic společného žijou z podstaty
že to kdysi byla známá věc pronajímaj značku komukoliv a logo se lepí na kdejakou čínskou spatlaninu v normálně fungujícím tržním prostředí by to už 10x zbankrotovalo

(reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

13.1.2012 v 09:50 | Nahoru | #62

Pjercak píše: ..... No trosku zastarale nekdo to asi kupuje kdyz to vyrabeji....


von Bulík taky nemá motor zrovna hájtech zaplať satan

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

13.1.2012 v 09:53 | Nahoru | #63
prochi20> Já mluvím z vlastní zkušenosti, měl jsem 3 Jawy 350, jednu upravovanou u TK Moto, a 2 motorky s motorem CB 250 (Jawa 250 Travel a Yuki Vista 250). Na 4T 250 se nemusí tolik řadit, krásně táhne a do kopce i ve dvou se nemusí tolik přeřazovat.

1 reakcí na tento příspěvek Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

13.1.2012 v 10:10 | Nahoru | #64
Ta Jawička je krásná,motor,svody i laufy vypadají skvěle jen ten digitál je tam jak pěst na oko Fandím a mít zbytečných 70t koupil by si jí z fleku

Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

13.1.2012 v 10:27 | Nahoru | #65
Asi si tu 250 budu muset projet, protoze 16Nm a 32Nm mluvi reci cisel jasne. Jako uznavam, ze jezdit ve dvou na jawe350 peklo je. Ale v jednom na trojku rozmezi 40-110km/h(tacho) neni problem
No ale to je fuk, 350 je stejne davno mtvola

(reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

13.1.2012 v 10:43 | Nahoru | #66
sxs525> P-H.

(reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

13.1.2012 v 13:11 | Nahoru | #67

Bert-Jawatesty píše: prochi20> Já mluvím z vlastní zkušenosti, měl jsem 3 Jawy 350, jednu upravovanou u TK Moto, a 2 motorky s motorem CB 250 (Jawa 250 Travel a Yuki Vista 250). Na 4T 250 se nemusí tolik řadit, krásně táhne a do kopce i ve dvou se nemusí tolik přeřazovat.


Nehodlám to zpochybňovat! Jawa 350, je ale skutečná Jawa. Ta tvoje přestavba je Jawa víc, než ta nová 250.... což je podle mne velká škoda.

2 reakcí na tento příspěvek Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

13.1.2012 v 13:26 | Nahoru | #68
Mám Jawu rád, pár jsem jich vlastnil a jednu ještě mám, ale tahle čínská mrcha s logem Jawy je ostudná splácanina. Jawa to ma těžké,vlastní ji nekompetentní individua kteří neví co sní a jak dál,kdyby to viděl Ing. Janeček tak by blil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

13.1.2012 v 14:32 | Nahoru | #69
Marex> Moc nechápu o čem mluvíš. Technicky jsou moje Jawa a tovární Californian naprosto stejné motorky, jen ta tovární se daleko víc přibližuje svému vzoru ze 70. let. Nevím proč by tedy měla být méně Jawou než ta moje???

Naposledy editováno 13.01.2012 14:32:43

(reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

13.1.2012 v 14:35 | Nahoru | #70
ladaT> Proč motorce, v které je čínský jenom motor říkáš čínská splácanina. Motorka je sestavena z mnoha dílů a jen jeden je čínský. Rám, nádrž, ostatní plechy, kola, pneumatiky, .. jsou české.

Proč neříkáte BMW 650 nebo Hondě CB125 čínská mrcha, když mají v číně vyrobené motory, nebo se dokonce (Honda) v číně vyráběji???

Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

13.1.2012 v 15:01 | Nahoru | #71
Bert: já tomu říkám splácanina protože to tak je, čínskej motor tam je proto, že Jawa není schopná vyvinout a vyrábět vlastní pohonnou jednotku. Nezlob se na mě, ale motor a převodovka jsou u motocyklu stěžejní díly. Dle motoru se odjakživa motocykly posuzovaly, protože ostatní díly je schopen vyrobit prakticky kdokoli. Sedlám stroj který má to hlavní vlastní konstrukce a je to na něm znát.

1 reakcí na tento příspěvek Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

13.1.2012 v 15:08 | Nahoru | #72
Ono to není s vývojem a výrobou motoru zase tak jednoznačné. V čechách bylo vyvinuto několik zajímavých 4T motorů (ČZ, Praga, Jawa Divišov, ...) Nejvíce se ovšem mluvilo o 125 Blata. Byl to do nebes vychvalovaný motor s výbornými parametry, připravený do výroby a kde je teď. Stopětadvacítky pohání motor Minarelli a dnes už si na to nikdo nevzpomene a všichni Blatu chválí. A přitom používá "špagety" stejně jako Jawa "rejži". Není to jedno? Není dobře, že se povedlo dát do prodeje krásný retro motocykl, který v mnohém (i třeba tvarem a uspořádáním motoru) připomíná historii značky a přitom splňuje současné požadavky? Já myslím, že to dobře je a mrzí mě, kolik lidí na tu práci plive a kolik do ní kope.

Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

13.1.2012 v 15:14 | Nahoru | #73
Já ze srandy napsal klukovi, co si s ním píšu o focení do Hongkongu, jak se mu to líbí ta Bertova (a myslel jsem upřímně, že bude, protože sám nemá ani skutr - studuje, utrácí za foťák a skla..) Reakce: No to je normální motorka, tady na tom jezdí hodně lidí do práce a do školy, nebo se tím vozí zboží, nebo se to předělává na tříkolky pro lidi nebo na náklad a ty jezdí někdy i na plyn. Tento motor je příliš hlučný a příliš vibruje, ale je to dobrý poměr výkon-cena)... (nevím, jestli viděl opravdu vibrující motor )
Osobně si myslím (částečně i na základě tohoto), že ta motorka jako "tovární" výrobek nemá šanci. Je fakt, že když jich nějaký motoprodejce deset prodá, je to příjemný zpestření trhu pro toho, kdo toto hledá.
Na náš EU trh ta motorka nemá dost emocí, aspoň tak mi to přijde.
Jinak mám čínskou sekačku ze supermarketu a myslel jsem, že po tom bude houby, zvlášť když jsem viděl vačku z plastu... A no problemo už 7-8? let

Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

13.1.2012 v 15:19 | Nahoru | #74
Bert: Nebuď tak sentimentální, většina z nás by chtěla aby Jawa vstala z mrtvých, ale roky už to na to nevypadá, motorky o kterých tady diskutujeme ji určitě nespasí. Umím si představit oprášení konceptu 500 OHC , třeba jak to udělal Triumph nebo ostatní co dělají retrobiky s moderní technikou, to by byl motocykl, který by měl velkou šanci na úspěch, ale tohle nebo new pionýr určitě ne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

13.1.2012 v 15:29 | Nahoru | #75
Bert-Jawatesty> Hoši hoši...já jsem motodědek ale sedlám CB SevenFyfty a to jen protože není...alespoň zatím...na trhu Jawa která by splňovala moje požadavky na jízdu na mašině cekově.Jenom hanět ale umí každý a já fandím lidem kteří se snaží zachovat naši slavnou značku a taky těm kteří na...podle některých...mrtvých mašinách jezdí a nedají na ni dopustit.Až kterýkoliv z Vašich strojů vydrží to co Jawa a za všech podmínek pak kydejte špínu...!
Já bych si Jawu koupil a vůbec bych se za ní nestyděl.
Teď mám sice Hondu...chtěl jsem ji a levně si ji pořídil...ale kdybych mohl jezdit na staré 5tistovce a sehnal ji tak to klidně změním...No a můžete se do mně strefovat...!

Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

13.1.2012 v 15:36 | Nahoru | #76
No já ti tu pětistovku seženu... pokud jsi to napsal správně a nemyslel "sehnal ji levně". Stačí mi 5 procent provize

Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

13.1.2012 v 15:42 | Nahoru | #77
Mne sa to páči, tie úžasné dôvody, že to má čínsky motor sú o ničom. Ani neviem, či na čínskych motorkách niekedy boli problémy s motorom. Na mojom čínskom skútri je motor v porovnaní s jawou naozaj jak civc vs trabant. Dobre sa vytáča a nežere. Veď to čajna boyz skopírovali a veľmi šikovne.
Problém je skôr malý trh, na západe si nikto našu califu nepamätá a u nás 250ccm za 3000 EUR nikto nekúpi, lebo sa dá aj za polovic.

Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

13.1.2012 v 17:47 | Nahoru | #78
To je stroj dědovi by se určitě líbila

Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

13.1.2012 v 18:06 | Nahoru | #79
Chápu, že milovníkům plastových kelímků se to líbit nebude, ale u mě dobrý Mít to aspoň 500 ccm. motor, vážně bych nad ní uvažoval. Nejhezčí Jawa od dob typu 350/640. Bohužel ten nápad nevzešel od Jawy jako podniku...

Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

13.1.2012 v 18:06 | Nahoru | #80
Až na ty natřikrát lomený svody,digi budík,chromovaný kryty hlavy a doufám že to nezabijou zrcátka tak je to celkem slušně provedený.A těch 70 šušňů taky ujde. Co mi vrtá hlavou je,že Jawa není schopna vytvořit vlastní motór a FGR má takové monstrum.

Naposledy editováno 13.01.2012 18:09:07

(reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

13.1.2012 v 18:11 | Nahoru | #81

memphis.unv píše: když se tady objevila bertova přestavba, 90% lidí tady slintalo.
předpokládám že teď když už to s jawou má co společný tak tady bude 90% lidí plivat. jako vždy



o Jawě to není ale o vzhledu a ceně .už jenom kvůli tomu co lidí si koupilo Yuki ,není to můj favorit ale věřím že soudruzi nedali žádný veliký majlant za to že okopčili Yamahu a ti naši patrioti když si chtěli něco dokazovat tak měli oživit peráka první nebo i druhé generace a mělo by to úspěch protože ta mašina vypadala a taky i jela a kdo se na ní svezl tak mi dá za pravdu .

Naposledy editováno 13.01.2012 18:12:48

Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

13.1.2012 v 18:24 | Nahoru | #82
v číně se vyrábí téměř vše a každá značka která chce zůstat konkurenceschopná musí kapitalismu jako z konce 19století který v číně zatím funguje využít levná pracovní síla= větší zisk je ovšem diametrální rozdíl mezi hondou a BMW které mají v číně vlastní továrny a vlastní inženýry a technology kteří dohlížejí na kvalitu práce zaměstnaných čínských dělníků a motory produkovanými ve stovkách továren zcela v čínské režii metodou pokus omyl nicméně řada čínských motocyklů a čtyřkolek úroveň jawy už dalece přesahuje velmi hezky vypadá třeba ten indický enfíld

Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

13.1.2012 v 18:45 | Nahoru | #83

(reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

13.1.2012 v 21:17 | Nahoru | #84

Vladyka píše: Bert-Jawatesty> Hoši hoši...já jsem motodědek ale sedlám CB SevenFyfty a to jen protože není...alespoň zatím...na trhu Jawa která by splňovala moje požadavky na jízdu na mašině cekově.Jenom hanět ale umí každý a já fandím lidem kteří se snaží zachovat naši slavnou značku a taky těm kteří na...podle některých...mrtvých mašinách jezdí a nedají na ni dopustit.Až kterýkoliv z Vašich strojů vydrží to co Jawa a za všech podmínek pak kydejte špínu...!
Já bych si Jawu koupil a vůbec bych se za ní nestyděl.
Teď mám sice Hondu...chtěl jsem ji a levně si ji pořídil...ale kdybych mohl jezdit na staré 5tistovce a sehnal ji tak to klidně změním...No a můžete se do mně strefovat...!


Neodvažoval bych se vůbec srovnávat staré dobré Jawy s tím, co se pod stejnou značkou prodává dnes. Za historickou Jawu 500 OHC by se myslím styděl málokdo. Obávám se ale, že Jawy, která by splňovala tvé požadavky na jízdu na mašině, jak píšeš, se těžko dočkáš. On ten jetý japonec z toho "souboje" tak nějak vždy vyjde lépe.

Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

13.1.2012 v 21:30 | Nahoru | #85
Hnout se už museli, když si lidi po garážích z Jaw dělají 10x hezčí motorky jak ty co lezou z továrny.

1 reakcí na tento příspěvek Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

13.1.2012 v 21:30 | Nahoru | #86
Sám za sebe musím říct, že čím déle se na tu motorku koukám, tím víc se mi líbí Jediná věc, co mi ale opravdu vadí (když pominu motor, který už jsem tak nějak vstřebal), jsou ta natřikrát ohýbaná kolena. To je fakt šílenost, strašně to bije do očí. Klasická zaoblená, jako měl kalif, to je prostě jiné kafe a dělá to onu motorku motorkou. Navíc ty svody vypadají jako párátka, což vzhledu dospělé motorky taky nepřidá. Celkově tedy , až na mnou zmíněná kolena s tím, že jako potencionální zákazník bych si nechal pochormovat boky nádrže a černě stříknout žebra motoru. Toť vše.

(reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

13.1.2012 v 22:00 | Nahoru | #87
_Mandel_> Bohužel, sledoval jsem už vlákno o stavbě tohohle stroje a ty vejfuky byly snad jediná věc, se kterou se nedalo udělat nic. O těch černejch žebrech už jsem taky uvažoval, asi si pohraju ve photoshopu abych viděl jak by to vypadalo

(reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

13.1.2012 v 22:19 | Nahoru | #88

Bert-Jawatesty píše: Marex> Moc nechápu o čem mluvíš. Technicky jsou moje Jawa a tovární Californian naprosto stejné motorky, jen ta tovární se daleko víc přibližuje svému vzoru ze 70. let. Nevím proč by tedy měla být méně Jawou než ta moje???


To měla být pochvala tvojí práce. Prostě když se na ty dvě podívám, beru tu tvoji. Je to o pocitu.

Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

13.1.2012 v 23:01 | Nahoru | #89
Není to vůbec špatné , třeba ja bych si zvolil jinou barevnou kombinaci a nevím proč pořád tam
zrakem hledám ten 2taktní dvouval co je na starém kalifu . A ty kolena výfuku by možná tak lomené nepřišli , spíš mně příjde ,že to tak vypadá protože jsou až moc dlouhé. A motor ?
ta kombinace s načerněnym motorem by nemusela vipadat zle , je fakt že je tu dost chromu k poměru chromu na motorce

Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

13.1.2012 v 23:09 | Nahoru | #90
Jak říkám. Jawa už vyrábět motorky v obr sériích nebude. Udělá sem tam něco jako 660, aby ta firma tak nějak existovala, ale výrobce motorek světového formátu to už nebude, ani nemá koukám ty ambice. To by musel přijít někdo s mnoha milióny a se snahou to rozjet. Ale tady je jen snaha o udržování a polykání andělíčků.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Jawa 250 VB Jawa 250 Travel suzu750 28 23.12.2022 v 11:17 jandaxx
Tovární známka Ing František Janeče... Jawa 250 Pérák, Jawa 175/356, Jawa 250 NTF, Jawa 250... Radouš5 5 8.11.2022 v 19:48 sardel
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22


TOPlist