ale v manuálu je 15W50 je možný že se v servisu spletli když tam začli lít 10W40???
Všem dekuji za odpovědi a názory.
1 reakcí na tento příspěvek Udál jsem motor.
Jinak klika kompletní 3164Kč, píst 908Kč, kroužky 792Kč
Za tím si stojím. Výrobce nemůže přikázat použití jen toto a toto. Ale napíše použij olej Dle API Sx Jaso a pak si zvol viskozitu podle klimatických podmínek a nebo podle zatížení motoru. je jasný, že když pojedu s motkou do Brna a takto ji budu déle využívat, tak dám 10W50. Když s tím budu jezdit normálně stačí 10W40. To ale neznamená, že ta 10W40 to Brno v klidu nedá
Naposledy editováno 26.04.2011 22:07:08
pedal píše: ..... ja k chapani použivam po věčinou selskej rozum, na moudra nemam vzdělani ani kedlubnu. takže ja považuju tvrzení že japonci dělaj šecky vzduchy na 10w40 za blud. ....
O tom selském rozumu v tvém případě trochu pochybuji, zato že neumíš číst jsem jistý.
Píšu "...japonci do většiny svých vzducháčů předepisují pro evropské klima 10W40,...", najdi si to v tom textu. Za slovem "většiny" si stojim. Například manuál ke vzducháči GS500E, která nemá olejovej chladič a celkem hodně se hřeje, píšou v manuálu pouze 10W40 SF a nic jiného, nemají tam ani žádnou tabulku viskozit a doporučeného teplotního rozsahu. Stejně tak je nápis 10W40 i na víčku pro nalévání oleje. Kupodivu je to stejný olej, co je doporučen třeba pro CB450 s velkým olejovým chladičem, kde je olej naopak podchlazený a zřídkakdy překračuje 60*C. Nápis 10W40 najdeš na víčkách většiny motorů, prostě jsou pro použití oleje této viskozity navrženy, ať už mají vysokou pracovní teplotu, nebo nízkou.
Nicméně použitím 20W50 do vylítaného motoru s doporučeným 10W40 za účelem snížení spotřeby oleje nic nezkazíš. Jednak je ten motor už stejně vylítaný, takže třeba mazací soustava nemá kvůli velkým vůlím takové tlaky, jednak ten rozdíl mezi W40 a W50 není zas tak zásadní.
V každém případě, pokud ta čínská mrdka má doporučen 15W50, měl ho tam servisák nalít. Pokud tam chtěl nalít něco jiného v přesvědčení, že to v tomto případě nijak nevadí (což možná opravdu nevadilo), pak to měl rozhodně udělat POUZE s výslovným souhlasem majitele.
pedal píše: Durex> ano doporučení výrobce je doporučení. on tě samozřejmě nenuti si tam nalit co maš podle něj. mužeš si tam třeba nachcat. ale potom když to piskneš tak mužeš čekat že se ti se zarukou vysmějou. zni to logicky ? když budu jezdit v zimě kdy je kosa do minusu určitě tam nebudu lejt 10w40 který není vůbec vhodný pro tyto teploty stejně jako neni vhodný 20w50. ale podle všech normalnich výrobců jak stroje tak olejů je vhodný třeba 10w30.
assasin je sice taky hezke že si si zaramečkoval něco ale zapoměl si si přečist to další co řikaj vo ty tabulce že jo. když napišeš A , bylo by dobre i napsat B aby nedochazelo ke zbytečným desinformacim
, píše se tam něco o požití olejů jiné vyskozity pro jiné pruměrné teploty keré sou v oblasti kde jezdiš.
jo ale ta vyrobcem doporucena 10w40 i podle te tabulky splnuje cele to teplotni pasmo, vlevo to konci na stejne hranici jako ostatni dva mozne oleje pro nizke teploty, doprava smeruje sipka, z cehoz ja chapu ze i smerem do vysokych teplot je moznost pouzit tento olej, takze kdyz ne ten doporuceny 10w40 jakej bys tam podle te tabulky nalil olej pro tu aljasku?
takze kdyz uz sam pises ze na moudra nemas vzdelani ani kedlubnu, tak se nesnaz poucovat ostatni..
c.j. píše: Jedná se o čínu s najetými 14tis km po několika majetelích a beztak bez žádného servisu.. To mělo kleknout už dávno
Přésně, 14 tisíc? Tak to už má za sebou. Já osobně si myslím, že by to umazal jakejkoli olej. Nejsou tak zdaleka takový namáhání, a pracovní teploty, aby to ten tvůj Castrol neumazal. Spíš myslím, že číňští konstruktéři ojebali co šlo, a podle toho to taky vypadá. Nevím, jestli ten motor co tam v tom máš má licenci, ale i kdyby měl tak je to úplně jedno.
Naposledy editováno 27.04.2011 16:55:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Udál jsem motor.
Deadman píše: pedal> Zdejší duševní gigant mě bude poučovat o bludech. Nechceš jít zase poučovat zdejší kroskaře, jak se jezdí v terénu? Motory, a to i vzducháče jsou dělaný pro různé viskozity. Některý je dělaný na řidší, některý na hustčí olej.
Deadmane, fakt soráč, ale právě v tom má pedal pravdu. Výrobce přesně určuje v tabulkách, jaký olej podle okolní teploty při provozu máš do motorky lejt. Příklad z roku 2011 následuje: [img]
1 reakcí na tento příspěvek Udál jsem motor.
Maže se broděním - klika a píst, odstředivkou - převodovka, spojka a tlakem - ventily, rozvoďák, který fakt není malý, čerpadlo ač vypadá srandovně umí čerpat dost slušně.
Chlazení probíhá vzduchem zvenku a olejem zevnitř a motor nemá problém se uchladit i při +50°C, je totiž slušně předimenzovaný. Tato schopnost klesá s kubaturou, která je od 50ccm, do 210ccm. 50ka i 110ka s chlazením problém nemívají.
Takže buď mu tam nalili fakt nějákej Fritol, nebo bude problém jinde. Nicméně myslím si, že utavit ten motor je taky možné, ale musel by fakt dostat hodně.
Jinak souhlasím s tím, že používat co píše výrobce. Já mám dokonce na motoru nálitek (Above/Below 15°C SAE #30/#20), takže to asi bude důležité.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Udál jsem motor.
pedal píše: sherm14 no a jen tak pro zajimavost zrovna u tvoji motorky v manualu je takova tabulka taková teplotní takže u tebe 10w30 až 20w50. takže pan BODA se neplete, ale ty žiješ v dezinformaci lepčí je dycky poslouchat co řika výrobce než nějakej vodbornik z čechyše serviiiiiiizu myslim že u fšech vzduchaču ta tabulka bude v manualu podobná
Pravdu mas, TT to ma psany v manualu podobne leto 20W40, zima 10W40. To neznamena, ze si ma majitel vybrat, ale ze to proste chce neco jinyho na jiny teploty.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Udál jsem motor.
podle tve tabulky proste 10w40 vyhovuje pro vetsinu mist kde se na motorce bezne jezdi.. tudiz to podle me naprosto sedi s tim co napsal deadman....
ta tabulka ma smysl pro pouzivani nakejch nizkorozsahovejch oleju.. ale pro tyhle vysokorozsahovy ala 10w40 apod proste jasne vypovida o tom ze ji ten olej pokreje temer celou... kdo jezdi na moto v 20stupnovejch mrazech tak asi bude vedet ze tam ma nalejt neco trochu ridsiho, ale to uz je trosku extrem ne?
Naposledy editováno 28.04.2011 08:47:08
FiffiQ píše: Jak můžete tvrdit, že je to sračka atd. když jste ten motor ani neviděli? Je to motor kvalitní Honďácký konstrukce (jenom sama Honda jich vyrobila kolem 100mil (z toho 60mil. Honda Cube)). A číňani je vyrábí taky docela slušně a i kdyby ne, tak měnit po 20tis motor, kterej stojí kolem 5tis korun je docela v pohodě.
Maže se broděním - klika a píst, odstředivkou - převodovka, spojka a tlakem - ventily, rozvoďák, který fakt není malý, čerpadlo ač vypadá srandovně umí čerpat dost slušně.
Chlazení probíhá vzduchem zvenku a olejem zevnitř a motor nemá problém se uchladit i při +50°C, je totiž slušně předimenzovaný. Tato schopnost klesá s kubaturou, která je od 50ccm, do 210ccm. 50ka i 110ka s chlazením problém nemívají.
Takže buď mu tam nalili fakt nějákej Fritol, nebo bude problém jinde. Nicméně myslím si, že utavit ten motor je taky možné, ale musel by fakt dostat hodně.
Jinak souhlasím s tím, že používat co píše výrobce. Já mám dokonce na motoru nálitek (Above/Below 15°C SAE #30/#20), takže to asi bude důležité.
videl uz sem dost ruznejch cinskejch replik vselijakejch kvalitnich konstrukci.. ale ono obcas zalezi i na vyrobnich tolerancich a na materialu... coz je to co tu kopii od originalu odlisuje...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Udál jsem motor.
Wiblyz píše: Pravdu mas, TT to ma psany v manualu podobne leto 20W40, zima 10W40. To neznamena, ze si ma majitel vybrat, ale ze to proste chce neco jinyho na jiny teploty.
Nechápu význam oleje 20W40 oproti 10W40...2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Udál jsem motor.
assassin píše: no tak si precti to co si sem sam nalepil, z vyroby to jede s 10w40 .. oleje s xw40 v tvem obrazku staci smerem do vyssich teplot pro jakekoliv prostredi, smerem k nizsim teplotam konci na -20C ... a to zas uz moc bezny teploty na jezdeni na motorce nejsou, to uz je extrem se kterym se potkaj lidi v podminkach kde vsichni tak nejak uz vedi ze ta technika pro jejich prostredi potrebuje neco trosku jineho....
podle tve tabulky proste 10w40 vyhovuje pro vetsinu mist kde se na motorce bezne jezdi.. tudiz to podle me naprosto sedi s tim co napsal deadman....
ta tabulka ma smysl pro pouzivani nakejch nizkorozsahovejch oleju.. ale pro tyhle vysokorozsahovy ala 10w40 apod proste jasne vypovida o tom ze ji ten olej pokreje temer celou... kdo jezdi na moto v 20stupnovejch mrazech tak asi bude vedet ze tam ma nalejt neco trochu ridsiho, ale to uz je trosku extrem ne?
Sorry, ale asi máš šikmější oči než já, já v té tabulce vidím 15W40 začínat na minus 12 stupních, při té teplotě určitě nejezdíš, nebo jo? Pokud při mínus 12 nejezdíš, tak je 10W40 zbytečný a 15W40 ideální a starý 20W30 by stačil.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Udál jsem motor.
Durex píše: Nechápu význam oleje 20W40 oproti 10W40...
Reagoval jsem souhlasne jen na Pedaluv prispevek, ze i vzduchace maj dany rozdilny oleje na ruzny teploty. To co jsem psal, je z manualu od TT600S. Jinac ja jsem spis spotrebitel, takze ti k tomu nic 100% pravdivyho nereknu. Muzu jen usuzovat, ze k tomu meli asi v Yamaze duvod, kdyz to tam napsali. Nejspis to je asi pro podporu chlazeni nebo proste ty oleje maj urcity teplotni limity ( dale taky je u oleju urcita viskozita ), proto je na leto asi vhodnejsi 20W40 a na zimu 10W40.
Mi klidne pouc jestli se mejlim.
Wiblyz píše: Reagoval jsem souhlasne jen na Pedaluv prispevek, ze i vzduchace maj dany rozdilny oleje na ruzny teploty. To co jsem psal, je z manualu od TT600S. Jinac ja jsem spis spotrebitel, takze ti k tomu nic 100% pravdivyho nereknu. Muzu jen usuzovat, ze k tomu meli asi v Yamaze duvod, kdyz to tam napsali. Nejspis to je asi pro podporu chlazeni nebo proste ty oleje maj urcity teplotni limity ( dale taky je u oleju urcita viskozita ), proto je na leto asi vhodnejsi 20W40 a na zimu 10W40.
Mi klidne pouc jestli se mejlim.
rrss píše: Sorry, ale asi máš šikmější oči než já, já v té tabulce vidím 15W40 začínat na minus 12 stupních, při té teplotě určitě nejezdíš, nebo jo? Pokud při mínus 12 nejezdíš, tak je 10W40 zbytečný a 15W40 ideální a starý 20W30 by stačil.
Já vědět, že mě to bude stát venku a budu často startovat v -12 tak tam naleju 5W40 - jde o podstatně rychlejší zaolejování všech částí1 reakcí na tento příspěvek Udál jsem motor.
rrss píše: Sorry, ale asi máš šikmější oči než já, já v té tabulce vidím 15W40 začínat na minus 12 stupních, při té teplotě určitě nejezdíš, nebo jo? Pokud při mínus 12 nejezdíš, tak je 10W40 zbytečný a 15W40 ideální a starý 20W30 by stačil.
noo ted to trochu nechapu, ono primo olej 10W40 v te tabulce neni, ale vlevo pisou ze to s nim vyjelo z tovarny (takze predpokladam ze se s nim tak nejak pocitalo, ze kdyby byl motor "navrhovanej" na jinej tak tam nalejou ten jinej ne?) a pokud dobre chapu tu tabulku tak tenhle olej 10w40 musi vyhovovat absolutne vsude... to ze je naka lepsi varianta nez tahle je jisty... to ze by stacil i o dost horsi/levnejsi olej je mozny, ale o tom ta diskuze nebyla ne? deadman rekl ze vetsina japonskejch vzduchacu je navrzena (je vyrobcem doporucen) olej 10w40 a ze ve vetsine pripadu neni potreba zadnej racing olej ala xw50/xw60 ... a pedal a spol se do nej pustili ze mele kraviny a ty sam sem das jako zastani pedala tabulku kde se primo pise ze pri prodeji motorky tam vyrobce nalil 10w40.... coz je presne olej o kterym mluvil deadman.. takze fakt nevidim rozpor.