paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Udál jsem motor.
23.4.2011 v 20:30
Zdravím všechny moétorkáře,dneska jsem jel do Adržpach a asi 20km. před cílem byl táhlý kopec když jsem ho vyjel tak motor zarachtal a zaseknul se po vystydnutí šel díky bohu natočit a dojel jsem do cíle i domů.Problém je v tom že od tý doby co se zasek ta má zvuk jak šicí stroj.Neměl bych ho radši nechat hned skontrolovat?co tam mohlo odejít?kroužky nebo jou připečený ventily?jeto čínská panda/Jincheng 110-9/,to je vzduchem chlazená 108ccm.motorka čtař-kvalt.používám to co mi tam lili na garančkách Castroll pover 1 GPA 10W40,
ale v manuálu je 15W50 je možný že se v servisu spletli když tam začli lít 10W40???
Všem dekuji za odpovědi a názory.

(reakce na) Udál jsem motor.

26.4.2011 v 21:19 | Nahoru | #61
jirka219> přit se s nim nemusiš, nikdo se nevyzna f olejich, ani mi tady ani on f servisu, pač vi piču co v těch pikslach je, ale patří li tam jinej olej vomlať mu vo hlavu že ti tam nalil jinej, navic si s prominutím trouba, když si zjistil že ti tam nalil jinej naž tam ma byt od výrobce, měl si mu řict hned ad ho s tama vyleje a da ti tam ten co tam patří poučení pro příště. bylo by to i pro jeho dobro. kastrol neni žadna modla, je to dobrej olej stejně jako ostatní jiné, ale do některých stroju se přímo nehodí, nebo naopak zase do některých se hodí jen kastrol a ostatní se nedoporučuji tam lejt. tyká se to myslim co ja vim par skůtrů. ale pitvat to nemusime

1 reakcí na tento příspěvek Udál jsem motor.

26.4.2011 v 21:26 | Nahoru | #62
pedal-takže říkáš jedině 15w50 /podle příručky/?

(reakce na) Udál jsem motor.

26.4.2011 v 21:26 | Nahoru | #63
jirka219> válec na yuki smille stojí 2067Kč a to je cena pro koncáky. Na Kentoyu jsem objednával přes eshop kentoyi s 15% slevou plast a vyšel mě na 750Kč. Tady v krámě mi ho nabídli za 320Kč mě málem jeblo.. Je na tom fest vývar.. Takže servis to dokáže objednat levněji (otázka, jestli ti to i levněji prodá, to je na domluvě s nimi)

Jinak klika kompletní 3164Kč, píst 908Kč, kroužky 792Kč

Udál jsem motor.

26.4.2011 v 21:30 | Nahoru | #64
c.j.-tak dík za info,uvidím co mi řekne v servisu.

Udál jsem motor.

26.4.2011 v 21:35 | Nahoru | #65
cena opravy nemůže u tohoto být nijak vražedná

A na ten olej se jich klidně zeptej, ale počítej s tím, že ti řeknou, že 10W40 je pro motor ideální

(reakce na) Udál jsem motor.

26.4.2011 v 21:37 | Nahoru | #66

jirka219 píše: pedal-takže říkáš jedině 15w50 /podle příručky/?



rozhodně 15W50!
zaplatíš sice možná o 100kč za litr více,ale máš jistotu,že bude mazat tak jak má...

Udál jsem motor.

26.4.2011 v 21:51 | Nahoru | #67
15W50 je dražší?

Já beru čepovaný motul 5100 a cena je stajná u 10W40 i 15W50. Nikdy jsem jiný olej nekupoval, takže nevím jak to je u jiných značek..

Udál jsem motor.

26.4.2011 v 22:03 | Nahoru | #68
Jak jsem napsal na minulé stránce: zde
Za tím si stojím. Výrobce nemůže přikázat použití jen toto a toto. Ale napíše použij olej Dle API Sx Jaso a pak si zvol viskozitu podle klimatických podmínek a nebo podle zatížení motoru. je jasný, že když pojedu s motkou do Brna a takto ji budu déle využívat, tak dám 10W50. Když s tím budu jezdit normálně stačí 10W40. To ale neznamená, že ta 10W40 to Brno v klidu nedá

Naposledy editováno 26.04.2011 22:07:08

Udál jsem motor.

26.4.2011 v 22:08 | Nahoru | #69
Jinak to jak je která značka oleje drahá neurčuje její viskozita ale cenová politika firmy. A 100%-ní přirážky nejsou ničím neobvyklým

Naposledy editováno 26.04.2011 22:09:08

Udál jsem motor.

26.4.2011 v 22:41 | Nahoru | #70
10W40 není všechno. Taky jsou tam další písmena, který to odlišují od autoolejů. Pokud to po vychladnutí zase jelo, bude to přidřený.

(reakce na) Udál jsem motor.

26.4.2011 v 23:41 | Nahoru | #71

pedal píše: ..... ja k chapani použivam po věčinou selskej rozum, na moudra nemam vzdělani ani kedlubnu. takže ja považuju tvrzení že japonci dělaj šecky vzduchy na 10w40 za blud. ....



O tom selském rozumu v tvém případě trochu pochybuji, zato že neumíš číst jsem jistý.
Píšu "...japonci do většiny svých vzducháčů předepisují pro evropské klima 10W40,...", najdi si to v tom textu. Za slovem "většiny" si stojim. Například manuál ke vzducháči GS500E, která nemá olejovej chladič a celkem hodně se hřeje, píšou v manuálu pouze 10W40 SF a nic jiného, nemají tam ani žádnou tabulku viskozit a doporučeného teplotního rozsahu. Stejně tak je nápis 10W40 i na víčku pro nalévání oleje. Kupodivu je to stejný olej, co je doporučen třeba pro CB450 s velkým olejovým chladičem, kde je olej naopak podchlazený a zřídkakdy překračuje 60*C. Nápis 10W40 najdeš na víčkách většiny motorů, prostě jsou pro použití oleje této viskozity navrženy, ať už mají vysokou pracovní teplotu, nebo nízkou.
Nicméně použitím 20W50 do vylítaného motoru s doporučeným 10W40 za účelem snížení spotřeby oleje nic nezkazíš. Jednak je ten motor už stejně vylítaný, takže třeba mazací soustava nemá kvůli velkým vůlím takové tlaky, jednak ten rozdíl mezi W40 a W50 není zas tak zásadní.

V každém případě, pokud ta čínská mrdka má doporučen 15W50, měl ho tam servisák nalít. Pokud tam chtěl nalít něco jiného v přesvědčení, že to v tomto případě nijak nevadí (což možná opravdu nevadilo), pak to měl rozhodně udělat POUZE s výslovným souhlasem majitele.

Udál jsem motor.

27.4.2011 v 11:06 | Nahoru | #72
Deadman-Pravda že pokud by se mnou prokonzultoval jinou alternatyvu oleje a vysvětlil mi proč,tak bych byl klidnější,a né že přijedu na první garančku a když se vrátím domů tak zjistím že mi naůčtoval místo 15w50 10w40.Ono to sice olej nikdy nežralo a nežere,ale když ujedu ve 30°C. 20km.v kuse ve dvou tak začne hvízdat a stratí výkon.proto potřebuje časté zastávky.

(reakce na) Udál jsem motor.

27.4.2011 v 11:13 | Nahoru | #73

pedal píše: Durex> ano doporučení výrobce je doporučení. on tě samozřejmě nenuti si tam nalit co maš podle něj. mužeš si tam třeba nachcat. ale potom když to piskneš tak mužeš čekat že se ti se zarukou vysmějou. zni to logicky ? když budu jezdit v zimě kdy je kosa do minusu určitě tam nebudu lejt 10w40 který není vůbec vhodný pro tyto teploty stejně jako neni vhodný 20w50. ale podle všech normalnich výrobců jak stroje tak olejů je vhodný třeba 10w30.

assasin je sice taky hezke že si si zaramečkoval něco ale zapoměl si si přečist to další co řikaj vo ty tabulce že jo. když napišeš A , bylo by dobre i napsat B aby nedochazelo ke zbytečným desinformacim
, píše se tam něco o požití olejů jiné vyskozity pro jiné pruměrné teploty keré sou v oblasti kde jezdiš.



jo ale ta vyrobcem doporucena 10w40 i podle te tabulky splnuje cele to teplotni pasmo, vlevo to konci na stejne hranici jako ostatni dva mozne oleje pro nizke teploty, doprava smeruje sipka, z cehoz ja chapu ze i smerem do vysokych teplot je moznost pouzit tento olej, takze kdyz ne ten doporuceny 10w40 jakej bys tam podle te tabulky nalil olej pro tu aljasku?

takze kdyz uz sam pises ze na moudra nemas vzdelani ani kedlubnu, tak se nesnaz poucovat ostatni..

(reakce na) Udál jsem motor.

27.4.2011 v 15:46 | Nahoru | #74

c.j. píše: Jedná se o čínu s najetými 14tis km po několika majetelích a beztak bez žádného servisu.. To mělo kleknout už dávno



Přésně, 14 tisíc? Tak to už má za sebou. Já osobně si myslím, že by to umazal jakejkoli olej. Nejsou tak zdaleka takový namáhání, a pracovní teploty, aby to ten tvůj Castrol neumazal. Spíš myslím, že číňští konstruktéři ojebali co šlo, a podle toho to taky vypadá. Nevím, jestli ten motor co tam v tom máš má licenci, ale i kdyby měl tak je to úplně jedno.

Udál jsem motor.

27.4.2011 v 16:00 | Nahoru | #75
Ještě si dovolím malej offtopic. Takovýhle témata mě vždycky pobaví. Jako třeba "mě to nejede", "tamto mi z toho upadlo"... Před nějakým časem tu bylo téma jak nějakej cápek vymyslel, že si nechá na yukinu udělat na zakázku laďák. Hoši sakra zmontujte se, tady nejste na divokým západě. Rozbijte prasátko, a kupte si něco normálního.

Naposledy editováno 27.04.2011 16:55:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Udál jsem motor.

27.4.2011 v 17:17 | Nahoru | #76

Deadman píše: pedal> Zdejší duševní gigant mě bude poučovat o bludech. Nechceš jít zase poučovat zdejší kroskaře, jak se jezdí v terénu? Motory, a to i vzducháče jsou dělaný pro různé viskozity. Některý je dělaný na řidší, některý na hustčí olej.



Deadmane, fakt soráč, ale právě v tom má pedal pravdu. Výrobce přesně určuje v tabulkách, jaký olej podle okolní teploty při provozu máš do motorky lejt. Příklad z roku 2011 následuje: [img]

1 reakcí na tento příspěvek Udál jsem motor.

27.4.2011 v 19:41 | Nahoru | #77
Jak můžete tvrdit, že je to sračka atd. když jste ten motor ani neviděli? Je to motor kvalitní Honďácký konstrukce (jenom sama Honda jich vyrobila kolem 100mil (z toho 60mil. Honda Cube)). A číňani je vyrábí taky docela slušně a i kdyby ne, tak měnit po 20tis motor, kterej stojí kolem 5tis korun je docela v pohodě.
Maže se broděním - klika a píst, odstředivkou - převodovka, spojka a tlakem - ventily, rozvoďák, který fakt není malý, čerpadlo ač vypadá srandovně umí čerpat dost slušně.
Chlazení probíhá vzduchem zvenku a olejem zevnitř a motor nemá problém se uchladit i při +50°C, je totiž slušně předimenzovaný. Tato schopnost klesá s kubaturou, která je od 50ccm, do 210ccm. 50ka i 110ka s chlazením problém nemívají.
Takže buď mu tam nalili fakt nějákej Fritol, nebo bude problém jinde. Nicméně myslím si, že utavit ten motor je taky možné, ale musel by fakt dostat hodně.

Jinak souhlasím s tím, že používat co píše výrobce. Já mám dokonce na motoru nálitek (Above/Below 15°C SAE #30/#20), takže to asi bude důležité.

Udál jsem motor.

27.4.2011 v 23:08 | Nahoru | #78
To není olejem ani ničím jiným ale tím že je to Čínský.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Udál jsem motor.

27.4.2011 v 23:51 | Nahoru | #79

pedal píše: sherm14 no a jen tak pro zajimavost zrovna u tvoji motorky v manualu je takova tabulka taková teplotní takže u tebe 10w30 až 20w50. takže pan BODA se neplete, ale ty žiješ v dezinformaci lepčí je dycky poslouchat co řika výrobce než nějakej vodbornik z čechyše serviiiiiiizu myslim že u fšech vzduchaču ta tabulka bude v manualu podobná



Pravdu mas, TT to ma psany v manualu podobne leto 20W40, zima 10W40. To neznamena, ze si ma majitel vybrat, ale ze to proste chce neco jinyho na jiny teploty.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Udál jsem motor.

28.4.2011 v 08:45 | Nahoru | #80
[quote=rrss]Deadmane, fakt soráč, ale právě v tom má pedal pravdu. Výrobce přesně určuje v tabulkách, jaký olej podle okolní teploty při provozu máš do motorky lejt. Příklad z roku 2011 následuje: [img] tak si precti to co si sem sam nalepil, z vyroby to jede s 10w40 .. oleje s xw40 v tvem obrazku staci smerem do vyssich teplot pro jakekoliv prostredi, smerem k nizsim teplotam konci na -20C ... a to zas uz moc bezny teploty na jezdeni na motorce nejsou, to uz je extrem se kterym se potkaj lidi v podminkach kde vsichni tak nejak uz vedi ze ta technika pro jejich prostredi potrebuje neco trosku jineho....
podle tve tabulky proste 10w40 vyhovuje pro vetsinu mist kde se na motorce bezne jezdi.. tudiz to podle me naprosto sedi s tim co napsal deadman....

ta tabulka ma smysl pro pouzivani nakejch nizkorozsahovejch oleju.. ale pro tyhle vysokorozsahovy ala 10w40 apod proste jasne vypovida o tom ze ji ten olej pokreje temer celou... kdo jezdi na moto v 20stupnovejch mrazech tak asi bude vedet ze tam ma nalejt neco trochu ridsiho, ale to uz je trosku extrem ne?

Naposledy editováno 28.04.2011 08:47:08

(reakce na) Udál jsem motor.

28.4.2011 v 08:49 | Nahoru | #81

FiffiQ píše: Jak můžete tvrdit, že je to sračka atd. když jste ten motor ani neviděli? Je to motor kvalitní Honďácký konstrukce (jenom sama Honda jich vyrobila kolem 100mil (z toho 60mil. Honda Cube)). A číňani je vyrábí taky docela slušně a i kdyby ne, tak měnit po 20tis motor, kterej stojí kolem 5tis korun je docela v pohodě.
Maže se broděním - klika a píst, odstředivkou - převodovka, spojka a tlakem - ventily, rozvoďák, který fakt není malý, čerpadlo ač vypadá srandovně umí čerpat dost slušně.
Chlazení probíhá vzduchem zvenku a olejem zevnitř a motor nemá problém se uchladit i při +50°C, je totiž slušně předimenzovaný. Tato schopnost klesá s kubaturou, která je od 50ccm, do 210ccm. 50ka i 110ka s chlazením problém nemívají.
Takže buď mu tam nalili fakt nějákej Fritol, nebo bude problém jinde. Nicméně myslím si, že utavit ten motor je taky možné, ale musel by fakt dostat hodně.

Jinak souhlasím s tím, že používat co píše výrobce. Já mám dokonce na motoru nálitek (Above/Below 15°C SAE #30/#20), takže to asi bude důležité.



videl uz sem dost ruznejch cinskejch replik vselijakejch kvalitnich konstrukci.. ale ono obcas zalezi i na vyrobnich tolerancich a na materialu... coz je to co tu kopii od originalu odlisuje...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Udál jsem motor.

28.4.2011 v 14:42 | Nahoru | #82

Wiblyz píše: Pravdu mas, TT to ma psany v manualu podobne leto 20W40, zima 10W40. To neznamena, ze si ma majitel vybrat, ale ze to proste chce neco jinyho na jiny teploty.

Nechápu význam oleje 20W40 oproti 10W40...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Udál jsem motor.

28.4.2011 v 14:53 | Nahoru | #83

assassin píše: no tak si precti to co si sem sam nalepil, z vyroby to jede s 10w40 .. oleje s xw40 v tvem obrazku staci smerem do vyssich teplot pro jakekoliv prostredi, smerem k nizsim teplotam konci na -20C ... a to zas uz moc bezny teploty na jezdeni na motorce nejsou, to uz je extrem se kterym se potkaj lidi v podminkach kde vsichni tak nejak uz vedi ze ta technika pro jejich prostredi potrebuje neco trosku jineho....
podle tve tabulky proste 10w40 vyhovuje pro vetsinu mist kde se na motorce bezne jezdi.. tudiz to podle me naprosto sedi s tim co napsal deadman....

ta tabulka ma smysl pro pouzivani nakejch nizkorozsahovejch oleju.. ale pro tyhle vysokorozsahovy ala 10w40 apod proste jasne vypovida o tom ze ji ten olej pokreje temer celou... kdo jezdi na moto v 20stupnovejch mrazech tak asi bude vedet ze tam ma nalejt neco trochu ridsiho, ale to uz je trosku extrem ne?



Sorry, ale asi máš šikmější oči než já, já v té tabulce vidím 15W40 začínat na minus 12 stupních, při té teplotě určitě nejezdíš, nebo jo? Pokud při mínus 12 nejezdíš, tak je 10W40 zbytečný a 15W40 ideální a starý 20W30 by stačil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Udál jsem motor.

28.4.2011 v 17:24 | Nahoru | #84

Durex píše: Nechápu význam oleje 20W40 oproti 10W40...



Reagoval jsem souhlasne jen na Pedaluv prispevek, ze i vzduchace maj dany rozdilny oleje na ruzny teploty. To co jsem psal, je z manualu od TT600S. Jinac ja jsem spis spotrebitel, takze ti k tomu nic 100% pravdivyho nereknu. Muzu jen usuzovat, ze k tomu meli asi v Yamaze duvod, kdyz to tam napsali. Nejspis to je asi pro podporu chlazeni nebo proste ty oleje maj urcity teplotni limity ( dale taky je u oleju urcita viskozita ), proto je na leto asi vhodnejsi 20W40 a na zimu 10W40.

Mi klidne pouc jestli se mejlim.

(reakce na) Udál jsem motor.

28.4.2011 v 21:09 | Nahoru | #85

Wiblyz píše: Reagoval jsem souhlasne jen na Pedaluv prispevek, ze i vzduchace maj dany rozdilny oleje na ruzny teploty. To co jsem psal, je z manualu od TT600S. Jinac ja jsem spis spotrebitel, takze ti k tomu nic 100% pravdivyho nereknu. Muzu jen usuzovat, ze k tomu meli asi v Yamaze duvod, kdyz to tam napsali. Nejspis to je asi pro podporu chlazeni nebo proste ty oleje maj urcity teplotni limity ( dale taky je u oleju urcita viskozita ), proto je na leto asi vhodnejsi 20W40 a na zimu 10W40.

Mi klidne pouc jestli se mejlim.

No číslo před W značí čerpatelnost oleje za nizkých teplot. Čím nižší tím líp. jakmile se motor ohřeje na provozní teplotu, tak je duležité to číslo Po W než před. Takže viskozita jako 20W40 mi přijde zbytečná. Ale je fakt, že toto je viskozita z dob minulých. Takže lepší náhrada za ni je 10W40.

(reakce na) Udál jsem motor.

28.4.2011 v 21:13 | Nahoru | #86

rrss píše: Sorry, ale asi máš šikmější oči než já, já v té tabulce vidím 15W40 začínat na minus 12 stupních, při té teplotě určitě nejezdíš, nebo jo? Pokud při mínus 12 nejezdíš, tak je 10W40 zbytečný a 15W40 ideální a starý 20W30 by stačil.

Já vědět, že mě to bude stát venku a budu často startovat v -12 tak tam naleju 5W40 - jde o podstatně rychlejší zaolejování všech částí

1 reakcí na tento příspěvek Udál jsem motor.

29.4.2011 v 06:55 | Nahoru | #87
Jo, jenže to je coby kdyby, realita je taková, že jezdíš za teplot, kdy je doporučeno 15w40 a liješ 10w40.

(reakce na) Udál jsem motor.

29.4.2011 v 08:20 | Nahoru | #88

rrss píše: Jo, jenže to je coby kdyby, realita je taková, že jezdíš za teplot, kdy je doporučeno 15w40 a liješ 10w40.

No tak to se ničeho nedopustíš-pro motor jedině líp

Udál jsem motor.

29.4.2011 v 12:50 | Nahoru | #89
Lidi proberte se, rozdíl 10w na viskozitě u kvalitního oleje nemůže způsobit zadření motoru. Přehřívání způsobuje v první řadě chudá směs. Prostě se mrkni na svíčku a budeš vědět jak jsi na tom. Každopádně bych se na tom ale před repasí motoru nikam dál nevydával

(reakce na) Udál jsem motor.

29.4.2011 v 12:59 | Nahoru | #90

rrss píše: Sorry, ale asi máš šikmější oči než já, já v té tabulce vidím 15W40 začínat na minus 12 stupních, při té teplotě určitě nejezdíš, nebo jo? Pokud při mínus 12 nejezdíš, tak je 10W40 zbytečný a 15W40 ideální a starý 20W30 by stačil.



noo ted to trochu nechapu, ono primo olej 10W40 v te tabulce neni, ale vlevo pisou ze to s nim vyjelo z tovarny (takze predpokladam ze se s nim tak nejak pocitalo, ze kdyby byl motor "navrhovanej" na jinej tak tam nalejou ten jinej ne?) a pokud dobre chapu tu tabulku tak tenhle olej 10w40 musi vyhovovat absolutne vsude... to ze je naka lepsi varianta nez tahle je jisty... to ze by stacil i o dost horsi/levnejsi olej je mozny, ale o tom ta diskuze nebyla ne? deadman rekl ze vetsina japonskejch vzduchacu je navrzena (je vyrobcem doporucen) olej 10w40 a ze ve vetsine pripadu neni potreba zadnej racing olej ala xw50/xw60 ... a pedal a spol se do nej pustili ze mele kraviny a ty sam sem das jako zastani pedala tabulku kde se primo pise ze pri prodeji motorky tam vyrobce nalil 10w40.... coz je presne olej o kterym mluvil deadman.. takze fakt nevidim rozpor.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist