pár fotek z úprav motoru TL1000R na 1120ccm... Jdem na to s Pepou1098 cestou litinových vložek (nikasilu v tomhle objemu nevěříme z důvodu slabých stěn válce a jejich hrozícímu se zborcení), zesílených zakázkových "H" ojnic a písty darovalo YFM700Raptor. Tak držte palce a snad koncem týdne bude motor dokončen TL1000 S/R zdar
Veškeré dotazy co by někoho zajímaly vám s Pepou v tomto topicu zodpovíme...
Naposledy editováno 20.05.2015 08:46:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
assassin píše: neco takovyho tu mam, tusim ze jsem ho kreslil na 45, ale 47 by mohl dat taky...
Máš skladem, nebo máš výkres?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
FiZzeR píše: Jasek> To jsem zkoušel, bohužel bronz se ukázal tvrdší hliníku a ta matice podle toho vypadá
Na co to máš? Máš na ducati letmáč, nevím co je to za rozměr...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
assassin: co za to a kdy se můžu stavit?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
FiZzeR píše: Jasek> To jsem zkoušel, bohužel bronz se ukázal tvrdší hliníku a ta matice podle toho vypadá
Vždyť to není vidět
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
Jasek píše: Vždyť to není vidět
...ale povoluj to pak po nekom s podobnym nazorem
Ed. Bavím se o vnitřním kroužku spodního ložiska
Naposledy editováno 25.09.2017 22:27:07
E: jinak me napada zajimava vec, kdyz jsme u tech lozisek.. loziska co jsem z krku vyndal byly nejen zasrany jak jetel, ale kulickovy (teda s kosouhlym stykem samozrejme) a hlavne, s "gumovou kleci" to se priznam jeste nevidel, budu muset kouknout jestli to tak byva origo, nebo nejakej tuning.. ty co tam prijdou (objednany z pyramid-parts z UK) jsou normalni valeckovy 32907
Naposledy editováno 25.09.2017 23:39:56
Stávající byly taky kuličkový, akorát klec plastová. A krom (vizuálně) otisknutejch kuliček ve vnějším kroužku jim nic nebylo, chodily hladce, tak nevim jestli to k něčemu bylo.
1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
dewwil píše: Teda co jsem měnil ložiska, tak misky tam byly ztuha musel jsem použít sadu na ložiska, spodní ložisko jsem musel nalisovat a horní dáš rukou jak prd, bylo to jak na Suzuki tak na R1.
No s vnějšíma miskama jsem se docela zapotil, jen ty vnitřní jsou tam suvně. Trošku drhnou, ale rukou se s nima dá hnout. U toho spodního si právě nejsem jistej, jestli by nemělo mít malej přesah - aby nakonec ty vibrace předku nebyly tímhle, ten sloupek je hliníkovej a mohlo se to vymáčknout...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
No uvidíme, večer to zkusím na kousek projet.
Akorát nevím jak moc se kuželík utahuje. Utáhl jsem to tak že to začlo jít ztuha (neplynule) a pak jsem půl otáčky ubral. Chodí to plynule, nějakej odpor (samotný brejle) to má. Po navěšení zbytku (vidle, kolo...) je ten odpor nepatrnej a přijde mi, že to chodí dost volně (rovně drží, po drcnutí spadnou řidítka k dorazu).
1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
me slo to spodni taky hodne z tuha, a naopak to mi teda prislo "nejaky divny", ale ve finale se ukazalo ze odpor mu kladl ten radius nad tou sbrousenou ploskou (osa je Fe) jak je chycenej korozi, trosku jsem to vycistil a na ty brouseny plosky jdou novy loziska (vnitrky) uplne v pohode, nastrcit rukou-prstama jako vylozene ne ale staci fakt lehounce tuknout drivkem, tezko popsat, no asi jako s osou predniho kola, (tam stacilo tuknout prakticky jen samotnou otevrenou dlani)
vnejsi sli ven horkovzduskou + kladivkem taky docela dobre, ale naliovany samozrejme byly, to je jasny
PS hned jsem paranoidne koukl dovnitr, jestli neuvidim nejakej svar, viz dewwil,.. samozrejme nic, vse OK, ale preci jen... co jsem videl na te fotce, z toho zamrazi...
PS2 jo ty klece jsem mozna debil, uz jsou vyhozeny protoze to byl fakt hnus, a je mozny ze to byl taky plast za ta leta vymeklej do gumovyho stavu - to me vubec nenapadlo.. ale fakt sla ta klec ochotne zmacknout treba o centimetr do elipsy ...jinak musim rict ze vule zadne nebyly i pres ten prisernej hnus (vazelina s prachem a rzi, klasika..) vsude v tom i okolo, ale kdyz uz to davam do stavu "jako nova" tak proste komplet, vid
Naposledy editováno 26.09.2017 12:20:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
FiZzeR píše: assassin> Myslim si to taky, to starý ložisko vypadalo v pohodě a otáčelo se plynule. Ale zase když jsem to starý předtím zkusil přitáhnout, tak se ty vibrace přesunuly do jinýho pásma (předtím 100+ střední brzdění, teď 80-90 jakýkoli - i lehký brzdění a nad 100 klid).
No uvidíme, večer to zkusím na kousek projet.
Akorát nevím jak moc se kuželík utahuje. Utáhl jsem to tak že to začlo jít ztuha (neplynule) a pak jsem půl otáčky ubral. Chodí to plynule, nějakej odpor (samotný brejle) to má. Po navěšení zbytku (vidle, kolo...) je ten odpor nepatrnej a přijde mi, že to chodí dost volně (rovně drží, po drcnutí spadnou řidítka k dorazu).
jo utazeni/vule atd v tom systemu tu "rezonancni" freq budou posouvat, kazdopadne "budit" to bude neco jineho, tady bych tipnul brzdy, nestejnomerna tloustka kotouce. pokud to nevibruje kdyz haltujes prudce tak jen zvlneny...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
kerut píše: vibrace bejt vulema samozrejme muzou, ale samotnou vuli krouzku na sloupku spis ne, to by tam jednak musel dolova litat (i kdyz jestli je ta oska Al tak i to vymakani je mozny) ale zaroven nezapomen ze ty vnitrky jsou z venku stazeny brejlema, takze i kdyby tam vule krouzek/osa byla tak to v tomhle miste stejne moc "pohyblivy" nebude ...pokud samozrejme neni volna matice pod hornima brejlema, pak to bude volny vsude
No stažený brejlema nejsou, aspoň u mě teda ne. Jediný co stahuje ty ložiska je ta ozubená matice, která se má utáhnout na 40 Nm a pak povolit, čili tam je předpětí nula nula prd. Ta matka s mega utahovacím momentem na horních brejlích stahuje jen horní brejle k tý ozubený matce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
assassin píše: jo utazeni/vule atd v tom systemu tu "rezonancni" freq budou posouvat, kazdopadne "budit" to bude neco jineho, tady bych tipnul brzdy, nestejnomerna tloustka kotouce. pokud to nevibruje kdyz haltujes prudce tak jen zvlneny...
To jsem zkoušel jako první, počmáral jsem kotouče. Všechno se smazalo. A že by jen házely by bylo asi patrný okem, tam je tušim .3 jako limit. Nope
Jediný co mě napadá je zase to učme se přežít, kde jsem krom spojky kurvil i brzdy, opakovaný brzdění na nulu - jenže žádnej otisk desky na kotouči nebo lokální přehřátí vidět neni.
A ten budící element může bejt už z principu tvar kotoučů (jsou tam zubatý), akorát když je něco špatně dál v řetězci, tak se to projeví vibracema, který by se normálně neprojevovaly... ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
FiZzeR píše: To jsem zkoušel jako první, počmáral jsem kotouče. Všechno se smazalo. A že by jen házely by bylo asi patrný okem, tam je tušim .3 jako limit. Nope
Jediný co mě napadá je zase to učme se přežít, kde jsem krom spojky kurvil i brzdy, opakovaný brzdění na nulu - jenže žádnej otisk desky na kotouči nebo lokální přehřátí vidět neni.
A ten budící element může bejt už z principu tvar kotoučů (jsou tam zubatý), akorát když je něco špatně dál v řetězci, tak se to projeví vibracema, který by se normálně neprojevovaly... ne?
nevim s tim kreslenim, jestli to je uplne jasna metoda... mikrometr nebo slusnou digi posuvku a promerit na vice mistech...
i ty zubaty kotouce to bejt muzou, ale ta freq by byla hodne vysoka, kdyz jedes pomalicku tak bys mohl na nakym klidnym miste zjistit jestli to pri hodne jemnym brzdeni skrta jednou za otacku, nebo 30x...