globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)


Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

Aprilia RSV úpravy a tuning

21.10.2012 v 23:16 | Nahoru | #661
Jaká může být teplota vzduchu (co jde z turba do motoru) na výstupu z turba ? Bude vyšší než 130°C

Aprilia RSV úpravy a tuning

25.10.2012 v 22:14 | Nahoru | #662
A další otázka..Kam dát tlakoměr? před klapku, nebo za klapku?

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

26.10.2012 v 16:52 | Nahoru | #663
Kolegové máte zkušenosti s celokarbonovýmy koncovkami na rsv? Mám obavu, aby je eman nerozmašloval. Co jsem viděl tak se to sralo i na fz1 (konkrétně mivv suono), natož dvoubuch.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

26.10.2012 v 20:30 | Nahoru | #664
Jindrej> pravda je někde mezi... mi na factorce vydržely karbonové akrapy 3 sezony, z toho 2 úplně bez vaty, k tomu 2 pády, a to tak, že objímka prorazila vrchní plášť... každopádně pořád jsou vcelku a použitelné. Za to kámošovi s VTR SP2, taky s karbonovým akrapem, se ten výfuk na okruhu rozpadnul... vyjel s celým a od druhého kola už jel bez něj... každopádně titan bude na dvouvál určitě lepší

Aprilia RSV úpravy a tuning

26.10.2012 v 20:36 | Nahoru | #665
Sice nemám RSV ale na mym TLR mám carbon akrapy a zatím vše bez problémů

Aprilia RSV úpravy a tuning

26.10.2012 v 20:51 | Nahoru | #666
karbonový laufy se musej hlídat a pravidelně měnit vatu, jinak zhnědne a rozpadne se....

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

26.10.2012 v 21:28 | Nahoru | #667
Znackuju... Tohle tema me zajima...

Aprilia RSV úpravy a tuning

26.10.2012 v 21:33 | Nahoru | #668
Předposlední zboží. Ty trysky... Kam to přijde?
http://apriliaperfor...ssories/oem-pattern/

Aprilia RSV úpravy a tuning

26.10.2012 v 21:47 | Nahoru | #669
podle prekladu to ma neco spolecneho s prvni rychlosti, ale nejak me nenapada proc...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

26.10.2012 v 22:41 | Nahoru | #670
.Kolda.> ale o hondě se tu nic nedozvíš
dakarista> tryska o jiném průměru, po výměně jde lépe zařadit neutrál... kdysi jsem o tom uvažoval, ale nějak to upadlo v zapomnění
KedaR_K> patří to tu

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

26.10.2012 v 23:22 | Nahoru | #671

Mileek píše: .Kolda.> ale o hondě se tu nic nedozvíš
dakarista> tryska o jiném průměru, po výměně jde lépe zařadit neutrál... kdysi jsem o tom uvažoval, ale nějak to upadlo v zapomnění
KedaR_K> patří to tu



Přesně, je to tryska co ostřikuje spojkovej koš

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

26.10.2012 v 23:25 | Nahoru | #672
ted jsem si vzpomel, ze jdou druhy oil filtru. Dlouhej a kratkej, jakej to ma vyznam?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

26.10.2012 v 23:32 | Nahoru | #673
dakarista> netuším, větší asi "filtruje" víc, ne? možná delší interval výměny? každopádně ten delší kupuju levněji, než ten kratší

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

26.10.2012 v 23:43 | Nahoru | #674

dakarista píše: ted jsem si vzpomel, ze jdou druhy oil filtru. Dlouhej a kratkej, jakej to ma vyznam?



že když dáš místo dlouhýho krátkej, tak tě čeká hooodně dlouhej účet

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

26.10.2012 v 23:44 | Nahoru | #675

Mileek píše: dakarista> netuším, větší asi "filtruje" víc, ne? možná delší interval výměny? každopádně ten delší kupuju levněji, než ten kratší



rozdíl je překvapivě v rozměru, liší se víčko oil filtru, víčko pro dlouhej nedomáčkne ten krátkej filtr tak aby pořádně těsnil... Vím že okolo toho byl velkej humbuk, ale nevěnoval jsem tomu pozornost, mille z doby kamenné měly prostě HF 152 a nou stres

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

27.10.2012 v 01:00 | Nahoru | #676
Fizzer> ty jsi tele.... delka je mi jasna, jen proc je nekde takovej a nekde makovej... Tuono 07 ma kratkej a 08 ma dlouhej. Ja jen jestli to ma nejaky vyznam...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.10.2012 v 01:16 | Nahoru | #677
dakarista> podle mě to je veřejnosti podáváno jako "performance filter", takže všecky rotaxy mají v základu krátký, ale když chceš mít lepší filtraci a delší interval výměny, můžeš si dokoupit delší variantu... taková příplatková výbava s racing nádechem
jinak humbuk jsem kolem toho měl já, když jsem přivezl factorku v roce 2008 domů a chtěl vyměnit olej s filtrem... tehda byl dlouhý jen originál rotax filtr na AF1racing!!! Stálo mě s dopravou skoro litr HF s tím přišlo až o rok později, pod označením HF 564.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.10.2012 v 01:17 | Nahoru | #678
dakarista>

pokud máš tohle víčko, patří tam krátkej


pokud máš tohle víčko, patří tam dlouhej, jinak ti nebude těsnit na tom dutým trnu a do motoru ti půjde nefiltrovanej olej...


Nevim co na tom neni jasný

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

27.10.2012 v 10:29 | Nahoru | #679
Mileek> konecne nekdo kdo ma neco k tematu...

Fizzer> koukam ze jsi jelito porad...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.10.2012 v 10:32 | Nahoru | #680
dakarista> už jsem to pochopil, neumíš položit dotaz

Co je k tomu vedlo si můžem jen domýšlet... Delší filtr = větší plocha = menší odpor průtoku oleje, zejména s vzrůstajícím počtem odfiltrovaných částic.

Aprilia RSV úpravy a tuning

27.10.2012 v 10:50 | Nahoru | #681
Fizzer> tak je mi jasny ze malej do velkyho a obracenr nepujde

Aprilia RSV úpravy a tuning

27.10.2012 v 16:17 | Nahoru | #682
Čest lidi, potřeboval bych. Nemáte doma někdo řidítka na rsv 02 průměr 53mm, klidně aj bez trubek,jde jen o ty objímky,trubky chci dát stejně jiný,delší. Ted tam mám řidítka od PP tuningu a maj sklon snad 20stupňů (ne 10). kdybyste někdo měl o ně zájem,můžu je buchnout někomu za rozumnej peníz...

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

27.10.2012 v 22:58 | Nahoru | #683
Mohl by mi někdo vysvětlit přesnou funkci toho posilovače spojky? (manuál strana 360). Jedna hadička k membráně vede přes jakýsi zpětný ventil od napojení za klapkou (mezi motorem a klapkou). Dole se to spojuje s hadičkou která vede do tělesa vstříků, ale ústí to nad klapku, avšak není to plně průchozí, otevírá se to souběžně s otevíráním plynu.
Díky

Naposledy editováno 27.10.2012 23:01:08

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.10.2012 v 23:10 | Nahoru | #684
KedaR_K> při zavření plynu v tý hadici vznikne podtlak kterej přicucne membránu u spojky k víčku a tím ji vlastně vystaví a neblokuje se ti zadní kolo a zaroveň ti to pomůže k lehčímu chodu spojkové páčky a až ti jednou z ničeho nic začne hulit a žrát oil tak ta membrána prdla a cucá to oil do sání, pak pomůže, aby jsi dojel, vytáhnout tu hadici z víka motoru a ucpat ten otvor...sice budeš bez antihopu, ale dojedeš aniž bys to zadřel a byl jak dýmovnice, milošek.m by mohl vyprávět

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

27.10.2012 v 23:12 | Nahoru | #685
Tak to co jsi napsal vím, ale proč ten zpětný ventil a ta druhá hadička napojená do airbxou skrz těleso a ještě škrcené v závislosti na poloze klapek ???


Naposledy editováno 27.10.2012 23:22:20

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.10.2012 v 23:17 | Nahoru | #686
KedaR_K> aha, já už si to přesně nepamatuju jak to tam vypadá, už je to nějaká doba, kdy jsme se v tom furt vrtali, Fizzer bude vědět, ten má manuál v hlavě a RSV prolezlý do šroubku

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

27.10.2012 v 23:37 | Nahoru | #687
OK, už mi to je jasný. Myslím ale, že je to zbytečně složitý. Stačilo by tam napojení bez zpětného ventilu za klapkou. Prostě jak by se lehce otevřely klapky, posilovač by se vyřadil, a né až po chvilce.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

28.10.2012 v 12:48 | Nahoru | #688

KedaR_K píše: OK, už mi to je jasný. Myslím ale, že je to zbytečně složitý. Stačilo by tam napojení bez zpětného ventilu za klapkou. Prostě jak by se lehce otevřely klapky, posilovač by se vyřadil, a né až po chvilce.



tak ono asi jde i o to, ze ten podtlak ti s nizsima otackama klesa, tak aby to hned nekouslo kolo

Aprilia RSV úpravy a tuning

28.10.2012 v 14:32 | Nahoru | #689
Asi ano, ale teď jsem koukal že mi ten ventilek nefunguje, avšak kolo mi do smyku nešlo skoro nikdy...

Aprilia RSV úpravy a tuning

28.10.2012 v 15:43 | Nahoru | #690
ted na to koukam poradne. Tak podle schematu je ten ventil jednocestny. Takze kdyz zavres, odsaje to vzduch z membrany a rozpoji spojku. Ale sotva otevres plyn a chtel by jsi jet, tak by zustala porad rozepla. Protoze ten jednocestny ventil ti nepusti vzduch zpet pod tu membranu. Proto ten druhej kanalek co ti tam ten vzduch pusti zpet aby spojka sepla...

Aspon takhle to je nakresleny...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 0 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie


TOPlist