V únoru se tu, plná nadšení, pochlubila paní s nickem ,,Juniorka", že má novou první mašinu CBR 600 RR. Já ji na to tenkrát napsal, že pokud to fakt její první motorka, že mám obavu, že je adept na pár řádků v černé kronice. V nedávné době tragicky zemřela při nehodě. Když jsem o havárii četl bylo mi z toho fakt na nic. Protože to v poslední době tady byla zmíněná už několikátá těžká nehoda začátečníka, otevřel jsem tu téma volby prvního stroje v naději, že se snad někdo při volbě nového stroje víc zamyslí nad tím co kupuje a jestli zvládne nový stroj i sebe(!!!). Ani jsem nečekal,že se najdou jedinci, kteří budou namítat něco proti tomu začínat na slabších strojích.....
Později tu bylo napsáno, že mnou zmíněná nehoda byla PRÝ jen smůla, která může potkat každého, takže jsem musel obsah upravit, abych zbytečně nejitřil rány. Otázku jestli by se konkrétní nehoda stala, kdyby jela na slabším stroji, anebo kdyby byla víc vyježděná, nechci řešit. Berte to prosím už jen všeobecně.
Uzavřeno 05.08.2011 v 10:46 uživatelem kov
Naposledy editováno 14.04.2011 15:26:41
v autoskole jezdil na jawe 350 asi 20 vyucovacich hodin (20x45 min)
dostal ridicak a ze si koupi motorku a protoze jeho kamaradi vozi motorky, tak jel za nima do kramu, co tam maji...
a za uplne dobrou cenu tam byla yamaha xjr 1200, tak si ji koupil a jezdil na ni...
a dneska je mu 37 let a jezdi lip nez kdokoliv jinej
mam pokracovat?
Zbyňa-Třebíč>prackarr> to by bylo hazeni perel svinim
No, právě proto ti to nepíšu.
A právě proto,že jsou lidi jako ty,tak musejí být taková pravidla.
Když budu mít dítě,co každý den bude v 19 hod. doma,tak taky nebudu muset stanovovat hodinu "klekání".
Ale pokud budu mít dítě,co to má v hlavě srovnaný,a bude chodit jednou v 23,jednou v 22.30 domů,tak prostě budu muset večerku prostě stanovit.
A s lidmi jako ty je to stejný.
1 reakcí na tento příspěvek Zátečníci, nechte si už poradit!!!
konandy>ja koipila jako prvni moto horneta-samozrejme na rady chytrejsich,prvnich 14 dni jsem si nadavala ze nekoupila neco slabsiho,dnes mam najeto neco pres 2500km a zvykla jsem si.nicmene zrovna vcera dve krizovky,jedna ne moji vinou ale ta druha-jedu cestu adamov-krtiny a je tam pekna nova silnice nicmene celkem uzka a same serpentiny v lese,jela jsem tama den predtim tak jsem vedela ze musim pekne pomalicku,vjedu do jedne zatacky tak cca 30-40km a sterk tak jsem si najela vic ke stredu a v tom me o chlup minula oktavka,celou zatacku je videt tak dva metry pred sebe,tak by me zajimalo co presne delate kdyz vidite sterk v zatacce ani me nenapadlo pribrzdit to bych asi rovnou lezela na zemi,projet s plynem,bez plynu,brzdit motorem nebo se snazit vyhnout?jednou se mi stala podobna situace na krizovatce v 20ti a podjelo mi kolo taktak sem to ustala
Tyjo... jel sem tama asi pred tydnem, jeli sme dva kamos za mnou. porad sem na neho cekal, jezdi pomale. No a presne jak pises, novej asfalt, zatacky, nadhera. tak jedu opatrne, ale naj kme to nedalo a kazdou dalsi zatacku projizdim rychlejc a rychlejc az sem tomu fakt zacal davat (tak kolem 80-100 do tech serpentin), koleno se blizilo k zemi, tak presne tahle zatacka plna jemnyho sterku. Jak sem to uvidel tak me blesklo hlavou... a je to tady, navic sem jel do Krtin takze by me to hodilo do protismeru a bylo me jasny ze tam pojede minimalne 815ka do protivky. A vis co se stalo? NIC... Proste vubec nic. Hercnu sem mel v krku a musel sem zastavit se vydejchat. Mam na tom rezany slicky takze to pripisuju jim ty siroky papuce si s tim poradily. Jo kamos to ubrzdil kdyz to videl pac jel proste pomale. Z toho vyplyva nekolik veci o rychlosti o zpusobu jizdy o druhu motorky, pneu atd. Necham polemiku na vas...
Ducatistka>Yamaha YBR 250 a Honda CBF 250 ... Cö na ně říkate jako na motorky do začátku?
O těhle mašinkách už bylo několik diskusí.
Stručně zopakuji můj názor:
YBR je modernější (hlavně má skvělé vstřikování) a je v základu obuté do neskutečně lepivých gum (na tuhle kategorii). Měl jsem ji půjčenou jeden den (z Marimoto) a překvapila mne ovladatelností. Na dobrém asfaltu drží jak přibitá - jde až na hlásiče pod stupačkama a pořád je v poho.
Svezla se na ní i moje žena a moc se jí líbila.
Kolega v práci si ji pro sebe a svého 20-ti letého syna letos na jaře koupil. Jsou spokojení.
(Já teda šel ve stejné situaci nakonec do ER-6N ve verzi 25 kW, protože si synek pořídil slečnu a chtěl cestovat do dálek s bagáží. Nesplňuje tedy zde obvyklou radu postupného nárůstu objemu. Ale syn jezdil přes dva roky dvacku hodně dobře a bez nehody, jezdí denně autem desítky km ... a vidím, že jezdí hlavou. Chvíli jsem se po koupi 650 bál, ale dojel na ní např. i do Mostaru a zpátky a žádná krizovka se nekonala (ťuk ťuk na dřevo))).
CBF má jedinou výhodu - má 6 kvaltů (YBR jen 5). Osobně jsem na ní nejel, ale jak můj syn, tak syn kolegy na ní jezdili v autoškole - a ani jeden z nich by ji nějak moc nechtěl.
Kazdopadne preji stastnou ruku pri vyberu, at uz se rozhodnes pro jakekoli moto
3 reakcí na tento příspěvek Zátečníci, nechte si už poradit!!!
Takze jen tak dal panove Che, kov a spol... ma to smysl
btw. jsem zvedavi co Che sepise
Samozřejmě záleží na tom, kde, jak, s kým a po jakých cestách budeš nejvíce cestovat. U té 250 ccm YBRka (sám jsem o něm vážně uvažoval) by ti třeba ve dvou už mohl chybět výkon, stejně tak při dálničních přesunech.
Já koupil ER-5ku a myslím, že u ní asi ještě chvíli zůstanu. Její hranice jsou stále daleko před mými
EDIT: No, z 250 ccm bych se díval nejvíc po malé Ninji neb YBR.
Naposledy editováno 20.10.2008 20:55:16
Jasně, že si dnes rozumem vybíráš nějaké YBR 250 a pod. Ale když Tě to srdcem táhne k velkému enduru, tak budeš na jiné kategorii pořád nespokojený (moje vlastní pocity - máme doma dva naháče a to enduro mi prostě chybí)
Naposledy editováno 21.10.2008 13:30:16
Pokud jsi nikdy na ničem neseděl a začínáš uplně od piky, tak bych možná zvážil i tu 5-tistovku do začátku.
A s autem to simtě nesrovnávej... Myslím, že auto neovládáš náklonem...Nebo se pletu ???
Naposledy editováno 21.12.2008 13:07:12
1 reakcí na tento příspěvek Zátečníci, nechte si už poradit!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zátečníci, nechte si už poradit!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zátečníci, nechte si už poradit!!!
Joyrider>prackarr> Tywoe souhlasím s tebou čím dál víc. Divný. Asi stárnu
To nebude stárnutím,ale třeba dostáváš rozum!
(Myslím si,že normální lidé se shodnou na většině věcí. Pokud jsme se neshodli v jedné věci,není důvod se neshodnout v 10ti dalších,nemyslíš? )
KAždopádně co se týče tématu,chápu teenagery,že se derou v pomyslném žebříčku až na metu nejvyšší,dobře to vypadá,holkám a kámošům se to líbí,ale co odvrácená tvář věci?
Nejlepší na tom je to,že až se dostanou do našich let,tak drtivá většina to pochopí,jako jsme to pochopili my..
Stačí mít vlastní děti...
3 reakcí na tento příspěvek Zátečníci, nechte si už poradit!!!
Vůbec mě to na něm nebavilo, netrouful jsem si zastavovat na štěrku slidem zadního kola do boku, rozjíždět se na hrabačky, nalítávat do zataáček.. Každý byť milimetrový pohyb plynem "+" nebo "-" měl u tak silného motoru divoké reakce, nikdy jsem si nevěřil že s tím omylem trochu neškubnu v zatáčce a neutrhnu zadní kolo, na klopení moc těžká a jezdil jsem opatrně abych nepřeklopil..
Prostě jízda na h***o. Rád jsem skočil na tu svoji polozdechlou, ale milovanou dvěpadinu a na tý jsem se vykravil do sytosti.. Protože ona netrestá za jedno centrimetrové pootočení plynem, za trochu necitlivé hamstnutí na brzdu a vůbec za to, že člověk ještě není úplně vyjetej. Moje sideslidy a jízda ve stupačkách, odhrábnutí od baráku třicetimetrovou hrabačkou a pocit že jsem to já, kdo má navrch, a ne stroj - to je to, na co rád vzpomínám. Možná jsem nebyl boreček co to leští pro diváky, to mě ale zas tolik netankuje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zátečníci, nechte si už poradit!!!
Ltd5™>Fakt koukám jako blázen co "některé" čičinky o motorkách a jízdě na ní ví ...
jsem narazila na blog nějaký slečny, co se rozplývala nad sportama a u gixera měla napsaný, že takový RGSX by jednou chtěla
Na ty jme koukali jako na "marťany" z našich "pionýrů"!
A když mě kámoš půjčil "175" ,tak jsem se málem"udělal"!
Ale zase současné "mota" fungují jinak/brzdy,tlumiče,spojka,řazení,plyn.../,kvalitně a přesně,což je bezpečnější!
Takže je to jen o citu,rozumu a pohodě!
rraol>Když jsem udělal papíry (student bez peněz), koupil jsem za 4kk jawku dvěpade. Hned asi týden na to mi kámoš pučil nějaký japonský osmikilo, nevim jaký..
Vůbec mě to na něm nebavilo, netrouful jsem si zastavovat na štěrku slidem zadního kola do boku, rozjíždět se na hrabačky, nalítávat do zataáček.. Každý byť milimetrový pohyb plynem "+" nebo "-" měl u tak silného motoru divoké reakce, nikdy jsem si nevěřil že s tím omylem trochu neškubnu v zatáčce a neutrhnu zadní kolo, na klopení moc těžká a jezdil jsem opatrně abych nepřeklopil..
Prostě jízda na h***o. Rád jsem skočil na tu svoji polozdechlou, ale milovanou dvěpadinu a na tý jsem se vykravil do sytosti.. Protože ona netrestá za jedno centrimetrové pootočení plynem, za trochu necitlivé hamstnutí na brzdu a vůbec za to, že člověk ještě není úplně vyjetej. Moje sideslidy a jízda ve stupačkách, odhrábnutí od baráku třicetimetrovou hrabačkou a pocit že jsem to já, kdo má navrch, a ne stroj - to je to, na co rád vzpomínám. Možná jsem nebyl boreček co to leští pro diváky, to mě ale zas tolik netankuje.
Tomu říkám pokorný přístup motorkáře. Škoda, že takových není víc.
prackarr>Joyrider>prackarr>
KAždopádně co se týče tématu,chápu teenagery,že se derou v pomyslném žebříčku až na metu nejvyšší,dobře to vypadá,holkám a kámošům se to líbí,ale co odvrácená tvář věci?
Nejlepší na tom je to,že až se dostanou do našich let,tak drtivá většina to pochopí,jako jsme to pochopili my..
Stačí mít vlastní děti...
..tak já jsem už dnes rád,že mé děti přesedlali na to "sjezdové kolo" a moto je stranou!
A že hlavně netouží do normálního provozu!Na silnici!
A diskuse mládeže ,jak to "umí",co a jak jede a jak rychle,tak to je napováženou,až sednou na něco "silnějšího"!
Teď vyjíždime takto!
Z kopce mi ujedou,to jo.....ale do kopce nemají šanci!!
[img]
1 reakcí na tento příspěvek Zátečníci, nechte si už poradit!!!
De o to, že bych chtěla 250 (moje okolí mě taky přesvědčuje ať si vezmu spíš 250, že 125tka nejede, že na mou výšku a váhu to bude malé - 170cm, 60kg..), ale Planeta sem si tak zamilovala, že jinačí motorku ze slabších kubatur nechci.. Tak nevim jestli si koupit motku co se mi fakt líbí, nebo silnější co se mi bude líbit míň... já vím, blbej dotaz ale furt nad tím dumám