globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
Červenec 2023:
Ahoj, můžu dodat, že přeci jen v Hondě něco málo opravili (ale trvá jim to hrooóóózně dlouho).

Letošní svolávačka asi z února 2023 na možné selhání/vynechání motoru přinesla toto, po ujetí 6000km můžu konstatovat (celkově 38000km najeto) :
- Automatické denní svícení (sice o tom svolávací akce nebyla, nebo to s tím souvisí) konečně funguje, doopravdy samo aniž by se jen tak z ničeho nic po např. projetí pěti tunelů vyplo.
- Chcípání se kterým se u tohoto stroje potýkám se mnohonásobně zlepšilo. Sice to není 100% odstraněné, ale nechová se to jak přes kopírák úplně nečekaně... dokonce mám i tušení kdy k tomu dojde (neumím momentálně popsat jak, ale dejme tomu na "půl" vteřiny dopředu vím, že to zakopne (i třeba na tom kruhovým objezdu)... je to smutné, ale považuji to za úspěch .

Vestavěná f-ce mlhovek se ale sama vypíná... v menu zapnuto, za neurčitý čas se světla spolu s kontrolkou vypnout, přitom navolené je to stále na zapnuto (!)... je to krám. Oživit to jde většinou bez záruky až po vypnutí a zapnutí zapalování.... stále se jim tam patrně něco laguje, tak jako ta jejich slavná načítací obrazovka, která dopředu říká s trhavou grafikou loga Africa Twin jak moc je to vychytaný

Svolávací akce:



Původní úvod z roku 2020:
Ahoj, budu rád pokud si zde sdělíme dojmy z nový Afriky 1100.

Osobně mohu sdělit, že jisté motorické necnosti jsem s tím už zažil, z toho několik jako přes kopírák z Afriky 1000, ty co jsem ze starých diskuzí našel a osobně jsem se s nimi setkal dávám níže jako printscreeny do příspěvku. Než jsem si je nedávno vyhledal, drobek zamrzelo, že věci od představení litru v roce 2016, nijak výrazně nebyli eliminovány.

Nechci aby toto téma vyznělo jako pomluva. Má pomoci všem co si chtějí sdělit anomálie, posloužit jako potvrzení či vyvrácení vnímaného problému. Tento problém zde řešit, druhým poradit pokud naleznou řešení.

Mimochodem, pokud jsem správně pochopil problémy u litru, tak se vyskytují převážně u manuálních převodovek, DCT na to choulostivé není. Dost často chcípání bejvá u vrknutí plynem, "meziplynu"...


Naposledy editováno 22.07.2023 22:25:44

Blokovaní uživatelé: ThomasDRZ

2 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

4.10.2023 v 11:08 | Nahoru | #631
ATAS Afrika bude mít od příštího roku 19" přední kolo a nižší zdvihy. Zajímavá změna.
Edit: napsal jsem to původně obráceně

Naposledy editováno 04.10.2023 11:11:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

4.10.2023 v 14:51 | Nahoru | #632
Sema> Za mě logický krok, protože více a více lidí si kupuje Africu a mimo asfalt se nikdy nevydají. Ale škoda, teď to směřuje víc k BMW GS, což není úplně můj šálek kávy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

4.10.2023 v 15:43 | Nahoru | #633
dave-lister> Je to tak. Za mě jsou fajn bezdušáky i na neATAS verzi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

4.10.2023 v 18:52 | Nahoru | #634
Sema> Ja ti nevím, u mojí Africy dost reznou ráfky pod pneumatikami. U dušového kola to je celkem jedno, u bezdušáku tudy může kolo ucházet.

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

4.10.2023 v 19:28 | Nahoru | #635
dave-lister> Nevím, co montuje Honda za ráfky, ale mému bývalému R 1100 GS už pomalu táhne na 30 a ráfky mu neucházejí. A zkrátka mám ty bezduše radši.

1 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

4.10.2023 v 19:30 | Nahoru | #636
A tak mě napadá, do dušového ráfku se voda dostat může, ale do bezdušového by neměla. Tak by problém s rzí být neměl, ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

4.10.2023 v 19:37 | Nahoru | #637
Sema> Když jsem měl tehdy asi 15 let starého Transalpa, ráfky byly stříbrné bez eloxu a pod pneumatikou a všude byly jako nové. U Africy mě rezne kolem ventilku a pod patkama pneumatik. Myslím že u nafouknutého kola ta guma na ráfku sedí stejně jako u bezduše. Je možné že změnili dodavatele ráfků a už se to neděje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

4.10.2023 v 19:42 | Nahoru | #638
dave-lister>No, uvidím. Každopádně to budu sledovat.

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

4.10.2023 v 22:07 | Nahoru | #639
Sema> Možná to u mě dělá garáž. Moc tam nechodím a vzdušná vlhkost je asi vyšší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

5.10.2023 v 11:29 | Nahoru | #640

Sema píše: ATAS Afrika bude mít od příštího roku 19" přední kolo a nižší zdvihy.

Mňa zaujalo skôr to, že sa bude predávať len s DCT. "Základná" verzia bude aj s manuálom, ale nie AS.

1 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

5.10.2023 v 13:08 | Nahoru | #641
Já čekal, že sníží standardní verzi, né ATAS, který vypadal na náročnější ježdění.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

5.10.2023 v 14:42 | Nahoru | #642

Metric píše: Mňa zaujalo skôr to, že sa bude predávať len s DCT. "Základná" verzia bude aj s manuálom, ale nie AS.

Zdroj? Tuhle informaci nikde nevidím.

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

5.10.2023 v 14:43 | Nahoru | #643

Pedl píše: Já čekal, že sníží standardní verzi, né ATAS, který vypadal na náročnější ježdění.

1100 ATAS byl víc na silnici, už kvůli větší váze atd. U litru to myslím bylo obráceně, že měl ATAS vyšší zdvihy atd.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

5.10.2023 v 17:11 | Nahoru | #644

Sema píše: Zdroj? Tuhle informaci nikde nevidím.


Zatím tu psali, že budou stále dostupné obě převodovky. Jak manuální, tak automatická převodovka. Uvidíme, ale u ATASe psali, že 71% se prodalo s automatem.

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

5.10.2023 v 17:47 | Nahoru | #645
dave-lister> Jojo, to jsem četl na více místech, takže si myslím, že manuál bude i nadále u ATASU základem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

5.10.2023 v 18:02 | Nahoru | #646

Sema píše: Zdroj?

https://youtu.be/2gfwVB-s-9A?t=168

Priznám sa, že ma nenapadlo ešte si to overovať, asi to bola chyba:

@motobob
pred 1 minútou
After some clarification with the Honda PR team, I now believe that the Adventure Sports is DCT only in the UK and it will vary from market to market. So check your country's Honda Motorcycles website for full details.

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

5.10.2023 v 18:09 | Nahoru | #647
Metric> Dík

1 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

5.10.2023 v 19:16 | Nahoru | #648
Spíš to vypadá, že ATAS bude jen s elektronickým podvozkem EERA. Převodovka bude jak manuální tak DCT.
Alespoň takhle to je v nabídce modelů na stránkách Hondy

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

5.10.2023 v 19:37 | Nahoru | #649
Svoby93> Tady na webu o tom psali. ATAS bude jen s podvozkem ERRA.

Naposledy editováno 05.10.2023 19:38:05

Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

5.10.2023 v 19:44 | Nahoru | #650
Jojo, je to tak. Jen ta cenovka asi bude mastná.

3 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

31.10.2023 v 16:40 | Nahoru | #651
Ahojte. Len pre zaujimavost. Zo vsetkych cestovnych 2 valcov ma crf 1100 najvacsi zdvih piestov. Z toho priamo vychadza aj stredna piestova rychlost. No a s tym je priamo spojena aj zivotnost motora. Mam pocit ze Honda uz davno neriesi kvalitu a zivotnost ale len pocet predanych motoriek. Ze si zakaznici stazovali na maly vykon u crf 1000 jednoducho vyriesili najjednoduchsim sposobom a to ze zvysili zdvih. Ina znacka riesi vrtanie lebo mysly prave na piestovu rychlost. Som zvedavy po par rokoch ako budu tieto stroje na tom s opotrebenim, spotreba oleja atd. Chcel som kupit tento stroj aj napriek problemom s displayom a hroznym ovladacom na lavej strane riaditok. No investicia to nieje mala a cakal by som premakany motor s ohladom na zivotnost. Tiez nechapem preco transalp 750 moze mat normalne ovladace, display nastartuje hned a ma normalnu piestovu rychlost. Predpokladam ze 1100 ku riesila ina skupina zamestnancov Hondy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

31.10.2023 v 16:55 | Nahoru | #652
amos158> mohl bys mi porovnat porovnat stredni pistovou rychlost u afriky 1100 a treba ktm 1290? Dik

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

31.10.2023 v 17:55 | Nahoru | #653

amos158 píše: .... Ze si zakaznici stazovali na maly vykon u crf 1000 jednoducho vyriesili najjednoduchsim sposobom a to ze zvysili zdvih. Ina znacka riesi vrtanie lebo mysly prave na piestovu rychlost. Som zvedavy po par rokoch ako budu tieto stroje na tom s opotrebenim, spotreba oleja atd....


To je jen úhel pohledu a ten je dost zkreslený jedním parametrem.
Pro zvýšení výkonu by například stačilo trochu zvýšit otáčky. Jenže to by nikdo nevyužil, lidi co mají Afriku, to nechávají brblat mezi 3 - 5.000 rpm. A pro tyhle nízké otáčky je výhodnější změnit geometrii klikového mechanismu prodloužením zdvihu a přesazením válců.
edit - značky, které vše řeší převrtáním, se pak dostávají do problémů ohledně emisí a spotřeby. Rozlehlý spalovací prostor umožňuje použít větší ventily a tak dosáhnout vyššího výkonu, ale efektivita spalování se snižuje.

Naposledy editováno 31.10.2023 17:59:29

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

31.10.2023 v 17:58 | Nahoru | #654
assassin> Africa 20,4 m/s a Ktm 20,7. Ano uznavam. Ktm ma ale 8750 otacok pre max vykon no zdvih 71 mm. Africa ma zdvih 81,5 mm. To je uz blizko jednovalcom. No tie zasa netocia take otacky pri takom zdvihu. Taky v strom 1000. Vykon ako afrika, krutiak tiez a stred piestovu rychlost podstatne nizsiu. Predpokladam ze to bude drzak motor.

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

31.10.2023 v 18:05 | Nahoru | #655
Kohlstein> no hej 3 az 5000 otacok. Ako som uviedol kolegovi. Vstrom 1000. Max krutiak v 4000 otacok a vykon ako afrika aj ten krutiak v podstate je totozny.

Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

31.10.2023 v 18:19 | Nahoru | #656
Vysokej zdvih, ale nízké otacky … takze ve finále je to fuk. A to se nezastavam Afriky, to by urcitej muj favorit nebyl. Zivtonosti motoru bych se ale nebál.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

31.10.2023 v 18:20 | Nahoru | #657
amos158> Teorie je jedna věc, ale praxe je věc druhá.
Dědek Rakušák na Africe najezdil přes 250 000Km a zrovna na písty si nestěžoval.

Edit: dědek na Africe už pokořil 500 000Km.

Naposledy editováno 03.11.2023 06:45:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

31.10.2023 v 18:26 | Nahoru | #658
dave-lister> konkretne na afrike 1100? Otazka je ak toci motor do 6000 max tak ok. Ale aj tak to ma africa 1100 z pomedzi vsetkych cest endur najhorsie. Novy transalp je tiez v poriadku da sa povedat. Mne z toho proste vychadza, ze potrebovali rychlo prerobit africu 1000 a tak to nejak polepili. Aj zadna kyvka je povarena ako nejaky prototyp. Ma nejaka moto zadnh kyvku taky zlepenec ? Neviem teda.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

31.10.2023 v 23:43 | Nahoru | #659
amos158> No něco mi říká, že v Hondě nejsou blbci, takže AT v jakékoliv vezi najede fůru km, ať má zdvih jaký chce. Na profilovce máš Biga, který má ten zdvih oproti AT o dost delší. A na vyšší kvatly točí větší otáčky než AT, aby to vůbec jelo, protože jinak by mu motor vyskočil z rámu. Proto nechápu, co tady vůbec řešíš...

Naposledy editováno 31.10.2023 23:45:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

31.10.2023 v 23:57 | Nahoru | #660
vilemx> Big je trocha jedinecny stroj a otacky 4000 az 5000 mi nepridu vysoke pri tom zdvihu. Treba sponovat retaz vyvazovakov a funguje bez vibracii. Hlavne piestova rychlost je stale nizsia ako crf 1100. Nevravim ze su blbci ale vsadim sa ze kopa konstrukterov s tym nie je stotoznena co poslali do sveta ale jednoducho to dostali prikazom... zdvihnut parametre motora za co najnizsie naklady. Viem o com hovorim. Preco vsetky stroje vratane noveho Transalpu maju nizsiu piestovu rychlost? Lebo to znamena vyssiu zivotnost. A celkovo. Transalp ma normany display, normalne ovladacie prvky. Ja som cakal ze toto zmenia pre model 2024, ale kdeeee. To by ich stalo vela penazi, tak to predavaju aj tak, sak ked ludia kupuju, tak preco nie.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... Metric 63 21.5.2024 v 17:26 Metric
Konfigurace Hondy Africa Twin Adven... [1, 2] Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports Bigbear 58 19.5.2024 v 10:17 Bigbear
Afrika Twin 2024 Honda CRF1100L Africa Twin JAVR 13 18.4.2024 v 11:02 JAVR
Hrazda navigace Honda CRF1100L Africa Twin Jiřřan 7 17.4.2024 v 08:29 Jiřřan
Doplnky na novou 1100 Honda CRF1100L Africa Twin čebus. 20 3.4.2024 v 20:17 vrkocino


TOPlist