-vodník- píše: třeba někdo kdo má velkou dílnu a spoustu času...
Tak to potom jo Je fakt, že já bych si novou třindu taky nekoupil-minimálně proto, že se tu na každým rohu dá sehnat jetá, pro moje použití mnohem vhodnější. V Anglii určitě ne, tak třeba proto tam kupujou funglovky.. jestli je kupujou-prodejnost by mě docela zajímala.Naposledy editováno 19.12.2010 12:46:08
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?
jetofuk píše: tak vyjde to teda na 94000,-Kč +- zas tak málo to není, abych si to koupil na zimu
V Anglii je to měsíční plat,to je jako kdyby u nás stála funglovka cca23000kč
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?
jetofuk píše: třeba je ta nová Jawa spolehlivá
Spolehlivá je a je to prověřený,většinou na ni nadávají lidi co mají obě ruce levé.Kdo se stará jak má tak podle toho mu motorka slouží.Kamarád má 640 sport s odděleným mazáním a má najeto 67.tis bez větší poruchy,(v 50.tis. GO motoru preventivně)cesty ve dvou Chorvatsko,Grossglocner a podobně.
1 reakcí na tento příspěvek Proč v Británii ano a u nás ne?
A co se týče té zimní použitelnosti, tak stačí rozumnější gumy a je to super. A ten, kdo tady řešil, co to udělá s chromama, by se měl podívat na ceny dílů - pořádně chromovanej je ze soli vystavenejch věcí akorát padák a ten se dá koupit za 600 peněz - to už snad vyjde levněji kupovat novej, než ho umejvat
A to, že se nekrade je taky pravda - nechávám ji všude možně a zatím mi akorát dvakrát šlohli plachtu, pod kterou byla a jednou mi nějakej spořivej jawař ukradl žárovky z blinkrů
Sema píše: Ten startér je sakra drahej, nicméně můj kamarád dopřává své jawce první poslední a má ho.. Krom těch peněz za startér musel ještě koupit větší baterku a sehnat elektronický otáčkoměr ze škodky, páč s tím mechanickým to nende. No a my ostatní si užíváme závan starých časů a nakopáváme
Jo jo, ve své už mam taky pravidelně baterku 12 V/9 Ah...spíš kvůli vyhřejvkám a zimnímu provozu.
A nakonec startuju klasicky nohou...co víc si přát, než když ho jawka vykopne osídlovat Mars
frantas píše: Zimní verze, ale zajímalo by mě jak to bude mít třinda s antikorozní ochranou Jestli na tom budou chromi stejně kvalitní jako na new pionýru, kde už po dvou letech byly rávky víc orezlý jak na mim 20 let starym DT
Jen pro tvou informaci - New Pionýra nevyrábí Jawa ...
2 reakcí na tento příspěvek Proč v Británii ano a u nás ne?
Jinak (jak tu někdo taky psal) lidi, co furt melou o šílený nespolehlivosti Jawy mi připadá, že snad jezdili pouze na nějakých šrotech, který směnili za basu dvanáctky. Mimo starých Jawek jsem měl 350/640 Style z roku 1995 a Trampa z roku 2002. Ani jedna z nich netrpěla žádnými problémy, obě měly bezkontaktní zapalování a šlapaly jako švýcary. Problém vidim spíš v tom, že na tu starou (o novější řekněmě zastaralou) Jawu každej sere a nedopřeje jí ani tu základní a nutnou údržbu už pro ten pocit, že je to starej verk a do starýho verku přece nebudu strkat prachy. Pak ho spousta lidí hodnotí jako krám, ale už si neuvědomí, že tam jsou 25 let starý gumy, v hajzlu tlumiče, špatný zapalování a dobíjení, že je v prd*li uložení tlumičů a kyvky atp. Jenže do toho málokdo chce něco investovat. Kdežto do rejže, která stojí v garáži vedle starý jawky, každý rád nasype hromadu peněz. A to i za (ruku na srdce) naprostý kokotiny ...
1 reakcí na tento příspěvek Proč v Británii ano a u nás ne?
Já tohle řešil na jaře při přihlašování zánovní Yamahy dovezený z Velký Británie. Copak ty kilometry - to se stačí domluvit s technikem na dovozový STK (že napíše do protokolu víc než je na tacho), ale ten věk se těžko nějak ošálí ...
Naposledy editováno 20.12.2010 06:54:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?
Piwell píše: Ohledně spolehlivosti Jawek - ano, v minulosti jsem se taky (jako každý správný motorkář český národnosti) natrápil s nějakejma starejma šrotama. Ale šrot je šrot, ať je to jakákoliv značka. Zkuste po dědovi ze stodoly vytahnout 55 let starou hondu, která tam hnila posledních 25 nebo 30 let, vyčistit během 10 minut karbec, cvrknout a vrčet ... ha ha ha. Vlastně už jen proto, že u hondy v tý době ještě pletli rejžový klobouky ... a věřte, že s tou hondou by byly problémy mnohem větší a závažnější než u tý jawky. Tady bych hodně vážil slova.
Jinak (jak tu někdo taky psal) lidi, co furt melou o šílený nespolehlivosti Jawy mi připadá, že snad jezdili pouze na nějakých šrotech, který směnili za basu dvanáctky. Mimo starých Jawek jsem měl 350/640 Style z roku 1995 a Trampa z roku 2002. Ani jedna z nich netrpěla žádnými problémy, obě měly bezkontaktní zapalování a šlapaly jako švýcary. Problém vidim spíš v tom, že na tu starou (o novější řekněmě zastaralou) Jawu každej sere a nedopřeje jí ani tu základní a nutnou údržbu už pro ten pocit, že je to starej verk a do starýho verku přece nebudu strkat prachy. Pak ho spousta lidí hodnotí jako krám, ale už si neuvědomí, že tam jsou 25 let starý gumy, v hajzlu tlumiče, špatný zapalování a dobíjení, že je v prd*li uložení tlumičů a kyvky atp. Jenže do toho málokdo chce něco investovat. Kdežto do rejže, která stojí v garáži vedle starý jawky, každý rád nasype hromadu peněz. A to i za (ruku na srdce) naprostý kokotiny ...
Tady ti budu oponovat - JAWA 350 je prostě šmejd a šrot - ať je nová nebo jetá. Koupil jsem si STYLE 350 v roce 1996 jako funglovku a musím říct, že to byl nejhorší kup mého života. Víc času trávila v záruční opravě než na cestě a před koncem dvouleté záruky jsem ji rád prodal (najeto 30 tisíc za dvě sezóny) a přešel na japonce. Navíc přístup firmy k záruce byl naprosto odpudivý - krásný příklad postkomunistické fabriky. Jediné JAWY které za něco stojí jsou panelka, kývačka a samozřejmě pérák - ale jejich zlaté časy jsou dávno pryč, vždycky se na nich rád projedu když si přestávám vážit vlastností dobré japonské techniky. Ani 500 OHC není co se spolehlivosti týče žádný zázrak, je to jen sběratelský kousek.
Naposledy editováno 20.12.2010 09:22:34
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?
K panelce a kývačce bych uvedl snad jen to, že je to v podstatě úplně stejný. Měl jsem kejvu 250/353 z roku 1957 a podle mě to je jedna z nejpovedenějších Jawek (velkosériovejch) vůbec. Dvouválcový 350ky (jawy) obecně nemam až tak v lásce jako tu 250. To byl prostě nezmar. Leč byly typický problémy s dobíjením a zapalováním ...
karlos650 píše: Spolehlivá je a je to prověřený,většinou na ni nadávají lidi co mají obě ruce levé.Kdo se stará jak má tak podle toho mu motorka slouží.
tuhle omílanou větu právě jawařů miluju... ano, kdo nevymění půl motoru, neumí si seřídit zapalování, karburátor, mít v cajku svíčku ten at nejede...pokud to ulije a šlape půl hodiny, to se přece stává no né?? a vo tom ten japonec je, že kdykoliv když chceš tak sedneš a jedeš
kury72 píše:V Anglii je to měsíční plat,to je jako kdyby u nás stála funglovka cca23000kč
minimální mzda?? nebo to bereš jakože bych řekl že u nás je průměrnej pklat 23 táců- to má tedy každej a jsou to na naše 4 platy?
1 reakcí na tento příspěvek Proč v Británii ano a u nás ne?
- seřízení zapalování co 5000km.
- výbrus a nový uložení co 20 - 40tkm.
- seřízení karburace co sezónu, někdy 2x ( tedy co 6-9tkm)
resp. pokud víš kam šáhnout ... ok, pokud tomuhle někdo říká spolehlivost tak já tomu říkám přeškolení uživatele na mechanika ...to už fakt raději itala, ten aspoň jede.
To je to samý když někdo vychvaluje Tatru - bez kaslíku plnýho nářadí v tom dojedeš sotva na hranice a Volvo či Scania je "nudně" spolehlivý.
Jestliže si můžu vybrat mezi 500kilem od Hondy za 160.000CZK(designově 6let starým) a mezi 350ccm od Jawy za 90.000CZK (designově přes 20let starým) ... myslím, že není co řešit - a na Hondu nešáhneš minimálně prvních 70tkm.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?
Pokud jedeš s něčím moderním a civilizovaným, je šance, že se něco řádně zesere mnohem menší. Ale pokud se to stane, kastlík nářadí ti nepomůže - bez odtahu do servisu a ztracenýho minimálně dne se neobejdeš.
Kromě toho, pro nás socky je to provozníma nákladama jediná možnost. U čehokoliv jiného by mohla vážnější porucha znamenat konec sezóny a dlouhé šetření na opravu. Takže lepší si pořídit Jawu a jezdit, než pořídit na splátky japonce a pak se na něho po první poruše půl roku dívat a syslit na servis.
Piwell píše: vtr78> Ty moje dvě novější Jawky prostě nebyly šmejdy a šroty, nemůžu si pomoct. Byl jsem s nima spokojenej a měl jsem k tomu jednoduše důvod. Se záručními opravami se nemůžu vyjadřovat - v záruce jsem neměl ani jednu. Do servisu jsem je nevozil - jsou to tak jednoduchy stroje, že neni problém na tom udělat v podstatě vše doma. Druhá strana mince je ta, že se nedaj srovnávat s moderníma cizíma motorkama protože jsou prostě zastaralý. To je fakt kterej nikdo nezmění a proč tomu tak je tady nemá smysl rozebírat - je tu o tom témat několik. Samozřejmě, že velkou motorku mám zahraniční, ono to skoro ani jinak nejde ...
K panelce a kývačce bych uvedl snad jen to, že je to v podstatě úplně stejný. Měl jsem kejvu 250/353 z roku 1957 a podle mě to je jedna z nejpovedenějších Jawek (velkosériovejch) vůbec. Dvouválcový 350ky (jawy) obecně nemam až tak v lásce jako tu 250. To byl prostě nezmar. Leč byly typický problémy s dobíjením a zapalováním ...
Já ji do servisu vozil kvůli záručním opravám. Zvládám si udělat spoustu věcí sám (jako ostatně většina odchovanců různých verzí JAWY pionýr), ale kupoval jsem nový stroj se zárukou a dostalo se mi velkého zklamání - kvalita byla otřesná jak provedením (lak, protikorozní ochrana,...) tak kvalitou jednotlivých dílů (rozpadající se ovladače na řídítkách, poruchy bezkontaktního zapalování,...) no jedním slovem hnus. Přístup fabriky byl kapitolou sám o sobě - dnes bych se s nimi nemazal a motorku jim vrátil spolu se žalobou o náhradu škody (vynaložené náklady). Chápu lidi mající staré Jawy jako veterány, ale naprosto nechápu provozovatele "soudobých" strojů Jawa - to i staré Moto Guzzi byly v porovnání s Jawou vzorem spolehlivosti. A řeči o levných dílech atd. jsou naprosto zcestné - když něco měním 10x častěji, vyjde mě to stejně draho byť je nákupní cena nižší.
Enthropy píše: t_freedom> Musíš se na to podívat z druhé straný - pokud máš topcase naloženej patřičným nářadím a pár dílama, tak je Jawa naprosto nezničitelnej koráb na jakoukoliv cestu - ať se posere cokoliv, opravíš to ve škarpě a jedeš dál (pokud to teda nesroluješ pod autobus, že). A náklady na opravy minimální.
Pokud jedeš s něčím moderním a civilizovaným, je šance, že se něco řádně zesere mnohem menší. Ale pokud se to stane, kastlík nářadí ti nepomůže - bez odtahu do servisu a ztracenýho minimálně dne se neobejdeš.
Kromě toho, pro nás socky je to provozníma nákladama jediná možnost. U čehokoliv jiného by mohla vážnější porucha znamenat konec sezóny a dlouhé šetření na opravu. Takže lepší si pořídit Jawu a jezdit, než pořídit na splátky japonce a pak se na něho po první poruše půl roku dívat a syslit na servis.
Jak jsem se podíval na tvůj profil, pochopil jsem, že tě JAWA prostě baví. Šťourat se v tom místo ježdění mě opravdu už nebere - navíc když ani origo díly nepasují bez násilných úprav.
Jinak sedlo, nádrž i plasty máš z typu 640 Style (přesně ten křáp co jsem koupil před lety já) - "výhoudou" je naprosto šíleně nepohodlné sedlo (v porovnání s 638/639), nádrž která jde konečně obejmout koleny a hezčí design .
Pořád si ale myslím, že např. CB 500, GS 500, atd. vychází na provozní náklady lépe než JAWA - pokud se tedy člověk nevyválí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?
Určitě to nebude daný tím, že by nedokázali postavit solidní motocykl, ale prostě tím, že to po nich nikdo nechtěl a hlavně, že kvalita byla od 50tejch let potlačena masovostí a průměrností. S tak velkým handicapem už to Jawa na prahu 90tejch let nemohla zachránit. Prostě se tu 50let ždímala technologie nastavená "pérákem" jenž byl hned po válce na špíčkový úrovni.
Japonci pobili většinu krásnejch a hlavně jezditelnejch anglánů ...u nás to trvalo dýl, jen díky uzavřeným trhům a odbytišti na poli zemí Varšavské smlouvy.
Miluju veterány a tam mi taky Jawa jakožto srdeční záležitost zůstane ...všechno od 70tejch vejš už byla "znouzectnost" a ničemu ze světa se to nemohlo rovnat.
Ale je to čistě můj osobní názor.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?
Sema píše: Kdo by ji kradl proboha? Vždyť by potom trávil všechen čas v dílně
Třeba nějakej chytrák prodává "levný náhradní díly"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?
Ale je pravda, že ty a tobě podobní chcípnete aspoň efektně a na něčem krásným - já budu jenom potupně zalisovanej do hromady rezavé zemědělské techniky na dvou kolech nebo mě najdou, jak jsem po mrtvici, slintám, cosi huhlám a bezvládně ležím vedle nedodělaného seřizování kladívek A to není malej rozdíl
Mimochodem mám Practicu LLC...dobrá muzika se dělala naposledy v 80tejch letech(možná ještě zbytky 90tejch), nejkrásnější mašiny jsou Nortony a doma mám vystavenej krásnej chromovanej topinkovač ještě po mým dědovi když byl mladej muž
Naposledy editováno 20.12.2010 15:59:06
1 reakcí na tento příspěvek Proč v Británii ano a u nás ne?
Tohle bych nechtěl ani zadarmo - stačilo jednou v autoškole...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?
WhiteS píše: Pane Bože...
Tohle bych nechtěl ani zadarmo - stačilo jednou v autoškole...
Ano, přesně tak. Jawka není hodna takovýho hošíčka jako jsi ty. Navíc bys na ní nebyl takovej cukroušek ...
2 reakcí na tento příspěvek Proč v Británii ano a u nás ne?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 6 | 19.4.2024 v 22:07 Drak1 |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 | frds1206 | 18 | 8.7.2023 v 01:00 frds1206 |
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 | misooo4623 | 37 | 13.4.2023 v 22:52 Julip2 |