globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zahřívání motoru
 
25.10.2010 v 13:02
www.k1400.cz/clanky/radime/neturuj/sytic.htm [img]Zdarec chci se zeptat zahříváte moto na místě? Já po přečtení toho článku to dělám asi špatně už mám 2 žluté kolena

Zahřívání motoru

25.10.2010 v 19:50 | Nahoru | #31
zahrivam na miste, přece jenom je to 2t, takže chvilku necham potom parkrát protočim(vytačim) než jde krásně za plynem a jedu(70stupnu)

(reakce na) Zahřívání motoru

25.10.2010 v 19:51 | Nahoru | #32

Enthropy>To je jednoduchý - sytič nepoužívám, protože ho nemám Přeplavím, našlapu, zapnu zapalování. Nakopnu, ozvou se dvě rány a zdechne. Nakopnu, ozvou se tři rány a zdechne. Nakopnu, ozve se deset ran a zdechne. Nakopnu a nechám minutu brblat. Pokusím se rozjet a zjistím, že to nejde. Brblám dalších dvě minuty. Za zvuku šicího stroje kříženého s kulometem se vydám na castu skrz tu hustou mlhu, kterou jsem při zahřívání zakryl celou ulici. Po cca kilometru už je zatopíno (poznám podle toho, že v zrcátkách vidím i něco jiného, než bílá jedovatá mračna) a jede to jak divý (i trabanta občas přejdedu) Barvu kolen neznám, protože je na nich většinou olej nebo bláto - vlastně ani nevím, jak vypadají


Nápodobně. Když našlápnu napoprvý je to znamení dobrý konstelace hvězd. Jinak taky nechám chvilku brblat než zavřu barák, vyženu od vejfuku (mám jen jeden ) ohřívající se kočky a nasadím škopek, za čoudu pokud ho v raní tmě vidím vyjedu ze dvora, zamknu vrata a pomalu drandím do arbajtu. Po třech kilácích do kopce přestávám vidět mlhu za sebou a vidím ji před sebou. Otevřu plexi a ejhle, ono je skoro jasno

Zahřívání motoru

25.10.2010 v 20:33 | Nahoru | #33
Nastartuju moto ted v zimě se sytičem. (v létě bez) a nechám běžet moto na sytič asi 15-20 sekund lehce zeslabím obleču si rukavice a lehce přidávám plyn a uplně vypnu sytič. A hned jedu. 5 km opatrně . Všichni tady píšete jak jste vzorní ale co rozjezdy 1 omezovač když stojíte hodinu někde na občerstvení co?

Naposledy editováno 25.10.2010 20:35:02

1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru

25.10.2010 v 20:45 | Nahoru | #34
trochu mimo, co způsobuje modrání výfukových svodů?

2 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru

25.10.2010 v 21:01 | Nahoru | #35
Mi zase až tak logický článek nepříjde - podle mě jednak srovnává, "které hovno víc smrdí" a za druhé autor "huntuje" mašinu uplně stejně...

a) i kdyby se směs uplně ideálně spálila, ve čtyřtaktu je benzín beztak otáčku (sání, komprese) přítomen i za provozu, čili polovinu práce. V reálu ještě více, pač se ideálně nespálí, jinak by nebyly vícestupňové (či pěti či šesti taktní) motory.
b) snad s vyjímkou vícebodového střiku každý motor dojíždí nasucho - klika má setrvačnost a ventily pracují napevno přes rozvody, čili čistý benzín se tak jako tak do válce stejně dostane. Startují nasucho bez výjimek všechny motory - čerpadlo trvá než natlakuje, olej je navíc studený, a nemaže se tak ideálně.
c) Z předchozího vyplývá, že je to uplně jedno - ať dělám co dělám, motor pojede nemazaný, nevadí mu to, ale je nejlepší mu to naopak usnadnit - čili nepřenášet žádný moment - čili chcípat bez zátěže na neutrál. Na neutrál také startovat, a nechat volně prohřát.
d) spojka je od slova spojit, rozpíná se na nezbytně nutnou dobu. Startovat tedy s jedničkou, držet spojku jako truhlík (a sytič tak trochu stáhnout druhou rukou... šilenost) je pitomost, zase tím unavuje mechanizmus spojky a pružiny. Že opotřebení stlačené pružiny e zanedbatelné a spekulace? Uplně stejná spekulace, jako v případě benzínu ve válci... Pokud by je neunavoval a hned se rozjel, zatěžuje zase velkou silou motor, který ještě nemaže. Spojka se lépe šetří pokolébáním tam a zpět a potlačením mašiny před tím než zařadím.
e) Každý motor se sytičem se zahříváním zvyšuje docela nepředvídatelně podle rychlosti prohřívání volnoběžné otáčky, čili doporučovat se rozjíždět se sytičem mi přijde jako hodně nebezpečná varianta. Pokud má ovšem člověk rád, že mašina mu najednou vystřelí bez jeho vůle, rozjede se když bude potřebovat dobrzdit na křižovatce a tak dále, je spíš sebevrah.
f) zvýšení otáček se dělalo nejen kvůli (sporné) směsi kvůli startování u dvoutaktů, ale také u všech motorů včetně leteckých k "vyhnání pavouků". Prostě se trochu protáhl, aby déle nejel na volnoběh (to neznamená vyhnat do červeného a zpět!) a co je ve válci se tak lépe spálilo a vyhnalo ven. Zakarbonovaný válec také není to nejlepší pro tření, že.

Celkově mi to prostě přijde jako onanie za šílených harakiri (rozjíždění se sytičem, startování s kvaltem apod.) pro samovrahy za cenu nejasných výsledků. Je uplně jedno, jestli člověk udělá A nebo B, ale mašinu zatěžuje uplně stejně. Jen jiným způsobem. Pokud ji chce nějak šetřit, opravdu nezbývá než "tlačící" varianta

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání motoru

25.10.2010 v 21:11 | Nahoru | #36
dj_hroch> Já bych jenom dodal, že pro protočení a zdechnutí v otáčkách vidím u dvojtaktu ještě jeden důvod. U dvojtaktu je ve směsi olej. Když to dotočím bez jiskry, tak jím krásně zajebu vnitřek válce. Start je pak o poznání hladčí. Sice to sere svíčky, ale Jawař si ty Brisky za 36 korun dovolit může a kdo má na cizí sportovní dvojtakt, toho ani ta lepší svíčka asi k bankrotu nedovede.
Když odpoledne zdechnu na volnoběh, ráno startuju (teď v zimě - v létě je to na ťuk v obou případech) tak na desetkrát a jsem z toho skákání po nakopávačce spocenej až na prdeli. Když to pořádně zajebu olejem, tak jde ráno napotřetí.

Zahřívání motoru

25.10.2010 v 21:15 | Nahoru | #37
No že máš zrovna XJRko, tak v manuálu píšou, že zahřát motor na místě. Na sytič nastartovat, stáhnout na polovic a až motor reaguje plynule na plyn (bez sytiče - nutno odzkoušet) je zahřáto.Když se mě nechce čekat, tak nastartuju než si dám blembák na hlavu. Nasednu, na půl sytiče vyjedu a po zařazení dvojky ho stáhnu úplně.

(reakce na) Zahřívání motoru

25.10.2010 v 21:21 | Nahoru | #38
Enthropy> Jasně, zase čím rychleji nastartuje, tak pak ve finále budou svíčky míň zajebané a stejně se to za provozu spálí, takže neřešíš. A když, tak očistíš drátěným kartáčkem, vypálíš, a ušetříš i 36 korun za trochu potu, to tak robím i na japoncovi s Densama Někdy ji protáhnu a často ne, jak se mi chce, nemusím nutně ani jedno. Každá mašina má to svoje a když víš, že je takhle OK, tak to pravidlo dodržuj.

Na sytič nastartovat, stáhnout na polovic a až motor reaguje plynule na plyn (bez sytiče - nutno odzkoušet) je zahřáto.


Toto do kamene tesat

(reakce na) Zahřívání motoru

25.10.2010 v 21:21 | Nahoru | #39

dj_hroch>
d) spojka je od slova spojit, rozpíná se na nezbytně nutnou dobu. Startovat tedy s jedničkou, držet spojku jako truhlík (a sytič tak trochu stáhnout druhou rukou... šilenost) je pitomost, zase tím unavuje mechanizmus spojky a pružiny. Že opotřebení stlačené pružiny e zanedbatelné a spekulace? Uplně stejná spekulace, jako v případě benzínu ve válci... Pokud by je neunavoval a hned se rozjel, zatěžuje zase velkou silou motor, který ještě nemaže. Spojka se lépe šetří pokolébáním tam a zpět a potlačením mašiny před tím než zařadím.
e) Každý motor se sytičem se zahříváním zvyšuje docela nepředvídatelně podle rychlosti prohřívání volnoběžné otáčky, čili doporučovat se rozjíždět se sytičem mi přijde jako hodně nebezpečná varianta. Pokud má ovšem člověk rád, že mašina mu najednou vystřelí bez jeho vůle, rozjede se když bude potřebovat dobrzdit na křižovatce a tak dále, je spíš sebevrah.



d) jakou silou motor? co to je za blbost? :D motor se maze temer okamzite, ale tady se predevsim setri prevodovka, ze se nemusi radit z neutralu jednicka v dobe, kdy je spojka vic slepena, a to je daleko vetsi uzitek nez hypotezy, ktery uvadis; pruziny spojky se unavujou uplne stejne jako kdyz zaradim az po nastartovani
e) tohle je dost individualni a clovek to ma v ruce u svoji motorky

(reakce na) Zahřívání motoru

25.10.2010 v 21:24 | Nahoru | #40

Bubrak ZX10R>clanek hezkej, celkem se vsim souhlasim, az na to chcipani stojankem

startuju zasadne oblecenej, na 1 se spojkou, hned jedu, pomalu asi 2-3km, je to nejlepsi


Když zastavíš ve svahu je dobré chcípnout motor stojánkem.Nemusíš pak nakopávat rychlost nebo chytat motorku pod svahem

Zahřívání motoru

25.10.2010 v 21:25 | Nahoru | #41
myslim ze nekteri z vas resej uplny kokotiny.

1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru

25.10.2010 v 21:30 | Nahoru | #42
No ta poznámka o startování se zařazenou jedničkou je zajímavá... Nemusím ale kvůli tomu chcípat stojánkem. Stačí prostě zařadit a pak nastartovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání motoru

25.10.2010 v 21:34 | Nahoru | #43

No-limits>No ta poznámka o startování se zařazenou jedničkou je zajímavá... Nemusím ale kvůli tomu chcípat stojánkem. Stačí prostě zařadit a pak nastartovat.



a nebo chcipnes s 1kou

Naposledy editováno 25.10.2010 21:37:07

(reakce na) Zahřívání motoru

25.10.2010 v 21:52 | Nahoru | #44

Bubrak ZX10R> a nebo chcipnes s 1kou


Jj, variant je vícero, podle vkusu každého soudruha.

Zahřívání motoru

25.10.2010 v 23:24 | Nahoru | #45
chcipat stojankem... takze priste se uz muzeme tesit na vlakna "klickem, chcipakem nebo stojankem"

(reakce na) Zahřívání motoru

25.10.2010 v 23:34 | Nahoru | #46
prouky>

Snapping the throttle or fast idling for more than about 5 minutes at normal air temperature may cause exhaust pipe discoloration.

(a dale jeste umisteni svodu na misto, kde se spatne chladi i pri jizde)

(reakce na) Zahřívání motoru

26.10.2010 v 01:39 | Nahoru | #47

Danielos>Já startnu, vyjedu ven, umyji plexi, doobleču se, pozavírám garáž. Na teploměru je 50-60°C a jedu. Palba až jak je provozka nad 80°C.

Třeba v návodu k použití žigula bylo, že se nemá nechávat motor ohřívat na místě, ale že se má ohřát za jízdy a to 1 km na první rychlostní stupeň



žigul vaří při teplotě 0st.c ten má jiný prac. dymenze - na sibiř

(reakce na) Zahřívání motoru

26.10.2010 v 01:49 | Nahoru | #48

Enthropy>To je jednoduchý - sytič nepoužívám, protože ho nemám Přeplavím, našlapu, zapnu zapalování. Nakopnu, ozvou se dvě rány a zdechne. Nakopnu, ozvou se tři rány a zdechne. Nakopnu, ozve se deset ran a zdechne. Nakopnu a nechám minutu brblat. Pokusím se rozjet a zjistím, že to nejde. Brblám dalších dvě minuty. Za zvuku šicího stroje kříženého s kulometem se vydám na castu skrz tu hustou mlhu, kterou jsem při zahřívání zakryl celou ulici. Po cca kilometru už je zatopíno (poznám podle toho, že v zrcátkách vidím i něco jiného, než bílá jedovatá mračna) a jede to jak divý (i trabanta občas přejdedu) Barvu kolen neznám, protože je na nich většinou olej nebo bláto - vlastně ani nevím, jak vypadají



ahoj tak to jsme na tom obdobně já přídu parkuju venku, tudíš ráno teplota kolem 0 - pustim benzín přeplavim 5* - 6* prošlapu zapnu klíček šlápnu a tak měží na pokraji chcípnutí chviku až nakonec zhasne, tak znova zase běží na pokraji, přidám plyn chcípne, tak znova našlápnu a nechám, nepatrně přidám plyn ale nepatrně a zase pustim a nahnu na pravou stranu to dycky pomůže pak zapálim cígo jedno vytáhnu a odstartuju přískokama jedu asi kilometr a paku ž jede celkem normálně na čoudění si nestěžuju když je studená tak čoudí jako teplá na m2t jinat moje nekouří vůbec mam tsf 1:40 a zapalování vape

(reakce na) Zahřívání motoru

26.10.2010 v 09:04 | Nahoru | #49
Enthropy> S tím ničením svíček olejem to asi nebude zas tak horký. Když jsem jezdil na 634, lítal jsem na ní jako cvok, pořád plnej, co šla. Brzdám jsem pomáhal tím, že jsem současně podřadil, vypnul chcípákem zapalování a dal plnej plyn. Pak zapnout zapalování, zase plnej a pořád dokola. Opravdu to líp brzdilo a taky jsem jí nikdy nezadřel, ač jsem jezdil na M2T. Fakt je, že jsem co zimu dekarbonizoval vršek, ale nijak víc karbonu tam nebylo. A když se třeba v terénu z prudkýho kopce dala 1 a promazal se motor tímhle způsobem, tak následně jel tak pěkně potichu a čistě - až na dým z výfuků. Tím jsem těšil hlavně silniční vši - cyklisty. Ale co, bylo mi 20... Jinak Jawa mi nikdy nevynechávala kvůli svíčkám. Ale konektory u kladívek jsem jednoduše proletoval. Předtím totiž pravidelně v max otáčkách tak vibrovala, že konektory neměly spolehlivě dotek - něco jako omezovač otáček alá Jawa.

1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru

26.10.2010 v 09:21 | Nahoru | #50
A už nekdo doku.vil motorku že špatně zahřívá?

(reakce na) Zahřívání motoru

26.10.2010 v 11:54 | Nahoru | #51

lopata75>A už nekdo doku.vil motorku že špatně zahřívá?


To by si se divil. Třeba tady:
Moc dlouhé zahřívání

1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru

26.10.2010 v 12:04 | Nahoru | #52
Durex: a co se ty motorce stalo? ta je uplne v pohode ne?

(reakce na) Zahřívání motoru

26.10.2010 v 12:11 | Nahoru | #53

Bubrak ZX10R>Durex: a co se ty motorce stalo? ta je uplne v pohode ne?


Vždyť je to Kawa! Ta je na takový zacházení stavěná!

Zahřívání motoru

26.10.2010 v 12:13 | Nahoru | #54
Podle tohoto článku nezahřívat na místě

Naposledy editováno 26.10.2010 12:16:33

1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru

26.10.2010 v 12:16 | Nahoru | #55
ad video: zalezi jestli ji onen kouzelnik pred "produkci" aspon zahral, v lepsim pripade bude mit jen vyzihany svody? . Je zajimavy, jak malo nekomu staci k notne zabave... mozna by se dal vyrabet a prodavat "simulator heftu" - klacek s otocnou rukojeti, silnej reprak a efekt ohynku vychazejiciho z trubky

Zahřívání motoru

26.10.2010 v 12:17 | Nahoru | #56
já nezahřívám...já chladím, zasypu ledem a vyjedu a hned k první pumpě, koupim 3 pytle párty ledu a furt chladim...ale asi to mám rozbitý stejně se to nakonec ohřeje...asi budu muset požádat o radu místní einsteiny...

Zahřívání motoru

26.10.2010 v 12:19 | Nahoru | #57
ad posledni clanek:

"Už přemýšlím nad životním prostředím, takže ho dopředu nestartuji."

tak tohle uz je sila

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání motoru

26.10.2010 v 12:26 | Nahoru | #58

Skalda>ad video: zalezi jestli ji onen kouzelnik pred "produkci" aspon zahral, v lepsim pripade bude mit jen vyzihany svody? . Je zajimavy, jak malo nekomu staci k notne zabave... mozna by se dal vyrabet a prodavat "simulator heftu" - klacek s otocnou rukojeti, silnej reprak a efekt ohynku vychazejiciho z trubky


Ne já to nechytnu hned z kraje - hned to navrknul studený. Pak ještě štěkala několikrát v noci,ale kolena to přežily. Ten motor na tom byl hůř. Těch videí z toho srazu mám doma víc,ale byl to mazec. Někdy se fakt divým co ty motory vydržej. Při průměrné starostlivosti je to nesmrtelný

1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru

26.10.2010 v 12:31 | Nahoru | #59
ale uz ne tak blbuvzdorny

1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru

26.10.2010 v 13:20 | Nahoru | #60
no já jsem taky nepostřehnul,že by jako ta motka umřela...ty borečci jsou trošku paka,no a co,ptám se jestli někdo "špatným" nebo jiným zahříváním motorku zku.vil... kdyby ta z videa šla do kopru,tak bych řekl,že to nebylo ani tak zahříváním jak přetáčením bez zátěže...ale to je fuk...Si každej zahřívejte jak myslíte,že to je nejlepší,ne?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist