Enthropy>To je jednoduchý - sytič nepoužívám, protože ho nemám Přeplavím, našlapu, zapnu zapalování. Nakopnu, ozvou se dvě rány a zdechne. Nakopnu, ozvou se tři rány a zdechne. Nakopnu, ozve se deset ran a zdechne. Nakopnu a nechám minutu brblat. Pokusím se rozjet a zjistím, že to nejde. Brblám dalších dvě minuty. Za zvuku šicího stroje kříženého s kulometem se vydám na castu skrz tu hustou mlhu, kterou jsem při zahřívání zakryl celou ulici. Po cca kilometru už je zatopíno (poznám podle toho, že v zrcátkách vidím i něco jiného, než bílá jedovatá mračna) a jede to jak divý (i trabanta občas přejdedu) Barvu kolen neznám, protože je na nich většinou olej nebo bláto - vlastně ani nevím, jak vypadají
Nápodobně. Když našlápnu napoprvý je to znamení dobrý konstelace hvězd. Jinak taky nechám chvilku brblat než zavřu barák, vyženu od vejfuku (mám jen jeden ) ohřívající se kočky a nasadím škopek, za čoudu pokud ho v raní tmě vidím vyjedu ze dvora, zamknu vrata a pomalu drandím do arbajtu. Po třech kilácích do kopce přestávám vidět mlhu za sebou a vidím ji před sebou. Otevřu plexi a ejhle, ono je skoro jasno
Naposledy editováno 25.10.2010 20:35:02
1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru
2 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru
a) i kdyby se směs uplně ideálně spálila, ve čtyřtaktu je benzín beztak otáčku (sání, komprese) přítomen i za provozu, čili polovinu práce. V reálu ještě více, pač se ideálně nespálí, jinak by nebyly vícestupňové (či pěti či šesti taktní) motory.
b) snad s vyjímkou vícebodového střiku každý motor dojíždí nasucho - klika má setrvačnost a ventily pracují napevno přes rozvody, čili čistý benzín se tak jako tak do válce stejně dostane. Startují nasucho bez výjimek všechny motory - čerpadlo trvá než natlakuje, olej je navíc studený, a nemaže se tak ideálně.
c) Z předchozího vyplývá, že je to uplně jedno - ať dělám co dělám, motor pojede nemazaný, nevadí mu to, ale je nejlepší mu to naopak usnadnit - čili nepřenášet žádný moment - čili chcípat bez zátěže na neutrál. Na neutrál také startovat, a nechat volně prohřát.
d) spojka je od slova spojit, rozpíná se na nezbytně nutnou dobu. Startovat tedy s jedničkou, držet spojku jako truhlík (a sytič tak trochu stáhnout druhou rukou... šilenost) je pitomost, zase tím unavuje mechanizmus spojky a pružiny. Že opotřebení stlačené pružiny e zanedbatelné a spekulace? Uplně stejná spekulace, jako v případě benzínu ve válci... Pokud by je neunavoval a hned se rozjel, zatěžuje zase velkou silou motor, který ještě nemaže. Spojka se lépe šetří pokolébáním tam a zpět a potlačením mašiny před tím než zařadím.
e) Každý motor se sytičem se zahříváním zvyšuje docela nepředvídatelně podle rychlosti prohřívání volnoběžné otáčky, čili doporučovat se rozjíždět se sytičem mi přijde jako hodně nebezpečná varianta. Pokud má ovšem člověk rád, že mašina mu najednou vystřelí bez jeho vůle, rozjede se když bude potřebovat dobrzdit na křižovatce a tak dále, je spíš sebevrah.
f) zvýšení otáček se dělalo nejen kvůli (sporné) směsi kvůli startování u dvoutaktů, ale také u všech motorů včetně leteckých k "vyhnání pavouků". Prostě se trochu protáhl, aby déle nejel na volnoběh (to neznamená vyhnat do červeného a zpět!) a co je ve válci se tak lépe spálilo a vyhnalo ven. Zakarbonovaný válec také není to nejlepší pro tření, že.
Celkově mi to prostě přijde jako onanie za šílených harakiri (rozjíždění se sytičem, startování s kvaltem apod.) pro samovrahy za cenu nejasných výsledků. Je uplně jedno, jestli člověk udělá A nebo B, ale mašinu zatěžuje uplně stejně. Jen jiným způsobem. Pokud ji chce nějak šetřit, opravdu nezbývá než "tlačící" varianta
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání motoru
Když odpoledne zdechnu na volnoběh, ráno startuju (teď v zimě - v létě je to na ťuk v obou případech) tak na desetkrát a jsem z toho skákání po nakopávačce spocenej až na prdeli. Když to pořádně zajebu olejem, tak jde ráno napotřetí.
Na sytič nastartovat, stáhnout na polovic a až motor reaguje plynule na plyn (bez sytiče - nutno odzkoušet) je zahřáto.
Toto do kamene tesat
dj_hroch>
d) spojka je od slova spojit, rozpíná se na nezbytně nutnou dobu. Startovat tedy s jedničkou, držet spojku jako truhlík (a sytič tak trochu stáhnout druhou rukou... šilenost) je pitomost, zase tím unavuje mechanizmus spojky a pružiny. Že opotřebení stlačené pružiny e zanedbatelné a spekulace? Uplně stejná spekulace, jako v případě benzínu ve válci... Pokud by je neunavoval a hned se rozjel, zatěžuje zase velkou silou motor, který ještě nemaže. Spojka se lépe šetří pokolébáním tam a zpět a potlačením mašiny před tím než zařadím.
e) Každý motor se sytičem se zahříváním zvyšuje docela nepředvídatelně podle rychlosti prohřívání volnoběžné otáčky, čili doporučovat se rozjíždět se sytičem mi přijde jako hodně nebezpečná varianta. Pokud má ovšem člověk rád, že mašina mu najednou vystřelí bez jeho vůle, rozjede se když bude potřebovat dobrzdit na křižovatce a tak dále, je spíš sebevrah.
d) jakou silou motor? co to je za blbost? :D motor se maze temer okamzite, ale tady se predevsim setri prevodovka, ze se nemusi radit z neutralu jednicka v dobe, kdy je spojka vic slepena, a to je daleko vetsi uzitek nez hypotezy, ktery uvadis; pruziny spojky se unavujou uplne stejne jako kdyz zaradim az po nastartovani
e) tohle je dost individualni a clovek to ma v ruce u svoji motorky
Bubrak ZX10R>clanek hezkej, celkem se vsim souhlasim, az na to chcipani stojankem
startuju zasadne oblecenej, na 1 se spojkou, hned jedu, pomalu asi 2-3km, je to nejlepsi
Když zastavíš ve svahu je dobré chcípnout motor stojánkem.Nemusíš pak nakopávat rychlost nebo chytat motorku pod svahem
1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání motoru
No-limits>No ta poznámka o startování se zařazenou jedničkou je zajímavá... Nemusím ale kvůli tomu chcípat stojánkem. Stačí prostě zařadit a pak nastartovat.
a nebo chcipnes s 1kou
Naposledy editováno 25.10.2010 21:37:07
Danielos>Já startnu, vyjedu ven, umyji plexi, doobleču se, pozavírám garáž. Na teploměru je 50-60°C a jedu. Palba až jak je provozka nad 80°C.
Třeba v návodu k použití žigula bylo, že se nemá nechávat motor ohřívat na místě, ale že se má ohřát za jízdy a to 1 km na první rychlostní stupeň
žigul vaří při teplotě 0st.c ten má jiný prac. dymenze - na sibiř
Enthropy>To je jednoduchý - sytič nepoužívám, protože ho nemám Přeplavím, našlapu, zapnu zapalování. Nakopnu, ozvou se dvě rány a zdechne. Nakopnu, ozvou se tři rány a zdechne. Nakopnu, ozve se deset ran a zdechne. Nakopnu a nechám minutu brblat. Pokusím se rozjet a zjistím, že to nejde. Brblám dalších dvě minuty. Za zvuku šicího stroje kříženého s kulometem se vydám na castu skrz tu hustou mlhu, kterou jsem při zahřívání zakryl celou ulici. Po cca kilometru už je zatopíno (poznám podle toho, že v zrcátkách vidím i něco jiného, než bílá jedovatá mračna) a jede to jak divý (i trabanta občas přejdedu) Barvu kolen neznám, protože je na nich většinou olej nebo bláto - vlastně ani nevím, jak vypadají
ahoj tak to jsme na tom obdobně já přídu parkuju venku, tudíš ráno teplota kolem 0 - pustim benzín přeplavim 5* - 6* prošlapu zapnu klíček šlápnu a tak měží na pokraji chcípnutí chviku až nakonec zhasne, tak znova zase běží na pokraji, přidám plyn chcípne, tak znova našlápnu a nechám, nepatrně přidám plyn ale nepatrně a zase pustim a nahnu na pravou stranu to dycky pomůže pak zapálim cígo jedno vytáhnu a odstartuju přískokama jedu asi kilometr a paku ž jede celkem normálně na čoudění si nestěžuju když je studená tak čoudí jako teplá na m2t jinat moje nekouří vůbec mam tsf 1:40 a zapalování vape
1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru
1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru
1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání motoru
Skalda>ad video: zalezi jestli ji onen kouzelnik pred "produkci" aspon zahral, v lepsim pripade bude mit jen vyzihany svody? . Je zajimavy, jak malo nekomu staci k notne zabave... mozna by se dal vyrabet a prodavat "simulator heftu" - klacek s otocnou rukojeti, silnej reprak a efekt ohynku vychazejiciho z trubky
Ne já to nechytnu hned z kraje - hned to navrknul studený. Pak ještě štěkala několikrát v noci,ale kolena to přežily. Ten motor na tom byl hůř. Těch videí z toho srazu mám doma víc,ale byl to mazec. Někdy se fakt divým co ty motory vydržej. Při průměrné starostlivosti je to nesmrtelný