globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: menit chladiacu kvapalinu alebo nie
4.3.2010 v 22:24
Ahojte,

kupil som starsiu moto r.2004, samozrejme nemam k tomu ziadne zaznamy o udrzbe. Sezona je tu, vymenim olej aj brzdovku ale treba menit aj chl.kvapalinu?
V papieroch sa pise, ze sa to ma menit co 4 roky - preco? Kedy a ci vobec bola vymenena neviem, ale prezilo to -15, takze antifreezu tam este musi byt dost.
Ake su rizika, ak to nevymenim?

vdaka za rady.
Předchozí
1 2
Následující

menit chladiacu kvapalinu alebo nie

14.3.2010 v 23:38 | Nahoru | #31
diky, mam v tom jasno. hned ako bude pocasie, tak aj s olejom, svieckami, brzdovkou a vzd.filtrom vsetko pomenim.

2 reakcí na tento příspěvek menit chladiacu kvapalinu alebo nie

15.3.2010 v 01:25 | Nahoru | #32
tou hadici se neproplachne chladic, kdyz je zavrenej termostat ne? v manualu je, ze se ma nalit cista voda, motor nechat bezet asi 10min, aby se zahral nad otevreni termostatu, pak vylit a toto udelat 3x

menit chladiacu kvapalinu alebo nie

15.3.2010 v 08:10 | Nahoru | #33
Hele mám dotázek. Já jsem koupil motku po docela velkym praseti. V chladici byla asi obyc voda ( ve vyrovnavaci nadržce byla taková zelená sračka jako se dělá na sudu do kterého teče děšťovka). vypustil jsem ji hned po skončení sezény a jak bylo -5 tak to byl šutr, takže o fous. Ale jde mi o to jestli soustavu čistit nějakým čističem(už se to tu probíralo název,cenu a kde ho koupit už vím). Když jsem pro něj šel tak se mě ptali jestli se motka moc hřeje nebo něco a to ne. Takže mi poradili abych se na to vysral a jen propláchl a dal co tam patří. 6e by se tou srajdou na čištění mohl uvolnit nějaký kus sajrajtu a třeba zacpat voštiny nebo by to pak někde začlo téct. jakej je váš názor? Vyčistit nebo nechat s novou kapalinou? Motka se přehnaně nehřeje,když sepne ventilator spolehlivě se uchladí,za jízdy v pohodě, prostě bez problému.

(reakce na) menit chladiacu kvapalinu alebo nie

15.3.2010 v 08:15 | Nahoru | #34

Bubrak ZX10R>tou hadici se neproplachne chladic, kdyz je zavrenej termostat ne? v manualu je, ze se ma nalit cista voda, motor nechat bezet asi 10min, aby se zahral nad otevreni termostatu, pak vylit a toto udelat 3x



Tohle vypada logicky... ale dobry je tu cistou studenou vodu nalivat hned do teplyho motoru potom budou vlakna "traci se mi voda" "mam vodu v oleji" "kde sehnat novou hlavu" atd

menit chladiacu kvapalinu alebo nie

15.3.2010 v 08:34 | Nahoru | #35
přesně tak, a krásně se to pozná podle zvuku, ozve se takový "lup"

A nezapomeňte to po puštění větráku hezky otevřít a vypustit na popáleninách z vás budou mít radost.

menit chladiacu kvapalinu alebo nie

15.3.2010 v 10:08 | Nahoru | #36
Jasne ze je lepsi pockat az to zchladne. Ale i tech 70st bylo celkem v klidu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) menit chladiacu kvapalinu alebo nie

15.3.2010 v 10:16 | Nahoru | #37

Bubrak ZX10R>tou hadici se neproplachne chladic, kdyz je zavrenej termostat ne? v manualu je, ze se ma nalit cista voda, motor nechat bezet asi 10min, aby se zahral nad otevreni termostatu, pak vylit a toto udelat 3x



A proc bych si neproplachl chladis? otevru vicko( kdyz ma) dam dadicu a poustim a tece spodkem... to je cele.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) menit chladiacu kvapalinu alebo nie

15.3.2010 v 10:17 | Nahoru | #38

z-x-r>A proc bych si neproplachl chladis? otevru vicko( kdyz ma) dam dadicu a poustim a tece spodkem... to je cele.



A trubky kolem termostatu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) menit chladiacu kvapalinu alebo nie

15.3.2010 v 11:11 | Nahoru | #39
Bubrak ZX10R> na tu se vyseru...tu nepotrebuji proplachovat nemyslis?

(reakce na) menit chladiacu kvapalinu alebo nie

15.3.2010 v 11:14 | Nahoru | #40

z-x-r>Bubrak ZX10R> na tu se vyseru...tu nepotrebuji proplachovat nemyslis?



Nevim, me je to jedno, ja psal jak je to v servisnim manualu, a tak sem to taky udelal. Asi lepsi to proplachnout aspon nejak nez vubec.

menit chladiacu kvapalinu alebo nie

15.3.2010 v 11:33 | Nahoru | #41
kazdopadne mi to ale porad prijde jednodussi kdyz se nemusi nic odpojovat a jen se naleje voda a dole vypusti navic kdyz do ZX10 se da nalivat voda aniz se cokoliv demontuje (at do chladice, ci do expanzky)

1 reakcí na tento příspěvek menit chladiacu kvapalinu alebo nie

15.3.2010 v 18:08 | Nahoru | #42
chalani, bol som dnes v obchode nakupit vsetko potrebne, ale predajca mi nevie dodat vzduchovy filter.

takze teraz otazka - mam kupit origo v suzuki, alebo mam tam dat KN? Cenovo to vyjde +- rovnako.
Nechcem ziadne navysovanie vykonu, ani powercommander ani nic, dam prednost tomu aby bola dlhsia zivotnost, t.j. lepsej filtracii.

(reakce na) menit chladiacu kvapalinu alebo nie

15.3.2010 v 18:19 | Nahoru | #43

matuS>chalani, bol som dnes v obchode nakupit vsetko potrebne, ale predajca mi nevie dodat vzduchovy filter.

takze teraz otazka - mam kupit origo v suzuki, alebo mam tam dat KN? Cenovo to vyjde +- rovnako.
Nechcem ziadne navysovanie vykonu, ani powercommander ani nic, dam prednost tomu aby bola dlhsia zivotnost, t.j. lepsej filtracii.



To je otazka. KN ti zvysi propustnost a ochudi smes, tj zivotnost se spis snizi, nez ze by to lip filtrovalo a bylo to naopak.

menit chladiacu kvapalinu alebo nie

15.3.2010 v 18:34 | Nahoru | #44
Dávám hlas za K&N. Mám delší dobu, filtr má delší životnost, propustnost je stejná (nemluvím o hříbcích na karburátory, to bych nepoužíval). Na bohatosti se montáž nijak neprojevila (VFR 750).

menit chladiacu kvapalinu alebo nie

16.3.2010 v 13:15 | Nahoru | #45
tak som objednal KN. Uvidime co to spravi.

menit chladiacu kvapalinu alebo nie

20.3.2010 v 13:57 | Nahoru | #46
chalani, tak mam problem s tou kvapalinou chladiacou.
Vymenu som robil podla manualu. Motorka bola na race stojane. Nechal som staru kvapalinu vytiect, potom som tam nalieval cistu vodu z vodovodu a nechal to vytekat. Potom som to nechal odkvapkat. Potom som system zavrel, nalial doplna cistu vodu a nechal motorku zohriat na 80 stupnov. Pockal som kym vychladla, nechal som to znova vytiect a zacal som nalievat chl.kvapalinu (motul).
Lenze, nalial som tam miesto 3l iba cca 1.8 litra. System je odvzdusneny, viac tam proste uz dat nejde, babral som sa s tym 3 hodinu, kyval motorou, nechal zohriat na 100st...Viac tam nenalejem.
Takze da sa povedat, ze teraz mam v systeme bud 1.8l novej kvapaliny a 1.2l cistej vody z vodovodu, alebo ten 1.2l je zmes starej chl.kvapaliny a cistej vody.

Co som urobil zle, a co mam teraz robit?
Mam odliat zo systemu 1.2l, a doliat tam ten zvysok, ktory mam? Takto znizim podiel cistej vody/starej zmesi a dojazdim sezonu. Na zimu by som potom opat celemu systemu zmenil zmes....

alebo, kvoli korozii vodnej pumpy mam radsej vsetko vyliat (ako to docielit) aby som v systeme skutocne mal iba novu chl.kvapalinu?

diky za rady.

menit chladiacu kvapalinu alebo nie

20.3.2010 v 14:41 | Nahoru | #47
cau, v manualu je, ze napln ma 2.4 litru + 0.3 v expanzni nadrzce, takze tam asi 0.6 zbylo, prip. se to jeste odvzdusni, predpokladam, ze tech 0.3 do expanzky si tam nalil a pri zahrati na 100st, a ochlazeni tam trochu ubylo, jak se to odvzdusnilo

mozna to chce pri vylivani hybat s motorkou, kdyz sem otevrel vypustni sroub, tak neco vyteklo a pak pri kejvani s motorkou do stran jeste neco vyteklo, mohlo to byt tak 0.2

koukni do manualu, jestli pri vypousteni nemas jeste neco dalsiho nekde otevrit, tusim ze u nekterych moto se muze otevirat neco dole na chladici (a kdyz na nej kouknes, tak jeho spodni cast treba nejde vypustit, ze hadice nevede v nejnizsim miste)

rozhodne tam tedy nezbylo 1.2 litru stare kapaliny (vody), to ne, maximalne 0.6 a pokud se to jeste odvzdusnilo, tak i min

menit chladiacu kvapalinu alebo nie

20.3.2010 v 14:45 | Nahoru | #48
v mojom manuali je 2.7l + 0.3 expanzka...

bohuzial ziaden vypustny srob na chladici nie je :( V manuali sa nepise, ze by bolo treba este nieco otvorit, ale ked teraz na to cele pozeram, tak najnizsie je olejovy chladic, ktory sa chladi vodnym okruhom a z toho to pravdepodobne nevytieklo. Mal som motorku naklonit :( nenapadlo ma to...proste som isiel podla manualu, nabuduce budem vediet.

takze bude OK, ked odlejem ten liter a dolejem to?

Naposledy editováno 20.03.2010 14:46:14

menit chladiacu kvapalinu alebo nie

20.3.2010 v 14:54 | Nahoru | #49
jo a mal si pravdu, z expanzky zmizli 2 deci.

menit chladiacu kvapalinu alebo nie

20.3.2010 v 15:05 | Nahoru | #50
prosimte jeste sem to asi popletl, ja koukal do manualu na FZS1000, ale ty si tady priradil GSXR600, tak u GSXR je ta kapacita 3.1 litru a v schematu je i ten okruh na chlazeni oleje, nicmene pisou tam o 3.1/2.6 vcetne expanzky (druha hodnota zrejme pri vymene), takze bez expanzky to bude asi 2.3 a s tim vzduchem 2.1, takze jsi uz na 0.3 ktere ti mohlo jeste vytect (a 0.5 s cim oni pocitaji)

jestli chces byt peclivy ,tak tam ten litr nalej, asi bych vsechno vypustil do kanystru, nalil tam neprve to co ti zbylo a pak to dolil tim co si vylil a po odvzdusneni dolil expanzku

menit chladiacu kvapalinu alebo nie

20.3.2010 v 15:08 | Nahoru | #51
diky moc, idem to urobit.

menit chladiacu kvapalinu alebo nie

20.3.2010 v 18:09 | Nahoru | #52
tak som to cele este raz vypustil a ked som to nahol uplne najviac ako sa dalo, tak vytieklo asi deci navyse... takze zmeral som co vsetko vytieklo a bolo to asi 2.3 litra...2.7 to nebolo ani nahodou.

Teda myslim si ze je to uplne OK, a nemusim riesit nic ani na zimu.

Diky este raz za rady a mozme jazdit :)

1 reakcí na tento příspěvek menit chladiacu kvapalinu alebo nie

4.4.2010 v 11:47 | Nahoru | #53
kedze ste mi zatial vzdy vyborne poradili, tak pripajam dalsiu otazku.

Bol som vcera jazdit na okruhu, zadok som spustil na 2.0 a predok na 1.9. Zadnu gumu som jazdil az na kraj, ale predok nie uplne. (asi 0.8cm od okraja)

Je to v zle nastavenom pruzeni, alebo mam odpustit z predku este viac?

(reakce na) menit chladiacu kvapalinu alebo nie

4.4.2010 v 14:12 | Nahoru | #54

matuS>kedze ste mi zatial vzdy vyborne poradili, tak pripajam dalsiu otazku.

Bol som vcera jazdit na okruhu, zadok som spustil na 2.0 a predok na 1.9. Zadnu gumu som jazdil az na kraj, ale predok nie uplne. (asi 0.8cm od okraja)

Je to v zle nastavenom pruzeni, alebo mam odpustit z predku este viac?



V naklonu, kdy je zadek na kraj, predek na kraj neni, to je normalni. Takze asi jeste vic naklopit, to se ja uz asi bojim a nevim jestli ostatni sjizdi predek do kraje. Myslim, ze se spis predek dava 2.1 a zadek 1.9. Takze tlak mas vicemene dobre a vliv na to uz podle me nema.

Tady mam zadek do kraje a pritom naklon by sel jeste vetsi. Predek do kraje neni ale pri vetsim naklonu by asi byl.



Naposledy editováno 04.04.2010 14:12:52

1 reakcí na tento příspěvek menit chladiacu kvapalinu alebo nie

4.4.2010 v 20:08 | Nahoru | #55
jo diky...budem musiet viac trenovat. vcera som tam jazdil 50min s 5min pauzou a dneska ledva chodim :)

(reakce na) menit chladiacu kvapalinu alebo nie

4.4.2010 v 21:26 | Nahoru | #56

matuS>jo diky...budem musiet viac trenovat. vcera som tam jazdil 50min s 5min pauzou a dneska ledva chodim :)



To znam. Je to zahul na svaly co normalne tak nepouzivas. Nejhorsi sem zazil, kdyz sem 45min jezdil po letisti po zadnim ve stoje na zadnich stupackach. Pak sem 4 dny nemohl chodit, plouzil sem nohy po zemi. To sem nikdy predtim nezazil (a to znam neco z fotbalu nebo prkna apod).

menit chladiacu kvapalinu alebo nie

18.4.2010 v 11:13 | Nahoru | #57
vcera som bol zasa, uz je to lepsie :)

ale - zasa problem. Cestou na okruh, ked som zastal na cervenej tak zdochol motor. Hned nastartoval, nebolo treba ani klucikom vypnut a zapnut. Avsak, po asi 3km mi to zdochlo pri 100km/h. Palubovka svietila, ale kontrolka oleja blikala asi v 1s intervaloch a tusim pisal displej vpravo dole FI. Motorka normalne zastavila a nastartovat uz nesla. Palubovka svietila ale cerpadlo sa nechcelo spustit.

Tyzden predtym som montoval gipro, tak som skontroloval ci ma bateria dobre utiahnute kontakty. Plusovy kontakt bol utiahnuty, ale kontakt od gipra sa tam hybal.
Dobre som to utiahol a motorka naskocila na prvy krat. Potom 120km na okruhu bez problemov.

ked som dosiel domov, tak som zistil, ze mi nejdu smerovky. Po laborovani je to nakoniec tak, ze dolava smerovky idu, ale ked dam doprava, tak troska preblikne svetlo ale neblikaju.
Nudzove smerovky tiez nejdu.

Poistky su OK. Ziarovky neviem, len vizualne som ich kontroloval a vyzeraju byt OK, ale neskusal som, lebo su tam minismerovky (ziarovkove, nie led) a velmi tazko sa tam manipuluje a nemal som dost casu skusat ziarovky.

aky dalsi postup by ste mi navrhovali?

dikes.

menit chladiacu kvapalinu alebo nie

18.4.2010 v 19:54 | Nahoru | #58
takze som to vyriesil, skratovala to objimka ziarovky - ten umelec co to mal predomnou to tam tak elektrikarsky zvrzal, ze je zazrak, ze to neskratovalo doteraz...

inak podla mna aj to bolo pricinou zastavenia, lebo v rele, ktora ovlada smerovky, je aj rele cidla stojanu...

Naposledy editováno 18.04.2010 19:56:25
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 25 2.5.2024 v 19:18 Krovak
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 5 5.1.2024 v 23:47 RTSbike
kde shánět ND Suzuki GSX-R 600 Zajda2004 5 7.11.2023 v 13:42 Kubák
suzuki gsxr 600 sytic Suzuki GSX-R 600 malbbs 8 15.9.2023 v 19:32 yurcko
kontrolka rezervy Suzuki GSX-R 600 Motomaniak 16 24.5.2023 v 05:56 Maly1


TOPlist