kupil som starsiu moto r.2004, samozrejme nemam k tomu ziadne zaznamy o udrzbe. Sezona je tu, vymenim olej aj brzdovku ale treba menit aj chl.kvapalinu?
V papieroch sa pise, ze sa to ma menit co 4 roky - preco? Kedy a ci vobec bola vymenena neviem, ale prezilo to -15, takze antifreezu tam este musi byt dost.
Ake su rizika, ak to nevymenim?
vdaka za rady.
2 reakcí na tento příspěvek menit chladiacu kvapalinu alebo nie
Bubrak ZX10R>tou hadici se neproplachne chladic, kdyz je zavrenej termostat ne? v manualu je, ze se ma nalit cista voda, motor nechat bezet asi 10min, aby se zahral nad otevreni termostatu, pak vylit a toto udelat 3x
Tohle vypada logicky... ale dobry je tu cistou studenou vodu nalivat hned do teplyho motoru potom budou vlakna "traci se mi voda" "mam vodu v oleji" "kde sehnat novou hlavu" atd
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) menit chladiacu kvapalinu alebo nie
Bubrak ZX10R>tou hadici se neproplachne chladic, kdyz je zavrenej termostat ne? v manualu je, ze se ma nalit cista voda, motor nechat bezet asi 10min, aby se zahral nad otevreni termostatu, pak vylit a toto udelat 3x
A proc bych si neproplachl chladis? otevru vicko( kdyz ma) dam dadicu a poustim a tece spodkem... to je cele.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) menit chladiacu kvapalinu alebo nie
z-x-r>A proc bych si neproplachl chladis? otevru vicko( kdyz ma) dam dadicu a poustim a tece spodkem... to je cele.
A trubky kolem termostatu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) menit chladiacu kvapalinu alebo nie
1 reakcí na tento příspěvek menit chladiacu kvapalinu alebo nie
takze teraz otazka - mam kupit origo v suzuki, alebo mam tam dat KN? Cenovo to vyjde +- rovnako.
Nechcem ziadne navysovanie vykonu, ani powercommander ani nic, dam prednost tomu aby bola dlhsia zivotnost, t.j. lepsej filtracii.
matuS>chalani, bol som dnes v obchode nakupit vsetko potrebne, ale predajca mi nevie dodat vzduchovy filter.
takze teraz otazka - mam kupit origo v suzuki, alebo mam tam dat KN? Cenovo to vyjde +- rovnako.
Nechcem ziadne navysovanie vykonu, ani powercommander ani nic, dam prednost tomu aby bola dlhsia zivotnost, t.j. lepsej filtracii.
To je otazka. KN ti zvysi propustnost a ochudi smes, tj zivotnost se spis snizi, nez ze by to lip filtrovalo a bylo to naopak.
Vymenu som robil podla manualu. Motorka bola na race stojane. Nechal som staru kvapalinu vytiect, potom som tam nalieval cistu vodu z vodovodu a nechal to vytekat. Potom som to nechal odkvapkat. Potom som system zavrel, nalial doplna cistu vodu a nechal motorku zohriat na 80 stupnov. Pockal som kym vychladla, nechal som to znova vytiect a zacal som nalievat chl.kvapalinu (motul).
Lenze, nalial som tam miesto 3l iba cca 1.8 litra. System je odvzdusneny, viac tam proste uz dat nejde, babral som sa s tym 3 hodinu, kyval motorou, nechal zohriat na 100st...Viac tam nenalejem.
Takze da sa povedat, ze teraz mam v systeme bud 1.8l novej kvapaliny a 1.2l cistej vody z vodovodu, alebo ten 1.2l je zmes starej chl.kvapaliny a cistej vody.
Co som urobil zle, a co mam teraz robit?
Mam odliat zo systemu 1.2l, a doliat tam ten zvysok, ktory mam? Takto znizim podiel cistej vody/starej zmesi a dojazdim sezonu. Na zimu by som potom opat celemu systemu zmenil zmes....
alebo, kvoli korozii vodnej pumpy mam radsej vsetko vyliat (ako to docielit) aby som v systeme skutocne mal iba novu chl.kvapalinu?
diky za rady.
mozna to chce pri vylivani hybat s motorkou, kdyz sem otevrel vypustni sroub, tak neco vyteklo a pak pri kejvani s motorkou do stran jeste neco vyteklo, mohlo to byt tak 0.2
koukni do manualu, jestli pri vypousteni nemas jeste neco dalsiho nekde otevrit, tusim ze u nekterych moto se muze otevirat neco dole na chladici (a kdyz na nej kouknes, tak jeho spodni cast treba nejde vypustit, ze hadice nevede v nejnizsim miste)
rozhodne tam tedy nezbylo 1.2 litru stare kapaliny (vody), to ne, maximalne 0.6 a pokud se to jeste odvzdusnilo, tak i min
bohuzial ziaden vypustny srob na chladici nie je :( V manuali sa nepise, ze by bolo treba este nieco otvorit, ale ked teraz na to cele pozeram, tak najnizsie je olejovy chladic, ktory sa chladi vodnym okruhom a z toho to pravdepodobne nevytieklo. Mal som motorku naklonit :( nenapadlo ma to...proste som isiel podla manualu, nabuduce budem vediet.
takze bude OK, ked odlejem ten liter a dolejem to?
Naposledy editováno 20.03.2010 14:46:14
jestli chces byt peclivy ,tak tam ten litr nalej, asi bych vsechno vypustil do kanystru, nalil tam neprve to co ti zbylo a pak to dolil tim co si vylil a po odvzdusneni dolil expanzku
Teda myslim si ze je to uplne OK, a nemusim riesit nic ani na zimu.
Diky este raz za rady a mozme jazdit :)
1 reakcí na tento příspěvek menit chladiacu kvapalinu alebo nie
Bol som vcera jazdit na okruhu, zadok som spustil na 2.0 a predok na 1.9. Zadnu gumu som jazdil az na kraj, ale predok nie uplne. (asi 0.8cm od okraja)
Je to v zle nastavenom pruzeni, alebo mam odpustit z predku este viac?
matuS>kedze ste mi zatial vzdy vyborne poradili, tak pripajam dalsiu otazku.
Bol som vcera jazdit na okruhu, zadok som spustil na 2.0 a predok na 1.9. Zadnu gumu som jazdil az na kraj, ale predok nie uplne. (asi 0.8cm od okraja)
Je to v zle nastavenom pruzeni, alebo mam odpustit z predku este viac?
V naklonu, kdy je zadek na kraj, predek na kraj neni, to je normalni. Takze asi jeste vic naklopit, to se ja uz asi bojim a nevim jestli ostatni sjizdi predek do kraje. Myslim, ze se spis predek dava 2.1 a zadek 1.9. Takze tlak mas vicemene dobre a vliv na to uz podle me nema.
Tady mam zadek do kraje a pritom naklon by sel jeste vetsi. Predek do kraje neni ale pri vetsim naklonu by asi byl.
Naposledy editováno 04.04.2010 14:12:52
1 reakcí na tento příspěvek menit chladiacu kvapalinu alebo nie
matuS>jo diky...budem musiet viac trenovat. vcera som tam jazdil 50min s 5min pauzou a dneska ledva chodim :)
To znam. Je to zahul na svaly co normalne tak nepouzivas. Nejhorsi sem zazil, kdyz sem 45min jezdil po letisti po zadnim ve stoje na zadnich stupackach. Pak sem 4 dny nemohl chodit, plouzil sem nohy po zemi. To sem nikdy predtim nezazil (a to znam neco z fotbalu nebo prkna apod).
ale - zasa problem. Cestou na okruh, ked som zastal na cervenej tak zdochol motor. Hned nastartoval, nebolo treba ani klucikom vypnut a zapnut. Avsak, po asi 3km mi to zdochlo pri 100km/h. Palubovka svietila, ale kontrolka oleja blikala asi v 1s intervaloch a tusim pisal displej vpravo dole FI. Motorka normalne zastavila a nastartovat uz nesla. Palubovka svietila ale cerpadlo sa nechcelo spustit.
Tyzden predtym som montoval gipro, tak som skontroloval ci ma bateria dobre utiahnute kontakty. Plusovy kontakt bol utiahnuty, ale kontakt od gipra sa tam hybal.
Dobre som to utiahol a motorka naskocila na prvy krat. Potom 120km na okruhu bez problemov.
ked som dosiel domov, tak som zistil, ze mi nejdu smerovky. Po laborovani je to nakoniec tak, ze dolava smerovky idu, ale ked dam doprava, tak troska preblikne svetlo ale neblikaju.
Nudzove smerovky tiez nejdu.
Poistky su OK. Ziarovky neviem, len vizualne som ich kontroloval a vyzeraju byt OK, ale neskusal som, lebo su tam minismerovky (ziarovkove, nie led) a velmi tazko sa tam manipuluje a nemal som dost casu skusat ziarovky.
aky dalsi postup by ste mi navrhovali?
dikes.
inak podla mna aj to bolo pricinou zastavenia, lebo v rele, ktora ovlada smerovky, je aj rele cidla stojanu...
Naposledy editováno 18.04.2010 19:56:25
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 25 | 2.5.2024 v 19:18 Krovak |
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 5 | 5.1.2024 v 23:47 RTSbike |
kde shánět ND Suzuki GSX-R 600 | Zajda2004 | 5 | 7.11.2023 v 13:42 Kubák |
suzuki gsxr 600 sytic Suzuki GSX-R 600 | malbbs | 8 | 15.9.2023 v 19:32 yurcko |
kontrolka rezervy Suzuki GSX-R 600 | Motomaniak | 16 | 24.5.2023 v 05:56 Maly1 |