Téma: Prasklá guma Michelin AC10 cross...

27.7.2009 v 20:06
Tak jsem si před nedávnem koupil novou zadní pneu a protože jsem chtěl vyzkoušet něco jiného než Metzelerky, koupil jsem Michelin AC10 cross.
Obul jsem ji, najel cca 400km, cca 300 v terénu a 100 silničním přesunem na tratě a když jsem chtěl teď s jedním člověkem vyměnit moje komplet kola 21/18 za jeho motárdy, tak si všimnul, že je ta pneu prasklá u jednoho z bloků (špuntů)...
Tak jsem to nafotil a napsal prodejci, zda je to normální aže bych chtěl pneu poslat na reklamaci. Odpověď mi přišla přímo od dovozce Michelinu do ČR, firmy Moto cup Brno, že pneu mi na reklamaci neuznají.
Napsali mi, cituji, že mám tenkým šroubovákem zjistit, jak je to hluboké, ale že to ničemu vlastně nevadí.
Že je to sice mechanické poškození, které vzniklo ohybem špuntu při kterém došlo k prasknutí pneu, ale že prý mám jezdit dál, že mi maximálně upadne ten dotyčný špunt...
Je to normální? Nikdy se mi nic podobného na Metzelerech nestalo a nepřijde mi to úplně normální a vyjádření dovozce také ne.
Navíc u pneu, u které mají v propagačním letáku a popisu napsáno, že je u ní použito speciální směsi gumy, která vzdoruje vzniku trhlin a opotřebení už vůbec ne...
Máte někdo s tímto typem poškození zkušenosti? Mohu ji tedy bez obav z případného defektu dále používat, nebo je ta pneu již nepoužitelná?
Fotku pneu přikládám, prasklina je nad nápisem 120 přesně nad číslem nula...

Předem díky moc za rady.

Naposledy editováno 27.07.2009 20:08:40

31.7.2009 v 08:20 | Nahoru | #31

31.7.2009 v 09:09 | Nahoru | #32

tomXX>"speciální směs odolna proti vzniku trhlin" a "na Michelin kašlu" - zaujimavy pristup. Reklama je casto klamliva, a zanevriet preto na cely Michelin je blbost

Hlavně v připadě Martinse, tomu bych pro jistotu neprodal ani rohlík :)

31.7.2009 v 09:11 | Nahoru | #33
ladiktm> Jj ale ta michelinka se takto potrhala az na konci :) mam je taky doma takove furt drzi drzi a pak se najednou takto poskubala a kdyz jsem na to koukal tak to skoro vypadalo jako by ty spunty byly u spodku dute.

1.8.2009 v 17:49 | Nahoru | #34
Joraell> tojo, taky s tím mam zkušenost ale teď už jedině dunlop malo kdy se mi u toho urve nějaky špalek a to jezdím docela na kamenitý trati

1.8.2009 v 17:50 | Nahoru | #35
D 756 a předešlá 733

2.8.2009 v 12:32 | Nahoru | #36
Presne tak Maxiss a mas klid

3.8.2009 v 20:59 | Nahoru | #37

Joraell>Hlavně v připadě Martinse, tomu bych pro jistotu neprodal ani rohlík :)

Chápu, že praskání a trhání pneu je u některých značek vcelku normální, ale na Metzelerkách se mi to nikdy nestalo... Navíc tohle se mi stalo při té nejméně vhodné příležitosti, při výměně kol za jiné... Kupec si toho narozdíl ode mne všimnul a já musel narychlo kupovat novou pneu a tak mne to dost naštvalo, navíc po ujetí tak málo km...
Takže si kupuj věci, které nefungují a já zase budu raději kupovat ty fungující... Strašně nerad něco reklamuju, navíc v dnešní době, kdy chtějí prodejci jen udat zboží a pak nas.at...
Tímto myslím můžeme tento thread uzavřít, abych předešl zase nějakému zbytečnému puberťáckému napadání... Původně to bylo myšleno tak, aby se zde uživatelé podělili o zkušenosti s konkrétními pneumatikami, ať už pozitivními či negativními, rozhodně ne kvůli napadání kohokoliv...
Takže myslím, že zde již není nutno psát, pokud to nejsou nějaké konstruktivní příspěvky...
Tímto děkuji všem za příspěvky, které měli nějakou hodnotu a cíl se podělit o zkušenosti...

3.8.2009 v 21:31 | Nahoru | #38
Tak já mněl metzeler six days extreme na předku a guma to byla dobrá,ale boční špunty a bylo jich fakt dost jsem na ní utrhal taky. Na zadku jezdim AC10 a to v pořadí asi třetí a špunt se mi neutrhl ani jeden,ani na jedný. Jinak směs maji michelinky svojí,ale pečou se u nás.Jinak myslim,že na každý gumě utrhneš špunt,když se ten správnej kámen správně nastavý.

4.8.2009 v 06:16 | Nahoru | #39
No heled, to nemel byt ani tak utok na tebe, jako spise poukazani na to tve uvazovani :) Ty koupis gumu ktera je urcena hlavne na motocross to znamena pro motorky o vaze cca 90-100Kg. Nasadis si ji na 180 Kg adventura, což je 2x tolik. Navíc ji foukneš na pro mě docela tvrdo a pak se diviš, že ti tam praskne špunt :). Mě třeba nenapadlo reklamovat ani tu C10 na které nezůstal po vyjiždce na levé straně ani špunt. Očividně ten co ty kola s tebou měnil na tom byl, ale podobně jako ty :).

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prasklá guma Michelin AC10 cross...

4.8.2009 v 07:20 | Nahoru | #40

martins>Hele Joraelli, nevím proč se tu do mne navážíš, ale když ty jsi ještě nebyl na světě, tak já se už učil jezdit na motorce, tak hoď zpátečku a nepruď...

Toto je můj oblíbenej přístup, "jsem starší tak mě mladej nemá co poučovat".
Joraellovi sice teče mlíko po bradě ale o terénních motorkách ví víc než půlka fóra M.cz dohromady.

Mimoto ten špunt není prasklej ale jen naprasklej, vživotě by mě nenapadlo takovouhle banalitu řešit.

4.8.2009 v 07:32 | Nahoru | #41

Vespa>Toto je můj oblíbenej přístup, "jsem starší tak mě mladej nemá co poučovat".

Taky bych v životě neřešil... i s novou gumou po prvním kamenitým výjezdu od potoka to může vypadat hůř... AC10 jezdím vpředu/vzadu a super

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prasklá guma Michelin AC10 cross...

4.8.2009 v 20:50 | Nahoru | #42

to Vespa> špatně jsi to pochopil... to nemělo vůbec znít, jako že jsem starší a chytřejší, jen jsem chtěl říci Joraellovi, že existuje něco jako úcta ke starším...
Ctím jiný názor, jen nemám rád, když se prezentuje tak, že z druhého děláš vola, ok?!
A vůbec jsem nijak nezpochybňoval jeho jezdecké či vědomostní kvality...
Sice jsem to psal po půl lahvince červeného, ale to mne nijak neovlivnilo...
A mimo to, ta guma není naprasklá, ale prasklá až na kordy a naštvanej jsem byl kvůli komplikacím, které mi ta prasklá guma způsobila a taky mně dost už se.e klamavá reklama...

to Joraell> myslím, že jsi tak úplně vážně asi nemyslel svůj poslední příspěvek, že ne?!
Ad moje uvažování: guma má hmotností index 54 což je 212kg, což při hmotnosti mé motorky včetně mne (160+70kg) rozloženo na obě osy kol asi nebude problém, že ne?
Nafoukáno bylo kolem 1,0 -1,1 což si taky nemyslím, že je nějak moc...
A za poslední, znám poměrně dost případů, kdy kupující úspěšně reklamoval utrhané špunty (TKC)...
Takže fakt nevím, jakej je v tom problém...
Ptal jsem se na tuhle konkrétní gumu, že existujou jiné gumy, které nevydrží nic vím a dokud budou lidi, co je budou kupovat, tak se budou i vyrábět...
Thaťs all...

5.8.2009 v 17:42 | Nahoru | #43
martins> Když budeš příště chtít experimentovat, zkus fakt tu Maxxisu 7305, mě se zdály ty Metzelery 6D hodně měkké a na asfaltu mizely hodně rychle. 7305 jsou hustší a 7305D by měli mít zesílené boky proti proražení a tvrdší směs.
Já jsem právě chtěl zkusit tu AC10, no...

5.8.2009 v 20:32 | Nahoru | #44
530 argumentů> díky, asi ji fakt zkusím, jen co sjedu ty nové co mám teď na motorce...

6.8.2009 v 09:51 | Nahoru | #45
Tady je ta nesmrtelná guma se špunty nahusto o které jsem mluvil. Pravděpodobně to bude typ 7305, na tvrdší povrchy je ok, ale jak přijde bahno, tak je tahle guma marná

5.11.2009 v 13:37 | Nahoru | #46
martins>
Náhodou jsem dnes našel tuto starší diskusi, ale nedá mi to a musím napsat.
Tu ac10 jste si koupil z internetového obchodu na druhém konci republiky. Předpokládám, že asi hlavně kvůli ceně, bez nějakého bližšího zkoumání. Je to pneu pro kros, hlavně hobby. V této cenové kategorii je to asi jedna z nejlepších pneu na trhu (maxxis není špatný na předek, ale zadky nic moc - z široké praxe).
Neuvádíte vše dle pravdy. Ohledně reklamace jsem Vás kontaktoval po tel., protože i pro mě jste daleko a radil jsem, jak pneu prohlédnout - prostě se podívat, jak hluboko trhlina jde - jestli je jenom v mase, nebo až na kostru. Chtěl jsem Vám ušetřit čas a peníze za posílání pneu do inernetového obchodu , což je dle zákona Váš spávný postup a já mám 30 dní na posouzení. Ale to jsem Vám řekl. Vy jste začal zpochybňovat mé tech. kvality, kvalitu AC 10 (což mě rozzlobilo ještě více) apod.
Nebudu dále rozebírat. Pneu je prostě mechanicky poškozená. AC 10 je bezchybný produkt (kromě Vaší reklamace 0 ks). Je vyráběna v rámci off taku v Mitasu , ale z komponentů, které dodává Michelin (např. zmiňovaná směs).
Metzeler 6Days je určitě lepší, ale stejně tak je lepší Michelin Cross Competition - rovněž o cenovou a kvalitativní kategorii výše. Ale to je Vám už jedno. Připomenu 2 hesla - nakupovat u odborníků a nejsme tak bohatí, abychom kupovali levné věci.
AC 10 je vynikající konkurent MITASU.
A žádná pneu není kovová, aby vydržela vše. Je prostě jen z gumy. A občas se utrhne, nebo prorazí. To není chyba z výroby. Takže příště šetřeme za telefony.
Hezkej den.

Naposledy editováno 05.11.2009 14:47:23

5.11.2009 v 14:12 | Nahoru | #47
No hele on má pravdu. Jako že si někde rozřízl pneu o ostrej šutr to nikoho nezajímá.Taky jsem měl pár pneu kde byla trhlina až na plátno a nikam jsem nevolal.

5.11.2009 v 17:43 | Nahoru | #48
chtěl bych dodat že guma je tam jako ochrana, ne jako pevnostní prvek, ten tvoří kordová výztuž, dále bych řekl že pro těžší enduro by se mělo hustit víc, abys pak neprorazil duši o ráfek...

5.11.2009 v 17:56 | Nahoru | #49
A jéje, tady někdo vytáhl staré téma, aby si přihřál polívčičku...

to žlík> není pravdou, že bych zpochybňoval Vaše zkušenosti, jen na Vaši radu, ať ostrým šroubovákem nebo jehlou zkusím hloubku trhliny jsem Vám napsal, že nehodlám toto provádět a to z důvodu, že jsem za a) nechtěl dále ještě hlouběji poškodit pneu a vyhnout se tím případnému uznání reklamace ( se kterou jsem se po zjištění Vašeho přístupu stejně nenamáhal) a za b) že mi to nepřijde jako rozumný postup, navíc pokud je uvnitř nová duše také za nemalé peníze.
To až po Vaší odpovědi, že děláte xxx let v oboru a dalších Vašich útocích na moji inteligenci jsem se jako nespokojený zákazník dovolil ohradit...
Navíc jsem gumu nereklamoval (vy jste použil jiný příměr) u Vás ale u prodejce.
To jen pro pořádek.
A ano, máte pravdu, tato zkušenost mi otevřela oči a poučila mne. Musím Vám dát za pravdu, nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci a proto si kromě Mitasu již také nepořídím pneu Michelin a raději si připlatím za osvědčenou kvalitu od Metzeleru, popř. Pirelli nebo Dunlopu...
Proto jsem jako nové gumy pořídil zase Metzeler Six Days a světe div se, nikde žádná prasklina a ani jiný problém...

to mxbechyně> ta guma nebyla rozříznutá, ale prasklá, což je myslím velký rozdíl. A chápu, že ty jako prodejce gum Michelinu si tu nebudeš hanět vlastní zboží, takže Tvoji argumentaci neberu jako objektivní...

to Lubin9> nikdy se mi nestalo, abych při tlacích 1,0 -1,1 cvaklnul duši nebo bouchnul ráfek... Ta motorka váží 160kg, což není zase tolik. Myslím, že se mnou motorka vážila méně, jako leckterý jiný jezdec na ostré 450...

Myslím, že již není třeba zde toto vlákno oživovat, já jsem se z toho poučil a chybu opakovat snad již nebudu...
Howg...

Naposledy editováno 05.11.2009 18:01:22

5.11.2009 v 18:33 | Nahoru | #50
Mě se trhl špunt na Trelborgu...mám je žalovat? :\ Kvůli jedné trhlé gumě, což mohlo být způsobeno výrobním procesem, tu je téma o tom jaký je prodejce hňup že mu poradil ať zkusí hloubku trhliny....to je tak těžké vypustit duši a lehce do toho čímkoliv tupým rýpnout?
Nehledě na to že riziko takhle píchnout duši je menší než její cvaknutí při nazouvání pneu

edit: Aneb velbloud z komára

Naposledy editováno 05.11.2009 18:37:18

5.11.2009 v 18:58 | Nahoru | #51
tema o nicem:) utrhlejch spuntu mam taky. ze by to treba bylo tim ze roztoceny kolo trefi kamen a spalek se utrhne? nebo brzdenim na sutrech?
hm. asi to zkusim na reklamaci

5.11.2009 v 19:17 | Nahoru | #52
to maras> nedělal jsem z prodejce hňupa, jen jsem se ptal zda je normální, aby se guma natrhla při najetých cca 200km, které tvořily většinou přejezdy bez většího namáhání, navíc při deklaraci speciální směsi gumy proti opotřebení... a taky jsem nechtěl cpát do gumy ostrý šroubovák kvůli případné reklamaci.
Navíc tato závada na pneu přišla v nejméně vhodné chvíli a byl jsem na ni upozorněn kupujícím kol.
Pokud Ti to přijde nepochopitelné, tak na to nereaguj, díky.

to Miras87> hoši, fakt mi někteří přijdete jako když nerozumíte česky, sorry, ale už mne to fakt nebaví pořád opakovat dokola jako kolovrátek...
Ještě jednou a naposledy!!! Pneu nebyla závodně jetá na ostrém speciálu, měla najeto cca 200km lehké jízdy po šotolině a pevném podkladu, žádný extrémní terén, šutry apod. Jak Vám to mám ještě vysvětlit, aby jste to pochopili?! Jak u blbejch fakt...
Sorry, že jsem se nechal tak unést, ale přijde mi to fakt jak u blbejch na dvorečku...

Naposledy editováno 05.11.2009 19:21:06

5.11.2009 v 19:25 | Nahoru | #53
O blbosti by se dalo spekulovat, ale tohle nemá s gumou nic společného...urvat špalek umí i DT se svými 20 koňmi, takže tvrzení o ostrém speciálu a gumě jeté na šotolině padá. Prostě se sešlo mnoho faktoru které způsobili onen defekt, na které poukazoval Joraell

5.11.2009 v 19:41 | Nahoru | #54
Chjo, to fakt nemá cenu...
Vlákno bylo založené ve vší slušnosti kvůli radě a místo toho si tu někteří přišli zvětšit své ego...
Jak je možné, že někteří dokázali poradit či vyjádřit svůj názor slušně bez jakýchkoliv výpadů? Že by to ti druzí neuměli? No, ať si to každý přebere jak chce...
Zkrátka jsem jezdil Metzeler, který neměl žádnou vadu i při drsném zacházení na trati, v kamení apod. a pak jsem tam dal tuhle Michelin, která praskla při nenáročných přejezdech, takže zase jsem přešel na Metzeler která zase nemá problém ani při plném plynu, prudkém brždění a driftech na šutrech. Ponaučení pro mne...
Díky všem a končím tuto již nikam nevedoucí debatu.
Good bye...

5.11.2009 v 19:42 | Nahoru | #55
no možná oprávněná reklamace, ale těm se každej brání, je pravda aby guma takhle praskla není zrovna normál, kdyby praskla pod špuntem ala mitas je to známej problém..ale na funkci to nemám nějak velký vliv, já mám proraženej treleborg, podlepil jsem ho aby tam nevlítl nějakej ostrej kame a neprorazil duši a má 2 "závody" a jezdím bez problému, kordová výztuž to v pohodě udrží ikdyž je v ní díra..bohužel v případě prodejce, který hledá každej důvod na další slevu se to vysvětlit nedá

5.11.2009 v 19:46 | Nahoru | #56
martins> Jak bych to jenom řekl když už jsme u těch výlevů, ještě že existují blbuvzdorné motorky a gumy

Naposledy editováno 05.11.2009 19:46:33

5.11.2009 v 19:51 | Nahoru | #57
já jezdil mitas pak AC10 a ted mám trelleborg, prej se těžko sháněj a myslím že je to optímální pneu výkon a super cena a drží hranu oproti ostatním...

edit: tady

Naposledy editováno 05.11.2009 19:53:22

5.11.2009 v 19:56 | Nahoru | #58
Lubin9> Mám teďka na zadku na Gasovi a špalky se netrhají Natrhnuté jsou, ale drží a neulamují se...ale teď nevím jaký mam typ...SUPERMASTER myslím, ale teď si na přesný typ nevzpomínám

5.11.2009 v 20:02 | Nahoru | #59
jj,jak píše, natrhnutých je spousta pneu, ale jde o to jestli se utrhnou

5.11.2009 v 20:04 | Nahoru | #60

Lubin9>jj,jak píše, natrhnutých je spousta pneu, ale jde o to jestli se utrhnou

Teď mám v záloze, spíše čekající na přezutí Mitas C-20, žlutý pruh, fajné měkká, na podzim ideál a pak na léto C-18 s červeným. Obojí na zadek

Na předek mám Pirelli Scorpion, ale jaký typ ti opět nepovím