globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Krizovky na moto
 
1.7.2009 v 00:40
Zdar lidi. Mám od konce března ER-5tku a dneska se mi stala nemilá věc. Jel jsem za jedním autem, který jsem měl následovat a ten v tom autě ho zrovna moc nešetřil, tak jsem měl co dělat. Při 150 Km/h na tachu jsem kus za Ruzyní na dálnici přejel nějakou příčnou nerovnost (na silnicích toho bejvá plno, pravděpodovně asi nastavovanej asfalt, či co, vždycky v tom místě to na sebe přímo nenavazuje, takže to trochu skočí). Při tom se mi krutě rozkmitaly řidítka. Ustál jsem to, naštěstí. Ale rád bych pro příště věděl jak se chovat v takovejch krizovkách. nevím, zda jsem měl víc štěstí, nebo rozumu, ale podvědomí mi říkalo rozhodně nebrzdi a taky moc nepřidávej, nebo neubírej, takže jsem se snažil držet co nejpevnějc řidítka a jet rovně. Na motorkách toho nemám zase tak moc odježděnýho (něco na fichtlech, něco v autoškole kdysi na jednubuchu Yamaha 250, pak na fichtlech, na ČZ 180tce 4600 km, dvě jízdy v autoškole na Yamaha XJ 600 Diversion a teď na ER5tce cca 700 km). Moc se omlouvám, pokud zakládám dotaz, který tu už někdy byl, ale snažil jsem se tady něco podobnýho najít a nenašel jsem. Existuje plno základních rad, něco snad už mám i zažitýho, ale rozkmitaný řidítka jsem zažil poprvý. Mám se "těšit" ještě na něco podobnýho, co na slabších kubaturách nelze zažít (na číze jsem už zažil ujíždějící zadek na blátivejch cestách, ujíždějící předek při prudkým brždění na semaforu za deště, když tak skočila červená, drifty při blbým podřazení na ER-5tce zvládám celkem slušně eliminovat včasný vymáčknutím spojky, to už mám taky nacvičený....). Díky za odpovědi.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Krizovky na moto

2.7.2009 v 20:01 | Nahoru | #31

firecracker>Hiffson>SiSpo>Drz ji 10sekund pokud se nezklidni ubrat plyn, melo by to odeznit, pripadne si lehce pribrzdit zadkem... A jen ji drz, jak ji pustis, rozkmita se jeste vic ...

Za 10s už bude mít skoro i doklouzáno po zadku. Stačí okamžitě pustit plyn nebo přibrzdit zadkem.

proč zadkem ? Myslel bych že je spíš potřeba přenést váhu do předu, takže spíš předkem ne ?



Kdepak při jakémkoliv brzdění se přesouvá těžiště dopředu. Problém kmitání vepředu spočívá v tom, že je přední kolo moc odlehčený a reaguje přehnaně na nerovnosti. Pokud si ještě navíc vezmeš za přední brzdu tak skoro na stopro uděláš smyk předního kola a s rozkmitanejma řidítkama... To snad nikdo na světě ještě nerozchodil!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Krizovky na moto

3.7.2009 v 11:10 | Nahoru | #32

Hiffson>firecracker>Hiffson>SiSpo>Drz ji 10sekund pokud se nezklidni ubrat plyn, melo by to odeznit, pripadne si lehce pribrzdit zadkem... A jen ji drz, jak ji pustis, rozkmita se jeste vic ...

Za 10s už bude mít skoro i doklouzáno po zadku. Stačí okamžitě pustit plyn nebo přibrzdit zadkem.

proč zadkem ? Myslel bych že je spíš potřeba přenést váhu do předu, takže spíš předkem ne ?

Kdepak při jakémkoliv brzdění se přesouvá těžiště dopředu. Problém kmitání vepředu spočívá v tom, že je přední kolo moc odlehčený a reaguje přehnaně na nerovnosti. Pokud si ještě navíc vezmeš za přední brzdu tak skoro na stopro uděláš smyk předního kola a s rozkmitanejma řidítkama... To snad nikdo na světě ještě nerozchodil!



Tak samozřejmě že jenom tak lehce ... v podstatě se oba dva bavíme o tom, že je potřeba zatížit přední kolo, já při rozkmytání citlivě brzdím přední, ale mě se to rozkmytává jen občas a v malých rychlostech jak už jsem psal, ve velkých to nemám vyzkoušené ...

Krizovky na moto

3.7.2009 v 11:14 | Nahoru | #33
no ono taky asi hoooodne zalezi v jake situaci dojde k rozkmitani pr.kola ... jestlize pri akceleraci,brzdeni nebo pri ustalene rovne jizde nasledkem nerovnost,pak asi taky dost zalezi pri jake nerovnosti...takze podle mne neexistuje univerzalni navod jak na to ...ale zalezi nasledkem ceho se to rozkmintalo...takze snad jen ten tlumic rizeni ktery to eliminuje vzdy....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Krizovky na moto

3.7.2009 v 12:47 | Nahoru | #34

firecracker>Hiffson>firecracker>Hiffson>SiSpo>Drz ji 10sekund pokud se nezklidni ubrat plyn, melo by to odeznit, pripadne si lehce pribrzdit zadkem... A jen ji drz, jak ji pustis, rozkmita se jeste vic ...

Za 10s už bude mít skoro i doklouzáno po zadku. Stačí okamžitě pustit plyn nebo přibrzdit zadkem.

proč zadkem ? Myslel bych že je spíš potřeba přenést váhu do předu, takže spíš předkem ne ?

Kdepak při jakémkoliv brzdění se přesouvá těžiště dopředu. Problém kmitání vepředu spočívá v tom, že je přední kolo moc odlehčený a reaguje přehnaně na nerovnosti. Pokud si ještě navíc vezmeš za přední brzdu tak skoro na stopro uděláš smyk předního kola a s rozkmitanejma řidítkama... To snad nikdo na světě ještě nerozchodil!

Tak samozřejmě že jenom tak lehce ... v podstatě se oba dva bavíme o tom, že je potřeba zatížit přední kolo, já při rozkmytání citlivě brzdím přední, ale mě se to rozkmytává jen občas a v malých rychlostech jak už jsem psal, ve velkých to nemám vyzkoušené ...



Když ti to dá 2x za sekundu od dorazu k dorazu tak toho na řidítkách moc nepořešíš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Krizovky na moto

3.7.2009 v 13:41 | Nahoru | #35
Hiffson> hh tak to opravdu ne ale to se mě naštastí nikdy nestalo a doufám že nestane

(reakce na) Krizovky na moto

3.7.2009 v 20:40 | Nahoru | #36

firecracker>Hiffson> hh tak to opravdu ne ale to se mě naštastí nikdy nestalo a doufám že nestane



Na to jsou potřeba: Ostrej úhel hlavy řízení, výkonnej motor, úzký řidítka(občas nepomůžou ani široký), hrbolatá silnice a hodně tahající pilot. Si to nějak přeber.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist