![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
1 reakcí na tento příspěvek Nejlepší otáčky pro řazení...?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/neutral.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
EDIT: jeste z jine strany pro lepsi predstavu: z toho grafiku jdou hezky odecitat okamzity hodnoty, ale bohuzel uz nijak neresi chovani v case - na to odpovi az ta integrace. Na 2 tabory (jedni "nizkootackovi" a jedni "vysokootackovi") se to tu deli zrejme diky zkusenostem a intuici a je klidne mozne, ze vysledna zavislost po integraci by mohla mit i 2 lokalni maxima (jedno nize a jedno vyse)... A pak, ze se nehodi maturita z matematiky
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Naposledy editováno 28.05.2009 13:37:59
1 reakcí na tento příspěvek Nejlepší otáčky pro řazení...?
Jeste bych mel takovy jedno vysvetleni ze zakladni skoly. Kdyz jedes tak pusobis nejakou silou po nejaky draze cily vykonavas praci. Kdyz chces zrychlovat tak musis vykonat urcitou praci v co nejkratsim case a prace za cas je vykon. Tudis vykon kterej ti daj z grafu je hodnota kdy je ta motorka podat nejvyssi vykon tudis nejefektivnejsi zrychlovani.
Pokud to umis vyresit nejak jinak tak to sem hod a treba pochopim kde je problem.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší otáčky pro řazení...?
Bubrak ZX10R>skalda: chovani v case nic neovlivnuje, proste mas jen kroutak na zadnim kole, vic resit nemusis
prave to si taky myslim.1 reakcí na tento příspěvek Nejlepší otáčky pro řazení...?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tongue.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší otáčky pro řazení...?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tongue.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
EDIT: pismenka
Naposledy editováno 28.05.2009 14:33:18
1 reakcí na tento příspěvek Nejlepší otáčky pro řazení...?
Což mi příjde jako kravina, na své motorce mam max kroutak nekdo kolem tusím 10500ot/min, říkáš mi tedy, že kdyz budu radit v 10500 ot/min budu mít lepsi akceleraci, nez pri razení tesne za max výkonem, který se nachází nekde na 12500ot/min Je to tak??? Proc by tam tedy byly ty "zbytecný" 4000 otáček?
Vždyť ta motorka se po 10000 probudí k životu a radit drív jak ve 12-13tisícich mi fakt na zrychleni neprida. Kdybych to udelal padne na nejakych 8500otacek, tím opravdu neziskam.
1 reakcí na tento příspěvek Nejlepší otáčky pro řazení...?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší otáčky pro řazení...?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší otáčky pro řazení...?
Dejme tomu ze zrychlovani motorky se sklada ze dvou sil (zanedbame odpor vzduchu protoze ten stoupa neustale a nezavisle na krouticim momentunakole). Prvni sila prekonava valivej odpor ty motorky. Valivej odpor nezavisi ani na krouticim momentu ani na vykonu ani na nicem takovym co by se menilo. Druha sila je vynalozena na prekonavani setrvacnosti (dodava motorce zrychleni). Jelikoz valivej odpor je stale stejnej, meni se akorat to zrychleni na ktery pouzivame vetsinu ty sily. A uz sme u toho ze sila je vyuzita hlavne ke zrychlovani a to primo umerne. Cili cim vetsi sila na zadnim kole, tim vetsi je zrychleni. Ja v tom taky nevidim zadnej integral. Prijde mi ze hledas vedu nekde kde neni.
2 reakcí na tento příspěvek Nejlepší otáčky pro řazení...?
...Kdybych to udelal padne na nejakych 8500otacek, tím opravdu neziskam.
a to jsi zrejme pouzil stejny rozdil otacek, jak zde, ale treba nebudes mit tu krivku vlevo od maxima tak plochou, jako Ducatista (vsimni si, ze u nej je plocha zleva od zacatku). Toliko k principum...
Je mi lito, ze tvoje predsatvivost k moji formulaci selhala, ale za to nemohu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší otáčky pro řazení...?
Skalda>racek> "nekde za bodem max. momentu" je od jisteho bodu do nekonecna; o vztahu k bodu maximalniho vykonu to nerika nic. Nevim, cos myslel tim cislem 4000, ale zadna motorka se ti "neprobudi k zivotu" az za bodem max. momentu, ale v zavislosti na tom, jak je to maximum spicate nekde okolo nej. Bod max. vykonu je az za bodem max. momentu proto, ze v idealnim pripade je krivka momentu derivaci krivky vykonu; v praxi trochu pokrivena diky rade vlivu, ale na kazdem grafu z mereni zhruba uvidis to, ze v miste nejvetsiho momentu, vykon roste nejrychleji (i zde je to videt). Kazdopadne ale nema smysl porovnavat konkretni ciselne hodnoty s tvoji sestkou (jestli mluvis o ni)...
Uplne souhlasim. Akorat ze tady neresime jenom kde ma motor nejlepsi tah, ale kde ma motorka nejlepsi tah. To znamena ze musis pocitat i s prevodovym stupnem. Kdyz zaradis zvysis zatez a zmensis tah. Kdyz to chvilku podrzis tak sice nizsi kroutak ale v kombinaci s nizsi zatezi porad vyssi tah nez pri zarazeni.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší otáčky pro řazení...?
Skalda> ze smerodatna je krivka momentu, nikoliv vykonu - tak jak jsem to napsal).
tomuhle moc nerozumím. Když si vzpomenu že jsem kdysi v časopisu viděl graf motoru 1.8T v Audi, byla tam plochá křivka momentu někde mezi 2.5-6. To znamená že v tomto rozmezí by to mělo zrychlovat stejně. Takže říkáš že to zrychlí z 60-100 stejně na trojku jako na čtyřku? (čísla jsou jen pro ilustraci)
edit: překlepy
Naposledy editováno 28.05.2009 15:14:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší otáčky pro řazení...?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší otáčky pro řazení...?
Ale stojím si za tím, ze je nejlepsí radit v oblasti max. výkonu!! U nižších kvaltů (2,3) neco za ním, výkonu je zde stále dost. Vyšší kvalty (4,5,6) v maximu aby otácky spadly opět těsně před maximum výkonu.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší otáčky pro řazení...?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
racek> pro zrychleni je dulezity moment na kole. Vykon je az sekundarni a pri zandbani ztrat v pohonu rozvodu, prevodovce a sekundarnim prevodu je z momentu vypocitatelny nasobenim otackami (resp. uhlovou rychlosti).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší otáčky pro řazení...?
Skalda>pylot> je fajn, ze uz konecne rikas, ze se na zrychlovani vyuziva sila a ne vykon jako takovy - v tom s tebou souhlasim (a rikam to od zacatku).
To ja taky tvrdim od zacatku. Jenze vykon je na sile primo zavislej. Kdyz stoupa sila stoupa i vykon. Tyhle pojmy ja rozlisuju. Ale uz sme zase u toho ze vlastne zavisi akorat na sile (momentu) na zadnim kole a ten je na tom grafu uplne jasne.1 reakcí na tento příspěvek Nejlepší otáčky pro řazení...?
1 reakcí na tento příspěvek Nejlepší otáčky pro řazení...?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Nic ve zlem, ale nektere uvahy vazne stoji za to
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)