Téma: Busa - vlnění...!?
 
21.8.2008 v 21:51
už se někomu pořádně a nečekaně rozvlnil Autobus,případně jiná motorka tak,že musel úplně zaklapnout a doufat,že to ustojí???

Mě dneska poprvé a musim přiznat,že jsem se na ni poprvé necítil vůbec jistě a ty náznaky rozvlnění tam pak ještě párkrát byly...

Byla to rychlá prvá táhlá,na pětku tak cca 180-220Km/h,možná víc,nevim přesně,je to jen odhad...

Nevim,jestli tam byly nějaký velký nerovnosti,ale je to v místě ,který jsem jel nesčetněkrát a nikdy na žádný motorce nikdy nic podobnýho...

Je fakt,že letos jsem jezdil skoro jen ve dvou,ale nastavení podvozku jsem nijak neupravoval,jen jsem zkontroloval,jestli je nastavený origo a myslim že jo(nechtěl jsem moc experimentovat!)

Ted´ ale budu muset,zřejmě to bude chtít přitvrdit,nebo nevim,měl jsem pocit na každý nerovnosti ,nebo hupu,jako kdyby až nepřirozeně jako-by odskakoval zadek,nebo nevim jak to popsat,něco mezi houpánim a odskakovánim,ale před tim nikdy nioc,ani sólo...

Má někdo podobnou zkušenost,eventuelně nějaký rady,co s tim???

Taky jsem spozoroval,že na Buse se mi jezdí asi líp ve dvou,nějak to líp sedí a chová se to předvídatelnějc,ale je to možná jen takovej pocit a nebo taky tim,že jenom přece s batůžkem jezdim trošku jinak...

PS: vůle na kolech + v krku rovnou vypouštim,motorka má najeto cca 20 000 a jede normálně rovně...


Naposledy editováno 21.08.2008 22:26:22
Předchozí
1 2
Následující

Busa - vlnění...!?

23.8.2008 v 22:40 | Nahoru | #31

Alex GSX-R>Zvlneni Busy v zatackach pri rychlostech nad 180km/h je normalni jev ,ktery se pri zatizeni batuzkem objevuje jen velmi zridka ,spis vubec. Ma to za vinu kroutak a vykon ...Nekdy ztrati pri vyjezdu v naklonu zadni kolo patricnou adhezi a hned se chyti-nasledkem je rozvlneni motorky ,ktere s vibraci riditek nema nic spolecneho a s nastavenim vidli taktez. Pokud jsem jezdil pilu ,tak bylo nejlepsi zatizeni zadku cca 60kg batuzkem ..Tam i prokluz zadniho kola pri rychlostech nad 300 km/h byl minimalni -da se rict neznatelny. Kdyz jsem se snazil jet 300 a vys solo ,tak se zadek obcas protocil pri tech rychlostech opravdu znatelne. Stacila minimalni nerovnost asfaltu a zadek se evidentne protocil.Jednou mi pri prujezdu Semeringu utekl zadek cirka v 260ti o dobreho pul metru,tehdy ve me hrklo jak ve starych hodinach a tancoval jsem dalsich 200m ,nez jsem masinu po vyjezdu ze zatacky srovnal-jedine stesti bylo ,ze ta dalnice je tam 3proudova a byla v te chvili prazdna. Potreboval jsem na srovnani opravdu vsechny 3 pruhy. Pak jsem se podruhe dival ,proc ...Pri vyjezdu v zatacce je tam mala nerovnost ,jak napojovali dalsi cast asfaltoveho koberce po cele sirce cesty-takovy 5cm pasek..To me dokazalo zadek rozhodit a rozvlnit motorku. Kdyby Busa uz v serii nemela tlumic rizeni ,tak bych to asi nerozdejchal.
Nastaveni podvozku prenech radsi odbornikum-pokud ho mas nekym rozstelovany. Pokud mas tovarni nastaveni ,tak bych do toho nesahal.Je to celkem veda ho vyladit. Mi ho naladili pri prestavbe a pak jsem uz na to nikdy nesahal-jedno ,jestli jsem jel sam ,nebo s batuzkem-rozdil byl zanedbatelny ,pac busa je uz v serii ladena celkem natvrdo..



zajímavej postřeh,no jenom přece měls o nějakýho toho koňa víc...

Než začnu cokoli zkoušet,projedu si několikrát ten úsek a když se to objeví znovu,začnu laborovat s nastavením podvozku...

Něco jsem si o tom přečetl a i když je to věda,tak u těhle motorek to stejně až moc nějakym štelovánim překopat nejde,výrobce se tim i částečně chrání(de-facto i uživatele )

Naposledy editováno 23.08.2008 22:42:05

Busa - vlnění...!?

25.8.2008 v 18:20 | Nahoru | #32
No, vzhledem k tomu, ze si ostatni busari na nic podobneho nestezuji, tak bych videl nekde nejaky problem. Teda je li moto jinak v dobrem stavu. Takze bud je to po nejake vetsi rane a je neco s ramem, nebo loziska v kyvce, nebo loziska v krku rizeni. Predpokladam ze tlak pneumatik jsi kontroloval, na kolik foukas?

Busa - vlnění...!?

25.8.2008 v 18:37 | Nahoru | #33

STRUCTOR>No, vzhledem k tomu, ze si ostatni busari na nic podobneho nestezuji, tak bych videl nekde nejaky problem. Teda je li moto jinak v dobrem stavu. Takze bud je to po nejake vetsi rane a je neco s ramem, nebo loziska v kyvce, nebo loziska v krku rizeni. Predpokladam ze tlak pneumatik jsi kontroloval, na kolik foukas?



jednoznačně vylučuju,motorka nemá ani škrábanec,navíc jsem jí měl přes zimu hodně odstrojenou a vše ještě pořádně zkontroloval vč. takovejch věcí,jako vůle v ložiskách(kontroluju rovnou při koupi).

Navíc,jak jsis si mohl přečíst tak Alex popisuje něco podobného a volal jsem kámošovi,co má na staré Buse opravdu hodně najeto(teď už jezdí novej model) a ten něco podobnýho taky zažil...

Tu motorku(tuhle konkrétní,před tim jsem jezdil 2roky model 99), jezdim už přes 2 sezony a nikdy se mi na ní nic podobnýho nestalo,možná mě rozhodila nějaká velká podélná nerovnost,který jsem si nevšiml,budu to tam muset omrknout...

Naposledy editováno 25.08.2008 18:39:07

Busa - vlnění...!?

26.8.2008 v 09:29 | Nahoru | #34
Já bych řekl, že u tohoto stroje je prostě motor limitován podvozkem

Busa - vlnění...!?

26.8.2008 v 13:09 | Nahoru | #35
stalo se mi neco podobnyho, ale bylo to na panelech. kdyz jedu ve dvou,OK,pokud sam, je zadek neklidnej. Bylo to v prave, tahle, cca 220-240km.. kdyz sem jel rychleji, bylo to ok.. Prikladam to nerovnostem, vetsinou staci pevneji sevrit, nebo zmenit rychlost..

Busa - vlnění...!?

26.8.2008 v 20:38 | Nahoru | #36
mari>

asi jsem to necetl pozorne, ja to pochopil tak ze se to stava pravidelne a ne ze se to jednou stalo.
Kontrolujes vuli lozisek? hmmmmm, to bych taky chtel umet.
Ale jestli se to stalo jen jednou, tak by to nemuselo byt nic vazneho. Ja mel asi pred 8mi lety gsx 750 R, bylo vlnenim vyhlasene, a to bylo peklo, meky ram se kroutil jak......Vsichni o tom vedeli, o Hayabuse to nikdo netvrdi.
NECHTEL JSEM TIM V ZADNEM PRIPADE TVRDIT ZE JE TVOJE MOTO PO BOURACCE. Tak nejak jsem predpokladal ze tuto alternativu jsi vyloucil, ale jen tak pro uplnost jsem ji uvedl.
Opravdu jsem necetl vsechny reakce. Polepsim se.

Busa - vlnění...!?

27.8.2008 v 11:39 | Nahoru | #37
Ahoj, tohle stejný se stalo chlapovi, když to položil asi ve 160 v zatáčce, kterou moc dobře zná a najednou najel předním kolem na hrbol, kterej tam jindy necítil..taky se mu to moc nezdálo, jinak jsme měli problémy s vlněním Busy, když se mu povolil centrální šroub na kyvce, ale to se vlněla i na rovině, třeba na dálnici..

Utahl to a pak v poho, zkus to zkontrolovat...

Busa - vlnění...!?

27.8.2008 v 23:08 | Nahoru | #38

ivitko>Ahoj, tohle stejný se stalo chlapovi, když to položil asi ve 160 v zatáčce, kterou moc dobře zná a najednou najel předním kolem na hrbol, kterej tam jindy necítil..taky se mu to moc nezdálo, jinak jsme měli problémy s vlněním Busy, když se mu povolil centrální šroub na kyvce, ale to se vlněla i na rovině, třeba na dálnici..

Utahl to a pak v poho, zkus to zkontrolovat...



zajímavý...,jenom si nedokážu představit,jak se sám od sebe může povolit jak píšeš "centrální šroub" co drží kyvku,respektive hřídel...

Busa - vlnění...!?

28.8.2008 v 06:54 | Nahoru | #39
mari> No to nechápe nikdo, ale je to tak, stalo se nám to na dálnici do Maďarska, nekde v Bratislavě...je tam 36 ořech a neměli ho ani v autorizovaným servise SUZUKI, když to tam vezl..musel si ho koupit a vozí ho sebou..

Busa - vlnění...!?

28.8.2008 v 08:20 | Nahoru | #40

ivitko>mari> No to nechápe nikdo, ale je to tak, stalo se nám to na dálnici do Maďarska, nekde v Bratislavě...je tam 36 ořech a neměli ho ani v autorizovaným servise SUZUKI, když to tam vezl..musel si ho koupit a vozí ho sebou..



já už jsem to měl taky rozhozený,ale ne u týhle Busy,ořech je to jak kráva,taky jsem ho scháněl všude možně.

To dotažení kyvky je ale kumšt,jsou borci,co hřídel dotahujou na krev,protože si myslí,že se to tim dotahuje,ale chyba lávky...

už takhle pár rámu prasklo...

Tak to se v tom někdo předtim už vrtal,že se to povolilo,ono to dotažení kontra matkou,když na to nemáš spec. vercajk je dost problematický...

Naposledy editováno 28.08.2008 08:21:14

Busa - vlnění...!?

28.8.2008 v 09:08 | Nahoru | #41
mari> To asi jo, jinak nevím co by to mohlo být, zkusím se zeptat doma chlapa a jestli mi ještě něco poradí tak ti to sem hodim..on bude vědět víc než já...

Busa - vlnění...!?

4.9.2008 v 21:07 | Nahoru | #42
Tak jsem minulý víkend najel(ve dvou) cca 700km a z prvu jsem to měl nastavený na tvrdo(přitáhl jsem předpětí pružin o 2 rysky+sílu útlumu+kompresní tlumící sílu přidal o 2 cvaknutí- na předku)na zadku jsem předpětí nechal a přidal jak sílu útlumu,tak kompresy o cca 5 cvaknutí.

Za celou dobu se motorka ani jednou nerozvlnila,tak že je to problém jen sólo jízdy.

Nastavení na tvrdo jsem po cca 100 Km vrátil do původního "origo" nastavení,protože se mi to zdálo až dost tvrdý a motorka na nerovnostech doslova poskakovala...

Za celou dobu se motorka ani jednou nerozvlnila,tak že je to problém jen sólo jízdy.

Naposledy editováno 06.09.2008 22:42:40
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist