Při projíždění zatáčky se snažím vytočit horní část trupu dovnitř zatáčky (+ mírně tam jde i koleno, ale jen tolik, kolik tam jde jakoby samo a přirozeně). Ten trup vytáčím dovnitř stylem "belina podle potřeby až za zrcátko dovnitř zatáčky = vnitřní ruka se pokrčí a vnejší natáhne nad nádrží". Takto se v zatáčce cítím lépe - přesunutím těžiště dovnitř je stroj méně v náklonu a ja motorku jakoby trochu tahám váhou dovnitř zatáčky. Je to docela zábava - ale jistě určitě nic extremního.
A teď ta otázka - při průjezdu tímto stylem je náklon motorky docela menší a já mám ve finále z toho trochu jistější pocit (jak jsem řekl, nejsem nijak extra moc vyježděný). Mám tak jezdit dál (a zdokonalovat pozici + pomalu naklápět více), nebo si sednout na střed moto a učit se naklápět ji víc (a styl pilovat pak dodatečně)?
Když jsem váhu nepřenášel dostával jsem se občas téměř až na kraj gumy (CBR 600, sport pneu) ale teď je to docela (subjektivně vnímámo) méně - i když se mi zdá, že "nově" jedu v oblouku rychleji. Klopit nebo vysedat? A pokud je odpovědí obojí, pak co pilovat jako první (bavíme se jen o zatáčkách a ne o brzdění ap.).
Jsem zvědavý na diskuzi (jistě budou zastopené oba názory).
Naposledy editováno 06.05.2008 01:41:50
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Posouvání těla asi nějakej efekt mít bude, ale jak je vidět třeba na tomto videu, ne moc výraznej, bez hejbání řidítkama zatočíš fakt prachbídně, zvlášť na moderní těžký motorce
mě samotnýmu se jezdilo na silnici líp s mírným vysednutím, ale řekl bych že to je čistě subjektivní mentální pomůcka
(když pominu prvotní účel zmenšení náklonu motorky kvůli trakci)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)