Začnu asi tím, že jsem koupil motorku nepojízdnou v neznámém stavu - původní majitel měl od překupníka na díly, ale nakonec z ní nic nepoužil, tak ji prodal značně pod cenou.
Oživování jsem začal vyčištěním karburátorů v ultrazvuku, výměnou jehlových ventilů a následném nastavení hladin. Karburátor je v továrním stavu dle manuálu, jediné, čím se liší, tak jsou hlavní trysky, místo 128 jsou tam 130, ale to bude asi tím, že je tam jiná koncovka výfuku. Trysky jsem i měřil, membrány měkké bez děr. Celkově jsem nad karburátorem strávil asi měsíc času, 80x rozebral a znovu složil, několikrát se ujistil, jestli jsou průchozí všechny kanálky atd.. vše ok.
Problém je, že motorka nemá výkon a pokud nevysroubuju pilota na nesmyslné 3,5 otáčky, tak jede víceméně jenom na sytič, bez toho zdechne. Střílí do karburátoru i do výfuku. Když se mi podařilo volnoběh (i se synchronizaci na budíky) nějak seštelovat a kousek jsem ji projel (7 km), tak i se startováním v garáži na sytič ( dohromady max 15 minut) mi to sežralo všech 5 litru benzinu, co jsem tam nalél. Jo, dával jsem tomu pokouřit a jel spíše na jedničku a dvojku ve vysokých otáčkách, ale spíš z důvodu testování, dovedu si představit dávat tomu větší čočku.
Hlavní problém je, že je jí nechce přes 5000 otáček, jenom když přicpu airbox rukou, to to pak vytočit jde. Při testovací jízdě to nějak vytočit šlo, ale znatelně se to hádalo od tech cca 5 tisíc otáček, navíc mi přišlo, že to má malý výkon.
Tlaky válců jsem měřil na studeném motoru před projížďkou byly v rozmezí 12,5-13,5 baru. Ventilové vůle všechny v pořádku, jenom na jednom ventilů byly hraniční u horní tolerance. Ze začátku mi to jelo na 3 válce, až jsem zjistil, že netěsní dosedací plocha mezi hlavou a přírubou 4.karburátoru. Ztrhnul jsem vytlačenou hranku u závitu a podlepil silikonem pro jistotu všechny 4 příruby a ověřil si těsnost přírub tak, že jsem nasadil hadičku na díru v prirube pro seřízení podtlaků a vstup pro karburátor ucpal rukou a do hadičky foukl. Dokonce jsem do přírub i foukal pusou přímo do vstupu pro karburátor, abych vyloučil, že to fouká před tu záslepku na pripojeni podtlaků. Příruby těsní, nejsou ani nikde popraskané.
Přesto se ale motorka chová, jakoby si někde přidávala falešný vzduch. Zkoušel jsem za chodu motoru stříkat na příruby čistič brzd. Prvních pár sekund nic a pak se otáčky zvýšily cca o 500. Tak jsem si myslel, že to podsává ještě v místě, kde se spojuje karburátor s přírubou, tam kde je ta spona. Která byla ale dotažena na max (!). Když jsem zkoušel točit s klikou startérem pomalu, nebo golou, jde slyšet syčení, tak jsem se podíval na sací ventily a jdou od nich bublinky. Je tohle normální? A jak je možné, že jsem naměřil tak dobré tlaky?
Moje teorie je, že motor podsává přes netesnici ventily a gufera ventilů, viz experiment s čističem brzd. Že by se čistič dostal přes ventilové víko přes těsnění, které není bůhvíjak těsné. Když jsem totiž foukal do hadičky připojené k přirubě, bylo při dotazenem ventilovým víku vidět, jak od něho jdou taky malé bublinky. Nebylo to moc, ale vidět to bylo. Mám i video, kde jsou vidět bublinky od ventilu, tak snad se mi ho podaří nějak připojit ?
Díky za konstruktivní odpovědi, motorku jsem koupil jako projekt, který prostě potřebuje péči, na ježdění mám druhou, takže s touhle se tak nějak hraju, protože mě to baví. I když by se to teda už mohlo někam posunout a mohl by aspoň ten motor šlapat jak má, ať se můžu hrát s plastama a ostatníma věcma. Tak snad mi někdo poradí ? díky
Odkaz na video https://youtube.com...?si=btryjqw1yPzk3dyK
1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000
Naposledy editováno 21.05.2024 20:00:06
Naposledy editováno 21.05.2024 20:42:34
1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000
Jak se pozná popálený ventil?může to mít stejné projevy, jako mám já? Přemýšlím, jestli není možné, že když přes ventily jdou bublinky, tak je ten podtlak, který ventil při sání vytváří, z části anulován netesností sacího ventilu, a tím tím pádem není podtlak dostatečný k nadzvednutí šoupátka a celkově to jede napi...
Naposledy editováno 21.05.2024 21:29:09
Hovnotsuts píše: ...Membrána je špinavá od vazelíny jenom a po membránou vidím dvě dírky. Jedna je pro sytič, druhá , ta menší, slouží k aretací membrány, v které je kolík. Co je ale divné, že je to průchozí dolů do kanálků sytiče. Nedovedu si úplně vysvětlit princip, jak to funguje....
Pod membránou je atmosférický tlak a pro konstruktéra jedno z možných míst, odkud ten vzduch k sytiči dostat.
Šoupátkový test:
1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000
cim vic toho napises, tim vetsi pocit mam, ze vubec netusis co delas... stejne tak predstava, ze motor behem sani kdy je otevreny ventil nasaje tou mikroskopickou sterbinou kolem voditka a netesnosti v guferu tolik vzduchu, ze to ovlivni tvorbu smesi? kdyby tam takova dira kolem ventilu opravdu byla, tak to zere oleje stejne jako benzinu a huli to jako tovarna pak badani nad tolerancema plovak vs hladina - jedno je nastrel pro priblizeni, druhe je opravdu kontrola hladiny... to aby ses mel od ceho pri tom nastavovani odpichnout. ja vim, ze to bude znit dost ofenzivne, ale kdovi co vse si tam diky nepochopeni funce zanedbal/poskodil....
jestli nemas spatne rozvody, motor ma tlaky a pali to kde ma tak ti tam bud nejde benzin nebo naopak ... kdyz to nedokazes poznat nebo zmerit asi budes muset experimentovat... pridat benzin - vetsi hlavni tryska nebo zvednout jehlu. a posoudit jestli je to lepsi nebo horsi.
Naposledy editováno 21.05.2024 22:07:45
1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000
Vždy, když jdeš motor zkusit, musí být izolátor zapal. svíček čistý (bílý). Na takto černých izolátorech bude docházet ke svodům jisker na kostru. Takže bud svíčky vyčistit (ideálně opískovat), nebo zvýšenou teplotou nechat saze z izolátoru spálit (třeba v druhé moto..)
Vždy to zkoušej s airboxem, bez něho to nemusí vůbec umět akcelerovat, i když bude vše v pořádku (jak která moto..)
Zkus moto nastartovat, nech ji chvíli ohřát (5min, pokud to jde) a dej plný plyn a drž ho třeba 10 sek. Dle popisu by se měl motor vytočit někam k 5 tis, jak píšeš. Drž plný plyn a stříkni do airboxu (cca 1 sek) odmašťovač brzd. Pokud se motor roztočí do vysokých otáček (bude to krátce, jen třeba 1-2 sek), tak má málo paliva ( a z toho též plyne, že motor umí akcelerovat a je mechanicky v pořádku-komprese, rozvody, zapalování). Pokud jeho chod ztěžkne a otáčky se sníží, tak má paliva už příliš.
Tento test s plným plynem bych možná nejdříve udělal i bez spreje a poté se podíval na izolátory svíček, jakou barvu mají. Pokud černou, je to bohaté, pokud zůstane bílý, zkus to s tím sprejem
1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000
A jinak, kolega měl stejný problém na škodě 130, tlaky naměřil ok. Nakonec sundal hlavu a musel lapovat ventily a frézovat sedla.
Jehla se tady zvednout nedá, je na pevno a že by to dělalo takový bordel na na sériovém nastavení karburátoru, to se mi nechce věřit. Pochopil bych ztrátu výkonu max 10-15%...
Naposledy editováno 21.05.2024 22:21:01
Naposledy editováno 22.05.2024 07:17:49
1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000
Já bych ty karbce vyndal a dal je do sériového nastavení, podle odkazu co jsem ti poslal výše. Když to v kawě skládali ty motory, myslíš že někdo šteloval každý karbec extra?? Ani prd, vrazí tam předem nastavené karbce a zdar.
Když ten odkaz otevřeš, tak zjistíš že podle typu jehly a vzdušniku se dá určit, jaké tam máš karbce. Pokud máš hlavní trysku 130, z té fotky jehly to nepřečtu, ale pokud je na jehle n52u a na vzdušniku 120, tak tam máš karbce z H1.
tady máš cca od 9:30 návod jak měřit výšku plováku.
Naposledy editováno 22.05.2024 19:10:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000
Ten odkaz jsem samozřejmě rozkliknul, dokonce jsem ho viděl už předtím, než jsi ho sem poslal. Ale není v něm ním jiného, než sériové nastavení, které je v manuálu a podle.ktereho jsem to nastavoval jako úplně první.
Jinak jsem zjistil, že mně dneska odešla palivová pumpa. Připojím na drátky a dvakrát to cvakne a hotovo. Tak jsem to připojil samospádem jenom jenom s palivovým filtrem.
Nemyslím si ale, že by byl problém pumpou, dělalo to to samé, když pumpa fungoval.
Na obrázku je oranžovou barvou označeno 5malych dírek volnoběžného okruhu a modrou barvou označena jedna větší dírka volnoběžného okruhu, na kterou má pilot vliv.
Naposledy editováno 22.05.2024 19:26:38
Nemyslím šoupátka, ale klapky. Když nadzvedneš šoupě aby ses podíval a otočíš plynem, je klapka otevřená naplno?
Pokud ne, máš tam doraz na plynu nebo nějaký problém s lankem/heftem.
Máš nějaké video co to dělalo?
Naposledy editováno 22.05.2024 19:25:10
1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000
Nemyslím venku na stole rukou, ale jestli se otevře do plna v motorce když zatáhneš za plyn.
Podle tohoto nastavení jsem poznal, že mám H2, to bylo první, co jsem si kontroloval, protože mě zmátl rok na karbci 1989, ale H2 se dělala až 1990. Nicméně parametrama karburátor i motorka je H2.
Takže když to shrnu, membrány cajk, soupatka taky, volnoběžné okruhy taky. Pilot, nejsou poškozené, volnobezny okruh průchozí, sytiče dovírají.. dokonce i hridelku klapky jsem kontroloval, jestli nepodsává. Hladiny cajk, jehlové ventily nové.
Na YouTube jsem teď nahrál video, co to dělalo. Tady volnoběh běžel, pilot byl vyšrubovaný na hodně, tuším tak 3 otáčky. Jenom ať se nikdo neřekne, 2, šoupátko se nezvedá vůbec, protože nebyla dosedlá membrána. To už jsem taky říkal, po namazání hrnany membrány vazelínou (četl jsem to tu někde na fóru) membrána dosedla a šoupátko se zvedalo úplně stejně blbě jak ty ostatní. Ale problém přetrval. https://youtube.com...?si=1XdOBc72HDvJNXn3
Fotka svíčky před testem
1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000
A a samozřejmě jak karburatory dávám tam a zpět, tak už jsem ztrhnul jeden šroub na sponě příruby, jsou tam jenom malé M4. Takže zítra seženu pro jistotu všechny 4 šrouby nové. Někdo ještě nějaký nápad, co by mohlo být v karburátoru špatně? Klidně vyfotím, natočím. Protože já už fakt nevím, co by na nich mohlo být špatně, přijde mně, že jsem je prošel tak 128x už... Fakt mi dochází nápady jo a ty černé hnusné svíčky jsem dal do fazera a tam to chytlo na brnk.
Jinak ještě přikládám video jízdy, kdy je pilot na 3 otáčky tuším a zrovna to asi mělo dobrou chvilku, že to šlo nějak vytočit. Tady už to má po synchronizaci aj lepší zvuk. Ale se spatnou spotřebou a špatným prubehem výkonu. a tady v tomto schématu karbce je volno ženy okruh, jak je na mých keihinech https://youtube.com...?si=JGrywKi0UbY191lk
Naposledy editováno 22.05.2024 21:29:43
1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000
Jo cívky by měly být levá a pravá, neboli 1,4 a 2,3.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Renovace a čištění povrchu Deltabox... Kawasaki ZXR 750 | Georg_moto | 4 | 12.2.2024 v 21:43 Georg_moto |
štítek ZXR 750 H2 Kawasaki ZXR 750 | Grambldouch | 10 | 27.2.2023 v 20:37 marekvjatrak |
Kawasaki Zxr 750 H1 držák motoru Kawasaki ZXR 750 | virgilm | 1 | 30.1.2023 v 15:50 Krautkopf |
Kawasaki ZXR 750 H2 v černo stříbrn... Kawasaki ZXR 750 | Kába | 9 | 29.1.2023 v 22:46 Kába |
Kawasaki ZXR 750 Kawasaki ZXR 750 | marekvjatrak | 10 | 29.1.2023 v 08:22 Thunder |