paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda Transalp 750
5.5.2023 v 21:59
Tak na Transalpa už jsou první testy a docela ho chválí…
Motor to má stejný jako v Hornetu 750,toho jsem projížděl a jede Velice pěkně
Překvapil mě pozitivně taky zvuk z originální koncovky.
Takže motor OK, jsem zvědavý na podvozek. Testovačka prý přijde do showroomu na konci května.
Vlastnosti v terénu mě nezajímají, Potřebuju aby to fungovalo na všech silnicích-Rozmlácený malý, i široký pěkný.
+ Rozumně pohodlný posez.
Kupovat případně budu až stejně na příští sezónu, aby si mezitím stihli odladit případné problémy z první série.
Pište kdo máte jaký zkušenosti. díky

Naposledy editováno 10.05.2023 09:48:08

16.5.2023 v 20:34 | Nahoru | #31
Fyro> říkám to nerad, ale CF moto do toho šlape, aby nakonec nabyla ta jejich 790 lepší, než celý originál od KTM. Já to zkusím, zajímá mne to

17.5.2023 v 08:22 | Nahoru | #32
Palomoto> Pak dej vědět, Někde jsem četl, že ten motor upravili aby nebyl ucukaný od spodu

Naposledy editováno 17.05.2023 08:23:45

17.5.2023 v 17:41 | Nahoru | #33
Fyro> tak dnes mně bylo řečeno že KTM 790 nejsou, dávno měly být a neví se jestli vůbec a kdy letos budou

2 reakcí na tento příspěvek Honda Transalp 750

18.5.2023 v 17:28 | Nahoru | #34
Tak jsem vyzkoušel loňskou 890 adv s,Podvozek dobrý, zadek jde komplet štelovat. Předek mi přišel v pohodě. Motor paráda, Je samozřejmě takový šťavnatější než u Transalpa, + Pěkně odladěný spodek v porovnání se 790. Geometrie, posez pro jízdu na silnici pro mě (173 cm/80 kg) super.Ty nádrže dole fakt fungujou, motorka působí mnohem lehčím dojmem než má kg. ovladatelnost je suprová, Do zatáček jde velmi pěkně. vestoje se mi jelo hůř než na transalpu, má to asi celý předek takový nižší. Ale toto mi nevadí, měl bych to jen na silnici.
Jediný co mě hodně mrzí je, že plexi mi nefungovalo ani v jedné poloze – hlavně v té vyšší dělalo hrozný kraval. V nižší poloze o něco menší, ale pro mě neakceptovatelný. Musel bych jezdit bez štítku, přilbu mám vyklápěčku schubert C3 pro. Nemá někdo zkušenosti s tím tourist vyšším plexi puig?
Nebo Přídavný deflektor ?

Naposledy editováno 18.05.2023 17:40:29

18.5.2023 v 18:49 | Nahoru | #35
Fyro> deflektor měl znamej, je to hnus a trvalo se to jak mokrej pes
Nadával jsi i na hluk u Transalpa, takže tady ještě horší?

1 reakcí na tento příspěvek Honda Transalp 750

18.5.2023 v 18:51 | Nahoru | #36
Téma založeno na Transalpa a první co ho zkusil a pak sedl na KTM, tak chce KTM

18.5.2023 v 20:10 | Nahoru | #37
Palomoto> Na obou podobně blbý

18.5.2023 v 20:12 | Nahoru | #38
Palomoto> ta KTMka Se mi zdála, že má v sobě ještě něco navíc.. Takový ten celkový esprit, šmrnc nebo jak to nazvat. Každý to ale asi vnímáme jinak. V žádným případě ,ale nový Transalp není špatná motorka.
Spíš se teď rozhoduju jestli vzít 890 ojetou nebo ještě počkat na Stroma 800. Ale ten se svými parametry si myslím mě nějak neokouzlí.
Když by ta KTM ka nedělala bordel do přilby, tak už jsem ji měl dneska v garáži A takhle váhám a ptám se všudemožně co s tím…

Naposledy editováno 18.05.2023 20:14:07

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Transalp 750

18.5.2023 v 21:33 | Nahoru | #39
Fyro> S KTM poznas ten spravny smrnc nasledne pri servisovani, tam to ma ten svunk teprve jak se rika Dozvis se v autorizaku moudra jako ze silentbloky v rozete u KTM Duke 390 vyjebane po 7000km jsou ok a ze co by jsi chtel, kdyz to je rozpoctovka, po 2 letech odejde tlumic komplet, do displeju jim jde vlhkost viditelne u vsech, s vackami si tady jedna slecna uzila taky svoje a nebyla jedine a to nejen v CR. Koupit nove nebo jen lehce jete a dokoupit zaruku.

Byt tebou si pockam jeste na ten VStrom, ten podle zahranicnich recenzi uz vypada dost slibne.

18.5.2023 v 21:39 | Nahoru | #40
puffybodie> jo, Asi ještě počkám na Stroma 800, aby mě to pak nemrzelo… Kdybych se třeba unáhlil. Prý má být už příští týden na prodejnách k testování. Tak to ještě vydržím.

18.5.2023 v 21:47 | Nahoru | #41
puffybodie> v mem okoli jsou 390 dve a bez problemu… a i kdyby… je to indicka rozpoctova mrdka… to ze to jezdi je spis prijemne prekvapeni

Z opacneho soudku, moje sxf450 - tzn motorka se servisem po motohodinach ma 170hod a v motoru nikdo nebyl. Slape jak hodinky. Mela mit touhle dobou treti pist a jednu komplet GO… prvnich 50mth dal magor, co tu motorku poslal ze skoku z 10m vysky na panelovou cestu… vidlice jsme z toho vyřezali flexou.. porovnany podsedlak, novy vyfuk a vidle a zas vse v topu… jo a 50mth z toho jsou na trati v podobe SM … jezdil jsem v te dobe extremni tuzku, ale i tak si tam ten motor sahl na dno.. tam drzis plnej do plnejch skoro porad - u suzuki RMZ z te doby explodoval motor asi u tri kamaradu …

Takze rict, ze KTM velky spatny a suzuki OK .. obecne … no nevim…

Naposledy editováno 18.05.2023 21:49:15

18.5.2023 v 22:13 | Nahoru | #42
assassin> Tak jasne, ze je to rozpoctovka, ale ze to takhle reknou primo v KTM to uz je jiny level V tom pripade bych se byt Fyro bal prave te 790 delane v CFMoto haha

Suzuki VStrom 650/1050 nema k dispozici takovou sadu hororovych pribehu jako vsechny ruzne KTM celosvetove, ale pochopitelne pro novy VStrom 800 s novym motore to taky neni zaruka niceho. Jen to papirove a dle prvnich testu vypada jako povedena konkurence pro zde probirane stroje.

Test jako tento asi neuvidime se zadnym z nich stejne

18.5.2023 v 22:21 | Nahoru | #43
puffybodie> tak levna motorka z indie a premiovka z ciny - to uz trochu rozdil je. Ikdyz to pisu a skripu u toho zubama, pro me je KTM jen KTM z Matighoffenu…

Ad blaboly na netu.. podle me se to neda brat moc vazne, ono jakou povest maji htp? Pritom v tom objemu prodanych je problemovych pomerne nizke procento.. jen ti brecici jsou hodne videt. A na tohle existuji tvrda data ke kterym jsem mel jeden cas docela blizko… takze si myslim svoje o fnukalech z autofora apod automobilovych odbornicich…

Kamarad ma cf moto 650 v pujcovne a je s tim spokojenej, pritom to je stroj kterej modernejsi cf moto prevysuji o hodne… ja na tom jel a za me tragedie, ale ja mam asi zkreslena meritka, podle me je k nicemu i slavna cp07 nebo jak se jmenuje ta dvouvalcova mrdka od yamahy - zkousel jsem to v traceru a v r7…

1 reakcí na tento příspěvek Honda Transalp 750

18.5.2023 v 22:47 | Nahoru | #44

19.5.2023 v 07:02 | Nahoru | #45
assassin> Cinan kvalitu umi udelat uz nejakou dobu. Jen naprava jim potrva delsi dobu vzhledem k tomu, ze prvne to vzali nizkou kvalitou a cenou a ted se to snazi napravvoat.

HTP to teda nevim, jeho spolehlivost jsem nikdy nevidel jako problematickou, ba naopak. Jedine co to melo vzdy otresne byla pazravost a totalni nevykon Ale k tomu podalo pomocnou ruku velkou merou zazraky techniky jako Fabia Junior a podobne

Tracer i tady kluci v testu dost setreli a pravem.

19.5.2023 v 09:29 | Nahoru | #46

Tri píše: Fyro>už sem to nechtěl rozebírat v tématu o KTM, protože jsem předpokládal, že se přikloníš k Hondě. Právě kvůli tomu, že je KTM pro mě ovladatelností s trochou nadsázky taková 175, kterou jsem měl ve 14, tak jsem jí pořídil. Ono se hezky poslouchá, jak na výšce nesejde, ale když se potřebuješ otočit někde mimo asfalt, tak je každý centimetr znát a pro pohodu při jízdě je to pro mě důležitý. Hluk za štítkem v horní poloze mi nepřišel tak hroznej jako malý turbulence, co mi klepaly s helmou tak od 110-120km/h podle směru větru. Minulý týden jsem dával Givi Airflow, ale ještě jsem s tím nejel, budu to snad moci posoudit v neděli. A co se týče spolehlivosti, tak mi přijde, že je to hodně v rovině pocitů. Když jsem vybíral, byl jsem se podívat za hranicemi na dvouletý předváděčce cca 12 nebo 15 tis. km, to už si nepamatuju a když to nastartoval, tak to mělo stejný mechanický/rozbitý hezký zvuk jako to mý nový a prý s ní problémy nebyly, ale cena proti nový nebyla zas až taková výhra, tak jsem jí nevzal.

Taky mi ta KTMka hodně sedla... Jak říkáš ,je to Kouzelně obratný a skvěle vyvážený bike . Strašně příjemná motorka. kdyby nebylo těch turbulencí ,tak už ji mám doma. Spolehlivost bych risknul, za tu cenu, že mě to tak sedlo.
Dej prosím vědět, co ten štítek? Kolik měříš A jakou máš přilbu. Na letošní 890 jsi nejezdil? Mělo by to mít právě lépe vyřešenou tu aerodinamiku.díky
Já ještě budu řešit přilbu, nyní mám schubert C3 pro – vyklápěčku. Tak zkusím vybrat nějakou integrálku, Třeba to s ní bude lepší.

Naposledy editováno 19.05.2023 09:32:06

19.5.2023 v 09:46 | Nahoru | #47
Fyro> Zkusil jsi i Aprilii Tuareg? Ta by údajně měla být charakterem někde mezi Transalpem a KTM x90R.
Schuberth helmu máme taky, manželka přímo C3, já mám E1, což je reálně jen lépe větraná varianta C3.

19.5.2023 v 12:50 | Nahoru | #48
Deadman> Touarega jsem jenom oseděl... Zdál se mi na mou postavu takový macatý, hlavně vepředu. A i protože to chci jen na silnici tak Zbytečně vyšší než 890. Ale asi ho taky zkusím, jestli mi to bude dělat taky turbulence , tak už to je problém mojí hlavy...

Naposledy editováno 19.05.2023 12:50:48

3 reakcí na tento příspěvek Honda Transalp 750

19.5.2023 v 13:50 | Nahoru | #49

19.5.2023 v 15:44 | Nahoru | #50

Palomoto píše: Tuareg mne tedy dost zklamal, kdyby jenom na silnic a šlo o vzhled a nevadilo by výrazně motat motor, tak Desert X je krásný a leti to. Ale na 900+ to nemá spodek, skube to a treba se v nízkých otackach

Ducati už mám za sebou Ty jejich motory mi nevyhovujou

22.5.2023 v 11:40 | Nahoru | #51
RadekPCX> škoda žes ho nepořídil, mohl jsem ho u tebe omrknout . Ne že bych chtěl v blízký době měnit, ale po delší době hodně zajímavá motorka, za kterou bych časem Tigera klidně vyměnil.

22.5.2023 v 12:20 | Nahoru | #52
jirka-mz> Uvidím příští rok...

22.5.2023 v 16:12 | Nahoru | #53
RadekPCX> to su zvědavej, jestli ho pak pořídíš .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Transalp 750

22.5.2023 v 18:02 | Nahoru | #54

Palomoto píše: Tuareg mne tedy dost zklamal, ...

Bylo by prosím nějaké podrobnější hodnocení? V čem zklamal, co bylo pozitivní.
Nechci Tuarega nijak obhajovat, pokud bych kupoval motorku této kategorie (cestovní enduro, na kterém se dá jak cestovat, tak i jet enduro), Tuareg mi zatím vycházel pro mě osobně nejlépe. Proto mě zajímá názor těch co na něm jezdili.

Já na něm zatím jen seděl. Nepůsobil nijak těžkopádně na manipulaci na místě, posez pro mě dobrý. Největší obavy mám ze sedla, zda se na něm dá sedět celý den. Údajně mají i nějaké volitelné lepší sedlo, ale na prodejně ho neměli. Dále mě mrzí absence vysokého předního blatníku, alespoň volitelně, každý ví jaké problémy umí způsobit lepivé bláto v nízkém blatníku a jak těžké je ho z tama dostat. Trochu obavy mám z hliníkové páky brzdy a řadičky, která když se ohne, buďto praskne rovnou, nebo při rovnání. To aby si člověk vozil pod sedlem náhradní, což už třeba vozím náhradní páčky na řidítka. Motor a podvozek bohužel netuším, nejel jsem na tom. Celkově na mě motorka působila provedením dobře, ale zas ne tak abych hned toužil za ní dát 300K.

Jasně cestovní enduro je vždy kompromis. Mimo asfalt bude vždy lepší malý lehký jednoválec, na silnici zase silniční cesťák.

22.5.2023 v 21:04 | Nahoru | #55
Deadman> zkoušel jsem už loni, tak možná jsem už něco zapomněl, ale měli jsme na porovnání Tenere, Tuareg a Desert X. Na Tuaregu byla hrozně tuhá prevodovka, podvozek se na silnici vlnil (nic jsme nelaborovali, na to nedošlo), hlučný airbox a víc si nevzpomínám. Každopádně po 100km jsme to vrátili a jezdili už jen Tenere a Desert a s kamošem se zhodli, že Tuareg nám nesedl. Neříkám že bude špatný, ale za 320 (což v té době byl), tak špatný byl. Za 270 bych se na něj možná nedíval tak přísně.

2 reakcí na tento příspěvek Honda Transalp 750

22.5.2023 v 21:57 | Nahoru | #56

23.5.2023 v 07:02 | Nahoru | #57

Wejsada píše: Jsem zvědav hlavně na odolnost Transalpa v terénu. Motor by mi výkonem stačil bohatě.

Odolnost tam nebude, Honda má plasty a úchyty podle silniční motorky. Odolnost jako Tenere, nebo KTM 790/890 od toho nečekej. Na TA750 co nezachrání bástry a padáky, tak půjde do pryč Ale jestli myslíš podvozek a další běžné věci, tak toho bych se zase nějak nebál, jen ty pády tam budou o dost víc motorku bolet

23.5.2023 v 11:01 | Nahoru | #58

23.5.2023 v 11:07 | Nahoru | #59
Palomoto> Úprimne, radšej by som bral Multistradu než DesertX, pretože tá sa aspoň na nič nehrá. Ten motor (so spojku a prevodovkou) nie sú vhodné do terénu a na asfalte je MTS proste lepšia.

Fyrovi by som možno ešte poradil skúsiť Tigra, ja som ho vyradil, lebo je malý (kto si pozrie môj profil, tak som pred pár rokmi testoval viacero moto a čo-to o tom napísal, hľadajte v založených témach), ale snáď nie je tak vysoký. :)

23.5.2023 v 18:11 | Nahoru | #60

Metric píše: Fyro> Ja mám na 790 (R, ale plexi je zo S) takú srandičku od Viejos Pistones zo Španielska, ktorá Ti to plexi nakloní do viac zvislej polohy a potom mi na hlavu nejde prakticky žiaden vietor (194 cm, vyššie sedlo).
https://viejospiston...0-adventure/ [/quote]

Neměl bys fotku jak to vypadá s tím plexi z eska ? Díky
Evidentně to řeší spousta lidí, proto vyrábí doplňky S cílem to pořešit.

Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jaké kufry na TA750 Honda XL750 Transalp Roman2bk 12 1.5.2024 v 16:18 Petersky
TransAlp 750 delší zkušenosti [1 ... 4, 5] Honda XL750 Transalp Roman2bk 137 14.4.2024 v 13:54 JAVR
je info na displeji zbytečné nebo ne [1, 2, 3] Honda XL750 Transalp Roman2bk 64 31.3.2024 v 19:13 TomasNBK
TransAlp 750 - příslušenství orig n... [1, 2, 3, 4] Honda XL750 Transalp Roman2bk 120 10.3.2024 v 18:49 Michal21
Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290 [1, 2] KTM 1290 Super Adventure, Moto Guzzi V85 TT, BMW F 8... Edien 60 8.3.2024 v 23:39 Metric