1 reakcí na tento příspěvek Olej 2T

1 reakcí na tento příspěvek Olej 2T

Honda nemá daleko k Yamaze, a Yamaha má pro tento účel olej Yamalube 2-R, který u nás už běžně koupíš. Není to levné, benzín (benzínem myslím Vervu) to prodraží o 50%, ale nepočítej, že ti někdo poradí Mogul, a když pak zadřeš ... Nejlepší bude zeptat se přímo v obchodě, který vede nějaký profláklý motokrosař.

Husqvarna XP, kterou si kupuji, je taky za 500.
Naposledy editováno 16.03.2018 18:38:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 2T



Dobrá hovadina dávat 500 za L oleje.
Pokud si chceš dopřát, i svýmu egu, tak do toho nasyp klidně víc, pro klid ega. Ale dávat víc jak 300-350,- když chceš opravdu kvalitu je totální nesmysl
Naposledy editováno 16.03.2018 19:47:10

Kotlas píše: xtas> tak co doporucujes lejt do cr kdyz mam pud sebezachovy? pak teda nechapu k cemu ty normy jsou? Kdyz si nekde najdu co znamenaji, pisou ze api tc a jaso fd je top a nikde sem jiny deleni nenasel. Proto sem nechapal, proc je jeden olej urcenej do pily, scotera, silnicni motorky a motokrosu, kdyz vsechny maji stejnou nejlepsi normu? Do ted sem jezdil na motulu 710 a jen laboruju, pric tak draho...
oni jsou ty normy docela starý, a hlavně jak už tu někdo psal, to že to projde normou neznamená že to není podstatně lepší. Motul 710 je skvělej a taky jsem ho jezdil. Pak jsem jezdil třeba Repsol moto sintetico 2T (cena někde pod 2 kila za litr) - přívěra mi přišla o něco zahnojenější, ale jezdím málo a za víkend jí dám to co motokrosař za 15 minut, jedu třeba na čtvrt plynu za kámošema na pivo, přičemž ten ostrej motor to vykloženě sere a chce napít

Podle mě hobíkovi poslouží asi jakejkoliv motorkovej JASO FD/API TC olej, max. jednou za pár let vyčistíš přívěru. Ale k zahradním mám odpor, měl jsem jich pár kde právě bylo jak jsou ekologický a rozložitelný, smíchaný s benzínem garantovali že to vydrží měsíc nebo kolik, co to udělá rok otevřený nikdo neví.. no a taky jsem viděl rozebranou pilu po těhle zahradních olejích.. za mě ne. Chápu to a je fajn že mi do zahrady nejdou takový svinstva, ale do motorky to nechci. Vím že to jsou většinou oleje na mazání řetězu který končej na zemi, ale nehodlám to riskovat když je hromada motorkovejch olejů za stejný peníze
Kotlas píše: Tak aby sme to shrnuli nekdo by to nalil do ostryho dvoutaktu a nekdo zase ne, vynechame ted ty jawy atd. Hodi mi sem nekdo odkaz na cem levnejsim jezdi a funguje to? Ja treba koupil pres inzerci pred par lety 5 lahvi https://maziva.heur...-l/specifikace/#text a taky to cr schroupalo, ikdyz to ma nizsi normu
M2T od Parama, dávané do Jawa 250/353, najeto s touhle krasavicí 80 tis Km od 2010 do 2018 používáno v poměru 1:33. Motorka do dneška startuje bez problému, má krásné tlaky, ale už zvoní.


Ja som lial do RD-čky Repsol moto syntetico. chlapci liali Repsol, ale tie drahšie. Do CR-riek. Udinara si vážim, sám som do Jawy 350*634 Oilmaster lial M2T a bol som spokojný, roku pána 1978-86 ale to nech Ťa ani nenapadne naliať do CR. Videl som stav motoru po použití M 2 T v motore Hondy aj Gasu. Olej do píly Stihl tiež nie je ono, kvôli prívere, videl som stav príver-zaseknuté, motor OK, prívery na prd.Po použití repsol prívery zasraté, ale funkčné. Osobne do dvojtaktov lejem Repsol posledne do Husky, síce jazdím terén , paródiu na enduro, by som to nazval, pohybujem sa v teréne a sem tam pridám, bo motorka je nasratá, nech si užije. Olej Repsol lejem aj do krovinorezu a už ho dávam 1:60, čiže 0,5 dcl oleju na tri litre benzínu. Pozor do krovinorezu. U Yamahy som mal čerpadlo. U husky, motor aku u prastarej CR som dával 1:30 repsol syntetico. Repsol som dával aj do Jawy 638 , ale len preto, lebo som nemal M2T , nechcel som mať takú hnusobu v garáži, udinár , odpusť, hahahaha. Toto je moja skúsenosť, Ty tam nalej čo uznáš za vhodné. Držím palce pri výbere.
1 reakcí na tento příspěvek Olej 2T
můj kamarád UDA napsal díky tomu že pouřívám M2T mám na své jawě 250 najeto už 7O.OOO km bez GO
největší hloupost je dávat jiný poměr než udává výrobce motoru
Naposledy editováno 17.03.2018 08:36:01
felixxx píše: takové téma tu bylo a někdo psal že díky tomu že nepoužívá M2T ale nějaký geniální plně syntetický olej má najeto mooc 35.000 km a cicí že už to není ono
můj kamarád UDA napsal díky tomu že pouřívám M2T mám na své jawě 250 najeto už 7O.OOO km bez GO
největší hloupost je dávat jiný poměr než udává výrobce motoru
Asi tak jak říkáš! Pokud máte motocykl, měly by jste používat olej v poměru a specifikace, jakou doporučuje výrobce motocyklu, protože výrobce ten motor na tento tip a poměr stavěl a ví proč ho doporučuje! Je sice pravda, že časem se oleje posunuly na jinou úroveň, ale s tím také šla i kvalita motorů nahoru.

1 reakcí na tento příspěvek Olej 2T

Dále nemá žádnou váhu klasifikace dle Jaso. Seznam zalistovaných olejů je k dispozici zde:
http://www.jalos.or....e/pdf/2T_EV_LIST.pdf
a skoro všechny oleje mají FC (málo kouří) nebo FD (málo kouří a netvoří usazeniny). Co se týká schopnosti mazat, tak jediné co se uvádí je, že prošly motorovým testem a proti referenčnímu japonskému oleji nebyly horší o více než 5%. Pokud výrobce oleje nedodá výsledky testu (což nedodá, aby se náhodou neodhalil), není možné z nápisů na etiketě nic vyvodit, maximálně obchodní kecy. Je možné dát pouze na rady starších a zkušenějších. Výsledky Jaso testu by měly vypadat asi takhle

V jistých mezích se olej za stovku a olej za pětistovku bude chovat stejně. Je na každém, zda si chce tyto limity otestovat za svoje peníze na svém motoru, nebo raději důvěřovat testům výrobce. Má se to tak: každý moderní 2T olej je směsí minerálních olejů a syntetických esterů (které mají molekuly podobné uhlovodíkovým olejům, jen se do molekulového řetězce sem tam vloudí atom kyslíku, zjednodušeně). Pokud jsou estery ve větším množství a zásadně tak mění vlastnosti, bereme tyto směsi jako syntetické oleje. Oleje obecně jsou uhlovodíky které mají v molekulovém řetězci 26 až 40 atomů uhlíku. Rafinací se snažíme dosáhnout jednak čistoty, jednak toho, aby výsledný základový olej měl co nejvíc shodně uspořádaných molekul. Základové oleje a estery se ve finále namixují do požadované směsi. Rozdíl mezi levným a drahým olejem je v tom, že ten dražší je směsí více unifikovaných a tím i dražších základů. Za určitých podmínek bude levný a drahý olej mazat stejně, jenom ten levnější má větší rozpětí délky a uspořádání molekul. Než jde k zákazníkovi, 2T olej se předředí na požadovanou viskozitu petrolejem.
Po přidání detergentních aditiv to vypadá tak, že FC oleje mají obecně lepší schopnost mazat, než FD. U FD olejů se přidává větší množství detergentů, což je obvykle polybuten, kapalný polymer, laicky jakýsi předstupeň plastu známého jako polyetylen. Polybuten sice zabraňuje úsadám, ale taky odpuzuje molekuly oleje z ploch, které je potřeba mazat. Zajímavá práce na toto téma je zde:
https://global.yamah.../browse/35tr0008.pdf
Naposledy editováno 17.03.2018 13:39:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 2T
jo jasný no myšleno to bylo tak že se tam má dát to co předepisuje výrobce
M2T je pro dvoudobé motory s nižšími až středními požadavky a v motorkosoví cr 250 by moc slávy nenadělal
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 2T
felixxx píše: [quote=xtas]felixx + udinar: máte sice pravdu, ale píšete v tématu k ostrýmu továrnímu motokrosu CR 250,
jo jasný no myšleno to bylo tak že se tam má dát to co předepisuje výrobce
M2T je pro dvoudobé motory s nižšími až středními požadavky a v motorkosoví cr 250 by moc slávy nenadělal
Jo jo, s tím musím naprosto souhlasit, nevšimnul jsem si, že se mluví o ostrém crosu



Taky mne vždyzcky zajímalo to, co původního tazatele Kotlas(e) a také jsem si přečetl spoustu článků českých i cizojazyčných, hlav pomazaných a otitulovaných.
Co jsem se ale nikde nedozvěděl je, jak si můžu já, jako "blbé motorkáris" ověřit, že všechny ty API, JASO, SAE čísílka a písmenka si pan výrobce/prodejce nevycucal z prstu? Přece jen, vytisknout si barevnou nálepku na plastovou nádobku umím i já



Kde se dozvím, že tenhle ten olej získal svoji JASO/API/SAE certifikaci, kterou se chlubí na obalu, v tomto roce, v této zkušebně ?
A co je možná ještě podstatnější! Kdo nám spotřebitelům zaručí, že olej, který tu, či onu, certifikaci opravdu získal, je oprávněn (stále splňuje tytéž, nebo lepší parametry) ji na svém obale uvádět i X let poté?
Víte někdo, že by nějaký orgán (ČOI?) nebo třeba dTest, prováděli namátkové kontroly kvality olejů tak, jako to například dělají s palivy na čerpacích stanicích, nebo s párky v masně?

Dejte vědět co si o tom myslíte, popřípadě jestli máte po ruce nějaké zaručené zprávy


Díky a kolama dolů!
Naposledy editováno 16.12.2019 18:18:14
2 reakcí na tento příspěvek Olej 2T
Naposledy editováno 16.12.2019 19:15:13
assassin píše: pochybuju, ze se delaji falesne oleje do dvoutaktu, kdyz uz jich dnes moc nejezdi.. generovalo by to malej "zisk"
Ale když k tomu přičteš doutaktní motorové pily, křoviňáky a další lesní a zahradní werk, tak těch dvoutaktů funguje ještě pořád dost.

Tak se objevil dalsi podfuck, tentokrat pripravene samolepky s ochranymi kody ;)
Clanek k precteni v cestine zde

1 reakcí na tento příspěvek Olej 2T
Oleje které jsou předředěné mají tzv. ředící složku, která nepatrně ubírá mazací schopnost. Ale to se pozná až v opravdu extrémních podmínkách. V běžnym provozu ne. Já bych olej do pil do motorky nelil. Za stejné peníze seženeš značkový olej přímo pro motorky. Hodně používaný olej Stihl má specifikaci Api TC a Jaso FB. Takže to není nic extra. Ten lepší zelenej už má FD , jenže stojí kolem 450-500kč za litr.
Já tenkrát lil do DTčka Castrol TTS, byl to dobrý olej. Hezky voněl a výfuk téměř čistý. Pak se přestal dělat a byl místo něj Castrol Power 1 Racing 2T. Ten mi najednou začal téct nespálený z výfuku přímo na zadní brzdič. Vyjel jsem asi 1L a přešel jsem na Motul 710. Výfuk opět čistý a DTčko najelo bez generálky cca 44 000km

Do pionýra co renovuji bych chtěl lejt buď Mogul TS, nebo olej M2T Super, má stejné specifikace jako TS, jen je levnější. Vyrábí to firma Oma.cz Stráž pod Ralskem.
Nemáte někdo s tímto olejem zkušenosti ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 2T
Skúsenost nemám, ale môžeš bez obáv, ver mi!
Aj obyč. Carline M2T by si mohol, ktorý má "len" Jaso FB ale keď si si vybral M2T Super "FC" tak v pohode.
Skutočne rozhoduje cena prípadne dostupnosť..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 2T

Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda cr 250 2003 Honda CR 250 | lukas13honda | 6 | 2.3.2025 v 17:19 lukas13honda |
Nastavení karburátoru a bohatost po... Honda CR 250 | Radidks | 2 | 9.7.2024 v 22:11 Kohlstein |
Jakou opravnou sadu na vidlice Honda CR 250 | pospa5 | 19 | 4.3.2024 v 14:39 Krautkopf |
Kawasaki kx 250, co to způsobilo Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... | DrevoKocurik | 9 | 8.1.2024 v 22:46 Kohlstein |
Poptávka GO motoru honda cr 250 Honda CR 250 | milosxxx | 5 | 27.8.2022 v 10:27 Ariete |