globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nabíjení akumulátoru v motorce
 
10.6.2017 v 13:38
Zdravím, možná to tu již bylo, ale celkem mne otravovalo při nabíjení či kontrole napětí akumulátoru , neustále sundávat boční plasty.
Nabíječku používám elektrickou z Lídlu. Mezi nabíječku svorky jsem vložil souosý napájecí konektor.
https://www.gme.cz/k...ajeci-5-5-2-1-m-20cm
https://www.gme.cz/k...ajeci-5-5-2-1-f-20cm
nyní lze nabíjet přes konektor - tak jako notebook.
další konektor jsem použil na baterii - stačí nalisovat očka
https://www.gme.cz/k...rf1-25-6-otvor-6-4mm - napájení +
https://www.gme.cz/k...i-kab-oko-7610-03-06 - napájení -

konektor lze vyvést např. do podsedlové schránky a doplnit kryt vlastního konektoru.

Nabíječka není znehodnocena - souosý konektor umožní opět nasazení svorek.
Lze doplnit pojistku atd.

Aplikováno na Jawa Dandy 125 a Yamaha XTZ 660


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

12.6.2017 v 09:26 | Nahoru | #31

se-se píše: Pokud ovšem někdo pájet neumí tak vytvoří nespolehlivý spoj vždy.



Ciste vecny dotaz (a taky proto, ze obcas neco pajim, klasika - kalafuna, cin), to "umet pajet" bys shrnul jak?

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

12.6.2017 v 09:38 | Nahoru | #32

PetrXX píše: Ciste vecny dotaz (a taky proto, ze obcas neco pajim, klasika - kalafuna, cin), to "umet pajet" bys shrnul jak?



Sice odpovídám místo se-se, ale já bych to hlavně viděl v tom, neudělat studený spoj a neprohnat cín pěti centimetry délky drátu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

12.6.2017 v 10:12 | Nahoru | #33
FJRPEPA> no muj postup je zlehka kalafuna na oba konce vodicu, cin na spicku tavneho dratu, konce vodicu pres sebe (cca pul cm vetsinou), nechat cin roztect, pockat az zchladne, izolacka. Ale je mozny ze neco delam uplne blbe

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

12.6.2017 v 10:30 | Nahoru | #34
FJRPEPA>

já bych to hlavně viděl v tom, neudělat studený spoj a neprohnat cín pěti centimetry délky drátu.

Neverim ze by takove spoje nedokazal vyrobce zajistit,presto tam kde jsou vibrace jsou vzdy z vyroby pouzity patice a krimpovane konektory(a u kvalitnich stroju i kvalitni komponenty=drahe,presto nepajene).

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

12.6.2017 v 11:38 | Nahoru | #35

Torino píše: FJRPEPA> Neverim ze by takove spoje nedokazal vyrobce zajistit,presto tam kde jsou vibrace jsou vzdy z vyroby pouzity patice a krimpovane konektory(a u kvalitnich stroju i kvalitni komponenty=drahe,presto nepajene).



Mohu Ti zaručit.že letované spoje jsou i v nejnovějším ferari či motorce a nebo v raketoplánu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

12.6.2017 v 11:54 | Nahoru | #36
FJRPEPA: Na konektorech v kabeláži?

(reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

12.6.2017 v 12:21 | Nahoru | #37

1100Virago píše: FJRPEPA: Na konektorech v kabeláži?



No vidíš Ty jsi jedinej bystrej, To akorád SERED tvrdí,že v zabezpečovačce či jinde je komplet zakázáno používat letované spoje. I když i u tý zabezpečovařky to není i těch konektorů pravda.

Naposledy editováno 12.06.2017 12:22:47

Nabíjení akumulátoru v motorce

12.6.2017 v 12:24 | Nahoru | #38
Máš to pěkný, podobnej systém používají např. motonabíječky optimate, akorát místo souosýho konektoru dávají konektor tamiya s gumovou čepičkou - to jsou dvě věci co bys měl upravit - odonost proti vlhkosti a pojistka. Vhodný na motorku jsou např. konektory superseal

2 reakcí na tento příspěvek Nabíjení akumulátoru v motorce

12.6.2017 v 12:44 | Nahoru | #39
Řešil tu někdo, že podle těch odkazů jsou konektory osazeny vodiči 18AWG, tzn. s průřezem 0,816 mm2? To je tak maximálně na udržovací proud a ne na nabíjení...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

12.6.2017 v 13:12 | Nahoru | #40
Slam: A proto jsem to vyřešil jednodušeji a účinněji: V motorce mám standardní 12V zásuvku. Do ní vrazím samici (která taky obsahuje pojistku), ze které trčí dva kabely s holými konci, na ty přicvaknu krokosvorky nabíječky a je to. Prostě mám mezikus, takže můžu použít libovolnou nabíječku bez úprav a bez ztráty záruky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

12.6.2017 v 13:57 | Nahoru | #41

1100Virago píše: Slam: A proto jsem to vyřešil jednodušeji a účinněji: V motorce mám standardní 12V zásuvku. Do ní vrazím samici (která taky obsahuje pojistku), ze které trčí dva kabely s holými konci, na ty přicvaknu krokosvorky nabíječky a je to. Prostě mám mezikus, takže můžu použít libovolnou nabíječku bez úprav a bez ztráty záruky.

samice je ta zásuvka a prodává se i s pojistkou a vodotěsná. já vím,jsem protivnej s tím kupováním už hotovejch věcí,bez nutnosti kutilství

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

12.6.2017 v 14:15 | Nahoru | #42
nemako: No jasně Blbě jsem to napsal, myslel jsem samce Samici mám v motorce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

12.6.2017 v 14:18 | Nahoru | #43
1100Virago> proč ta pojistka,když už v tom obvodu jedna je? není to jen takovej sichr ,jako když si jeptiška navlíkne na svíčku prezervativ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

12.6.2017 v 14:51 | Nahoru | #44
nemako: No ona už v tom samci byla Ale v podstatě je to tu popsáno dříve: Pojistku v motorce mám poblíž baterie, takže pokud by ke zkratu došlo mezi ní a nabíječkou, pojistka by to neochránila. Takhle to odskáče pojistka v tom samci.

(ano, jsem si vědom, že inteligentní nabíječky mají vlastní jištění, ale právě proto jsem psal že můžu použít libovolnou nabíječku - klidně samodomo trafo s jednou diodou)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

12.6.2017 v 15:57 | Nahoru | #45

PetrXX píše: FJRPEPA> no muj postup je zlehka kalafuna na oba konce vodicu, cin na spicku tavneho dratu, konce vodicu pres sebe (cca pul cm vetsinou), nechat cin roztect, pockat az zchladne, izolacka. Ale je mozny ze neco delam uplne blbe

Jo, delas to uplne blbe . Pajka se nedava na ocko trafopajecky (nebo na pero klempirske pajecky nebo na jakoukoli cast jakekoli jine pajecky). Pajka se priklada k ocku (nikoli na ocko) pajecky az ve chvili, kdy jsou oba pajene materialy ohrate tak, aby se po nich cin pekne roztekl. Pripadne, pokud se nechce chytnout, je mozne tuknout pajkou o ocko, cimz se to urychli.
Tebou popsanym postupem se da nejlepe udelat studenak anebo prepalit pajku.
Ber to jako rypnuti nekoho, koho se snazili 4 roky naucit pajet .

Nabíjení akumulátoru v motorce

12.6.2017 v 16:54 | Nahoru | #46
Koukám že autor aspiruje na Noooubelovku.
Jen víc takovej "jedinečnejch" zlepšouváků at ten server shoříííí

(reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

12.6.2017 v 16:54 | Nahoru | #47

FJRPEPA píše: Sice odpovídám místo se-se, ale já bych to hlavně viděl v tom, neudělat studený spoj a neprohnat cín pěti centimetry délky drátu.


není co dodat

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

12.6.2017 v 17:21 | Nahoru | #48
Medved> tak takovy zpusob pajeni jsem jakteziv nedelal (jo, jsem prase)
Ty dva draty udrzis u sebe jak - to je kolem sebe omotas, kdyz je nahrivas na teplotu kdy se pajka roztece? Kalafunu jako pripravu na pajeni pouzivat nebo ne?
Ber to jako otazku nekoho, kdo ma sice papiry na svarovani plamenem, ale cin ho nejak obesel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

12.6.2017 v 17:42 | Nahoru | #49

Slam píše: Řešil tu někdo, že podle těch odkazů jsou konektory osazeny vodiči 18AWG, tzn. s průřezem 0,816 mm2? To je tak maximálně na udržovací proud a ne na
nabíjení...



Vodič 18AWG má max proudovou zatížitelnost 20A. Takže v pohodě snese od 10 do 13 A.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

12.6.2017 v 18:15 | Nahoru | #50
FJRPEPA> 20A? Lanko? Následující tabulka je pro měď. Myslíš, že v těchhle obyčejných vodičích je čistá měď, která by měla takové vlastnosti? A jakou bude mít teplotu při tomhle zatížení? Co na to izolace vodičů? A co na to konektor?



Pro mě za mě, ať si každý používá vodiče jaké chce.. Já jen vycházím z toho, co tu mám v tabulkách a z nich vyplývá, že pro nabíječku bych tohle fakt nerisknul...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

12.6.2017 v 18:52 | Nahoru | #51

Slam píše: FJRPEPA> Já jen vycházím z toho, co tu mám v tabulkách a z nich vyplývá, že pro nabíječku bych tohle fakt nerisknul...



Jako že to neunese tu max 1.5A, kterou se baterka nabíjí?

(reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

12.6.2017 v 19:34 | Nahoru | #52
BohusStejskal> 1,5A na pomalé dobíjení to snese, ale víc jak4A a to ani krátkodobě bych tam netlačil. Na totálně vybitou baterku to podle mě prostě není...

Nabíjení akumulátoru v motorce

12.6.2017 v 21:03 | Nahoru | #53
Slam: Co to máš za počty? Přeci nebude nikdo rvát víc než 1.5 A do 12-14Ah motobaterie. Ani do úplně vybité.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

12.6.2017 v 23:13 | Nahoru | #54
FJRPEPA>

Mohu Ti zaručit.že letované spoje jsou i v nejnovějším ferari či motorce a nebo v raketoplánu

tam kde jsou vibrace

Rad se priucim,osazuji el.instalace treba do drticek kamene a ver ze takove vibrace ,prach,a vlhkost si mozna ani neumis predstavit.

1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení akumulátoru v motorce

13.6.2017 v 06:16 | Nahoru | #55
V létě jezdím, nabíječku nepoužívám. Na zimu sundám sedlo a nabíječku zapojuji normálně přímo na baterku. Na jaře zase sedlo nasadím. Ale je mi jasné, že někde je přístup k baterce horší a diskutované řešení má své opodstatnění.

1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení akumulátoru v motorce

13.6.2017 v 06:58 | Nahoru | #56
Mohl by nekdo vypracovat technologicky postup pro pajeni
a vsichni ho budou dodrzovat.A beda tomu kdo to bude delat jinak

(reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

13.6.2017 v 07:27 | Nahoru | #57
Slam>
Tak to musíš používat jiné tabulky
Vodič 18AWG má stejjnou max. ampérovou zatížitelnost jako plný drát o průřezu 1.5mm
Pracovní teplota u vodiče AWG se silikonovou izolací může být až 120 stupnů
Pracovní teplota u vodiče AWG s PVC izolací může být až 70 stupnů

Naposledy editováno 13.06.2017 08:35:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

13.6.2017 v 07:29 | Nahoru | #58

Torino píše: FJRPEPA> Rad se priucim,osazuji el.instalace treba do drticek kamene a ver ze takove vibrace ,prach,a vlhkost si mozna ani neumis predstavit.



Letované spoje se používají i u malých či velkých bouracích kladiv a tam vibrace nebudou o nic menší.

(reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

13.6.2017 v 08:10 | Nahoru | #59

1100Virago píše: nemako: No ona už v tom samci byla Ale v podstatě je to tu popsáno dříve: Pojistku v motorce mám poblíž baterie, takže pokud by ke zkratu došlo mezi ní a nabíječkou, pojistka by to neochránila. Takhle to odskáče pojistka v tom samci.

(ano, jsem si vědom, že inteligentní nabíječky mají vlastní jištění, ale právě proto jsem psal že můžu použít libovolnou nabíječku - klidně samodomo trafo s jednou diodou)

já měl za to,že je jedno,kde v obvodu je pojistka. ale ze školy jsem venku přes třicet let a moc jsem toho neuměl ani když jsem se to učil nabíječku bez pojistky jsem nikdy neviděl,ani chytrou,ani blbou.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

13.6.2017 v 08:15 | Nahoru | #60
GL1> 5 let jsem měl šestku Fazera (S2) a tam byla baterka hned za řídítkama pod nádrží a to byl voser ju dostat ven Což právě krásně vyřešil vytaženej kabel k optimatce...

Jinak proudovou zatížitelnost toho kabelu bych extra neřešil, vždyť motobaterky se zpravidla dobíjí nízkým proudem 0,8 - 1 A
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist