Potřebuji radu chci si koupit nabíječku baterie do 1000Kč. A zaujali mě http://nabijecky-a-...specifikace/#section a nebo http://nabijecky-a-...specifikace/#section
Děkuji za přípěvky
Naposledy editováno 05.12.2016 07:56:41
1 reakcí na tento příspěvek Výběr nabíječky
Naposledy editováno 06.12.2016 20:53:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr nabíječky
Že pozná příliš zasulfátované desky, to bych pochopil, ale vrstvám elektrolytu fakt nerozumím. A jak se pozná ta lepší regenerační funkce?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr nabíječky
(úmyslně laicky podáno, určitě to tu nějaký odborník popíše případně přesněji)
Obdobně funguje ta regenerace, kdy se krátkými prodovými pulsy narušuje a rozpouští vrstva sulfátů narostlá na povrchu desek a tím se akumulátoru obnovuje kapacita a schopnost dodávat maximální proud. Sulfáty působí jako izolant který aktivní plochu zmenšuje.
Většina moderních nabíječek dnes nabíjejí pulzně. To znamena, že do akumulátoru přivádějí elektřinu ne plynule, ale v krátkých pulzech. Ty lépe převádějí síran olovnatý na aktivní hmotu elektrod. Zde mi není jasné, proč by některé pulzní nabíječky měly pulzovat lépe a jiné hůře. Zejména mi pak není jasné, jak to pozná uživatel bez laboratorního vybavení.
Myslím, že uživatel hlavně podlehne "kvalitě" napsané na papíře, nebo jinde. Jinak si myslím, že princip a kvalita funkce je velmi podobná u Lidlovky, u Octeku, nebo jiné nabíječky. U Lidlovky se mi nelíbí tvrdé přívodní a vývodní kabely. Stejný "problém" má např. Ultimate III. Jinak si myslím, že všechny jsou prašť nebo inklinuj, to znamená na jedno brdo
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Naposledy editováno 07.12.2016 08:57:27
1 reakcí na tento příspěvek Výběr nabíječky
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
1100Virago píše: Milos1: Promíchávání funguje tak, že nabíječka chvíli láduje do baterky velký proud až začne elektrolyt "vařit" a bublat, pak proud zase omezí.....
No to mi není moc jasný. V tom případě je už baterie téměř nabitá, protože plynování elektrolytu je známka nabití, resp. překročení tzv. plynovacího napětí, což je někde kolem 14,5V - dříve elektrolyt plynovat nezačne. Proto taky bývá regulátorem omezeno napětí na 14,4V, aby během jízdy nedocházelo k plynování.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/hmm.png)
Koupil jsem proto v akci malou nabíječku CTEK a tuto značku mohu vřele doporučit, mám typ s nabíjecím proudem jen 0.8 A ale nabiju tím i baterii do auta, jen to trvá déle...
Po 4 letech konstatuji... Jedině CTEK, je to nabíječka na celý život, malá, skladná, inteligentní a stoprocentně spolehlivá
Naposledy editováno 07.12.2016 16:43:02
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/stock_smiley-18.png)
Naposledy editováno 07.12.2016 19:20:44
1 reakcí na tento příspěvek Výběr nabíječky
2 reakcí na tento příspěvek Výběr nabíječky
Za me spokojenost. CTEK MXS 5.0
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr nabíječky
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Jinak myslím, že OCTEK tě za reklamu ocení
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/stock_smiley-18.png)
Naposledy editováno 08.12.2016 12:51:01
Milos1 píše: Ozzy_> Jestliže při naměřených 2V na 12V baterce se jí snaží nabíjet, tak moc chytrá není. Ta baterka je totiž totál v háji a ona má říct, že se má zahodit
Jinak myslím, že OCTEK tě za reklamu ocení
Chvalim s cim jsem spokojen, nic za to nedostanu (a ani necekam).
Chtel sem vypichnout rozdil mezi nabijeckama co jsou na 6/12 voltu ktere casto odmitnou nabijet do mrte vysoslou baterku protoze ji vyhodnoti jako sestivoltovou, pricemz nabijecku clovek casto potrebuje prave po tom co necha pres noc svitit svetla / prijde k vysosle baterce.
2 volty jsem prehnal.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr nabíječky
Ozzy_ píše: Mam sice drazsi, ale naprosto univerzalni 5A/0,8A CTEKa se kterym nabiju vsechno motorkama pocinaje, a traktorem konce. Nema problem s uplne chciplejma baterkama, protoze neni automaaticky 6/12 voltovy, takze i pri namerenych 2 voltech zkusi do toho neco pustit spravnejma 12 voltama, a ma volbu rezimu pro zimu / AMG baterky (vyzajuji o krapet vyssi napeti nez klasicke akumulatory).
Za me spokojenost. CTEK MXS 5.0
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr nabíječky
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr nabíječky
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Naposledy editováno 08.12.2016 18:40:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr nabíječky
banda1250 píše: ...AMG je tunning Mercedesu
No tak jsem prohodil dve pismena, kdo vi, pochopi, kdo chce prudi, myslim ze to o nem neco rika
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Na problemovou aku stejne pouziji modelarskou nabijecku napichnutou na pc, kde si ridim a monitoruji cely proces nabijeni.
A stoji jako ten obyc ctek, co neumi zase vubec nic...
Pulzni nabijeni, rizeni proudu a napeti apod.
Vyrobce prisel na to, ze muze pouzit primo vystup z procesoru pwr, a usetri za usmernovac, transformator a regulacni obvody. A jeste to bude mit pulzni vystup, ktery je sice naprosto k nicemu, ale tusili, ze lidi na to budou slyset. A hledme se, to je pulzni, to umi neco navic... Uz i tady to jede.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
“Kevlarové” kalhoty Yamaha Tracer 9 / 900 | Kouk23 | 30 | Dnes v 17:46 standicz |
yamaha tracer 900, chvění řidítek [1, 2, 3] Yamaha Tracer 900 | tracer900 | 64 | 19.5.2024 v 07:36 dewwil |
Tracer 900 GT přední vidlice Yamaha Tracer 9 / 900 | dodocb | 12 | 18.5.2024 v 08:07 Gahan37 |
Dotaz na volnoběh Yamaha Tracer 9 / 900 | olin72 | 4 | 24.4.2024 v 18:43 Kohlstein |
Tracer 9 GT zadní centrála Yamaha Tracer 9 / 900 | mára929r | 15 | 14.4.2024 v 09:58 mára929r |