koukám po motorce, kterou bych chtěl na další mou cestu - jednalo by se cca o 20 000km Afrikou.
Chci něco lehčího, něco co bych si opravil sám - takže starou školu, karbce, apod. Chtěl bych si to dát dokupy pomocí mých sil ( jsem celkem levý na tyhle věci, takže opravdu něco blbuvzdorného :) )
Dlouho jsem nevybíral motorku a jsem celkem překvapen, jak malá nabídka ted je..
Přemýšlel jsem nad DR 650 nebo XRkem... Ještě mě napadl Dominator, ale to si myslím, že v terénu s mými 100kg a všemi věcmi , co povezu, bude slabé.
Potřebuju vědět jaké neduhy má určitá motorka co se pravidelného servisu týče - chci držáka, olej aspon po 6000km.. Doncek mám myslím 3000km, je tak?
Napadá vás ještě něco?
Cenovka co nejníže by šlo - abych měl rezervu to dát celé před cestou do pořádku.
díky
Naposledy editováno 04.10.2016 20:53:27
2 reakcí na tento příspěvek Endurko na delší cestu.
tak nějak jsem časem zjistil (to jsem ale chytrý kluk, co?), že na každý způsob cestování je lepší určitý typ motorky.
1) víceválcový mastodont
Jakmile vezu velký náklad (kufry, velké brašny, rolky) tak mi přijde lepší mastodont, a to i do těžšího terénu. Má plus v komfortu a ovladatelnosti, mínus v obratnosti a možnostech manipulace.
2) lehký prcek
Naopak když jedu co nejvíc na lehko jen s malým báglem a chci prozkoumávat místa bez cest, tak jasně vyhrává co nejmenší a nejlehčí motorka klidně s malým výkonem. tady je to přesně naopak. Malý komfort převyšuje skvělou ovladatelností.
3) stoosmdesátikilový (většinou) jednobuch
Osobně mám nejhorší zkušenost při cestování s motorkami typu Dominator nebo stará 660 Tenere. Motorka je už těžkopádná skoro jako mastodont - chybí tomu obratnost. Po naložení bágly už ale nemá vůbec žádnou výkonovou ani podvozkovou rezervu (nemyslím tlumiče nadoraz, ale stane se z toho vysoká vratká koza s těžištěm šíleně vysoko), takže s tím projet, natož blbnout někde v terénu je za trest. Tomto třetím případě pak je malý komfort znásoben blbou ovladatelností, takže nevidím žádné plus.
Mastodonty si naprcccs už vyzkoušel, takže doporučuji zkusit bod dvě a na trojku se vykašlat
Najít ideální stroj na takovou cestu bude hodně těžké a popravdě tu nelehkou situaci "naprcccs" nezávidím. Osobně bych asi zůstal u GS které má doma a se kterým už má něco najeto.
rozhodnutí je na každém, mastodont toho zvládne hodně, ale ta hmotnost je limitující zvláštěv ejnom člověku
přešel jsem na -60 kg lehčí stroj a je to neskutečný rozdíl, je to prostě někde jinde - samo na silnici a delších trasách člověk se slzou v oku vzpomíná na mastodonta co se pohodlně valí, ale třeba rychlost a výkon na delších cestách- necestách už takový rozdíl není - rychlost nad 100 kmh využiješ mnohem méně než zápasení v písku s čtvrtunou
ale je to taky o tom jaké cesty si člověk zvolí
co se spolehlivosti týče - dobrý příklad je zmíěná Around Africa - tam se limity starého strioje ukázaly v plné své kráse, před takovou cestou by si to zaslužilo poctivou repasi skoro všeho a to už jsme zase cenově jinde
Po světě se toulá hodně lidí, kteří vozí bagáž "na delší cestu". Ti vetšinou píší cestopisy, fotí, filmují. A tito cestovatelé jsou usazeni v našich představách, co je "nutné" pro delší cestu.
No a pak se po světě toulá další spousta lidí, kteří prostě nevozí bagáž na delší cestu, protože ji nepotřebují či nechtějí nebo si ji nemohou dovolit.
Raději než stan, karimatku, židličku, nádobí, vařič a plný kufr adveture menu (nebo dobrého hostince, aby to nevyznělo jako antireklama) vezou na většinou malých motorkách v puse větu: "prosím, kde bych se mohl najíst a přespat?". Jenže tihle tuláci těch cestopisů či on-line profilů moc nepíšou.....
Tak nějak cítím, že by Naprcccs rád přešel z první kategorie do té druhé.
Naposledy editováno 05.10.2016 13:29:49
1 reakcí na tento příspěvek Endurko na delší cestu.
http://www.motorkari...650-rse-1034602.html
Já bych na takovou cestu asi nejraději bral Yamahu TTR, jednoduchá konstrukce, s nádrží od Acerbisu dojezd dostačující, u verze E je startér i našlapávačka, dají se sehnat i ročníky 03-05 a motorka je to víceméně bezúdržbová
Naposledy editováno 05.10.2016 19:08:44
1 reakcí na tento příspěvek Endurko na delší cestu.
1 reakcí na tento příspěvek Endurko na delší cestu.
Ten v inzerátu sice machruje se zevnějškem,ale o motoru ani zmínka.
Olej jsem našel 6k, je tak? Má XT nějaké neduhy na co trpí?
Diky moc!
Naposledy editováno 06.10.2016 04:15:59
1 reakcí na tento příspěvek Endurko na delší cestu.
Projel s tim celej Balkan, turecko, blizkej vychod kdyz jeste byl klid, ukazoval mrak fotek a prej ani jedna porucha
1 reakcí na tento příspěvek Endurko na delší cestu.
vimeo.com/83012009
1 reakcí na tento příspěvek Endurko na delší cestu.
Navíc je hezky vidět, jak se časem mění měřítko velikosti. Před čtvrt stoletím byla 4T 250 nebo 350 endura spolu s 2T 125 běžný standard. Šestistovky byly mastodonti pro velké kluky, kterým děda musel okovat kanady, aby se vůbec odvážili to pákou nastartovat. Když se na návsi objevila Afrika nebo Big, vesnice ztichla jak v Sedmi statečných. V současnosti se ty samé šestistovky považují za úplně hodné vrány pro blbce a cokoliv pod půl litru znamená těžký posměch.
2 reakcí na tento příspěvek Endurko na delší cestu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Endurko na delší cestu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Endurko na delší cestu.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
wössner montáž pístních kroužků Suzuki DR 650 | frool | 16 | 29.12.2023 v 17:04 Kohlstein |
Převodová kola DR650 Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE | Smrči-GSX-F | 5 | 25.12.2023 v 23:51 2stroke |
uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybav... [1 ... 4, 5] Suzuki DR 650, Yamaha XT 660 R, KTM 690 Enduro, Husq... | ZdendaZB | 135 | 10.11.2022 v 08:49 Gahan37 |
Suzuki DR650 R Spojka Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE | FerryUltra | 13 | 28.10.2022 v 16:12 Drakl |
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... | Perkz | 2 | 24.10.2022 v 14:02 Eddie83 |