Téma: Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
 
19.11.2015 v 13:43


Naposledy editováno 25.01.2016 01:11:25

Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

19.11.2015 v 23:01 | Nahoru | #31
Hele taky stavim rc vrtulniky (momentalne ec 135) ale vyvazit model je vcelku jednoduche....vyvazit tohle bude krapec horsi...ale podle me to bude padat na prdel....

(reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

19.11.2015 v 23:04 | Nahoru | #32
Romus00> když pominu, že se ti potkaj listy, fakt si myslíš, že přepereš gyroskopický moment dvou rotorů posunem těžiště?
Jak máš vyřešené řízení okolo svislé osy???

1 reakcí na tento příspěvek Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

20.11.2015 v 09:52 | Nahoru | #33
V zadu bude aerodynamické kormidlo. Ovládané pedálmi.

Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

20.11.2015 v 10:02 | Nahoru | #34
Líbí se mi to nadšení, hravost, zručnost, vůbec schopnost něco takového vlastníma rukama vytvořit... Ale za sebe říkám, že bych měl strach do toho sednout i s nenastartovaným motorem.

(reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

20.11.2015 v 10:39 | Nahoru | #35
Romus00> aerodynamicke kormidlo je ti pri rotaci kolem osy uplne k nicemu... pac u kaxialniho vrtulniku rotujes zmenou otacek rotoru nebo zmenou uhlu nabehu.jelikoz mas jak pevny prevod tak pevny uhel nabehu(u toho jsem zvedavy jak ho vypocitas) tak u tveho stroje je rotace kolem svoji osy jaksi nemozna....

Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

20.11.2015 v 10:50 | Nahoru | #36
Áno, ale ako by ste to realizovali u veľkého vrtulníku. Pozri video:

Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

20.11.2015 v 10:59 | Nahoru | #37
Co jsem vsude narazil na vide koaxialnich vrtasu tak vsechny meli cyklicke rizeni....

Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

20.11.2015 v 11:12 | Nahoru | #38
To som nedokázal spraviť
Myslíte že aj tu je?

Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

20.11.2015 v 11:13 | Nahoru | #39
Kolik bude ten motor točit? Je to starej SACS, tak jestli se to vůbec uchladí.

Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

20.11.2015 v 11:18 | Nahoru | #40
TWL ty pozinkovaný vodovodní trubky svařovaný elektódou...chčiju...sorry
hádám že dřevo na listy máš z nějaký starý ŠOPY
jo už vím proč mi nabízela pojišťovačka pojistku pro pád letadla na budovu....teda jestli by tuhle tvou srandu za letadlo považovali
Roba bude dědit... to je na 100%

Naposledy editováno 20.11.2015 11:20:58

Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

20.11.2015 v 11:22 | Nahoru | #41
Motor bude chladený od rotora. Otáčky rotora budú okolo 800 - 900 za min.

Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

20.11.2015 v 11:26 | Nahoru | #42
Rotorové listy budú z dyhy - drevo jaseň. Hrúbka 1,4 mm. Každá dyha bude naprieč letokruhov, zlepená pod tlakom.

Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

20.11.2015 v 11:28 | Nahoru | #43
Spodni rotor je ovladany....horni nee nikde jsem ale nevidel system rizeni jak mas ty.... podle me pri naklopeni rotoru nebudes met silu urzet paky rizeni....

E:jak si pocital silu a delku rotoroveho listu? Popr pokud mas pevny uhel nabehu budes met muset i tenhle uhel spocitany.... dalsi vec budes stoupat a klesat pomoci zmeny ot/min takze 800-900 ot/min je vcelku nesmysl....dalsi vec...pocitel si s maximalni obvodovou rychlosti na konci rotoru?😕

Naposledy editováno 20.11.2015 11:34:00

Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

20.11.2015 v 11:31 | Nahoru | #44
Rotaci kolem osy řeší vyklápěním kormidel kolem jejich radiální osy tak, aby reagovaly na proud vzduchu proudící dolů z rotorů. Na tom videu je to hezky vidět. Ovšem základ bude vychytat úhel náběhu horního a spodního rotoru, protože odpory budou různé a síly se nevyruší. Zatímco horní rotor nasává mrtvý vzduch, ten spodní už urychlený, proto musí mít větší úhel náběhu pokud jsou vzájemné otáčky konstantní.

NIcméně do žádného z těch strojů bych nesedl ani za zlaté prase.

Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

20.11.2015 v 11:33 | Nahoru | #45
Vďaka za radu, ste od fachu?

Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

20.11.2015 v 12:17 | Nahoru | #46
Já nejsem od fochu, ale budu to tu sledovat, na jednu stranu ti fandím, ale letět bych s tím teda nezkoušel..

1 reakcí na tento příspěvek Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

20.11.2015 v 12:25 | Nahoru | #47
Já neříkám tak ani tak, ale na moje slova dojde, uvidíte

Jsem zvědavej jak to dopadne, hoď sem pak video prvního startu (případně zaúkoluj eventuální pozůstalé )

1 reakcí na tento příspěvek Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

20.11.2015 v 12:31 | Nahoru | #48
Já nejsem od fochu, dělám do letadel. Docela by mne zajímalo jak a jaký uděláš profil na listu. To má totiž taky docela zásadní vliv.
Do vrtulníku bych nevlezl. S letadlem nějak dokloužeš, když škytne motor. S vrtulníkem padneš jako pytel sraček. Na nějakou setrvačnou rotaci a obrácení listů nad zemí nevěřím.

Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

20.11.2015 v 12:32 | Nahoru | #49
Nemůžu si pomoct, ale připomnělo mi to jeden dětský film z osmdesátých let. Čas od 46:00...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

20.11.2015 v 12:34 | Nahoru | #50
FiZzeR> s tím kloubovým spojem co tam má ti to řeknu rovnou po dosažení otáček se to rozvibruje samo naklopí a amputuje mu to ruce a nohy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

20.11.2015 v 12:35 | Nahoru | #51
kutilsro> Ještě mě napadá, že tu nikdo nenastolil otázku, a sice jestli to má být vrtulník, nebo helikoptéra - to je totiž dost zásadní.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

20.11.2015 v 12:36 | Nahoru | #52
fidlimydli> omyl priteli s vrtulnikem sednes jak nic i kdyz ti vysadi motor tzv autorotace....znam osobne spoutu pilotu vrtulnikaru co za sebou maji uz x pristani s autorotaci....ale jak u letadla tak u vrtulniku mas smolika pokud jsi v kopcich nebo nad lesem a nemas vysku....jinak s autorotaci se bezne pristva i s modelama....

(reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

20.11.2015 v 12:39 | Nahoru | #53

HornisGSX píše: fidlimydli> omyl priteli s vrtulnikem sednes jak nic i kdyz ti vysadi motor tzv autorotace....znam osobne spoutu pilotu vrtulnikaru co za sebou maji uz x pristani s autorotaci....ale jak u letadla tak u vrtulniku mas smolika pokud jsi v kopcich nebo nad lesem a nemas vysku....jinak s autorotaci se bezne pristva i s modelama....



Za předpokladu, že ti nepraskne hřídel, pak se autorotuje blbě, když není čím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

20.11.2015 v 12:39 | Nahoru | #54
HornisGSX> Znám autorotaci, vím že se to dělá, ale stejně tomu nevěřím, že se to může povést.

Edit: Ještě si to dokážu jakš takš představit z visu při kolmém pádu, ale při letu vůbec. Nemáš někde video?

Naposledy editováno 20.11.2015 12:42:27

(reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

20.11.2015 v 12:43 | Nahoru | #55
fidlimydli> to mas to same jak kdyz ti vysadi motor v eru....bud to vyjde nebo nee...tata vypravel jak kolikrat sedli na zem a at po dosednuti zjistili ze sedali bez motoru a nepoznali to.... a u modelu sedam vzdy s autorotaci sice nez jsem se ji naucil tak jsem par vrtasu rosekal.

Fizzer:pokud ti uleti hridel tak ti zrejme amputuje nejakou cast tela a to uz je ti autorotace uplne v prdeli

E: z visu je ten problem ze pracujes se zbytkovou energii rotoru tzn mas par sekund na posazeni....s primeho letu mas vyhodu ze proudici vzduch ti roztaci rotor (samozrejme pri postupnem ubytku vysky) a mas vic casu a prostoru pro posazeni

Naposledy editováno 20.11.2015 12:46:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

20.11.2015 v 12:44 | Nahoru | #56

FiZzeR píše: kutilsro> Ještě mě napadá, že tu nikdo nenastolil otázku, a sice jestli to má být vrtulník, nebo helikoptéra - to je totiž dost zásadní.



Tak mě ten rozdíl zajímal, JK

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

20.11.2015 v 12:45 | Nahoru | #57

Juriáš píše: Tak mě ten rozdíl zajímal, JK



No to je jednoduchý, helikoptéra je samička a vrtulník sameček.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

20.11.2015 v 12:47 | Nahoru | #58
HornisGSX> I v kopci se dá přistát. 2:30
Dokonce znám člověka, který přistál na sjezdovku

Naposledy editováno 20.11.2015 12:49:01

(reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

20.11.2015 v 12:47 | Nahoru | #59

FiZzeR píše: No to je jednoduchý, helikoptéra je samička a vrtulník sameček.


a jak se pari?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

20.11.2015 v 12:51 | Nahoru | #60
Anacron> tak tady tohle joo ja mel na mysli opravdu nepkene kopecky....
jinak taky mam kamose co nedobrovolne sedal po vysazeni motoru na sjezdovku rikal ze sednou jo ale zabrzdit byl krapec problem
Téma je zamknuto


TOPlist