Poslední dva týdny pozoruju, že netáhne tak, jako dřív.
Na jedničku, dvojku a trojku paráda, ale jakmile tam hodím čtyřku a výš, je citelný propad výkonu oproti dřívějšímu stavu.
Svíčku jsem měnil za NGK CR8E, trochu se to zlepšilo.
Karbec rozebíral, byl čistej, membrána nepoškozena.
Profukoval jsem hadičky vedoucí palivo, zdají se čisté.
Směs je nastavena správně, tj. na 1500 ot/min.
Dříve jsem řadil při 8tis otáčkách za minutu, teď to má stejnou sílu asi o 700 otáček výše.
Nějaký nápad?
Možná pomůže fakt, že mi za poslední 2000km sežrala asi 0,7 litru oleje, to ale ještě jela v pohodě.
Naposledy editováno 11.07.2013 21:33:00
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Netáhne od 4ky
grooll píše: Mám takovou teorii.. takový výkon je potřeba hodně chladit takže bych řekl že jak si tak řetěz sviští vzduchem (odhadovanou rychlostí tak 50km/h) tak nejen že se masivně zahřívá ale jak je děravý, proudí skrz něj docela pěkné množství chladného vzduchu (od kola i rychlostí pohybu). I zatuhlé nebo žádné mazivo pod O kroužkama dokáže řetěz učinit nepoddajným a co dělá suchá guma při pohybu po kovu? no Teplo Tohle se ale dá krásně zjistit, stačí řetěz povolit a vyzkoušet jestli nejsou jednotlivé články zatuhlé.
E: nebo stačí pořádně zatočit rukou kolem jestli jde z lehka nebo se třeba po půl otáčce zastaví, to bude jednodušší.
Videl si nekdy 2kw topny teleso do bojleru, to je bratru tak pul metru dlouhe. Vem ho do ruky a pust ho, muzes snim mavat jak chces stejne bude porad rudy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Netáhne od 4ky
gugo píše: Videl si nekdy 2kw topny teleso do bojleru, to je bratru tak pul metru dlouhe. Vem ho do ruky a pust ho, muzes snim mavat jak chces stejne bude porad rudy
chceš tím říct, že řetěz nepobere 2kW? V tom případě začni počítat. Na řetěz se obecně dává ztráta 2-5% výkonu, zbytek rozdílu klika/kolo jsou převody, spojka.
Mám 130HP na klice cca. 100kW (to se dobře počítá)jestli budu hodně při zdi, tak mám na řetězu ztrátu 2kW výkonu a v reálu bude to víc - takže zcela v logice fyziky 2kW řetězy na motorkách normálně berou a vyzářej.
S tím tělesem už to je trochu sližitější, musíš brát v potaz povrch z kterýho vyzařuje a moc bych se nehádal, že kdybys s ním chvíli(např. 2-3min) točil rychlostí toho řetězu a měl ho podobně odvětraný jako řetež, že by moc červený nebylo.
Jinak na mojem řetězu, pokud využívám nadmíru potenciál motoru, po zastavení leckdy neudržím ani ruku.
Podle mýho názoru, může bejt nalámanej řetěz u 4T dvacky docela znát...
Naposledy editováno 12.07.2013 11:47:32
1 reakcí na tento příspěvek Netáhne od 4ky
Pokles je to skokový, objevilo se to asi před třemi týdny, tj. tak dva týdny po výměně řetězu a shodou okolností také po první plné nádrži od Shellu.
Možná jsem natankoval nějaký sračky a je někde něco ucpaný, ale jak říkám, karbec je jako nový, bez nečistot.
Čárky na kyvce nejsou vidět, takže jsem kolo vyrovnal za pomocí šuplery na půl milimetru stejně (obě strany mají stejně širokou podložku). Průvěs je samo seřízený na 2cm.
Rozdíl nevidím.
Ve dvou to na první tři kvalty také táhne krásně (ve dvou jezdíme do práce).
Poslední dva dny také občas při studeném motoru neochotně chytá (třeba až na třetí protočení startéru), takže to jen prohlubuje podezření, že tam nejde benzín
Naposledy editováno 12.07.2013 12:04:28
Abnormálního kouření, ani změny barvy kouře jsem si nevšiml.
Motorku mám půl roku, v lednu jsem tam nalil nový litr oleje a po 2tkm byl 0,7L (odhadem) v tahu.
Jinak, řetěz jsem před výměnou vypral, v ruce zkontroloval hybnost článků, dva byly seklý, takže jsem je za pomocí kleští a rukou poměrně hodně dobře rozhýbal.
Naposledy editováno 12.07.2013 12:07:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Netáhne od 4ky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Netáhne od 4ky
Naposledy editováno 12.07.2013 13:15:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Netáhne od 4ky
t_freedom píše: gugo> je to ale stejně neporovnatelný ... topná energie se bere ve W/h, kdežto výkon spalovacích motorů je zase udávanej jako síla na metrový páce znásobená úhlovou rychlostí...(otáčkama/min) ... ale teď mě docela začalo zajímat jak se to převádí a jak přepočítá...asi o výkendu začnu googlit
Nebo si vygoogli jak se píše sobota a neděle1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Netáhne od 4ky
Naposledy editováno 12.07.2013 13:25:05
t_freedom píše: gugo> je to ale stejně neporovnatelný ... topná energie se bere ve W/h, kdežto výkon spalovacích motorů je zase udávanej jako síla na metrový páce znásobená úhlovou rychlostí...(otáčkama/min) ... ale teď mě docela začalo zajímat jak se to převádí a jak přepočítá...asi o výkendu začnu googlit
NO to je vcelku jedno porad ma mechanicka prace jednotku W/h. A vychazim z toho ze pokud se ma mechanicka energie na neco premenit , dojde ke snizeni ucinnosti a podle zakona o zachovani energie se ta energie musi nekam podit, bud odejde jako teplo, nebo se pri nerovnomerne vytahanym retezu promeni v hopsani motorky atd.
1 reakcí na tento příspěvek Netáhne od 4ky
kuceraz píše: Řetěz je měněn asi před měsícem, starý byl neskutečně vytahaný.
Pokles je to skokový, objevilo se to asi před třemi týdny, tj. tak dva týdny po výměně řetězu a shodou okolností také po první plné nádrži od Shellu.
Možná jsem natankoval nějaký sračky a je někde něco ucpaný, ale jak říkám, karbec je jako nový, bez nečistot.
Čárky na kyvce nejsou vidět, takže jsem kolo vyrovnal za pomocí šuplery na půl milimetru stejně (obě strany mají stejně širokou podložku). Průvěs je samo seřízený na 2cm.
Rozdíl nevidím.
Ve dvou to na první tři kvalty také táhne krásně (ve dvou jezdíme do práce).
Poslední dva dny také občas při studeném motoru neochotně chytá (třeba až na třetí protočení startéru), takže to jen prohlubuje podezření, že tam nejde benzín
a nebo ze mas vic a vic vydrenej valec. nebyla ve vypustenym oleji metaliza? benzin ze shellky - nedaval si tam cbr125 racing 1000oknanu at to jede jak pica ze ne
Výfuk byl stáhlý a sání mělo vůli jako sviňa, dost to cinkalo.
Problém tedy asi vyřešen.
Hodlám ji před týden pořádně rozebrat a zkontrolovat, abych předešel podobným problémům do budoucna. Na co se podívat?
Mimo kapaliny, brzdy, pneu, hadičky, vyčištění karbce, konektory, svíčku?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zapojenie hadičiek Honda cbr 125r Honda CBR 125R | ignácio | 13 | Včera v 16:05 Krautkopf |
Prokluzování spojky (vyřešeno) Honda CBR 125R | Bumik | 13 | 1.6.2024 v 00:37 Drakl |
Podtlak honda cbr 125 Honda CBR 125R | Honza003 | 10 | 31.5.2024 v 13:29 ignácio |
Rada/výběr dváci Honda CBR 125R | MrLuckyoff | 14 | 17.5.2024 v 07:35 rg250 |
zvýšení výkonu honda cbr 125 [1, 2] Honda CBR 125R | Honda23 | 49 | 15.5.2024 v 23:04 Ozzy_ |