globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Změna převodu ZX-10R
Hoj chalani,jelikož dovolilo počasí tak jsem se se ZX trochu seznámil a rozhodl jsem se pro změnu převodu do síly. Spíše se přikláním k výměně pastorku o jeden zub menší takže 16 zubů, napínák nemám ani v polovině takže v tomto směru by to mělo být OK. Chci se zeptat především majitelů zda-li je rozdíl znatelný a o kolik bude tacho cca ukazovat více? A zda-li má změna nějaký negativní vliv na životnost nějakých dílů. Změnu chci především kvůli tomu, že motorka má opravdu dlouhé kvalty a ve středních otáčkách je docela mdlá. Díky za info.

(reakce na) Změna převodu ZX-10R

7.1.2013 v 13:34 | Nahoru | #31

Alexandr píše: Proč jsi se zbavoval gixxera? Co koukám na fotky tak to byl super stroj

Díky za chválu, za 1. fin. důvody v danou dobu a za 2. jsem se svezl na ZX

(reakce na) Změna převodu ZX-10R

7.1.2013 v 13:39 | Nahoru | #32

Blesk90 píše: Zx-10RCarlos> No, uvidíme jak to bude vypadat sem tam okruh dávám, zatím chci ale vyzkoušet co a jak takže vyměním kolečko a uvidím neboť mě brzy čeká řetězovka takže podle toho při koupi nové zvolím převodový poměr To ano, výkonu dost ale pokud chce člověk hodit záda tak i na jedničku díky rychlému kvaltu mám kilo, tykže když kluci motorky pokládají tak já zvedám a se spojkou se to ne a ne naučit



V tom pripade tedy ano

(reakce na) Změna převodu ZX-10R

7.1.2013 v 13:47 | Nahoru | #33

nerd píše: blesk mal som ZX10R a jazdil som ju okruhovo. prevod v predu o zub menej a vzadu o 3 viac je cista sialenost. 200m pred koncom cielovky budes mat obmedzovac. moja O4-05 mala seriovy prevod 17-39 a na okruhu som jazdil 16-40 a to som jazdil pannonku a hungaroring, kde su tie rovinky kratsie ako v brne :). na cestu by som nechal urcite seriovy prevod.



koukam kolego vyznas se a plne s tebou suhlasim

2 reakcí na tento příspěvek Změna převodu ZX-10R

7.1.2013 v 14:36 | Nahoru | #34
z-x-r: ty mas kterej model?

blesk: mam vepredu o 1 zub mene, chtel sem babicce ulehcit, a jede to takhle (samozrejme mam volsovy ruce a slo by to lip)


o kolik to bude vic premerovat a o kolik to lip bude tahat se da lehce spocitat z toho pomeru, ktery zmenis, tj v mem pripade 17/16, cca 6% (spis 5.9)

pokud mi premerovala serie o 6% (s cca seriovou gumou), tak ted premeruje o 12%, pri 300 jedu realne 268km/h coz je prd (i kdyz v serii taky jen 283 a je to taky prd ), ale jde lip na zadni, je to zabavnejsi, na druhou stranu zase se nacitaj rychleji km, je zdanlive nizsi spotreba, vse o tech 6%

ano zhruba -1 zub vepredu je stejny jako +3 vzadu, v tomto pripade u ZX10R je 3 zuby vzadu lehce pres 7%, takze o malinko silnejsi jeste (spis -1 vepredu = +2.5 vzadu ) .

e: kazdopadne v serii ma jet 295 km/h realnou, coz odpovida pri tech 6% cca 312 tacho (prepocteno z otackomeru)

Naposledy editováno 07.01.2013 14:39:35

(reakce na) Změna převodu ZX-10R

7.1.2013 v 16:07 | Nahoru | #35

Bubrak-ZX10R píše: z-x-r: ty mas kterej model?

blesk: mam vepredu o 1 zub mene, chtel sem babicce ulehcit, a jede to takhle (samozrejme mam volsovy ruce a slo by to lip)


o kolik to bude vic premerovat a o kolik to lip bude tahat se da lehce spocitat z toho pomeru, ktery zmenis, tj v mem pripade 17/16, cca 6% (spis 5.9)

pokud mi premerovala serie o 6% (s cca seriovou gumou), tak ted premeruje o 12%, pri 300 jedu realne 268km/h coz je prd (i kdyz v serii taky jen 283 a je to taky prd ), ale jde lip na zadni, je to zabavnejsi, na druhou stranu zase se nacitaj rychleji km, je zdanlive nizsi spotreba, vse o tech 6%

ano zhruba -1 zub vepredu je stejny jako +3 vzadu, v tomto pripade u ZX10R je 3 zuby vzadu lehce pres 7%, takze o malinko silnejsi jeste (spis -1 vepredu = +2.5 vzadu ) .

e: kazdopadne v serii ma jet 295 km/h realnou, coz odpovida pri tech 6% cca 312 tacho (prepocteno z otackomeru)



Díky za vyčerpávající odpověď, ikdyž bylo chladno tak jsem dal dle GPS 298 právě že jde o tu zábavu no

Změna převodu ZX-10R

7.1.2013 v 20:20 | Nahoru | #36
Ubrat zub ve předu určitě doporučuju. MZ s tím byla o dost zábavnější. Nepotřebuju zas tak často jezdit rychle, spíš mě baví jak to tahá!

1 reakcí na tento příspěvek Změna převodu ZX-10R

7.1.2013 v 20:56 | Nahoru | #37
Bubrak co si tak pamatam tak desina zrychlovala aj ked sa tacho zastavilo na 299, takze trba gps a pockat az kam sa to rozkotula

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna převodu ZX-10R

7.1.2013 v 21:36 | Nahoru | #38

Blesk90 píše: Nechci dávat vzadu o 3 víc, pouze v předu o jeden méně Jo a mám rok 06 což je oproti tvému roku co do převodů dcl rozdíl k tomu těžší klika...


Ja som len reagoval na tie nezmysly vyssie. ZX10 04 ma v serii tazsi prevod ako 06ka. Je o nieco lahsia ale hlavne ma podstatne divokejsi motor.

(reakce na) Změna převodu ZX-10R

7.1.2013 v 21:52 | Nahoru | #39

nerd píše: Ja som len reagoval na tie nezmysly vyssie. ZX10 04 ma v serii tazsi prevod ako 06ka. Je o nieco lahsia ale hlavne ma podstatne divokejsi motor.

Přesně, protože je motor znatelně divoký tak proto může být změna převodu na tvém modelu o hodně brutálnější uvidím, no

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna převodu ZX-10R

8.1.2013 v 00:25 | Nahoru | #40
Bubrak-ZX10R> Jsi mi tvrdil v jednom vlakne ze mas vse origo,ja rikal ze Bubrovi to jde na zadni protoze ma ubrano.

Lzes, lzes lzes

(reakce na) Změna převodu ZX-10R

8.1.2013 v 01:23 | Nahoru | #41

Creck píše: Bubrak-ZX10R> Jsi mi tvrdil v jednom vlakne ze mas vse origo,ja rikal ze Bubrovi to jde na zadni protoze ma ubrano.

Lzes, lzes lzes



coze?

(reakce na) Změna převodu ZX-10R

8.1.2013 v 01:31 | Nahoru | #42

nerd píše: Ja som len reagoval na tie nezmysly vyssie. ZX10 04 ma v serii tazsi prevod ako 06ka. Je o nieco lahsia ale hlavne ma podstatne divokejsi motor.



Covece o tom prevodu bych se hadal, podle gearing commandera ma 06 temer stejne rychlosti na vsechny stupne pri 11750rpm. Sice ma vzadu 40 zubu (04 ma 39) ale zase ma 190/55 zadni gumu (04 ma 190/50). O maly chlup ma delsi celkovy prevod 06.

Sam sem na 06 jel svoji max 318km/h (podle otackomeru) a vim ze v omezovaci ukazovala stejny cisla jako moje, na vsechny kvalty (krom 6, tam vylezla vejs a prisla mi agilnejsi na 6ku kolem 280-320).

(reakce na) Změna převodu ZX-10R

8.1.2013 v 01:32 | Nahoru | #43

nerd píše: Bubrak co si tak pamatam tak desina zrychlovala aj ked sa tacho zastavilo na 299, takze trba gps a pockat az kam sa to rozkotula



no ja to pocitam z otackomeru, o kolik vyleze jeste vejs, kdyz uz tam visi 299. GPS nekdy vezmu, ale s 80tis najeto nepocitam s zadnym zazrakem.

Změna převodu ZX-10R

8.1.2013 v 08:18 | Nahoru | #44
:) o com sa chces hadat? 17/39 vs 17/40 ja pisem len o prevode a ten je tazsi.
na 06 som sa vozil ale bol to kus co mal upravovany podvozok a geometriu od jednoho specialistu co robi podvozky aj do MS supersportov. a ta motorka bola o uplne o niecom inom. tam ten motor proste nepasoval, pripadal mi strasne "lenivy" a bez zivota aj ked pri merani mala motorka 165koni na zadnom kole. motor 06 je kludnejsi hlavne kvoli tazkej kluke (teda ak si dobre pamatam)

Změna převodu ZX-10R

8.1.2013 v 11:21 | Nahoru | #45
nerd: o motoru se nehadam (to je jak pises), ale prevod je tezsi jen na retezovce, ale nemuzes napsat obecne, ze ma 04 tezsi prevod (z toho by vyplyvalo, ze je lenivejsi kvuli prevodu, ale celkovy prevod je lehci)

pomer kol muze byt stejny ale jedna muze mit tezsi prevod diky i kolum v prevodovce (a pak pomer kol retezovky nerika vubec nic co se tyce 'tezkosti' prevodu)

Změna převodu ZX-10R

8.1.2013 v 11:54 | Nahoru | #46
tak ten jeden zub z pastorku uřízni flexou...a hned uvidíš...

Změna převodu ZX-10R

8.1.2013 v 14:30 | Nahoru | #47
Nebudem sa hadat a ani sa mi to nechce hladat ale zda sa mi ze 04 a 06 maju ideticke prevodovky. Ten zub na rozete sa menil pravdepodobne kvoli zmeme zadnej gumy.
Cize vo vysledku to je +/- rovnake ale prevod ma 04 tazsi
Ak by som si mal vybrat medzi 04 a 06 tak nezavaham ani sekundu a beriem starsi model, je sice potrebne kupit poriadny tlmic riadenia a radialnu brzdovu pumpu ale aj tak to stoji za to

Naposledy editováno 08.01.2013 14:31:43

1 reakcí na tento příspěvek Změna převodu ZX-10R

8.1.2013 v 14:34 | Nahoru | #48
hm, 17/39... a co třeba 16/41?

(reakce na) Změna převodu ZX-10R

8.1.2013 v 15:03 | Nahoru | #49

FiZzeR píše: hm, 17/39... a co třeba 16/41?

Kdo dá víc? :D

Změna převodu ZX-10R

8.1.2013 v 16:00 | Nahoru | #50
Také přihodím - na předešlé Hayabuse při výměně řetězovky jsem na primárním dal o zub méně a jela jak hayabusa 08 (175kobyl oproti 197),vyzkoušeno proti sobě přes Sedlo.
Co se týče km/h dělalo to rozdíl přesně 10% oproti gps (tacho 300km/h/gps270km/h).
Začal jsem poté ale více využívat 5.a 6.rychl.stupen,výjezdy z vracáku na dvojku občas s lehkým dýmem od gumy a "blatem na hřišti",ale pokud nejezdíš jen turistiku nebo pořád 3kila,šel bych do toho.
Jak psali kluci,stačí o jeden zub na předku.Když přidáš ještě 3 na rozetě,budeš z toho "na větvi" prvních 100km,ale pak budeš jen neštastnej a nasranej.Na okruh tento poměr asi ok,ale na obyč.silnici nedoporučuji.

Změna převodu ZX-10R

9.1.2013 v 16:15 | Nahoru | #51
Tak jsem pastorek vyměnil a jelikož šlo počasí tak zajel projet. Pravda je, že byl zastacenej oříšek povolit ještě nikdy nerozdělávaný pastorek, myslel jsem že tu motorku zlomím Jinak změna je dost znatelná ale nikterak drastická, pravda je, že v 6 tis jde krádně na záda a motorka je o dost živější, od 8 tis se ale kolo nechce držet země

1 reakcí na tento příspěvek Změna převodu ZX-10R

9.1.2013 v 16:46 | Nahoru | #52
k tomu motoru ochote se vytacet...Nerd dky za info...k6ka jde do otacek jeste lepe a to se mi libi..jestli zx06ka jde hure jak 05ka to by me sralo.

(reakce na) Změna převodu ZX-10R

9.1.2013 v 18:07 | Nahoru | #53

z-x-r píše: k tomu motoru ochote se vytacet...Nerd dky za info...k6ka jde do otacek jeste lepe a to se mi libi..jestli zx06ka jde hure jak 05ka to by me sralo.

Jde pouze o to, že je tam těžší klika aby se s tím dalo kloudně jezdit zatáčky a pořát tě to nekousalo jak se to rozmotá tak je to znatelně silnější jak 04-05a motorka je celkově stabilnější (díky rozvoru) a se změnou převodu je motorka předně taková jakou jsem chtěl

Změna převodu ZX-10R

9.1.2013 v 22:05 | Nahoru | #54
Na ročníku 2006 jsem vyzkoušel 2 zuby méně na pastorku a myslím, že 3 zuby navíc na rozetě. Přepočet na tachometr si uděláš poměrově ke stávajícímu převodu. Já tam měl rozdíl cca 17%. Takže maximálka byla někde kolem 260km/h. Ale stavělo se to na zadní i na čtyřku. A zrychlení nemělo prodlevu za otočením plynu. Jen řetězovka mi vydržela asi 3 tis km. Takže to mám nyní o jeden zub na pastorku a dva zuby na rozetě. Jen musíš rychleji řadit, to je vše. A na tachec se vykašli, stejně je k ničemu.

2 reakcí na tento příspěvek Změna převodu ZX-10R

9.1.2013 v 22:07 | Nahoru | #55
z-x-r v case ked som jazdil desinu tak moj partak jazdil K5, vtedy to boli najrychlejsie motorky v poli, R1 a CBR z tych rokov boli slabsie, koho som sa udrzal v technickej pasazi toho som na rovinke spravil. K5 a desina boli vyrovnane a pritom neuveritelne odlisne.
Ked sme si raz vymenili motorky tak sa kamos z desiny skoro posral
Neskor si kamos kupil zx10 06 a obaja sme sa zhodli ze je to chcipacina, motor je ako z hondy aj ked kone tam su. Skratka priebeh sa na kawasaki moc nepodoba.

Blesk prave naopak 06 je citelne slabsia ako 05
Umocnene je to aj znacne divokejsiemu podvozku a hlavne absenciou tlmicu riadenia. Razvor bol natiahnuty o 5mm to nie je prilis radikalna zmena

Naposledy editováno 10.01.2013 07:13:26

(reakce na) Změna převodu ZX-10R

9.1.2013 v 22:18 | Nahoru | #56
nerd> nenapsal bych to lepe...jezdim s kamosem k6kou.

Sefe co litas ted za stroj?

Změna převodu ZX-10R

9.1.2013 v 22:43 | Nahoru | #57
nerd: mam 100% stejnej nazor, jedina konkurence k moji motce je K5, i kdyz je to uplne jina motorka

krom toho je 06 o 5kg tezsi

(reakce na) Změna převodu ZX-10R

9.1.2013 v 23:01 | Nahoru | #58
nerd> no před koupí jsem se mohl na obou svést a ano, 05 je pocitově daleko větší zvíře ale do jízdních vlastností mě moc nenadchnula 06 mě příjde celkově vyrovnanější, tedy až na ten motor do oněch 8 tis, tam tomu lecos ujede...

2 reakcí na tento příspěvek Změna převodu ZX-10R

10.1.2013 v 08:02 | Nahoru | #59
z-x-r no pred 3 mesiacmi som predal brutale a teraz chodim peso
ale presiel som si od ZXR750 (pred 18 rokmi) cez gsxr1100, ZX9R,ZX6R,ZX9R,ZX10R,ZX6R versys az po brutale.

blesk ono velmi zalezi od nastavenia podvozku a geometrie, vela "odbornikov" ma pocit ze treba vsetko dotiahnut aby bola motorka tvrda a potom maju pocit ze su pretekari, aj ked podvozok vobec nefunguje. z 04-05 sa da spravit tiez relativne kludna a stabilna moto treba ju znizit v predu a zvysit v zadu. pohrat sa s nastavemin tlmicov a motorka bude na nepoznanie. 04 je vdaka 1385mm razvoru a vahe vyrazne pod 200kg je v technickych pasazach sikovna ako :) lasicka a na rovine brutalna ako grizzly (este chvilu a zacnem pisat poeziu ) staci pozriet vysledky masterbike z tych rokov a je jasne ze 04 a aj 06 boli vo svojom obdobi medzi seriovkami na okruhu najrychlejsie

Naposledy editováno 10.01.2013 08:08:51

(reakce na) Změna převodu ZX-10R

10.1.2013 v 11:49 | Nahoru | #60
nerd> Ty by jsi měl vážně napsat knihu Je to hezky napsané. Ani nemáš tušení kolik testů a recenzí jsem prošel, viděl atd. při výběru a 06 byla jasná volba částečně vyhrála i její velikost neboť mám 198cm a 105Kg takže ostatní stroje byli oproti ZX značně nepohodlné. No, nastavení podvozku je to, s čím budu asi hodně dlouho bojovat neboť v tomto směru nejsem příliš znalý, zatím jsem jej uvedl do továrního nastavení, jenže to je pro jezdce o váze 65Kg :D
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ZX10R je masakr nejvetsi! [1 ... 544, 545] Kawasaki ZX-10R Ninja Bubrak-ZX10R 16340 22.5.2024 v 15:18 Ozzy_
nová baterie nevydrží déle než 5 dn... [1, 2, 3] Kawasaki ZX-10R Ninja Italy777 62 7.5.2024 v 21:24 Italy777
ZX10R 04 nejde do otáček Kawasaki ZX-10R Ninja Baciszx9r 2 7.4.2024 v 10:17 Baciszx9r
Při vypnutém motoru mi pořád bliká ... [1, 2] Kawasaki ZX-10R Ninja lukash321 33 12.3.2024 v 12:11 Straza.ninja
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom


TOPlist