Rád bych na svou motorku (XT 660X r.v.2008) dal blastery. Mám na mysli ty s výstuhou, které se šroubují do řidítek, stejně jako závažíčka. A tady je kámen úrazu - závažíčka musí jít ven :(, ale já bych tam rád tento stabilizační prvek nechal.
Zatím jsem nenašel způsob, jak to nedestruktivním způsobem provést :(. Chtěl bych, aby blastery držely jak mají i v případě pádu a zároveň, abych tam mohl mít ta závažíčka, která budou plnit svou funkci :(.
Nevím si rady ... je tu nějaká hodná duše, která to již řešila a povedlo se jí to?
Děkuji.
P.S. zatím jsem k vůli tomu žádné blastery neobjednal ... ale konec zimy se blíží :(
Naposledy editováno 10.04.2011 12:05:01
1 reakcí na tento příspěvek XT 660X - blastery+závažíčka heeelp
BlueEagle píše: Matess727x > tak mě nevadí že mám dvácu , spíš sem moc spokojenej ve svejch letech.....ale doma máme XT 600E... závažííčka sundaný !! a beze změn
...tam to ale hlavně poznáš po nějakých třebas 150 kilákách.
Nevýhoda je, že při prvním nešikovném pádu s poměrně velkou měrou pravděpodobnosti zlomíš přední díl a koupit se dá jenom celá sada.
Pokud si je ale nezlomíš, tak jejich boční docela masivní část velice usnadňuje zvedání a celkovou manipulaci s motorkou.
Přemýšlel jsem, že bych je vyměnil za ty od touratechu, které vypadají mnohem líp, právě ale ta možnost chytit řídítka za kus něčenho masivního mi docela vyhovuje a tak u nich i zůstanu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT 660X - blastery+závažíčka heeelp
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT 660X - blastery+závažíčka heeelp
Breakpain píše: TTrs> A co za blastery tam máš? To jsi roztahoval a nahříval, nebo je to jen posunuté na řidítkách, aby ti to tam dosáhlo?
Koupil jsem ji uz s tema zavazima i bastrama, oboje bylo original Yamaha. Ale jinak ty bastry jsou normalni Acerbis Rally Pro, jen maji jiny napis.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT 660X - blastery+závažíčka heeelp
TTrs píše: Koupil jsem ji uz s tema zavazima i bastrama, oboje bylo original Yamaha. Ale jinak ty bastry jsou normalni Acerbis Rally Pro, jen maji jiny napis.
Jo,jsou to Acerbis jen na nich je z venku Yamaha.Mě to zadělávali přímo v Yamaze a úplně stejně jako to máš ty.Nikdy žádný problém
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT 660X - blastery+závažíčka heeelp
To Yamaha reseni ma ale jednu nevyhodu. Puvodni Acerbis koncepce je takova, ze baster drzi proti pootoceni na riditku jednak objimkou a pak ocelovou hmozdinkou v riditku, na ktere je prave to pero do drazky. Ty Yamahacky maji sice na te podlozce taky drazku, ale do zavazi jde pak uz jen nakruzek, ve kterem se to muze volne tocit. Drzi to jen stahnuty sestkou sroubem, takze je to pojisteny vicemene jen axialne. Ale na XT je to asi jedno, tak fotka co jsem posilal je po odlozeni, kdy se strihnul doraz na brejlich a bastry to relativne ustaly, ani packa se nezlomila.
1 reakcí na tento příspěvek XT 660X - blastery+závažíčka heeelp
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT 660X - blastery+závažíčka heeelp
Uvalak píše: si kup tlumic rizeni a zavazicka muzes dat do pryc
...zapoměl jsi dodat,..."jestli má volných tak 4-10 kolíků", tak je to dobrej nápad.
Bral bych tlumič řízení na KTM, ale nemám zrovna 10 ticek na rozprach.
Naposledy editováno 28.02.2011 12:26:36
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT 660X - blastery+závažíčka heeelp
A výsledek není jistý, protože tlumič řízení není navržen proto, aby tlumil vibrace od motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT 660X - blastery+závažíčka heeelp
Petr-RSV píše: Matess727x>
A výsledek není jistý, protože tlumič řízení není navržen proto, aby tlumil vibrace od motoru
...to netuším,...myslel jsem, že to má Uvalák nějak vyzkoušený.Na svém EseLéru jsem hodně laboroval se závažíčkama a řidítkama,....ale chvění jsem po různém testování a zkoušení eliminoval skoro na nulu.Ale závažíčka mám bytelný těžký,...z pořádnýho matroše.
To znám, taky jsem to na Tenere různě zkoušel a nakonec jsem tam nechal závažíčka i bustery od Touratechu. Je to takový kompromis, sice to netlumí na 100%, ale taky neváží X kilo jako ty origo.
No a ten tlumič právě na současné motorce mám a neřekl bych, že to má jakýkoliv vliv na vibrace do řídítek (zkrátka jakoby tam nebyl).
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT 660X - blastery+závažíčka heeelp
Petr-RSV píše: Matess727x>
A výsledek není jistý, protože tlumič řízení není navržen proto, aby tlumil vibrace od motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT 660X - blastery+závažíčka heeelp
No právě, ale tento problém se tu přece neřeší
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT 660X - blastery+závažíčka heeelp
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT 660X - blastery+závažíčka heeelp
Uvalak píše: no na vibrace od motoru jsem nemyslel, kdybych to resil, tak nemam dvoutakta a jednovalcovou 450 a koupim si nejakej japonskej vysavac o kterym ani nebudu vedet, ze se toci tlumic rizeni spis funguje proti tomu aby se ti rozhazeli riditka nekontrolovane od pantu k pantu, napr. kdyz se jede nejak cesta s kamenama nebo dirama rychlosti 100+, tam kdyz clovek neco spatne trefi, tak tlumic hodne zachrani a i pri normalni jizde pomaha a cloveka tolik neunavuje.
akorat pro tenhle pripad ty zavazicka nebudou konstruovany, samo maji vliv, jako kazda hmotnost v takovehle kmitajici soustave hejbou s vlastni freq. ale myslim ze s jejich hmotnosti nebudou na kmitani riditek mit rozeznatelnej vliv ..
On to má v motardu, takže bude jezdit silnici a přepokládám ve vyšších otáčkách, protože je to jen pětikvalt. Bez závažíček je to na XT dost nepříjemné, hlavně pokud má člověk trochu cestovní ambice a chystá se jezdít vzdálenosti ve stovkách km (ne jen okolo komína a do práce).
co se tyka rozkmitani riditek tak to da se rict taky neudrzis, kdyz se to snazis krotit tak to spis svym zpomalenym impulsem jeste rozkmitavas... vzhledem k tomu ze jsem nekolik let jezdil na TL bez tlumice tak vim o cem mluvim
Jenže, ta hmoždinka, co jde dovnitř do řidítka je dlouhá :( ... vejde se tam originální závažíčko, které má tu hmoždinku kratší ... Problém je, že řidítko má uvnitř pak jakousi trubku, která funguje ajako zarážka - a to těžko dostanu ven :( ... kdyby ano, mám po problému. Nevím, jestli je to výztuha řidítek, aby toho víc vydrželo, nebo je tam jen něco natlačeného a šlo by to zatlouct dovnitř nebo vytáhnout? ... netušíte?
A já teď stojím před problémem ... Budu muset tu hmoždinku uříznout a obrousit zevnitř - protože tam byl sklon (je to dobře vidět tady ), aby to do sebe hezky zajelo - kdo zná ví o čem mluvím. Uříznout bych to asi ještě nějak zvládnul, ale zbrousit nemám čím :( ...
A ještě jedna věc - je tam podložka mezi řidítko a konec té hmoždinky - aby ten blastr nebyl přímo na řidítku ... potřeboval bych širší, ale nikde jsem nenašel omg :( ...
Tady jsou fotky
Hmoždinka sama o sobě má asi 52mm (co by se dalo dát do řidítka). Odhadem jsem změřil, že tak o 20mm je třeba zkrátit.
Podlokžka mezi řidítko a blaster má 4mm (já bych potřeboval tak 6mm). Tady na fotce mám dány obě podložky na jedné hmoždince - to aby jste nežili v omylu že je jedna je ze dvou částí .
Takže v řidítku je oficiálně 52mm hmoždinky - 4mm (podložka) = 48mm v řidítku asi. Já po mé úpravě - zkrácení o 20mm a zvětšení podložky o 2mm budu mít v řidítku teoreticky 26mm. Bude to stačit? Já bych řekl, že snad ano. Nepočítám samozřejmě tu čepičku na konci, která to roztahuje při dotahování.
1) Víte někdo o lepším řešení než zkracovat a dávat 6mm podložku (jestli je způsob, jak se zbavit té zarážky co je v řidítkách ... ) ??
2) Pokud dojde na zkracování, broušení a potřeba sehnat ideálně novou - 6mm dlouhou podložku ... Byl by tu někdo z Prahy, kdo by mi s tím pomohl - zaplatím .
Naposledy editováno 09.04.2011 22:21:49
R ková verze - enduro nemá uvnitř řidítek závažíčka => tím pádem ani nemá zavařená řidítka ... Což je můj problém. X ko má závažička a k vůli nim se ještě kousek za závažíčky vaří řidítka ... a proto tam nestrčím hmoždinku. V Razzu, kde jsem je koupil mi poradily jinou značku a naštěstí mi je vezmou zpět, čehož si cením ...
Takže musím hledat dál ... ale teď si nejsem jistý, jestli tam nějaké dostanu, když to mám zavařené, což většina lidí zde vůbec nemá (