po delší době bych tu potřeboval opět něco vážně pořešit...
Jde o to, že moje známá nedávno prodala motorku - celkem velice levně. Nový majitel si ji přijel obhlédnout, projel se, byl seznámem se stavem a o pár dní později si ji koupil a odvezl, všecho v pořádku... Ale, asi po měsíci ježdění a nějakých 700 - 800 Km, co na tom mezi tím najel, mu najednou ojnice podala ruku! A teď jak dál? Může to být skrytá vada? Nový majitel chce opravdu či nový motor platit půl na půl, což je ovšem problém, protože případná oprava bude stát minimálně polovinu ceny celého motocyklu, né-li i více...
Původní majitelku stroje dobře znám, stroj zakoupila v Česku s přibližně 60ti tisíci Km na tacho asi před 5ti léty, celkem se na něm za tu dobu najelo asi jenom nějakých max. 3 - 5 tisíc Km a to naprosto bez problémů... Nic moc se na tom během té doby neřešilo, a na motoru už vůbec ne! Známá věděla, že by to chtělo seřídit ventily a podtlaky, ale vzhledem k tomu, jak málo jezdí, se na to nakonec ani nedostalo - s tím byl nový majitel samozřejmě seznámen... Někdy minulý rok akorát měnili olej co vím, ale poslední jízdu před prodejem jsem na této mašině dělal novou STK a při jízdě nebyl znát žádný problém, jela jako normálně a navíc hladinu oleje jsem také kontroloval, stejně jako i ještě poté sama majitelka...
U tohoto stroje se vědělo, že si olej celkem bere a to né zrovna málo a nový majitel sám přiznal, že olej vůbec nekontroloval, jelikož mu původní majitelka říkala, že byl nedávno měněný a hladina je v pořádku... Navíc to údajně celkem krmil i za studena! První co mě napadlo je, že mu to prostě sežralo olej a motor se zadřel, dneska mi ho dovezli a zítra či o výkendu se na to podíváme, ale dle díry v karterech pod válcem hádám, že bude asi utržená ojnice, poškozený válec, poničený píst a možná i naklepaná klika! Navíc co mě úplně dorazilo byl fakt, že nový majitel tvrdil, že po tom co se to stalo motor ještě normálně nechal běžet a akorát jel jen na jeden válec a cákal z něho olej! Nechci vidět, jak to asi bude uvnitř vypadat...
Co by jste v takovém případě udělali? Může to být skrytá vada? Má nový majitel nárok na vrácení peněz a nebo na spoluúčast při opravě? Podle mého je měsíc a 750 Km celkem dost a navíc původní majitelka nemohla vědět, že to za pár Km křachne - jak nakoupila, tak i prodala a mašina jí sloužila naprosto bez potíží! Navíc když si koupím mašinu, tak si pořádně prohlédnu, co a jak je a jak jsou na tom např. i náplně, ne?
Celkem nepříjemná událost, známá by ten stroj ani neprodávala, ale zrovna staví a peněz nemají na zbyt, takže tohle je docela rána... Já osobně bych toho pána asi nějak slušně poslal k šípku s ponaučením, že kdo maže, ten jede a olej by se měl čas od času omrknout...
Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
Každopádně tyhle motory na klice odcházejí častěji.. Ale co chtít, po takové době..
Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
1 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
Naposledy editováno 13.05.2011 21:56:24
1 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
Deadman píše: O tuhle motorku jsem se hodně zajímal, protože se mi už 6 let líbí. Ale vždy jsem buďto neměl dost peněz, nebo nebyla dostatečně zachovalá funglovka do 200km od českoněmeckých hranic.
Zkušenosti, co jsem se dozvěděl:
Nevýhody: Slabé brzdy, moc čoproidní geometrie do zatáček, nezanedbatelná spotřeba oleje i u zcela zdravého motoru (žádná tragédie, jen ho musíš mezi výměnama kontrolovat a občas dolejt). Prý sklony k reznutí.
Výhody: Motor táhne od nízkých otáček (výkon u tohoto druhu motorky nikoho nezajímá). Technika nemá žádné konstrukční chyby, které by vedly k nějaké typické často řešené závadě. Pro mě osobně perfektní posaz.
....
Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
1 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
1 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
(reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
DR.Dirt píše: udělal bych tribologii oleje jednou sme tak měli reklamaci na kamionu že se to hvízdlo a došlo se na to že fachmani měnili sami olej nalili ho tam málo a poměr staří motoru a usazenin se zjistilo že tam prostě nebyl olej.
Tyvole kolik stoji jen ten rozbor ? U kamionu za 2 mega je to nbeco jinyho, ale tady se bavime o 17 let stary masine za cirka 30 (a to mozna jeste prehanim) dochazi ?
Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
Co se týče toho technického stavu stroje....sepsali jste to do kupní smlouvy?
(reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
1 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
(reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
Pavouk106 píše: Chtěl sjem tu něco napsat, ale napíšu jen, že je mi na blití (ať už z toho, že po 700km se chce domoct spolufinancování opravy nebo i z toho, jak je prodávající zákonem znevýhodněnej...)
Oficialne podle zakona je znevyhodnenej prodavajici, ale v realu je to kupujici, protoze to v zivote neprokaze, utrati desitky tisic za soudy, muze to trvat i roky...
(reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
assassin píše: mno jako jestli se kamosce chce se podilet na oprave tak at se domluvi, pokud ne tak at to da novej majitel klido k soudu, bude muset dokazat on ze ta zavada tam byla uz pri prodeji.. a osobne si myslim ze tohle bude tezky prokazat...
Přesně jak píše assasin.
A také ta motorka měla najeto kolem 60tis. a brala olej tak co čekal. To je přesně logika většiny českých kupujících. Koupí motorku x let starou na všechno se.. nedaj do toho korunu a pak, když to padne první komu volají je předchozí majitel. Jezdil s tím 700-800km bůh ví co s tím dělal atd. osobně bych mu nedal nic a slušně bych ho poslal do pr....
2 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
KRAFTWERK píše: vod ženský bych si motorku nekoupil ještě lacině
hloupější názor jsem nečetl.Nedávno jsme prodali motku mé ženy /gsxr600/a na rozdíl od některých prodávajících uživatelů mašin,se o ni starala,motku nevytáčela,jezdila spíše kochačku i přesto,že je to zmrzlina,zkrátka vytoužený typ motky.Ale možná,že ty si raději koupíš vylítanou mrdku po někom,kdo ji jen odjezdí a na údržbu+servis se.e a před prodejem to pouze naleští,sepíše chytrou smlouvu a pak at si s tím new majitel dělá co chce. Hele a co když v techničáku je majitel chlap,ale jezdí na tom ženská,jen ti to nikdo neřekne?? jakej je rozdíl1 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
Hele mrdka to bejt mohla, i ta ojnice mohla prasknout únavou, ale pravděpodobnější se mě zdá, že nedolejval( Stav tacho si viděl?Proč přivezl motor venku a ne celou mašinu?)začalo to ťukat(jenže to asi takovej umělec ani nepoznal) no a potom tomu někde dal čoud a bylo.
Já jsem osobně u seriovýho motoru nikdy neslyšel o tom, že by se jen tak z ničeho nic urvala ojnice bez předchozích náznaků.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
Už jen to, že ti přiznal to že čuměl jak se to točí a hází ven olej je prostě do nebe volající!!!!!!!!!!!!!!! ...zfromuloval bych si slušnou, ve všech bodech korektní, pozitivně laděnou, zákaznicky proaktivní formulaci jasného vyjádření " NASRAT" !!!
Mě to nějak smrdí...fakt. Evidentně tomu nerozumí, tak proč z toho tahal motor ?
Naposledy editováno 16.05.2011 15:10:26
(reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
(reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
t_freedom píše: DMC.motobiker> sorry ale nejde mi to do hlavy...já koupit motorku a po měsící to kousnout na klice - ještě tímhle způsobem!!!(jako že vyrazím ojnicí vanu, blok či co)- tak první volám majiteli, ať si připraví peníze, že mu to vezu domů. Ale to bych musel mít čistý svědomí, že se to bez předešlejch náznaků raflo tak, že se ojnice utrhla...a né že jsem to zatavil na klice bez oleje a pak se následně ta ojnice urvala! Jestliže zapekl šálu na klice - nemazal. Kdyby byla načnutá, klepala by postupně víc a víc. Jezdil jsem s motorem co klepal a každejch 10km se to dost hustě zhoršuje!!! Nakonec je to slyšet jak rány 150g kladívkem. Nikdy bych z toho nevytáhl motor a pak volal majiteli...PROČ bych to měl dělat???
Už jen to, že ti přiznal to že čuměl jak se to točí a hází ven olej je prostě do nebe volající!!!!!!!!!!!!!!! ...zfromuloval bych si slušnou, ve všech bodech korektní, pozitivně laděnou, zákaznicky proaktivní formulaci jasného vyjádření " NASRAT" !!!
Mě to nějak smrdí...fakt. Evidentně tomu nerozumí, tak proč z toho tahal motor ?
1 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
VX800 Výfuky Suzuki VX 800 | MonKeyF00T | 2 | 17.11.2022 v 12:27 Hanysmarea |
Suzuki - mechanismus spojky Suzuki VX 800 | AveKT | 26 | 21.7.2022 v 14:39 AveKT |
Oprava VX800 Suzuki VX 800 | Dargen | 1 | 12.4.2021 v 04:37 hondaman1 |
Výkonová restrikce VX800 Suzuki VX 800 | moucan | 15 | 7.9.2020 v 10:41 Kohlstein |
Suzuki VX 800-potřebuji radu Suzuki VX 800 | Kubita | 1 | 22.8.2020 v 15:52 zdenysrx6 |