globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
Zdravím,
po delší době bych tu potřeboval opět něco vážně pořešit...

Jde o to, že moje známá nedávno prodala motorku - celkem velice levně. Nový majitel si ji přijel obhlédnout, projel se, byl seznámem se stavem a o pár dní později si ji koupil a odvezl, všecho v pořádku... Ale, asi po měsíci ježdění a nějakých 700 - 800 Km, co na tom mezi tím najel, mu najednou ojnice podala ruku! A teď jak dál? Může to být skrytá vada? Nový majitel chce opravdu či nový motor platit půl na půl, což je ovšem problém, protože případná oprava bude stát minimálně polovinu ceny celého motocyklu, né-li i více...

Původní majitelku stroje dobře znám, stroj zakoupila v Česku s přibližně 60ti tisíci Km na tacho asi před 5ti léty, celkem se na něm za tu dobu najelo asi jenom nějakých max. 3 - 5 tisíc Km a to naprosto bez problémů... Nic moc se na tom během té doby neřešilo, a na motoru už vůbec ne! Známá věděla, že by to chtělo seřídit ventily a podtlaky, ale vzhledem k tomu, jak málo jezdí, se na to nakonec ani nedostalo - s tím byl nový majitel samozřejmě seznámen... Někdy minulý rok akorát měnili olej co vím, ale poslední jízdu před prodejem jsem na této mašině dělal novou STK a při jízdě nebyl znát žádný problém, jela jako normálně a navíc hladinu oleje jsem také kontroloval, stejně jako i ještě poté sama majitelka...

U tohoto stroje se vědělo, že si olej celkem bere a to né zrovna málo a nový majitel sám přiznal, že olej vůbec nekontroloval, jelikož mu původní majitelka říkala, že byl nedávno měněný a hladina je v pořádku... Navíc to údajně celkem krmil i za studena! První co mě napadlo je, že mu to prostě sežralo olej a motor se zadřel, dneska mi ho dovezli a zítra či o výkendu se na to podíváme, ale dle díry v karterech pod válcem hádám, že bude asi utržená ojnice, poškozený válec, poničený píst a možná i naklepaná klika! Navíc co mě úplně dorazilo byl fakt, že nový majitel tvrdil, že po tom co se to stalo motor ještě normálně nechal běžet a akorát jel jen na jeden válec a cákal z něho olej! Nechci vidět, jak to asi bude uvnitř vypadat...

Co by jste v takovém případě udělali? Může to být skrytá vada? Má nový majitel nárok na vrácení peněz a nebo na spoluúčast při opravě? Podle mého je měsíc a 750 Km celkem dost a navíc původní majitelka nemohla vědět, že to za pár Km křachne - jak nakoupila, tak i prodala a mašina jí sloužila naprosto bez potíží! Navíc když si koupím mašinu, tak si pořádně prohlédnu, co a jak je a jak jsou na tom např. i náplně, ne?

Celkem nepříjemná událost, známá by ten stroj ani neprodávala, ale zrovna staví a peněz nemají na zbyt, takže tohle je docela rána... Já osobně bych toho pána asi nějak slušně poslal k šípku s ponaučením, že kdo maže, ten jede a olej by se měl čas od času omrknout...
Anketa: Jak nejlépe tohle vyřešit?
Vzít motorku zpět, opravit na vlastní náklady
1%
3
Opravu zaplatit půl na půl a příp. prodělat
4%
9
Borce vyfakovat, způsobil si to on sám
95%
207

Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 13.5.2011 v 21:29 | Nahoru | #31
Jeden chlap odtud takhle při koupi VX naletěl.. Byl pro to v německu, za super prachy, alůe nepojízdná, údajně vadný startér.. No a tady v servise se zjistilo, že ne startér, ale zadřené ojniční ložisko.. Nakonec se myslím nějak motor zkombinoval motor s motorem z VS800, liší se myslím hlavami, dokonce s hlavami z VS se to nevešlo do rámu, ale je to už tak dávno, že si to vybavuju jen matně.

Každopádně tyhle motory na klice odcházejí častěji.. Ale co chtít, po takové době..

Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 13.5.2011 v 21:39 | Nahoru | #32
kupuje motorku co ma uz nekolit let a neco najeto, to by mohl takle kazdou motorku pri koupi rozebrat a mikrometrem a uchylkomerem merit opotrebeni valcu,ojnice, pravitkem merit rovinnost bloku a hlavy, kupuje ojety stroj tak musi pocitat s tim ze se sem tam neco posere, kdyz mu to vadi, at si koupi novy,

1 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 13.5.2011 v 21:55 | Nahoru | #33
Je divné, že o zadřeném Introši 800 jsem ani neslyšel, ale zadřené VX (které jsou na našich cestách celkem rarita) byly v servise dvě za dva roky, co jsem tam vypomáhal.. Stejný motor, až na pár úprav, VX má výkon i krouťák vyšší o nějakých 10%. Zvláštní je, že VX má i vyšší krouťák než Introš a dokonce ještě v nižších otáčkách, člověk by čekal, že právě chopper bude mít vyšší krouťák a ono to je opačně..

Naposledy editováno 13.05.2011 21:56:24

1 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 13.5.2011 v 21:57 | Nahoru | #34

Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 13.5.2011 v 22:01 | Nahoru | #35

Deadman píše: O tuhle motorku jsem se hodně zajímal, protože se mi už 6 let líbí. Ale vždy jsem buďto neměl dost peněz, nebo nebyla dostatečně zachovalá funglovka do 200km od českoněmeckých hranic.

Zkušenosti, co jsem se dozvěděl:
Nevýhody: Slabé brzdy, moc čoproidní geometrie do zatáček, nezanedbatelná spotřeba oleje i u zcela zdravého motoru (žádná tragédie, jen ho musíš mezi výměnama kontrolovat a občas dolejt). Prý sklony k reznutí.
Výhody: Motor táhne od nízkých otáček (výkon u tohoto druhu motorky nikoho nezajímá). Technika nemá žádné konstrukční chyby, které by vedly k nějaké typické často řešené závadě. Pro mě osobně perfektní posaz.

....

Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 13.5.2011 v 22:19 | Nahoru | #36
Hodně zajímavej je moment, že někdo umí vymontovat motor a přivézt ho v dodávce, ale zároveň neumí zkontrolovat olej a děravý blok přičítá pouze šroubku...zbystřil bych a přikláněl bych se k názoru, že hraje slušnýho betla.

1 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 13.5.2011 v 23:31 | Nahoru | #37
pokud na to mas jen tak kouknout, tak rekni, ze jela bez oleje, muze za to novy majitel a rovnou ho vypakuj... maximalne bych mu rekl, ze teda jako ze znamosti mu udelas zajimavou cenu za opravu...

1 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 14.5.2011 v 00:52 | Nahoru | #38
Jen mě tak napadlo, asi blbost, ale člověk si musí dávat bacha v dnešní době, když ti přivezl pouze ten motor - zdali je to ten z té prodané motorky a ne nějaký jiný, který by teď šel na opravu z poloviny na účet bývalé majitelky. (i když pročítal jsem diskusi a vypadá to, že kupující dostane leda bídu ) Radši zkontroluj výrobní čísla

(reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 14.5.2011 v 11:53 | Nahoru | #39
DMC.motobiker> ahoj si to zpusobil sam kdyz jsi psal ze to nechal vrcet to je jeho problem kazdej normalni clovek kdyz slisi ze neco neni v cajku tak to hned chcipne a uz to radsi nestartuje a odveze to servisu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 14.5.2011 v 14:27 | Nahoru | #40

DR.Dirt píše: udělal bych tribologii oleje jednou sme tak měli reklamaci na kamionu že se to hvízdlo a došlo se na to že fachmani měnili sami olej nalili ho tam málo a poměr staří motoru a usazenin se zjistilo že tam prostě nebyl olej.



Tyvole kolik stoji jen ten rozbor ? U kamionu za 2 mega je to nbeco jinyho, ale tady se bavime o 17 let stary masine za cirka 30 (a to mozna jeste prehanim) dochazi ?

(reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 14.5.2011 v 19:49 | Nahoru | #41
DMC.motobiker> takze tim jak nekontroloval olej, mu ho to sezralo a zadrelo tudiz jeho vina, nedostatecna pece o stroj, zanedbani udrzby

Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 14.5.2011 v 20:47 | Nahoru | #42
DMC:Tak to je dost nepříjemné. Každopádně bych si zjistil, jestli byl proveden nějaký základní servis po zakoupení stroje. Když koupíš jetou mašinu, je dobré ji dát do servisu a vyhnout se tak případným nepříjemnost. Pokud najel nový majitel 700Km a neprovedl žádný servis, tak je minimálně hodný k odsouzení k trestu smrti zastřelením před nastoupenou národní gardou....nebo alespoň před původním majitelem stroje.
Co se týče toho technického stavu stroje....sepsali jste to do kupní smlouvy?

(reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 14.5.2011 v 20:57 | Nahoru | #43
DMC.motobiker> Suma sumárum klika, ojnice, válec, kartery, čili vlastně komplet kaput. Majiteli nezbyde než si sehnat nový motor, ze starého nechat jestli by nešel na ND alespoň vršek (hlava, ventily, vačky) a se zbytkem zkusit akorát sběrné suroviny podle druhu kovů. To je slušné skore, škoda toho

1 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 14.5.2011 v 21:30 | Nahoru | #44
Jestlize si zjistil, ze vlastne motorem nejde vubec otocit, tak asi sotva motor dele bezel po vylitnuti ojnice, leda ze by s tim jeste chvili jel a teprve potom se dokonala zkaza natvrdo. V prvnim pripade olej +/- sedi se stavem pred nehodou, ve druhem zalezi jak velka je dira, jak vypadal motor po nehode pri vyndavani z ramu, jestli byl cely zablity od oleje atd. ale 2L pryc jsou hodne. Kdyz jsme rozebirali FJcko co melo ucpany kos a zadreny 2 ze 4 valcu, tak hlava byla skoro sucha jak vytrena hadrem, vacka uplne do sucha. S tim motorem puvodni majitel absolvoval kratkou vyjizdku a na 2 valce se dobelhal trouba domu. Normalne je motor i mesic, dva mesice po jizde vsade mokry od oleje, takze jakmile bych narazil na znamky vysuseni, vacky s cernym oterem hliniku v ulozeni, tak jednoznacne bez oleje jela. Jestli olejova pumpa nejevi znamky opotrebeni a nahon se nemoh prerusit, jako treba v pripade hnaciho retizku pretrzeni/sesmeknuti, olejovy filtr neni ucpany a ani nikde jinde neni znamka zablokovani, je to jasna chyba kupujiciho a nedostatecny udrzby.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 14.5.2011 v 23:43 | Nahoru | #45
DMC.motobiker> jo takhle, uz to chapu, ten pist, co nejde vyndat kvuli zdeformovany vlozce je ten utrzenej, OK ....no, jestlize je zlikvidovanej valec nahore v hlave suchej, tak je to jednoznacna zprava o zadreni z nedostatku oleje, protoze motor i bezici na jeden valec neprestane mazat az do vycerpani cely zasoby oleje a hlava by byla mokra, ta se vysusi jen dlouhodobym zahratim/prehratim provozem, po nehode valec zchladne a nema se razem jak vysusit. Jak uz tady psali jiny, 800km je hodne na vyzkouseni, motor klepajici na klice by zrovna u 2valce rozhodne tak dlouho nevydrzel aby se to dalo brat jako skryta zavada a umysl.

(reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 15.5.2011 v 11:16 | Nahoru | #46

Pavouk106 píše: Chtěl sjem tu něco napsat, ale napíšu jen, že je mi na blití (ať už z toho, že po 700km se chce domoct spolufinancování opravy nebo i z toho, jak je prodávající zákonem znevýhodněnej...)



Oficialne podle zakona je znevyhodnenej prodavajici, ale v realu je to kupujici, protoze to v zivote neprokaze, utrati desitky tisic za soudy, muze to trvat i roky...

(reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 15.5.2011 v 11:18 | Nahoru | #47

SirIndy píše: Proc ste to od nej brali zpatky??? Byli jste naprosto bez viny, ted z toho muze byt silena tahanice...

jj, souhlas

(reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 15.5.2011 v 11:19 | Nahoru | #48
DMC.motobiker> Si se do toho neměl vůbec pouštět a známá měla borce poslat do prdele.Ten motor neopravíš a když ano,tak za mnohem dráž než co stála celá Motka.

Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 15.5.2011 v 13:27 | Nahoru | #49
Ahoj, podá mu prst a urve jí celou ruku. Teď je to motor a pak celá motorka. Podívejte se na smlouvu a pak jednejte.

(reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 15.5.2011 v 15:16 | Nahoru | #50

assassin píše: mno jako jestli se kamosce chce se podilet na oprave tak at se domluvi, pokud ne tak at to da novej majitel klido k soudu, bude muset dokazat on ze ta zavada tam byla uz pri prodeji.. a osobne si myslim ze tohle bude tezky prokazat...



Přesně jak píše assasin.

A také ta motorka měla najeto kolem 60tis. a brala olej tak co čekal. To je přesně logika většiny českých kupujících. Koupí motorku x let starou na všechno se.. nedaj do toho korunu a pak, když to padne první komu volají je předchozí majitel. Jezdil s tím 700-800km bůh ví co s tím dělal atd. osobně bych mu nedal nic a slušně bych ho poslal do pr....

2 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 15.5.2011 v 20:58 | Nahoru | #51
Mě teď napadlo, je to vůbec motor z té motorky???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 15.5.2011 v 22:04 | Nahoru | #52

KRAFTWERK píše: vod ženský bych si motorku nekoupil ještě lacině

hloupější názor jsem nečetl.Nedávno jsme prodali motku mé ženy /gsxr600/a na rozdíl od některých prodávajících uživatelů mašin,se o ni starala,motku nevytáčela,jezdila spíše kochačku i přesto,že je to zmrzlina,zkrátka vytoužený typ motky.Ale možná,že ty si raději koupíš vylítanou mrdku po někom,kdo ji jen odjezdí a na údržbu+servis se.e a před prodejem to pouze naleští,sepíše chytrou smlouvu a pak at si s tím new majitel dělá co chce. Hele a co když v techničáku je majitel chlap,ale jezdí na tom ženská,jen ti to nikdo neřekne?? jakej je rozdíl

(reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 15.5.2011 v 23:24 | Nahoru | #53

Raptík píše: Mě teď napadlo, je to vůbec motor z té motorky???

No, to je dobra otazka, ze tak rychle dovalil motor

1 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 16.5.2011 v 09:59 | Nahoru | #54
ta prasklina je v části bloku co je směrem nahoru. Kdyby mi někdo dovalil motor, co má vyházenej olej a motor suchej...ještě by mě řekl, že se díval jak se to točí a caká olej ven...asi bych se s ním neměl moc chutí bavit...ale popřál bych mu dobrej den a hodně štěstí při schánění staršího motoru.
Hele mrdka to bejt mohla, i ta ojnice mohla prasknout únavou, ale pravděpodobnější se mě zdá, že nedolejval( Stav tacho si viděl?Proč přivezl motor venku a ne celou mašinu?)začalo to ťukat(jenže to asi takovej umělec ani nepoznal) no a potom tomu někde dal čoud a bylo.
Já jsem osobně u seriovýho motoru nikdy neslyšel o tom, že by se jen tak z ničeho nic urvala ojnice bez předchozích náznaků.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 16.5.2011 v 11:18 | Nahoru | #55
Ojnice nekřápne jen tak, pokud tam není vada materiálu typu bublinka, která zeslabí strukturu. Píst ve válci chodí? Pokud ne, tak je jasné, že se rafnul a klika tahem ojnici přetrhla. Pokud jo, kýve se vršek ojnice na čepu? Jestli ne, tak se to raflo tam a klika ojnici následně ohybem ulomila. Obojí by tak jako tak bylo způsobené výpadkem mazání.

Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 16.5.2011 v 14:27 | Nahoru | #56
jj, taky jsem neslysel ze by se neco takovyho jen tak stalo. skryta vada by byla treba podlozeny pruziny na sjety spojce, flexou brouseny podlozky na rozvodech, ktery by poskodily motor ....nebo nejaky podobny praseciny ktery dotycnej clovek na motorce pred prodejem udelal za ucelem kamuflaze ....takze treba i vycisteni motoru do sucha aby nebylo videt, ze tece jak blazen...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 16.5.2011 v 15:08 | Nahoru | #57
DMC.motobiker> sorry ale nejde mi to do hlavy...já koupit motorku a po měsící to kousnout na klice - ještě tímhle způsobem!!!(jako že vyrazím ojnicí vanu, blok či co)- tak první volám majiteli, ať si připraví peníze, že mu to vezu domů. Ale to bych musel mít čistý svědomí, že se to bez předešlejch náznaků raflo tak, že se ojnice utrhla...a né že jsem to zatavil na klice bez oleje a pak se následně ta ojnice urvala! Jestliže zapekl šálu na klice - nemazal. Kdyby byla načnutá, klepala by postupně víc a víc. Jezdil jsem s motorem co klepal a každejch 10km se to dost hustě zhoršuje!!! Nakonec je to slyšet jak rány 150g kladívkem. Nikdy bych z toho nevytáhl motor a pak volal majiteli...PROČ bych to měl dělat???

Už jen to, že ti přiznal to že čuměl jak se to točí a hází ven olej je prostě do nebe volající!!!!!!!!!!!!!!! ...zfromuloval bych si slušnou, ve všech bodech korektní, pozitivně laděnou, zákaznicky proaktivní formulaci jasného vyjádření " NASRAT" !!!

Mě to nějak smrdí...fakt. Evidentně tomu nerozumí, tak proč z toho tahal motor ?

Naposledy editováno 16.05.2011 15:10:26

(reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 16.5.2011 v 15:13 | Nahoru | #58
DMC.motobiker> mimochodem, na svý Ducatce jsem slyšel kulový ložisko na klice(samo, že jsem nevěděl kde, dokud to nerozebrali) než se jakýmkoli způsobem mohlo projevit...ale asi jsem měl taky z prdele kliku, že začalo trochu pištět.

(reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 16.5.2011 v 15:22 | Nahoru | #59

t_freedom píše: DMC.motobiker> sorry ale nejde mi to do hlavy...já koupit motorku a po měsící to kousnout na klice - ještě tímhle způsobem!!!(jako že vyrazím ojnicí vanu, blok či co)- tak první volám majiteli, ať si připraví peníze, že mu to vezu domů. Ale to bych musel mít čistý svědomí, že se to bez předešlejch náznaků raflo tak, že se ojnice utrhla...a né že jsem to zatavil na klice bez oleje a pak se následně ta ojnice urvala! Jestliže zapekl šálu na klice - nemazal. Kdyby byla načnutá, klepala by postupně víc a víc. Jezdil jsem s motorem co klepal a každejch 10km se to dost hustě zhoršuje!!! Nakonec je to slyšet jak rány 150g kladívkem. Nikdy bych z toho nevytáhl motor a pak volal majiteli...PROČ bych to měl dělat???

Už jen to, že ti přiznal to že čuměl jak se to točí a hází ven olej je prostě do nebe volající!!!!!!!!!!!!!!! ...zfromuloval bych si slušnou, ve všech bodech korektní, pozitivně laděnou, zákaznicky proaktivní formulaci jasného vyjádření " NASRAT" !!!

Mě to nějak smrdí...fakt. Evidentně tomu nerozumí, tak proč z toho tahal motor ?

ja bych teda pri zadreni nejdriv hledal chybu u sebe, co jsem asi moh posrat, ale jinak 100% souhlas ....smrdi hlavne to, ze privez polorozebranej motor, proc sakra???? prvne privezu moto domu do garaze, obhlidnu beznadejnost stavu a jdu resit veci s prodejcem

1 reakcí na tento příspěvek Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 16.5.2011 v 15:25 | Nahoru | #60
hele nemá ten bobík náhodou problém že ten motor vytáhl a asi to nedělal v autorizovaném servisu v přítomnosti soudního znalce
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
VX800 Výfuky Suzuki VX 800 MonKeyF00T 2 17.11.2022 v 12:27 Hanysmarea
Suzuki - mechanismus spojky Suzuki VX 800 AveKT 26 21.7.2022 v 14:39 AveKT
Oprava VX800 Suzuki VX 800 Dargen 1 12.4.2021 v 04:37 hondaman1
Výkonová restrikce VX800 Suzuki VX 800 moucan 15 7.9.2020 v 10:41 Kohlstein
Suzuki VX 800-potřebuji radu Suzuki VX 800 Kubita 1 22.8.2020 v 15:52 zdenysrx6


TOPlist