globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

5.5.2015 v 16:21 | Nahoru | #49621
bimbo750> číslo motoru na 650 je schované zezadu na motoru pod airboxem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.5.2015 v 17:42 | Nahoru | #49622
milan1963> Nevím kolik máš najeto na tom motoru,ale záleží jak moc ti to žere olej,proto kouří. Zkus to přibližně porovnat podle kilometrů co najedeš a stavem na měrce. Většinou jsou jen dvě možnosti,proč to žere. První,kroužky už jsou v háji a nebo to už žere hlavou podle vodítek ventilů. Oprava zrovna nic moc.. Kroužky jsou ještě v pohodě,ale dělat nové vodítka z bronzu do litinové hlavy,vystružit a všechno je pakárna.To je snad lepší sehnat míň ojetou hlavu..

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.5.2015 v 18:43 | Nahoru | #49623
smoula555> Zajímavé je, že auto mi moc oleje nežere, tak litr na 1500 km. Zatím to nechávám být, jde jen o špatný pocit - kamarádův Wartburg kouří méně, než moje Š 120 . Stejně mě letos čeká investice do karoserie, tak motor se udělá s tím. Jinak jezdí dobře, bezproblémově, spolehlivě, ale tak do devadesáti. Potom se auto tak rozvibruje, že je na rozpadnutí. Proč ale jezdit víc ?? Víc než 90 jezdím jedině na motorce.
Jawa 650 právě od 90 km / h. ožívá.

Naposledy editováno 05.05.2015 18:44:35

Jawablázni

5.5.2015 v 18:52 | Nahoru | #49624
Milan: Jsi na nejlepší cestě podat si ruku s Bimbamem, jehož Peugeot měl ještě nedávno milimetrový vůle v řízení a on s tím byl spokojen. Ok, na vůle v řízení se dá zvyknout, ale pokud považuješ spotřebu oleje litr na 1500km (což jest přes 3 litry na jeden olejový interval) za dobrou, tak nic ve zlém, ale kup si nové auto. Mě štve Matiz, že sežere za 5000km půl litru oleje. To je ale ještě v normě, protože mezi výměnami neklesne z MAX na MIN. Škodovka mi nežere téměř ani kapku oleje, nikdy jsem u ní nemusel řešit, že by klesala hladina. Jeď na vrakáč a kup si tam zdravější motor, já mám motor z vrakáče za 1500kč a naprostá spokojenost. Pokud to nechceš renovovat a jezdit jako s veteránem, na opravy vodítek ventilů atd se vykašli, jako běžnému uživateli ti postačí jetý dobrý motor. Ale jedno ti řeknu s jistotou - litr na 1500km už není v normě A můžeš operovat s čím chceš, motorový olej ve škodováckém motoru nehoří beze zbytků a co ti v motoru napáchají saze a karbon, to ani nechtěj vidět. A pokud olej pravidelně neměníš, tak tvůj motor lze prohlásit za KO. Udělej to jako já, pořiď si auto bez olejové náplně v motoru a pokud to bude Trabant a nechtěl by jsi se v něm hrabat, přijeď k nám do servisu, opravíme vše

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.5.2015 v 18:53 | Nahoru | #49625
milan1963> Moc nežere? Já bych řekl,že litr na 1500 km, je docela hodně.

Edit: Nic ve zlém,ale to už ze škodovky děláš pomalu dvoutakt,ani ten nemá takovou spotřebu na ty kilometry.. Ba ne,jsem se upsal,to má sice trochu větší,ale tohle už je moc velká spotřeba.

Naposledy editováno 05.05.2015 18:59:17

Jawablázni

5.5.2015 v 18:59 | Nahoru | #49626
Smoula: Můj Trabant má spotřebu oleje cca litr na 700km To je na tom Milan ještě dobře, ale zase mě nedojde olej bez toho, aby motor chcíp na nedostatek paliva

(reakce na) Jawablázni

5.5.2015 v 19:26 | Nahoru | #49627
milan1963> Jen by mě ještě zajímalo,jak píšeš,že se ti auto rozvibruje v 90 km/h. To vypadá na špatně vyvážený kola,ale nikdy se mi to u škodovky jinak nestalo,než tímhle. Neřeknu,kdyby byla vůle vpředu na svislácích,ale to potom hlavně mlátí při brždění a přes díry.Tohle je nějaký divný,to auto zvládne v pohodě větší rychlost.

Naposledy editováno 05.05.2015 19:27:50

(reakce na) Jawablázni

5.5.2015 v 19:53 | Nahoru | #49628

smoula555 píše: milan1963> Moc nežere? Já bych řekl,že litr na 1500 km, je docela hodně.

Edit: Nic ve zlém,ale to už ze škodovky děláš pomalu dvoutakt,ani ten nemá takovou spotřebu na ty kilometry.. Ba ne,jsem se upsal,to má sice trochu větší,ale tohle už je moc velká spotřeba.



Jestli si tak matně z hlavy pamatuji........
Tak v uživatelské příručce, pro vozy ŠKODA 105 a 120, bylo napsáno.......spotřeba motorového oleje... 1L na 1000km..

Naposledy editováno 05.05.2015 21:13:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.5.2015 v 19:57 | Nahoru | #49629
milan1963> tak u škodovek se tyhle motory mění kus za kus, bo GO se nevyplatí.

Ale zkusil bych vyměnit aspoň tu hlavu.
pokud chceš zvednout kompresi, můžeš dát nižší těsnění, nebo hlavu nechat o kousek snížit.

... a když už bude hlava dole, zkontroluj kroužky, jestli těsní a válce, jestli nejsou poškrábaný ....
pokud nebudou válce ok, vyměnil bych celej motor jako komplet, rozdělávat spodky ojnic je práce pro zkušeného opraváře,
je nutné dodržet přesné tolerance na šálách atd

já jsem to pak už nikdy nesestavil správně, vždycky se mi jedna šála buď hryzla nebo naopak vymlátila

e: můžeš dát i hlavu z LS, ale s normálními písty to nebude žádná výhoda
e2: Když jsem chtěl "závoďáckej" motor, dal jsem hlavu ze 105, čímž se zmenšil objem spalovacího prostoru a zvětšila komprese. Ale moc to nedoporučuju, hrozí detonace a ventily mají zase menší průměry.

Naposledy editováno 05.05.2015 20:07:44

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

5.5.2015 v 19:57 | Nahoru | #49630
Akamu-to je škoda,ale já jsem si neuvědomil,že já mám trysku M4 a v sytičovejch karbecech na 350 je M6.

tady něco je http://www.motomaxs...ni-dily-jawa-cz.html

e-vejlet-do airparku se taky chystám,takže mně je to jedno,nechám to na Vás,

Kehaj-pokud by jsme jeli do toho airparku tak se mužem sejít ve Všerubech a přes H.Břízu do Zruče.

e-joo za chvilku si už Jawu nekoupíme http://www.motorkar...-kyvacka-782473.html

Naposledy editováno 05.05.2015 20:22:14

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

5.5.2015 v 20:25 | Nahoru | #49631
Vlasťák-> taky maj 92 a 95, tu už mám objednanou tak snad bude v poho, a těma cenama se poslední dobou asi trochu pos.... na aukru bylo teď párkrát za sebou okolo 300 000,- (ne že by to někdo koupil :)))) )

(reakce na) Jawablázni

5.5.2015 v 20:29 | Nahoru | #49632
Vlasťák1973> když najde takovýho vola ať si jí prodá, když ty předražený krámy nebude nikdo kupovat, budou překupníci v kelu a půjdou s cenama dolů...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.5.2015 v 20:35 | Nahoru | #49633
maabo> Já mám právě LSku, tohle je druhý motor, má najeto kolem 200 tisíc. Obyčejnou "Lku" nechci, pokud je LS v kondici, je to znát. Podle stupně opotřebení bud' dám motor opravit, nebo seženu nový (po GO) motor LS. První motor mi bral 1 litr oleje na 300 km, takže litr na 1500 nic není.
Škodovák: jiné auto nechci, vždyt' bych nic jiného neuměl ani řídit. Skoro 35 let za volantem Škody 120 s výjimečnými úlety (Trabant , Wartburg 311, Lada 1300, Simca Elysée, Ford Cortina - vše půjčeno) mi snad ani nedává právo na jiný, novější vůz. Ale vážně: opravdu jsem snad nikdy neřídil modernější auto, ani Favorita ne.
Ty vibrace jsou od motoru, to mám zjištěno. Po opravě motoru zmizí. Stejně ale víc než 90 nejezdím. Manželka nebo dcera jezdí tak šedesátkou.
Mezi šestsetpadesátkaři platí úsloví JAWA žije ! U mně platí Se Škodou 120 na věčné časy a nikdy jinak !




1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

5.5.2015 v 20:54 | Nahoru | #49634
Milan: Nemám nic proti,sám jezdím Trabantem den co den a dnes už vím, že tomuto vozidlu taky zasvětím svůj život. Nechám si Matize (někdy je výhodou vyšší cestovní rychlost a menší spotřeba), Trabanta a rád bych si nechal i škodovku. Ale nezůstanu u jednoho Trabanta. A krom toho v červnu nastupuji do servisu Trabantklubu Plzeň, takže se svému hobby budu oddávat i v práci
S jistotou ti ale můžu říct, že není týdne, kdy bych nezlepšoval stav svého mazlíka. Motor sice dělá zvuky, ale mám potvrzeno, že to není nic vážného a není to klikovka, takže jezdím. Ale třeba s tím, že tu a tam mi zablbne karbec, změní náladu a chvilku jede za 8 litrů místo dnes běžných 6, to je pro mě důvod se v tom zas hrabat a nedokážu prohlásit, že se s tím smířím. Tak to totiž není v pořádku! A ano, pokud máš veterána, do kterého neseženeš jiný motor, tak 3x za rok na ten sraz překousneš spotřebu oleje i litr na 100km, ale nevím jak tvoje škodovka, můj Traboš má za dva měsíce, co jsem ho přivezl jako leta stojící kousek šrotu dnes nalítáno 2300km

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.5.2015 v 20:55 | Nahoru | #49635
milan1963> Aha,tak 200 tisíc to vysvětluje.To už je škodováckej motor dávno zralej na GO.. Sehnat LS nebude asi dneska už moc snadný. Už i na vrakovišti nejsou díly na tyhle auta,než klasický 105,120 ,moc k sehnání v odpovídajícím stavu.

Maabo> Jen se chci zeptat.Jak se zjisťuje,jestli těsní kroužky,když je hlava dole? Já myslel,že se to kontroluje,když je vše složené měřením tlaku ve válcích.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.5.2015 v 21:07 | Nahoru | #49636
smoula555> myslel jsem, ze je to zrejme, ale napsal jsem to blbe
jediny spravny postup zni: nejdriv zmerit tlaky, az pak sundat hlavu a zkontrolovat povrch valcu.

a i kdyz to neni originalni konstrukce, da se take hlava L na LS motor dat.
bude mit vetsi komprese, a nesmi se uz vic snizovat ani hlava ani tesneni.
Je tam potomtotiz malo mista

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.5.2015 v 21:20 | Nahoru | #49637
maabo> Já nevím,ale zase takový přínos v tom nevidím. Teď budu střílet od oka,protože přesně si to nepamatuju a hledat se mi to nechce,ale rozdíl tam je tuším něco málo kolem 2,5 kW ? Krouťák to má posunutý o něco výše než klasická 120 a kromě toho,že to má bombírované písty,aby to mělo větší kompresi a jiný karburátor,tam žádná jiná změna není. A pokud to není komplet GO,že by byly nové vložky,písty..atd. Tak je to celkem zbytečné,řešit jestli klasiku nebo LS,ale to je na Milanovi co sám nakonec zvolí. .

(reakce na) Jawablázni

5.5.2015 v 21:21 | Nahoru | #49638
skodovak> Protože Š 120 je naše auto pro rodinné ježdění, najezdí ročně tak 8 až 10 tisíc km. Rozhodně to není veterán , ti jsou jiní.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.5.2015 v 21:25 | Nahoru | #49639
smoula555>
jde o to, ze LS pisty jsou vyssi nez L, resp. jsou vypoukle, zatimco L maji ploche dno.
takze kdyz das misto LS hlavu L a treba jeste nizsi tesneni, muze se to potkat. detailne popsany je to v tom odkazu, ja uz s120 10 let nemam, takze ted z pameti presne nereknu, o kolik je mensi vule mezi (otrevrenym) ventilem a dnem pistu.

e: kazdopadne je z hlediska vykonu skutecne jedno jestli das hlavu LS nebo L, obvzlast u vylitanyho motoru, kterej uz asi nebude mit ty komprese jako kdyz pred 35 lety vyjel z fabriky

Naposledy editováno 05.05.2015 21:45:04

(reakce na) Jawablázni

5.5.2015 v 21:34 | Nahoru | #49640
maabo> Ano,proto píšu,že jsou bombírované a tomu je udělaná hlava.Ale rozdíl není takový,jako problémy s tím,dneska to sehnat,když se ti to podělá. Vím o čem mluvím,třeba u 130.. Taky takovej kočkopes,ale tam už je to docela znát oproti klasice,podčtverec a krouťák o hodně níž.

Edit: Být na Milanově místě,že to nechce měnit,tak bych vyměnil kroužky,dal přebrousit kliku,vyměnil řetěz a vesele jezdil dál x desítek tisíc km,když chce dělat GO motoru spolu s kastlí.

Naposledy editováno 05.05.2015 21:46:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.5.2015 v 21:50 | Nahoru | #49641
Vlasťák1973> ..
Pod Krasíkovem na křižovatce je občerstvovna s mini zoo a skanzen techniky ()co zůstalo po JZD).
A jinak v Černotíně u Přeštic po 12 letech práce konečně funguje Pepovi zájezdní hostinec Kravinec: www.kravinec.cz
A když tady přišla řeč na oleje - za minula jsme jezdili v motokrosových Japoncích MS 20 do vojenských vrtulníků, ale skutečné parametry - to by byla otázka?!

(reakce na) Jawablázni

5.5.2015 v 21:53 | Nahoru | #49642
Akamu> 300klacku,to je prd

Jawablázni

5.5.2015 v 22:04 | Nahoru | #49643
maabo-> pán je gurmán
Franky-> Tak ten kravinec mi mrzí, neska sem jel poblíž. Kdybych to věděl, tak sem si odpustil oběd v Klatovech. Nu což holt mám další vyjížďku, daleko to nemam. A tu dlažbu sem pár let zpátky sháněl

Jawablázni

5.5.2015 v 22:16 | Nahoru | #49644
Franky-díkes za info. v sobotu jsem byl v pivovaře Bezděkov a spokojenost,pivo dobrý a jídlo též.

Tak jak kluci ten Krasíkov vypadá dobře dáme něco do pajšlu a pak pujdem(pojedem) na hrad. snad bude otevřeno.

http://dvurkrasikov....stroi-dvur-krasikov/

Naposledy editováno 05.05.2015 22:19:49

(reakce na) Jawablázni

5.5.2015 v 22:19 | Nahoru | #49645
[quote=Franky]Vlasťák1973> ..
Pod Krasíkovem na křižovatce je občerstvovna s mini zoo a skanzen techniky ()co zůstalo po JZD).

Shodou okolností jsem tam dneska strávil pracovně celý den.
Dělají tam zajímavý věci. Renovace historických železničních vagonů a podobné věci.
Po celodenním pobíháním po celým areálu mě manželka ještě donutila vylézt na Krasíkov. To už jsem sotva funěl.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

5.5.2015 v 23:10 | Nahoru | #49646
Tak jo už hledám trasu do Krasíkova.

(reakce na) Jawablázni

5.5.2015 v 23:17 | Nahoru | #49647

milan1963 píše: maabo> Já mám právě LSku, tohle je druhý motor, má najeto kolem 200 tisíc. Obyčejnou "Lku" nechci, pokud je LS v kondici, je to znát. Podle stupně opotřebení bud' dám motor opravit, nebo seženu nový (po GO) motor LS. První motor mi bral 1 litr oleje na 300 km, takže litr na 1500 nic není.
Škodovák: jiné auto nechci, vždyt' bych nic jiného neuměl ani řídit. Skoro 35 let za volantem Škody 120 s výjimečnými úlety (Trabant , Wartburg 311, Lada 1300, Simca Elysée, Ford Cortina - vše půjčeno) mi snad ani nedává právo na jiný, novější vůz. Ale vážně: opravdu jsem snad nikdy neřídil modernější auto, ani Favorita ne.
Ty vibrace jsou od motoru, to mám zjištěno. Po opravě motoru zmizí. Stejně ale víc než 90 nejezdím. Manželka nebo dcera jezdí tak šedesátkou.
Mezi šestsetpadesátkaři platí úsloví JAWA žije ! U mně platí Se Škodou 120 na věčné časy a nikdy jinak !






V každém okresním městě najdeš psychologa, který ti to pomůže vyřešit.... nevzdávej to.

(reakce na) Jawablázni

5.5.2015 v 23:58 | Nahoru | #49648

kehaj píše: Tak jo už hledám trasu do Krasíkova.



O.K.

Takže pátek 8.5.15 12h zde : http://www.mapy.cz/...ce=ward&id=14220

http://dvurkrasikov....stroi-dvur-krasikov/

Těším se na Vás,přijeďte kdo máte časík a chuť pokecat.

P.S.-značku stroje neřeším.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

6.5.2015 v 00:39 | Nahoru | #49649
Milan: Právě proto, že to auto používáš jako zamlada tak by taky mělo být v dobrém stavu. Pokud neseženeš motor LS, tak tam nacpi klasiku 120, lepší jezdit se zdravou 120L, než vylítanou LS. Pokud chceš podobná vozidla dnes provozovat v běžném provozu, musíš mít po ruce dobrou mototechnu, nebo zásoby. Já mám pro Trabiho už dva rezervní motory a jednu převodovku, kdyby něco, vyměním a jedu. GO by byla jako neplánovaná investice moc drahá, takže vyměním motor a GO motoru vyndaného z auta můžu naplánovat a našetřit na ni (jen za klikovku dám 12 000kč).
A jako věř mi, spokojenost se spotřebou oleje litr na 1500km není nic chválihodného. Radši s tím udělej něco, než budeš mít problém s usazeninami, které olej napáchá v místech, kde být nemá.

Jawablázni

6.5.2015 v 07:54 | Nahoru | #49650
K starším vozům. Měl jsem Volhu (tříkvalt carevnu), Moskviče 412, hundrtku (Š100) pak LSko co má Milan jen oranžový, pak Š130 (emko), Favorita, a nyní mám Xsaru citrona. A potvrzuji okřídlené rčení, že z auta jsem měl vždy dvakrát radost. Poprvé, když jsem ho koupil a podruhé, když jsem ho prodal. :) A u Xsary už se taky těším, až půjde pryč, jen tak nějak nevím, co za ní. Nemám rád přetechnizované krámy a stačí mi v kokpitu dva budíky, jeden s rychlostí a druhý se stavem benzínu. :) Víc nepotřebuju. Bohužel ty dnešní pixly toho mají víc a jak praví Murphy. Čím víc je věcí, tím víc věcí se může rozbít a taky rozbije. :) Ale s ohledem na to, že mám ještě možnost služebáka, auto mám jen na přískoky do práce a z práce a na nákupy, a na to stačí skoro cokoli s kufrem. :) Nicméně beru auto jako spotřební věc, kterou mi tady v Jizerkách sežere sůl a nemá smysl na něm lpět. Od toho mám motorky. :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist