paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawa 660 Sportard - Bike Buyers Guide
10.2.2012 v 10:13
BIKE BUYERS GUIDE best 5 bikes of 2011

The JAWA 660 Sportard has been picked as one of the top 5 bikes of 2011 by the Bike Buyers Guide. It shares the podium with, BMW K1600 GT, Harley Davidson CVO convertible, HONDA Crossrunner, Triump Tiger 800. What an achievement for JAWA Ireland and the JAWA Factory. Well done boys.

JAWA 660 Sportard byl vybrán jako jeden z top 5 motocyklů roku 2011 podle průvodce BIKE BUYERS GUIDE. Sdílí s pódium s BMW K1600 GT, Harley-Davidson CVO Convertible, Honda Crossrunner a Triump Tiger 800. Je to velkým úspěchem JAWA Irsko a továrny JAWA. Dobrá práce kluci.

Co na to říkáte?


Naposledy editováno 10.02.2012 10:13:45

(reakce na) Jawa 660 Sportard - Bike Buyers Guide

21.2.2012 v 20:29 | Nahoru | #451
c.j.> Teď je něco málo peněz ve sportce :) Ale, jak pravil kamarád, je desetkrát menší pravděpodobnost, že vyhraješ, než když tě s tím výherním tiketem při cestě do sazky nabourá a zabije někdo v autě :))

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 660 Sportard - Bike Buyers Guide

21.2.2012 v 20:30 | Nahoru | #452

Kire640 píše: Ty by jsi se měl opravdu léčit. Říká Ti něco narcismus a schyzofrénie?

Edit: písmena



Tak tak lecebna uz by mela vyslat auto s Chocholouskem.

(reakce na) Jawa 660 Sportard - Bike Buyers Guide

21.2.2012 v 20:32 | Nahoru | #453
mfence> To jako poznáš, že nejsem blázen jen z toho textu, co píšu, jo? Neboj, blázni jsme všichni, každý trochu jinak, ale přece. Opravdovej blázen ale nebude psát do diskuzí... ...snad

(reakce na) Jawa 660 Sportard - Bike Buyers Guide

21.2.2012 v 20:35 | Nahoru | #454

mfence píše: Tak tak lecebna uz by mela vyslat auto s Chocholouskem.



Taky mám ten pocit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 660 Sportard - Bike Buyers Guide

21.2.2012 v 20:40 | Nahoru | #455
prochi20> ano máš pravdu v dnešní době 3D tiskáren vektorové grafiky řezacích a frézovacích plotterů jsou designeři v podstatě programátoři nicméně klasická práce z hlínou v rukách je daleko půvabnější měl jsem šanci si vyzkoušet vše a k vlastenectví které jak říká Oscar Wilde je mizernou ctností tak s tím je to tak že je velmi snadno zneužitelné a tudíž laciné čehož je důkazem i toto forum viz. ohánět se národní hrdostí v souvislosti s motocyklem, budu mít pocit národní hrdosti až tady bude fungovat zdravé konkurenční klima
které bude generovat úspěšné podnikatele a z jejich daní budou slušně placeni lékaři sestry učitelé a zbude i na důchody pak ano

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 660 Sportard - Bike Buyers Guide

21.2.2012 v 20:41 | Nahoru | #456
Drátík> souhlasím, že pořízení motorky (tím nemyslím vozítka ze supermarketu) je v dnešní době hlavně otázka emocí. Zejména pokud jde o koupi nového stroje, pořád jde o hodně peněz. A v tom je právě ten zakopaný pes. Jistě, nebudu si kupovat něco, co se nelíbí. Ale odmítám přistoupit na názor, že se při koupi motorky motorkář rozhodnuje jen a pouze podle emocí a nepoužívá mozek. Já se přiznám, že jsem si mohl dovolit luxus nákupu nového stroje a mohl jsem si vybírat mezi mnoha značkami a jejich výtvory. Mohl jsem mít BMW (uvažoval jsem o K 1300S), Kawu a její ZZR 1400, nebo něco jiného, ale nakonec jsem šel do Hondy. Jednak mám u Hondy vždy dobré zacházení , jednak se mi ta motorka líbila a vejdu se na ní (Hayabusa mi byla překvapivě malá...), ale taky nešlo pominout, že je na ní tři roky záruka, origo příslušenství je na úrovni, náhradní díly jsou hned nebo do 24 hodin, servis je i v Bhútánu a technologie, které používá, jsou na špičce v oboru, což se projevuje nejen na jejich výrobcích, ale třeba i v mnoha závodech po celém světě. A to mi Jawa, na rozdíl od jiných, renomovaných výrobců motocyklů, rozhodně nenabízí. Netvrdím, že si musím vždy koupit Hondu NC700X (nebo třeba Versys či něco jiného), i když se mi na rozdíl od Sportarda nelíbí, protože je levnější než Jawa a Honda (Kawa, BMW, Yamaha, Suzuki, Ducati...) je v oboru pojem. To je blbost. Ale co v Bhútánu s Jawou, když se vysere elektroinstalace? Jistě, na Hondě se to může stát taky, ale v Bhútánu to v rámci záruky opraví zdarma. A u Jawy? Nikdy jsem se nesmál nikomu, kdo si koupí za 169 tisíc Jawu. Je to jeho boj, jeho zážitek, jeho emoce a nadšení a taky jeho prachy a já nemám právo mu to upřít. Ale kurvafix, ať mi nikdo netvrdí, že to je špička segmentu, to nej co můžu mít. Vždyť Jawa nenabízí ani takovou samozřejmost, jakou je dneska ABS! Takže abych to shrnul - přeju všem jawařům jen to nejlepší, ale nevěšte nám bulíky na frňák a mějte taky trochu rozum .

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 660 Sportard - Bike Buyers Guide

21.2.2012 v 20:45 | Nahoru | #457
vy dva jste se tak dlouho hledali až jste na sebe zbyli....
mě by zajímalo co se vám odehrává v hlavě když z vás lezou tak pokroucený nesmysly a ještě se sami poplácáváte po ramenách jací že to nejste géniové

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 660 Sportard - Bike Buyers Guide

21.2.2012 v 20:46 | Nahoru | #458

memphis.unv píše: vy dva jste se tak dlouho hledali až jste na sebe zbyli....
mě by zajímalo co se vám odehrává v hlavě když z vás lezou tak pokroucený nesmysly a ještě se sami poplácáváte po ramenách jací že to nejste géniové



Koukám, že kromě jiného trpíš ještě halucinacemi.....

Naposledy editováno 21.02.2012 20:47:08

(reakce na) Jawa 660 Sportard - Bike Buyers Guide

21.2.2012 v 20:48 | Nahoru | #459
sxs525> já mám rád jawu nejen z toho důvodu že je česká, ale z toho důvodu, že to není tuctovka. I na blbé třindě se cítím lépe a užívám si to více než na japonci. S tím designem máš pravdu, v jawě si moc vymýšlet nemohli a museli vyjít z dílů, které už mají. A vzhledem k tomu to dopadlo ještě dobře

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 660 Sportard - Bike Buyers Guide

21.2.2012 v 20:51 | Nahoru | #460
Soudce-v-kápi> tvrdil někdo že jawa je špička nebo aspoň že jawa technologicky převažuje?
vždyť my jsme všichni říkali že jawa je použitejma komponentama na úrovni ostatních výrobců- šavle, zadní centrál, motor atd a co se týká jejich zpracování tak tam se z 650 poučili takže je o dost lepší. přece nikdo neříkal že je jawa jako motorka určitě lepší, akorát že těch pár tisíc navíc proč ne, že neni důvod proč by nemohla převážit srdcem. navíc většina je dražší.
naopak tady byli takoví co tvrdili že nikdo s rozumem ju koupit nemůže

(reakce na) Jawa 660 Sportard - Bike Buyers Guide

21.2.2012 v 20:53 | Nahoru | #461
Kire640> prosím k tématu, vola ze sebe.... tvář ukazuj jinde

(reakce na) Jawa 660 Sportard - Bike Buyers Guide

21.2.2012 v 20:53 | Nahoru | #462
Soudce-v-kápi> Teď nevím, kde začít... nepsal jsem snad, že pořízení motorky je jen otázkou emocí, ale že narozdíl od klasického nákupu auta v tom emoce hrají větší roli. Samozřejmě, že jsou peníze a posléze i mozek důležité. Ale taky má každý z nás mírnou potřebu se odlišit aněkteří jít i proti davu.
Když vezmu JAWu a ND, ano je to do jisté míry jiné, nicméně nikdy jsem nenarazil na to, že bych na ND musel čekat. Což někteří ano. Záruka byla standardní dva roky. Ano, v Buthánu, nebo kde bude s ND prolém, na druhou stranu, pokud jsi šikovný, i z toho Buthánu dojedeš, díky tomu, že se dá improvizovat nečím z XT 660, v případě 650 díly z BMW. Já si JAWU vybral a rozhodně toho nelituju, slouží mi výborně, budí pozornost a líbí se mi. A jak jsem psal, pokud něco potřebuji, mám to do druhého dne :) Takže pro mne jasná volba. Abych nebyl tak jednostranně zaměřenej, líbí se mi třeba také BMW R1200R, třeba časem taky přibude do sbírky

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 660 Sportard - Bike Buyers Guide

21.2.2012 v 21:04 | Nahoru | #463
memphis.unv> Hele, Jawa je manufaktura a v podstatě jde o ruční výrobu. Ale bohužel tomu neodpovídá úroveň její produkce. Což je dost s podivem, protože takový spěch ve fabrice mít rozhodně nemůžou. Sportarda jsem viděl naživo jen na výstavě, ale musím říct, že i z obrázků se mi potvrdila dost chabá úroveň zpracování nejen celku, ale hlavně některých detailů. Já vím, možná to je blbost a na funkčnost to nemá vliv, ale tohle za 169 tisíc? Promiň, ale já nekradu a peníze vydělávám dost těžce na to, abych se spokojil s nedodělkem jen proto, že je na něm nálepka JAWA. Tím ovšem netvrdím, že to pro někoho může být nirvána dosud neobjevená...

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 660 Sportard - Bike Buyers Guide

21.2.2012 v 21:08 | Nahoru | #464
Ale co v Bhútánu s Jawou, když se vysere elektroinstalace?

neni nic jednodussiho....zavolas do jawy...jim budes aspon rozumet.....a pak pujdes po dratu s fonem u ucha (apolo13 )
nevim jak by sis pokecal v bhutanu u hondyyyy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 660 Sportard - Bike Buyers Guide

21.2.2012 v 21:10 | Nahoru | #465
Soudce-v-kápi> Je to defakto manufaktura, s tím s tebou souhlasím, na druhé straně to, co jsi viděl na výstavě byly pouze prototypy, spousta věcí byla v ranném stádiu a rozhodně se toho do sériové výroby spousta změnilo. Jedeš do Brna na výstavu? Pokud ano, stav se na stánku a podívej se, jak vypadá produkční verze, v lecčem byly provedeny změny. Ano, na BMW JAWA bude v pracování ztrácet, ale pokud se podíváš nějakému japonci pod sukně, budeš taky nemile překvapenej - mluvím z vlastní zkušenosti.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 660 Sportard - Bike Buyers Guide

21.2.2012 v 21:14 | Nahoru | #466
emoce=italské motorky nepraktické méně spolehlivé než japonské a dražší celá řada fabrik a manufaktur v jedné zemi a všechny jedou a prodávají je to tím že všechny vkládají do výrobků obrovskou přidanou hodnotu a tou je design ať chcete cokoliv tak si vyberete a nemusí se nic upravovat i když pro někoho může být MVAgusta brutale málo brutální

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 660 Sportard - Bike Buyers Guide

21.2.2012 v 21:19 | Nahoru | #467
Soudce-v-kápi> ABS bych teda Jawe vubec nevycital a vzhledem k tomu, ze se bez neho obeslo 99,9% motorkaru do dnesnich dob a krome nekolika motorek ho stale jeste velka spousta nema - tak bych ho nevyzadoval ani kdybych mel tu moznost(luxus) poridit si novou motorku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 660 Sportard - Bike Buyers Guide

21.2.2012 v 21:21 | Nahoru | #468
Drátík> No jasně, na mojí CBF 1000 byla pod sukněmi nálepka Made in Italy. To byl šok Osobně si ale nemyslím, že bych nákupem VFR 1200F šel nějak s davem . Navíc tvrdím, že na Hondu nemá nikdo v ničem . Teď vážně, kdyby Jawa dělala opravdu kvalitní stroj se zpracováním na úrovni ve stylu Triumphu Bonneville, Royal Enfieldu Bullet nebo Kawy W650/800 neváhám ani minutu a jdu to české klasiky, ostatně začínal jsem na ČZ 125, ale tohle? Ostatně nejtek pořád neposlal ty fotky...

(reakce na) Jawa 660 Sportard - Bike Buyers Guide

21.2.2012 v 21:24 | Nahoru | #469
nejtek> jo von je někdo v Týnci ve tři ráno na telefonu? Tak to je pro mě novinka

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 660 Sportard - Bike Buyers Guide

21.2.2012 v 21:26 | Nahoru | #470

Jindra650 píše: Soudce-v-kápi> ABS bych teda Jawe vubec nevycital a vzhledem k tomu, ze se bez neho obeslo 99,9% motorkaru do dnesnich dob a krome nekolika motorek ho stale jeste velka spousta nema - tak bych ho nevyzadoval ani kdybych mel tu moznost(luxus) poridit si novou motorku.


Čéče, musím z vlastní zkušenosti říct, že to ABS je dost užitečná věcička. Hlavně když potřebuješ na zatarceně krátkou vzdálenost zastavit z cca 240 km/h. Možná jen díky tomu žiju. A nebo je to tím, že jsem takovej machr .

(reakce na) Jawa 660 Sportard - Bike Buyers Guide

21.2.2012 v 21:27 | Nahoru | #471
sxs525> No, vzdycky je to co prodava NEJAKA pridana hodnota, nekde je to design, jinde jizdni vykony a jinde vyhlasenost-zvuk znacky, nevsedni koncepce, nebo treba i tak pragmaticky veci jako ultraspolehlivost nebo pomer cena/uzitna hodnota. Je na Jawe, jakou cestu pridane hodnoty si najde, ale cesta pomoci zvlastnosti designu bude asi spis slepou cestou. Jak uz jsem psal, dneska jsou dobre jizdni vlastnosti a pouziti kvalitnich komponent samozrejmosti, kdyz si clovek kupuje novou motorku v tyhle kategorii. Takze je to chvalihodny, ze to Jawa ma, ale tohle neni nejaka markantni vyhoda proti konkurenci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 660 Sportard - Bike Buyers Guide

21.2.2012 v 21:31 | Nahoru | #472

Soudce-v-kápi píše: Čéče, musím z vlastní zkušenosti říct, že to ABS je dost užitečná věcička. Hlavně když potřebuješ na zatarceně krátkou vzdálenost zastavit z cca 240 km/h. Možná jen díky tomu žiju. A nebo je to tím, že jsem takovej machr .

Kdyz mas bezne potrebu jezdit 240kmh a brzdit z takovy rychlosti? Ja nevim o pripadu kdy bych ho zatim potreboval. A v aute jsem ho vyuzil jen v zime na naledi kdyz jsem jel s tezkou mrdkou oktavkou na 200kach gumach, kdybych mel neco lehkyho, tak by to bylo v klidu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 660 Sportard - Bike Buyers Guide

21.2.2012 v 21:33 | Nahoru | #473
Soudce-v-kápi> samo ze tam jsou ....maji 24H linku.....(telefoni)
a abs pro tele, ktere ma 240kg,a lita 240km/h je super...vo tom ani tuk ale pro musi vahy to neni nezbytne i Jindra ti pise ze je vlastne k ....nu
fotky poslu hned jak to nafotim ...ale nejdriv musim taky do toho skladu ...

Naposledy editováno 21.02.2012 21:34:58

(reakce na) Jawa 660 Sportard - Bike Buyers Guide

21.2.2012 v 21:39 | Nahoru | #474
Soudce-v-kápi> Neboj, Sportard 240 nedá I tak si myslím, že žiješ spíš díky tomu, že umíš řídit, než kvůli tomu, že tě zachránilo ABS. Je to příjemné, ale na druhou stranu to do jisté míry z jezdců a řidičů dělá pouze točiče volantem či řidítky :) U auta bych to občas uvítal, ale motorku chci mít pod kontrolou celou Nebo za chvíli bude k motorkám přibalován posilovač řízení, samočinný nakláněč, či výsuvná boční kolečka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 660 Sportard - Bike Buyers Guide

21.2.2012 v 21:43 | Nahoru | #475

Jindra650 píše: Kdyz mas bezne potrebu jezdit 240kmh a brzdit z takovy rychlosti? Ja nevim o pripadu kdy bych ho zatim potreboval. A v aute jsem ho vyuzil jen v zime na naledi kdyz jsem jel s tezkou mrdkou oktavkou na 200kach gumach, kdybych mel neco lehkyho, tak by to bylo v klidu.


Vefro jede nejvíc skutečných 250, dál mě nepustí elektronika. Ale kdo by nechtěl občas provětrat těch 172 koníků, že Nicméně i Spotard jede údajně až 170, a to je už dost slušná rychlost na pořádnou tlamu. Navíc se i v nižších rychlostech vyskytne situace, kdy musíš tvrdě na brzdy, to mi neříkej; vjede ti před mašinu z vedlejší děda s platem vajec za oknem a jsi v řiti. Náhodou, tyhle fičury jsou příjemný.

Naposledy editováno 21.02.2012 21:43:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 660 Sportard - Bike Buyers Guide

21.2.2012 v 21:44 | Nahoru | #476
nejtek> k hovnu neni, ale prijde mi to jak pise Dratik. Kdyz najedes v naklonu na pisek, tak ti nepomuze ani svecena voda. Na mokru je to fajn vec, ale nakonec to dopadne jako s autama, je zima - naledi a kluzko a spousta ridicu jezdi doslova jako kdyby se nechumelilo, tzn. bez jakyhokoli ohledu na jizdni podminky.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 660 Sportard - Bike Buyers Guide

21.2.2012 v 21:51 | Nahoru | #477

Soudce-v-kápi píše: Vefro jede nejvíc skutečných 250, dál mě nepustí elektronika. Ale kdo by nechtěl občas provětrat těch 172 koníků, že Nicméně i Spotard jede údajně až 170, a to je už dost slušná rychlost na pořádnou tlamu. Navíc se i v nižších rychlostech vyskytne situace, kdy musíš tvrdě na brzdy, to mi neříkej; vjede ti před mašinu z vedlejší děda s platem vajec za oknem a jsi v řiti. Náhodou, tyhle fičury jsou příjemný.

No, velice, akorat zrovna z tehle vysokych rychlosti to ABS neni zrovna potreba, pokud nejedes rovne a po strerku, protoze pneumatika ma slusnou zasobu adheze, to spis ti pomuzou trenovany reflexy a vyjezdenost. Ja jsem proto proti takovejmhle kravinam, naucej te akorat co? Hamtnout na brzdy a packu dotlacit bez okolku na riditko. ....trochu odbocim, vis co je momentalne shledavany jako velky problem v civilnim letectvi? Za poslednich 20 let se masove rozsirily plnne pocitacem rizeny letadla, ktery zjednodusily pilotum natolik zivot, ze je velkej problem v krizovych situacich, na ktery nejsou aboslutne pripraveni. Proc? Protoze letadlo za ne dela takovou spoustu ukonu, ze ani nevi jak se vlastne chova a neumi mnohdy ani krizovou situaci rozpoznat. Takovych alarmujich nehod se za poslednich 20 let stalo nekolik.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 660 Sportard - Bike Buyers Guide

21.2.2012 v 22:01 | Nahoru | #478
Jindra650> Taktak. Nezdá se vám, že lidstvo jako takové blbne a stává se tupějším a tupějším? Už nám skoro na zrcátka píšou, že předmět v nich je ve skutečnosti za vámi, že do mikrovlnky nemáme strkat kočku, auto na nás troubí, že se máme připoutat, denně na nás pípá úkolníček, že máme někam jít, ABS nám v autě zabrzdí, ESR že nám neulítně v zatáčce, mobil píše, ať vytáhneš nabíječku ze zásuvky atd. Dřív jsme spoustu věcí řešili tak nějak samozřejmě, museli jsme nad nimi přemýšlet, teď nám je to prostě vytrubováno. To samé se děje v potravinách - obrázek na výrobku je pouze ilustrační, všude máme detailní složení, nejčtenější časopis je blesk Achjo, chci mít možnost se sám rozhodnout, ne žít v nějakém diktátu paragrafů a připomínek, aby náhodou k něčemu nedošlo a abych si třeba nezlomil nehet :)

Jawa 660 Sportard - Bike Buyers Guide

21.2.2012 v 22:03 | Nahoru | #479
Já to vidím tak, že když si kupuješ novou motorku, uděláš si takové malé bilancování. Stanovíš si několik kritérií a těm dáš určitou váhu. A mezi těmito kritériemi může být i třeba spotřeba, což není úplně typické pro motorkáře. A zrovna někdo může dost vysoce posuzovat to, kde(kým) je moto vyrobena a preferuje domácího výrobce navíc tradičního. Na tomhle nevidím žádné pokřivené vlastenectví. Třeba pro mě osobně je tohle kritérium docela důležité u jakéhokoliv zboží, nicméně ne rozhodující. A bohužel tohle vidím u 660 jako jedinou přidanou hodnotu. Ale jak už jsem řekl, na tu bidu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 660 Sportard - Bike Buyers Guide

21.2.2012 v 22:05 | Nahoru | #480
Jindra650> Garantuju ti, že jsem v tom okamžiku brzdil i vočima a kdyby mi někdo dal mezi půlky armovací drát, tak ho má vejpůl. Nepochybně jsou reflexy vytrénované za ty roky móc užitečný, ale jak jsem byl rád, že se mi zadní kolo nezablokovalo, nešlo do smyku a brzilo co to šlo, přední jakbysmet. A co neubrzdíš, to nevokecáš. Nebudeš mít totiž pak čím Pokud jde o náklony a jízdu po písku, štěrku a jiným bordelu - souhlas. Ale kontrola trakce třeba účinně zabrání highsideru, to je bez debat. Takže bych se pokroku nebál. Jo, to co píšeš o letadlech může být pravda, nedokážu to ale posoudit.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... Dolin 265 23.3.2024 v 16:31 Drakl
Zapojení ukazatele zařazené rychlos... Jawa 660 Sportard/Adenium Jarahau 22 11.11.2022 v 20:39 Borntobewild
Motor vypíná Jawa 660 Sportard/Adenium Jarahau 23 5.11.2019 v 17:48 Olísko
progressive pružina přední vidlice ... Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 Vintage Traktorist12 0 24.10.2019 v 00:55 Traktorist12
Schody Jawa 660 Sportard/Adenium Olísko 12 25.3.2019 v 15:39 ZombieBunny


TOPlist